Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Rebel, haha lolbroek, het is idd mooi vol geworden, en zelfs de treuzelaar is de afgelopen 3 dagen van de laatste naar de 2e plaats in rang gegroeid.
Cookaap, dank je, supercroppen/groeimanipulatie kent veel technieken, we laten allebei wel een leuke techniek zien.
Mafferd, dank je.
Bacos, bedankt, de massa is in the making.
Mway, dankjewel, kaarsenstandaard, dat is wel typisch, want de nieuwe nr2 dame heeft echt dat soort takken, met lekker veel diepgang.
Update:
12/12 dag 23, zichtbare bloei dag 14.
Max temp 29,5C, min temp 21C.
Max lv 68%, min lv 41%.
Tensio`s tussen de 160 en 300Mbar.
Na 1 dag van wateronthouding zijn de tensio`s geklommen naar hogere waarden, dit heb ik overigens expres gedaan omdat ik vandaag ga voeden, voor het eerst met de mid-bloei-mix.
Hiermee verlagen we drastisch het N gehalte en klimmen we redelijk in de P en K`s.
Ok het percentage suikers gaat stijgen door de hogere percentage Molasse.
Verder is die dame die het omschakelen van de groei naar de bloei enigszins vertraagde ineens 2e in rang geworden, zij heeft de meeste groei laten zien de afgelopen week, en heeft mooie diepte in de takken, wellicht wel de mooiste van allemaal.
Ondanks het eens per week voeden zie ik bij enkelen witte bladpunten, dit waarschijnlijk ook door de verse aarde en de toevoeging van mooi gesteentemeel, hoogwaardig zeezout en wormenmest.
Vanavond dus iig lekker veel water met de eerste echte bloeivoeding.
Piccobello weer, krazi. BV Waardes idd aan de droge kant, maar met die plons water met voeding zal je wel weer rond de 100 gaan komen denk ik. BV staat hier trouwens voor Bodem Vochtigheidsgraad en niet voor besloten Vennootschap. Had het ook beter gelijk voluit kunnen schrijven hoefde ik je de legenda niet uit te leggen..
Bacos, dank je, het schijnt idd een erg sterk soortje te zijn.
Ronson, haha nou de BV zakte naar tussen de 50 en 60 Mbar, maar zal vandaag alweer naar de 100 en erboven stijgen, dus gewoon weer water.
Gisteren heb ik tussen de 4 en 2,5ltr water pp gegeven, ze kunnen nogal zuipen hier.
Ik wilde juist express wat hogere waarden, zodat ze de wekelijkse voedingsbeurt met groot verlangen zouden verorberen.
Mway, als gepland en beter dan 3 weken geleden gedacht.
Volgens mij worden het redelijk dikke kaarsen, bijna Romijns formaat.
Berry, thanks gab, enkelen hebben toch een wat oppervlakkige groei met een enkele diepte tak, maar het merendeel heeft die mooie diepe takken.
Cookaap, thanks, en idd, het gevoel en het verfijnen gaat via ervaring, er zijn echter wel wat tutorials, al werk ik niet geheel op hun wijze, de basis techniek is hetzelfde, hier een linkje met video`s http://hemcy.com/en/video/322/Super-Cropping-Tutorial
CannaRebel, back on track, de aankomende 2 weken gaan puur op bud ontwikkeling gefocust zijn, eigenlijk weet je na deze 2 weken al of je oogst een goede zal zijn, zonder bijkomende problematiek natuurlijk.
El Plantos, bedankt, geen klagen hier tot dusver, volle bloei is gearriveerd, het kan alleen maar mooier worden nu.
mid-bloei-mix.
Hiermee verlagen we drastisch het N gehalte en klimmen we redelijk in de P en K`s.
Ok het percentage suikers gaat stijgen door de hogere percentage Molasse.
Haha, tis geen echte pk-booster, maar de mixen zijn afgesteld op plantcyclus, dus aan het begin veel N, Ca en Mg, overgaande op steeds minder N en een hoger gehalte P en K, ook de organische toevoegingen, spoorelementen en mineralen veranderen van samenstelling en of hoeveelheid.
Had al zoiets gedacht idd. Jij zal niet vaak iets zonder reden doen. Zoiets ben ik ook van plan, als ik straks zelf voeding moet gaan geven. Afgemeten voedingsbeurten die binnen 24 uur door de planten worden opgenomen. Maar dat duurt nog wel ff.
Comment