Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
4x Blue berry (fem) v.a. 3e week bloei.
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: 4x Blue berry (fem) v.a. 3e week bloei.
Dat papier kun je er wel een paar keer insteken toch? Lijkt me alleen wel verdomd onnauwkeurig.
Had je niet meteen door dat die meter stuk was trouwens? Als je dat ding in de gemengde voeding steekt dan kom je toch elke keer wel op zo'n beetje dezelfde waarde uit?
Mijn EC meter gaf op een gegeven moment ook ineens 3. 4 aan op mijn voeding. Daarmee was wel duidelijk dat het ding terminaal was.
Is inderdaad ook wel een goeie om je meters even in kraanwater te doen voordat je gaat mengen. Dat is toch zeker behoorlijk constant qua pH en EC.
Comment
-
Bedankt voor je reactie wietefras, ik denk dat ik ff ingesukkeld was. Zag wel steeds meer verloop in me meterje komen. Maar ik had hem 2 weken geleden nog gekalibreerd. (Dit type meter moet je 1 keer per maand kalibreren.) En dacht eigenlijk dat ik dat ding wel kon vertrouwen. Kleine misrekening geweest. Nou maar afwachten hoe dit verder gaat uitpakken in me kweekje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View PostDat papier kun je er wel een paar keer insteken toch? Lijkt me alleen wel verdomd onnauwkeurig.
Had je niet meteen door dat die meter stuk was trouwens? Als je dat ding in de gemengde voeding steekt dan kom je toch elke keer wel op zo'n beetje dezelfde waarde uit?
Mijn EC meter gaf op een gegeven moment ook ineens 3. 4 aan op mijn voeding. Daarmee was wel duidelijk dat het ding terminaal was.
Is inderdaad ook wel een goeie om je meters even in kraanwater te doen voordat je gaat mengen. Dat is toch zeker behoorlijk constant qua pH en EC.
Ik heb gelezen dat je de betrouwbaarheid van de meter kunt testen op volle melk, is dit waar of broodje aap?Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ronson View PostDaarom ben ik ook meer benieuwd naar mensen die met kalk door hun medium werken. Of er iets van dat verhaal van de growshop strookt. Lijkt me een goede low budget oplossing wat me kweekproces weer een stap zal gaan ver simplificeren.
Comment
-
Dank je Rodigan. Zal eens gaan rond kijken naar wat kalk korrels dan. Kijk ff hoe ze hebben gereageerd op de watergifte van gisterenavond. Hoop dat ze niet teveel hebben geleden. Vanavond gaat de lamp weer aan, dan kan ik weer zien hoe ze gereageerd hebben. Werk je met je huidige kweek zelf nu al met kalk door je medium gemixed of niet?
Comment
-
Die kilomix van atami die ik gebruik bevat perliet. Ik koop geen grond bij tuincentra of bouwmarkten. Bah..
Nee ik investeer altijd in wat kwaliteitsgrond van de growshops. Bespaard me ook weer een hoop op me voeding. Maar ja, perliet he.
Zou dus moeten gaan kijken naar mediums die ipv perliet, kalk bevatten. En anders gewoon apart bij mixen dus.
Comment
Comment