Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek 10x white widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek 10x white widow

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,

    na lang gewacht te hebben ben ik ook maar begonnen om een ruimte op te zetten voor mijn paar plantjes.deze ruimte bevind zich op zolder.
    ga proberen 10 ww te kweken.
    -ga hiervoor een 400 w hpi met adjust a wing gebruiken om voor te groeien daarna een 600 w hps lamp van philips voor de bloei
    -de minicontroller van climate
    -een 600 watt dimbare vsa van ugc
    -heb een 1000m3 boxafzuiger met uiteraard een filter
    -en 2 gaten voor de passieve inlaat


    maandag 28-07 heb ik de zaadjes in keukenrol gelegd. woensdag waren ze allemaal uitgekomen en heb ik ze gepot in kleine voorgroeipotjes met plagron lightmix. boven de potjes hangt een adjust a wing met 400w hpi ( wel op 2 meter hoogte )donderdag staken 8 van de 10 hun koppie al naar buiten. wel is het zo dat ik precies op een slecht moment ben begonnen i.v.m de temperatuur. temperatuur in me hok loopt op tot 33 graden. en kan hier verder niks aan doen afzuiger staat op 100 procent heb veel bakjes water neergezet om mijn luchtvochtigheid zo hoog mogelijk te houden maar die blijft ook veel steken op 40%
    na mijn idee lijken de plantjes het vol te houden maar echt goed is het natuurlijk niet voor ze.
    geeft de kleintjes 2 maal daags een klein beetje kraanwater doormiddel van een plantenspuit met een c02 tablet van no mercy
    moet nog even wachten op mijn bestelde ph meter wat niet echt opschiet.

    verder wil ik de lijn van plagron terra gaan gebruiken en voor de bloei plagron growmix.
    op of aanmerkingen worden zeer gewaardeerd deze eerste ronde.20130804_145916 (1).jpg20130804_145944.jpg20130804_145944.jpg

    #2
    Re: eerste kweek 10x white widow

    hallo allen,
    planten staan nu 5 dagen boven de grond.
    ze lijken op dit moment maar heel moeizaam verder te groeien. komt dit door de wortel ontwikkeling???
    vanaf wanneer zou ik langzaam aan beginnen met power roots en pure enzym zou dit nu al kunnen of is het nog te vroeg??
    verder blijft me temperatuur een probleem 30+ heeft iemand een tip hoe ik deze naar beneden kan krijgen. zelf zet ik er vier van die koelblokken bij maar dat is dan een verlaging van een paar uur dus iemand nog een ander idee ( afzuiger staat gewoon op 100% 1000m3)

    groetjes

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek 10x white widow

      Voor je temperatuur kan je eigenlijk maar een paar dingen doen. Je afzuiger harder (maar die staat al op 100%) en je kan de inkomende lucht koelen. Met de temperaturen van de laatste dagen heeft iedereen wel een probleem. Je plantjes kunnen wel wat hebben, zou me er geen zorgen om maken. Je zou trouwens ook je lamp hoger kunnen hangen. Ik heb het vermoeden dat je inkomende lucht al warm is, dus wellicht kan je afzuiger wat lager zonder dat je temperatuur stijgt, zou ook wat lv schelen.

      Wellicht dat je nog wel kan investeren in een luchtbevochtiger. Daarmee krijg je het waarschijnlijk wel naar 60%.

      Roots kan je direct al meegeven net als de pure enzym. Dat doe je tot de derde week van de bloei, wanneer de groei eruit is. Kijk maar op het kweekschema van Plagron
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek 10x white widow

        bedankt voor de tip.
        maar op de lijst zie ik ook staan dat je na een week kan beginnen met terra grow alleen de vele verslagen die ik heb gelezen zie je regelmatig dat de plant verbrand en als je in goede aarde bent gestart dat je daar beter even mee kunt wachten.
        of zeg je gooi die grow er ook gelijk bij??
        thnx

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek 10x white widow

          heb min of meer dezelfde setup

          heb mij 400HPS van begin af aan op 35-40 cm boven de plantjes gehangen (zonder spreader) en ze zien er zeer gelukkig uit

          wat die temp betreft... is je thermometer wel ok? die goedkope kut dingen die je er bij krijgt kunnen gemakkelijk afwijken (ook de lv) en ook moet je de temperatuur van de lucht meten(ter hoogte van je planten) en niet de temperatuur van de thermometer die enorm kan opwarmen onder je lamp, zet hem dus in een klein wit of reflecterend en half open(zijkant) doosje.

          met je afzuiging op100% krijg je de lv nooit goed onder controle, wat is de temperatuur van je inlaat lucht?
          Last edited by shakeiteasy; 5 August 2013, 23:30.

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek 10x white widow

            De temperatuur van me inlaatlucht was eergisteren 26 graden graden.
            Ik heb 2 verschillende temp meters staan. Ze wijken ongeveer maar een halve graad af.
            Welk merk zou je aanraden voor de temperatuur meter??

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek 10x white widow

              De temperatuur zal nooit lager uitkomen dan de temperatuur van je inlaat.
              Gewoon s'nachts gaan draaien. Heb ook een pand waar vanaf de middag vol de zon erop los brand dus ik draai van 00:00 tot 12:00.

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek 10x white widow

                nee das waar. maar ik zit nog op 18/6.
                draai van 15:00 tot 9 uur. lijkt mijn de gunstigste tijd omdat de zon ook aan die kant begint te schijnen vanaf een uur of 8.

                de plantjes staan er op dit moment nog steeds redelijk bij. beetje bij beetje zie je ze groeien. vanaf volgende week zet ik er weer een paar foto's op.

                tevens heb ik een vraag over de plagron power roots en enzym. volgends plagron heeft het een houdbaarheid van 24 uur in het water.
                hoe doen jullie dat elke dag gewoon vers water aanmaken of wat??
                op dit moment krijgen me 10 kleintjes nog geen halve liter per keer gezamelijk dus lijk me een beetje lastig om voor elke dag een half liter power roots en enzymmix te maken.

                greetz

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek 10x white widow

                  Mmmmmmmm: white widow; ik volg dus automatisch, Haha. Succes!!
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek 10x white widow

                    altijd leuk mensen die volgen. hoop dat het allemaal goed gaat is de aller eerste keer dus succes heb ik nodig

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek 10x white widow

                      Ga straks ook met eerste binnenkweek beginnen, als je actief post (met foto's) zijn er hier genoeg ervaren mannen die ons beginners graag met advies helpen.... Super forum dit!!
                      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweek 10x white widow

                        als je thermometers maar een halve graad van elkaar verschillen zijn ze wel ok denk ik.

                        zelf draai ik van 20:00 tot 14:00 en de temp is dan redelijk ok (25-30C) ....gelukkig is de weersverwachting wat beter nu

                        heb zelf ook moeite om het een beetje vochtig te houden tijdens licht periode, heb een mist maker gehaald die op max staat maar zodra het licht aan gaat zakt de lv dramatisch tenzij het buiten vrij vochtig is....

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweek 10x white widow

                          Tja lv blijft rond 45% hangen. Maar goed uit de verslagen gelezen dat dat niet zo erg is bij zaad planten.
                          Morgen steken ze precies een week hun koppie na buiten. Heb ze vanavond dan ook een kleine beetje ( 10ml ) water gegeven met power roots erin en enzym. Me ph meter was eindelijk binnen gekomen gisteren alleen moest deze eerst geactiveerd ( de electrode )worden doormiddel van een vloeistof MA 9015 deze zat uiteraard niet bij de milwaukee ph55 meter en moest deze dus bestellen. Als het goed gaat heb ik deze morgen binnen en kan ik me ph gaan afstellen.
                          Greetzz

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste kweek 10x white widow

                            Ben erg benieuwd, ga je volgen.
                            ik heb laatste keer naast bevochtiger ook schoteltjes water en natte handdoek erbij geplaatst...
                            Gaat RV snel stijgen...

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste kweek 10x white widow

                              janssen leuk dat je meekijkt. ik heb idd 2 bakjes water vlak naast de plantjes staan verder staat er een emmer met een grote natte handdoek ernaast. op dit moment is de lv 59% en temp 26.2
                              zojuist heb ik de plantjes 50 ml afgezuurd water gegeven ( met roots en enzyme erin ) vanavond kon ik eindelijk me ph meter gebruiken nadat ik hem 2 uur in een goedje genoemd MA9015 had gedompeld.
                              me water had ik gisteren al aangemaakt. wat bleek een ph van 7.8 deze heb ik terug gebracht naar een ph van 6.1
                              dacht gooi er een heel klein beetje - in maar dat kleine beetje bracht de ph gelijk naar 2.1 dus weer maar dan nu met een pipet een paar druppels plus erin gedaan. even geroerd en voila ph op 6.1 gekregen.

                              heb toch maar even 4 foto's gemaakt van de plantjes die nu precies 1 week boven de grond zijn.
                              wat zouden jullie adviseren vanaf morgen ook terra grow gaan toepassen of nog een paar dagen wachten om overvoeden te voorkomen?? ( zitten in plagron lightmix )
                              nogmaals alle adviezen zijn erg welkom.20130807_205734 (1).jpg20130807_205734 (1).jpg20130807_205743.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X