Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Blue berry (fem) v.a. 3e week bloei.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4x Blue berry (fem) v.a. 3e week bloei.

Precies, het is een medium soort waar je weer ff op de kwaliteit moet letten. Maar ook wel eentje met extra hulpmiddelen en minder fout marge. Aarde heeft wel een buffer (foutmarge). Je zag ook het woord hydro-cultuur een paar keer voorbij komen. je kan het ook met de hand doen maar dat is niet reeel bij dit soort kweekjes. Wat ik van hydro begrijp. Is dat je eigenlijk continu water aan het geven ben. In dat water zit dan de voeding, overtollig water loopt via de onderzijde weg, wordt opgevangen en weer terug naar je voedingsvat geleid. Dan moet je continu je ec en ph waardes monitoren van je voedingsvat. Is een heel gedoe. Goed zag dat het ook zonder kan, maar daar heb ik geen kaas van gegeten. misschien iemand die meeleest. Denk toch dat je met aarde makkelijker de basis kan liggen, veel kan leren. Om dan naar mapito of steenwol te gaan of iets anders wat je meer aanspreekt. Deze hobby is misschien nog verslavender dan het spulletje wat er van rookt. Dus ik ben er van overtuigt dat het niet bij deze 2 plantjes zal blijven.

Comment

Ha die Ronn, zit je al aan de pk? Wat doet die K-boost met je plant, nice picts weer m8, m'n groene viltstift is er niks bij tot laters
      The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Woensdag gaan ze een slokkie pk krijgen Hippie. K-boost is speciaal om je toppen compacter te maken en meer smaak mee te geven. Gewoon extra kalium dus. met wat kleine extraatjes. Geef je mee vanaf week 6 na de pk 13-14. Goed middeltje, alleen een beetje prijzig. Het gaat wel erg lang mee daartegen. Morgenochtend maak ik weer een update..Zal ik wel ff een fotootje van k-boost voor je bijvoegen.

Comment

Ron, dat doet de pk toch ookphosfor-kalium 13-14. Heb je hier al langer ervaring mee. Is dat wel goed al die middelen
          vraag ik mezelf af. Mijn ahbd's zijn al compact van zich zelf, even wachten hoe die grote zijn toppen gaan aanvoelen. ltrz
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Nou we zijn weer 2 dagen verder, tijd voor een update.

Dagen 12-12: 27.
            Dagen zichtbare bloei: 27.
            Bloeiweek 4.

Het gaat nog steeds goed met de 4 dames. We beginnen week 5 van de bloei te naderen, het halverwege punt zijn we nu wel gepasseerd. Vanaf morgen ga ik starten met de additieven zoals pk 13-14 en K-boost. Eergisteren heb ik de dames nog een flinke voedingsbeurt gegeven op volle dosis. Dat was net op het randje. De dames gaven me collectief de klauw, maar gelukkig geen middelvinger. Omdat deze voedingsbeurt vrij ruim was heb ik ze eerst de potten wat laten droogtrekken. Vanavond krijgen ze weer een slokkie water. Verder zijn ze nog overtollig blad aan het afwerpen. Vooral aan de onderzijde. Laat de dames dit geheel zelf regelen, ik haal alleen dat verdorde grut er tussen uit.

De spannende weken gaan nu ook aanbreken. Morgen ga ik starten met pk 13-14 en zal dit het grootste gedeelte van week 5 gaan meegeven. Daarna nog 2 weken K-boost om dan de laatste 1,5 week te gaan spoelen. Het begint al een klein feestje in me tentje te worden. Elke dag als ik het tentje weer open, komt me een zeer aangenaam aroma me tegemoet. Top vorming gaat echt lekker. Ik zag al een aantal toppen die al op elkaar aansluiten. Die moeten nu gaan aandikken en dat kunnen dus grote knuppels gaan worden. Maar goed moet wel alles goed blijven gaan, blijf er iig opzitten als een waakhond.
            Hieronder een kleine fotoreportage van dag 27.

DSC00090.jpgDSC00092.jpgDSC00097.jpgDSC00102.jpgDSC00104.jpg
            DSC00105.jpgDSC00106.jpgDSC00110.jpgDSC00112.jpgDSC00113.jpg

Nou de blikjes staan weer opgestapeld, prijsschieten maar zal ik zeggen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hey hippie, Ja dit is de derde keer dat ik deze 2 toevoegingen ga gebruiken. Goede ervaringen mee. PK mag je maar max 6 dagen achter elkaar geven. Na de 5e week zal de fosfor behoefte van de plant afnemen en meer vraag naar kalium hebben om aan te dikken. Dat is als ik het goed gelezen heb hoor. Dus v.a week 6 geef ik dan k-boost
            zal ff het etiketje beschrijven voor je:- organo-minerale afbloeistimulator.
            - Verstevigd eindproduct.
            - Opbrengstverhogend.
            - Verbeterd kwaliteit.
            Samenstelling N-K-S 5-15-25 en bevat linksdraaiende aminozuren. Je kan dit goedje dus bijna altijd gebruiken, of je nou mineraal of biologisch kweekt.
            Maar is wel prijzig rond de 60 euries..
            Last edited by Ronson; 13 August 2013, 10:41. Reden: foto's

Comment

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Wat zie dat de toch mooi uit .. Geef je wijfie,s maar een dikke knuffel zouden ze wel fijn vinden whaha .. Ow goedemorgen

Comment

Goede morgen. Ja heb ze ook vanochtend een dikke kus voor het slapen gaan gegeven. En probeer ze zo zedelijk genoeg op de foto te zetten.

Verdorrie, moest vanochtend de tuf tuf ff naar de garage brengen. Tuffie heefd een beetje problemen met haar gewrichtjes. Harstikke mooi weer.
                  Kom bij de garage, Neem een leenfiets mee. Begint het toch te regenen en te waaien. Heel de weg wind tegen ik kwam echt als een verzopen kat weer terug

Comment

Haha hoe je dat ok vertel he haha .. Maar beetje bij gekomen dan ?

Comment

stja na me oren weer wat te hebben op gewarmd ging het wel weer ja . Kwam er ook weer ff achter dat ik toch weer wat meer jonge god af ben. Zal niet gek wezen om weer eens wat aan die conditie te gaan doen. Was ff een confronterend fiets ritje weer al met al . Voor tuffie hebben ze net gebeld, Ze gaat het halen gelukkig.. Ze moet alleen een nieuw schakelgewrichtje krijgen. Ligt nu ook onder het mes, gaat me weer een hoop kosten. Maar the bright side is toch dat ik zo wind mee heb

Comment

En dan zal je net zien, wind is gedraaid...
                        sigpic

Comment

Lol...Het zal wel iets voor mij zijn ja hahaha... Dank je voor de oppepper Smokin....

Comment

Haha gelukkig gaat goed met tuffie .. Hoop niet voor je dat die gedraaid is .. In oktober krijg ik me 45 kilo meter autootje haha .. Mensen zegen dat ik gek ben en niet gewoon me rijbewijs ga hallen maar waarom zo veel geld uit geven als je met zo ding ok over al kom alleen het ga niet zo snel whaha

Comment

Oh Taffie, stond al weer met haar staartje te kwispelen toen ze me zag aan komen Fietsen. Beetje duf van de verdoving nog maar wel heel blij.
                              Ja, je kan met dat ding ook overal parkeren, tis geloof ik een brommertje. Maar ja ff naar Frankrijk rijden zou ik idd maar niet doen

Comment

Ehh, daar sta je nog van te kijken Ron, Ik heb hier in Frankrijk al genoeg gekke Nederlander met nog gekker transport gezien.
                                Nederlanders op de fiets, op de step, etc etc.
                                Vroeger ben ik ook naar Ibiza geweest op mijn kreidler floret, avontuur heet dat.....
                                Nu doe ik alles in mij 38 jarige eend. (2CV4)
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bezig...
                                X