Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Blue berry (fem) v.a. 3e week bloei.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Re: 4x Blue berry (fem) v.a. 3e week bloei.

Ja dan monitor je dus ook gewoon. Goede waardes ook wou dat ik dat hier ook zo kon doen.

Comment

Dat papier kun je er wel een paar keer insteken toch? Lijkt me alleen wel verdomd onnauwkeurig.

Had je niet meteen door dat die meter stuk was trouwens? Als je dat ding in de gemengde voeding steekt dan kom je toch elke keer wel op zo'n beetje dezelfde waarde uit?

Mijn EC meter gaf op een gegeven moment ook ineens 3. 4 aan op mijn voeding. Daarmee was wel duidelijk dat het ding terminaal was.

Is inderdaad ook wel een goeie om je meters even in kraanwater te doen voordat je gaat mengen. Dat is toch zeker behoorlijk constant qua pH en EC.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bedankt voor je reactie wietefras, ik denk dat ik ff ingesukkeld was. Zag wel steeds meer verloop in me meterje komen. Maar ik had hem 2 weken geleden nog gekalibreerd. (Dit type meter moet je 1 keer per maand kalibreren.) En dacht eigenlijk dat ik dat ding wel kon vertrouwen. Kleine misrekening geweest. Nou maar afwachten hoe dit verder gaat uitpakken in me kweekje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
            Dat papier kun je er wel een paar keer insteken toch? Lijkt me alleen wel verdomd onnauwkeurig.

Had je niet meteen door dat die meter stuk was trouwens? Als je dat ding in de gemengde voeding steekt dan kom je toch elke keer wel op zo'n beetje dezelfde waarde uit?

Mijn EC meter gaf op een gegeven moment ook ineens 3. 4 aan op mijn voeding. Daarmee was wel duidelijk dat het ding terminaal was.

Is inderdaad ook wel een goeie om je meters even in kraanwater te doen voordat je gaat mengen. Dat is toch zeker behoorlijk constant qua pH en EC.

Ik heb gelezen dat je de betrouwbaarheid van de meter kunt testen op volle melk, is dit waar of broodje aap?
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Las ook dat melk altijd dezelfde pH zou hebben inderdaad. Maar goed, dat is met kraanwater ook wel zo en dat heb je toch al klaar staan als je gaat mengen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ja, ik vul een emmer met water. Laat die dan minimaal 24 uur in de kamer waar me tentje staat staan. Als ik dan nodig heb haal ik er uit wat ik nodig heb en ga dan pas voeding toevoegen om als laatste dan af te zuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronson View Post
                  Daarom ben ik ook meer benieuwd naar mensen die met kalk door hun medium werken. Of er iets van dat verhaal van de growshop strookt. Lijkt me een goede low budget oplossing wat me kweekproces weer een stap zal gaan ver simplificeren.
                  5.7 is vrij weinig op aarde. 6.5 is denk ik ideaal. Ik heb m'n laatste kweekje kunnen redden door fossiele zeewierkalk te strooien op het medium. Alsook door de pH wat te beter te controleren.
                  Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Dank je Rodigan. Zal eens gaan rond kijken naar wat kalk korrels dan. Kijk ff hoe ze hebben gereageerd op de watergifte van gisterenavond. Hoop dat ze niet teveel hebben geleden. Vanavond gaat de lamp weer aan, dan kan ik weer zien hoe ze gereageerd hebben. Werk je met je huidige kweek zelf nu al met kalk door je medium gemixed of niet?

Comment

De meeste growmixen bevatten voldoende kalk. Bij aarde van pakweg Aveve of Gamma is dat meestal niet het geval en dan zou ik altijd kalk er aan toevoegen
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Die kilomix van atami die ik gebruik bevat perliet. Ik koop geen grond bij tuincentra of bouwmarkten. Bah..
                        Nee ik investeer altijd in wat kwaliteitsgrond van de growshops. Bespaard me ook weer een hoop op me voeding. Maar ja, perliet he.
                        Zou dus moeten gaan kijken naar mediums die ipv perliet, kalk bevatten. En anders gewoon apart bij mixen dus.

Comment

Wat kut zeg van die ph meter... Maar je zegt dat je 2 weken voor het laats heb gekalibreerd. Is het dan niet fout sins 2 weken? Of maar misschien 1 dag...
                          Het is gewoon kut...

Plantjes staan er leuk bij
                          sigpic

Comment

The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Comment

Das niet zo mooi Ronn, aantal dagen een goeie plons water er tegenaan, dan kunnen ze weer de goeie weg inslaan Laat ze stinken Ronn, dat doe jij toch ook wel eens...
                                The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Bezig...
                                X