Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Blue berry (fem) v.a. 3e week bloei.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4x Blue berry (fem) v.a. 3e week bloei.

Hahaha, Weet je dat geloof ik gelijk...Nederlanders zijn wat dat betreft ook een beetje looney tunes...Ik was zelf van de Puch maxi generatie.. Heb wel ff een zundappie gehad, god dat ding ging hard zeg....en dan dat heerlijke hoge toerental geluidje. Heerlijk, Oom agent vond dat echter niet. Je mag hier ook niets ik bedoel een 80cc blokkie moet toch wel kunnen toch...Maar dat puchie was ook een heerlijk ding om mee te rijden...Maar werd helaas gejat.. Sinds dien alleen nog maar auto gereden...

Comment

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Doe je goed man, rij zelf ook in een klein goedkoop tuffie.. Altijd wel zo'n slurpbak gehad maar ben heel erg blij met me tuffie nu.

Comment

Tussentijdse update wegens nieuwe ontwikkelingen.

Dagen 12-12: 28.
          Dagen zichtbare bloei: 28.
          Bloeiweek 5.

Nou het kon natuurlijk niet uitblijven, er gaat nu toch iets fout. Had de laatste weken al het gevoel dat mijn PH-meter niet helemaal correct werkte.
          Gisteren kreeg ik een reading van 10,6 ph voor kraan water. Dat kan dus helemaal niet dus heb ik mijn eikvloeistoffen erbij gepakt en weer proberen te eiken.
          Dat ging dus niet, kreeg steeds een error melding. PH meter dus buiten zijn waardes gegaan. Jammer had dat ding net een klein jaartje. Ben dus maar weer ff naar de growshop gegaan. Die kregen hem ook niet gekalibreerd. Resultaat mijnes is terug naar de fabriek en heb nu eentje te leen van de growshop. Wat een klasse service van ze..Maar goed dan rijst dus wel de vraag, met welke ph heb ik dan gewerkt. Ik werk altijd tussen de 5,7 en 5,9 ph. Dat is dus nu veel lager geweest denk ik. Heb geen enkel idee met welke ph ik de hele tijd gewerkt heb. Tis nog een wonder dat mijn planten er dus nu ook zo bijstaan. Ben nu bang voor een te grote ph schommeling iemand enig idee wat een goede strategie zal wezen op dit moment qua ph.

DSC00115.jpgDSC00116.jpg

Comment

Nou niet allemaal tegelijk, inmiddels zijn de dames wakker. Ze hadden dorst. Heb de teerling dan maar zelf geworpen. De geleende ph meter gaf al 7,2 ph aan bij mijn gietwater, das dus ruim 3,5 ph minder dan gisteren. Ben begonnen met pk13-14 op 50% vd aanbevolen hoeveelheid en me water afgezuurd naar 5,5 ph. Heb al die tijd veel zuurder gegegeven dus hoop dat mijn grond dat nog wat heeft geneutraliseerd. Morgen 5,7 ph weer. Nou maar hopen dat ze er nog redelijk op gaan reageren. Verdomme de kleinste dingetjes kunnen ook een hoop verzieken zeg. Ga bij me tent camperen vanavond om te blijven monitoren.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ach ach, nou de problemen blijven zich maar opstapelen en opstapelen. Trek ik net me tentje open om ff te kijken hoe ze er voor staan, Krijg ik dit,

DSC00117.jpgDSC00118.jpgDSC00119.jpg

Goed iemand ervaring met dit soort wietdieven?
            Last edited by Ronson; 14 August 2013, 21:10. Reden: foutjes

Comment

Leuk grap, die alien!!!

Ik kan je niet helpen met de ph waardes. Ik meet helemaal geen ph of ec. Gaat verlopig gewoon goed bij mij. Vooral niet te veel water geven, dat is wel belangrijk!!

succes verder.
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Dank je M.Z.Z. let ook goed op me watergiftes, Leuk om te horen dat het tenminste nog ergens goed gaat..
                Voorlopig heb ik nog niets te klagen, maar ik ben er niet veel geruster op geworden na dat ph meter incidentje.

Comment

Dit is echt een beetje een babbel topic geworden zullen we de naam niet eens laten veranderen.
                  En wellicht laten verplaatsen naar de babbelbox.
                  Er is al een kriekappelen in huize Zonneschien oid.

Niet erg hoor, echter mensen beginnen te denken, dat er een enorm groot probleem wordt besproken. (is maar een wilde gok hoor)
                  Ik geloof dat het aantal pagina's is opgelopen tot 19 oid, normaal gesproken is een probleem dan wel uit de wereld geholpen.
                  Of zijn we op weg naar de langst lopende, probleem topic?
                  Vertel het me dan bel ik de Guinnes redactie ff.
                  Last edited by Escargot; 14 August 2013, 21:41.

Comment

Ik vind het anders behoorlijk informatief. Van alles is hier al de revu gepasseerd. Zit volgens mij voor ieder wel wat bij hier. Hou wel van laagdrempeligheid
                    En het is pas 9...19 is wel erg positief. Ik heb nu pas een probleem, wat binnen mijn growreport valt. Die staat tussen de groeiverslagen indoor dus de mensen die dachten dat ik een probleem heb of had zaten dan toch al verkeerd. Qua guinessbook loopt Csvw ver op ons vooruit dusss...ga me geen onnodige illusies rijker maken

Comment

Ik ga ff Gimpen, wil mijn Avatar eens wijzigen.
                      Vind deze slak niet leuk....

Comment

Nou ben benieuwd.

Comment

grmb...
                          Manque de courage

Comment

Dagen 12-12: 29.
                            Dagen zichtbare bloei: 29.
                            Bloeiweek 5.

Na het ph-meter debacle. Tijd om de voortgang van mijn kweek te melden. Heb gisteren zelf de teerling maar geworpen. De geleende Ph-meter gaf 7,2 ph voor me kraanwater. Dat is dus alweer een stuk lager dan dat defecte ding van mij aangaf. Heb dus waarschijnlijk de laatste dagen veelste zuur afgezuurd. Maar ja hoe zuur, god mag het weten. Dat de planten er nog zo bijstaan is dus ook nog een klein wondertje. Maar de dames hadden gisteren wel dorst. Dus ik moest iets gaan doen. Dat dit incident samenvalt met de periode dat ik pk 13-14 ga meegeven valt ook niet echt in me voordeel uit. Heb besloten mijn voedingswater te mengen met een 50% dosage PK-13-14 afgezuurd naar 5,5 Ph. Me medium is waarschijnlijk zuurder, Probeer de gemiddelde zuurgraad van me medium wat geleidelijker te verhogen. Vanavond gewoon weer 5,7 Ph. Hoop zo me medium wat langzamer bij te trekken. Goed of het lukt is een tweede. Ik sta hier werkelijk op glad ijs, het is nu meer gevoel en guess werk geworden. Controle ben ik door dit Ph-incident compleet kwijt geraakt. Jammer, het liep zo goed. En dan weer zo'n klein kut dingetje. Door dit gedoe begin ik wel weer over meetapparatuur na te denken. De Ph meter is de enige meter die ik gebruik. Hoorde gisteren in de growshop dat als je kalk door je grond mengt, je van PH- en je Ph-meter kan afstappen. De kalk Reguleert dan de zuurgraad in je medium en kan je zonder aanzuren van je gietwater gaan werken. Had hier nog niet van gehoord, maar als dit zo is zit ik er aan te denken om mijn Ph meter en PH min op te ruimen. Werk al niet met andere meters omdat ik juist zo bang was voor wat er nu met me Ph-meter is gebeurt. Dus als hier iemand is die ervaring heeft met kalk in je medium zal ik dat graag ff willen horen. Goed Het wordt dus maar afwachten de eerst volgende dagen. Ik blijf de zaak goed monitoren, maar of ik nu nog adequaat kan gaan bijsturen blijft de vraag. Goed maar hopen op het beste dan maar. Heb hieronder weer wat fototjes geplaatst van dag 29.

DSC00121.jpgDSC00123.jpgDSC00125.jpgDSC00126.jpgDSC00137.jpg
                            DSC00139.jpgDSC00140.jpgDSC00141.jpgDSC00144.jpgDSC00146.jpg

Nou hoop eigenlijk dat iemand me hier wat kan helpen qua de te volgen strategie voor de komende dagen, zonder dat ik hier zelf weer het wiel moet gaan uitvinden. In ieder geval bedankt weer.
                            Last edited by Ronson; 15 August 2013, 09:23. Reden: foto's

Comment

Meten is weten zegt men.

Ik had een maand of twee geleden een Ph meter gekocht.
                              Twee keer gebruikt en weer ingeleverd.
                              Mijn buurman gaf me lakmoespapier, is niet super, super precies maar toch is de accuratesse beter.
                              Je hoeft het in ieder geval niet om de havenklap te laten ijken.
                              Niet slecht toch nog geen 2 Euries.

Comment

Tsjaa, maar dat werkt niet als je zelf je zuur graad wil bepalen. Je kan niet steeds een papiertje of een ph strip verbruiken als je steeds aan het toevoegen ben om te kijken hoe ver je al zit. Heb je toch een continu metertje nodig om real time te kunnen meten tijdens het afzuren. Daarom ben ik ook meer benieuwd naar mensen die met kalk door hun medium werken. Of er iets van dat verhaal van de growshop strookt. Lijkt me een goede low budget oplossing wat me kweekproces weer een stap zal gaan ver simplificeren.

Comment

Bezig...
                                X