Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Grond kan je vet lang gebruiken maar dan moet je wel de nodige maatregelen nemen.....
Zoals de toplaag (eerste 10cm) weghalen en vervangen met verse grond (dat gebeurd ook in de natuur, daar wordt ook constant de grond ververst door omwoeling van dieren enz enz) en dan ff met een harkje de resterende grond ff lekker omwoelen zodat alles weer goed los wordt en het ergste aan wortels weg halen dan je poeders er weer in en lekker laten gaan.
Je ziet door die bomen het bos niet meer whahaha goe bezig krasi.Daarbij je binnen plantjes staan ook in genoeg grond zo te zien.Ik ga je zeker volgen kijken wat ik beter kan doen volgende ronde.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
ik ga ook lang uit liggen en kijken naar the masters haha go krasi nice setup
Bacos, thanks man, we hebben tot nog toe een mooie zomer, maar het zijn sativa`s, dus de nazomer is nog wel belangrijker.
Wietefras, haha ja hele grote sporttassen.
GuerillaBoy, dank je, ik klaag niet, de lichte smartpots heb ik vanuit de States laten komen, moest ik nog ff invoerrechten en belasting overheen betalen.
Berry, i hope so dude, maar ik heb voor buitenwiet een spinpro aangeschaft.
CannaRebel, true, dat doe ik standaard, behalve dan de wortels weghalen, daar zit nl nog een levende symbiose, en wanneer ik een nieuw gewas plant gaat deze direct met die symbiose en schimmelnetwerk samen verder.
Wortels die niet gebruikt worden, worden door het bodemleven omgezet naar plantvoeding.
Ik werk met biochar in de grond, dit verlengt de levensduur van de aarde ook en zorgt dat de grond luchtig blijft, water goed blijft opnemen en bepaalde stoffen blijven erin bewaard, wel bij hergebruik eerst de biochar opladen,vooral met stikstof.
Gizmo, jungle fever baby!!!! dank je, het kan altijd beter, ook bij mij, al doende leert men, we zijn btw vandaag naar 12/12 geschakeld.
Budha, haha dankjewel, komt goed, ik heb een transportbedrijf ingeschakeld.
Escargot, dank u, BBQ weer komt er weer aan hoor ik.
12/12 dag 3.
Max temp 30,5C min temp 23C.
Max lv 58% min lv 42%.
Tensio`s, tussen de 80 en 100Mbar.
Ze lijken eindelijk geaard, het kostte ze even moeite, en m`n knakken maakte ze het niet makkelijker.
Maar ze zijn nu dus zover, en dat besloot mij ze weer even open te knakken.
Voorlopig weer genoeg geknakt, ik wil ze nl een beetje een open structuur laten behouden.
Ik heb weer eens problemen met 2 tensio`s, ik had ze allen gereset in water voor de ronde van start ging, ze gaven netjes allen 0Mbar aan in het water.
Toen heb ik ze in de smartpots gestoken.
6 van hen geeft goede betrouwbare waarden aan, de andere 2 hebben vanaf ze uit het water zijn gehaald alleen nog maar 0Mbar aangegeven.
Vrij irritant en wat rest me nu te doen met deze 2?
Verder gaat het allemaal prima, ik ga na deze ronde ook ff m`n filter, de DE bulb en de Hortistar reflector vervangen.
Ze zijn ongeveer een jaar in gebruik geweest.
De planten zijn mooi groen aan het worden, de onderste takken waren na eerdere cropsessies al mee omhoog gekomen, nu gaan ook de kleinere takken op de grote takken mee naar boven.
Ho, mis ik nou weer bijna wat...Tijd om maar weer ff bij te schuiven...Jij kan ook niet ffies stil zitten he.
Nou succes maar weer...Hoe is je rokertje van je vorige rondje aan het bevallen?
Gatverdegatver hok leeg , hok weer vol , dat buiten kweken is mooi , maar in het voorjaar weer gruis roken , maar dit is het , geen gezeik geen ge biets , lekkere soorten in je tentje , wat minder opbrengst maar wel top spul !!!!!!dat jeukt gewoon !!!! maar goed we gaan eerst de workshop KNAKKEN maar eens doen !!!!! Lets GOGOGOGOGO
Bizar gezicht zo die opengetrokken planten. Wel duidelijk te zien wat je dan doet. Bedankt. Weet nog niet of ik dat al meteen bij mijn tweede kweek moet gaan aandurven, maar waarom ook niet? Moet het toch een keer leren toch? Of scroggen.
Die tensio's zijn die wel goed dicht? Ze lopen niet leeg? Die van mij geven namelijk ook constant 0 aan als de boel niet goed dicht zit, maar dan lopen ze leeg ook.
Ik vind dat resetten ook een beetje eng. Je weet nooit echt zeker of je ze daar niet juist helemaal mee van het pad drukt.
Misschien zijn ze nu wel te hoog gecalibreerd. Als je ze bij 100mbar op 0 hebt gezet dan wordt het nooit meer wat inderdaad. Anders toch nog een keer opnieuw resetten in water? Als je nog reserve sensoren hebt (desnoods van die groene Blumat dingen) kun je ze ook daar even opdraaien. Hoef je niet dat hele ding uit de grond te trekken.
Je kunt ook gewoon die kop op je mond zetten en er zelf op zuigen. Kijken wat ie dan doet (als je voor een spiegel staat oid). Dat zal er mooi uit zien
Of je moet een keer een mooi setje tensio loggers in elkaar zetten
Mooi werk krasi. Maar ik moet zeggen dat ik nog steeds niet echt zie wat je precies gedaan hebt, knakken ja.
Kun je aan het einde van je kweek je planten helemaal opdieven en een foto maken van de stam(men)? Dat lijkt me nog eens leerzaam.
Mooi werk krasi. Maar ik moet zeggen dat ik nog steeds niet echt zie wat je precies gedaan hebt, knakken ja.
Kun je aan het einde van je kweek je planten helemaal opdieven en een foto maken van de stam(men)? Dat lijkt me nog eens leerzaam.
voor de rest natuurlijk geen opmerkingen.
Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!
Comment