Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek 10x white widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweek 10x white widow

Mooie plantjes, goed bezig!

Wat voeden betreft kan ik je niet echt adviseren omdat ik zelf een beginneling ben maar zulke jonge dames heb je snel overvoed lijkt mij... erg mee oppassen dus

stel dat je over een dag of wat gaat verpotten dan hebben ze ook weer verse aarde... en -may someone pls correct me if iam wrong- roots en ph- is ook een klein beetje voedzaam volgens mij???

op welke hoogt hangt je lamp nu?

cheers!

Comment

400 hpi hangt nu op een kleine 40 cm. Heb wel veel geschommeld er mee de afgelopen dagen i.v.m de warmte. bij die hitte had ik ook me evsa teruggeschroefd naar 300 watt in de hoop wat minder warmte te produceren. Maar lamp hing toen op kleine 60cm. Nu weer rond de 40.
      Qua voeding ben ik ook bang om te overvoeden. Wel heb ik net me literkan aangemaakt. Dit keer ook met terragrow erin en ph rond de 6.3.
      Greetzz

Comment

ik vind ze wel jong om te gaan voeden .....
        als ze zo klein zijn hebben ze ook nog niet veel nodig he
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Nee ok maar zit ook te twijfelen heb ze een heel klein beetje gegeven gisteren. 30ml water per plant.
          Volgends plagron zit er voor zo een 7 dagen voeding in de light mix. En als je na het schema kijk staat er ook bij dat je terra grow kan geven na de eerste week vanaf een zaaing. Of zit ik er compleet naast??

Comment

Je planten zullen zelf gaan aangeven als ze extra voeding nodig zijn, blad krijgt dan andere kleur... Zou nog geen voeding geven nu, dan verbranden die kleintjes erg makkelijk, je richt er dan meer schade mee aan dan dat het goed doet! Succes mate!!
            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Geef je ze wel iets voor de wortel ontwikkeling te stimuleren?
              Ik werk zelf met biobizz, dan is de EC en ph weer niet relevant omdat het biologisch is.
              Lijkt me wel leuk om met de waardes te spelen....

Comment

Ph meet ik nu sinds 2 dagen. Ec meet ik niet. ik geef sinds drie dagen power roots en enzyme volgends
                Het plagron schema. En ph is rond de 6.3
                Vanavond stond de plant nog in aardig vochtige aarde dus vanavond geef ik geen afgezuurd water.
                Morgen zijn ze de eerste die wat te drinken krijgt.
                Greetzz

Comment

20130811_201139.jpg20130811_201158.jpg20130811_201205.jpg20130811_201208.jpg20130811_201223.jpg20130811_201227.jpg20130811_201231.jpg20130811_201235.jpg
                  goedenavond alle

bij deze weer een kleine update.

zijn weer een paar dagen verder. plantjes doen het in mijn ogen uitstekend!!
                  vandaag heb ik ze buiten power roots en enzyme ook grow gegeven dit wil ik om de dag gaan doen totdat ik ze overpot in 15.1 liter smartpots.
                  geef de planten nu zo een 40 ml per dag naar mijn idee niet te veel en niet te weinig

paar vraagjes: zou ik ze over 3 dagen al kunnen overpotten in de growmix 15 liter potten of ben ik dan te vroeg??

op de foto's zie je dat sommige blaadjes een beetje krom trekken waar kan dit aan liggen??

alle opmerkingen en hulp wederom zeer gewaardeerd!!

greetz

Comment

Iemand een idee of ik ze al mag overpotten of moet wachten?? Ziet aan de onderkant bij sommige al de wortel naar buiten komen.

Comment

Ik ben een beginneling dus ik hoop dat ik gecorrigeerd zal worden door iemand met meer kennis&ervaring mocht het fout zijn wat ik zeg.

Zelf heb ik mijn plantjes verpot toen ze ongeveer het formaat als die van jou op de foto's hadden, ik wou het zo snel mogelijk doen omdat ze dan meer buffer hebben dus een klein foutje met voeding of water zal dan niet direct dramatisch zijn. Ook is de bodem temperatuur dan wat stabieler lijkt mij.

Heb een potje van het zelfde formaat gebruikt als mal voor in de nieuwe aarde voor een mooie pasvorm. Heb ze tot vlak onder het lobblad in de nieuwe aarde gezet zodanig dat ik er een week later nog een 1-2 cm extra bij kon doen, toen stonden ze tot aan het lobblad onder de grond.
                      De jonge plantjes hadden het hele potje al beworteld, de kluit bleef mooi bijelkaar en het is mij niet opgevallen dat ze ook maar iets van een groei vertraging gehad hebben.

Er is veel info hier op het forum over te vinden, ook over het inwateren van je aarde.

succes!

Comment

Volgende keer je plantjes gelijk in de pot zetten waar ze in komen te staan.
                        Dat overpotten geeft ze weer een extra klap.
                        Als ue ze overpot even geen voeding meer geven hoor.
                        Even water aanmaken met wortelstimulator en 1,5 liter per pot er in gooien.
                        Dan even een weekje niks meer doen.
                        Hij gaat dan vanzelf zn water zoeken en zn wortelstelsel uitbreiden

Comment

't Zijn geen autoflowers toch ? Dan kun je ze rustig een paar keer overpotten, dat geeft geen klap.
                          Als er een stuk of 5-10 wortelpuntjes onderuit de potjes komen is het daar tijd voor.

Zet de plantjes diep genoeg in de nieuwe aarde, ze mogen helemaal tot de eerste ronde blaadjes in de grond.
                          Dat stuk stengel onder die blaadjes is strek, omdat je de lamp te hoog hebt gehad.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

In me ongeduld gisteravond heb ik ze toch overgepot in de smarpots.
                            Heb wel gelijk een plantje gemold. De aarde was nog niet goed losgekomen bij het eerste potje en heb de wortels afgebroken
                            Hoop dat het nog goedkomt met dit plantje. Qnq het zijn geen autoflowers!! Heb ze diep in de aarde gestoken en heb ze 200ml
                            Afgezuurd water met powerroots en enzyme gegeven. Denk dat ze vandaag even geen water krijgen ivm wortel ontwikkeling.
                            Foto, s volgen vandaag of morgen.
                            Thnxs voor de tips

Comment

goedenavond,
                              ik heb de planten dus sinds gisteren overgepot!
                              nu ik vanavond bij ze ben wezen kijken kwam ik erachter dat de onderste bladeren beginnen te hangen bij de meeste plantjes. wat heb ik fout gedaan.
                              water hebben ze na mijn idee zat de aarde was vochtig uit de zak en heb ze 200 ml water gegeven gisteren. vandaag hebben ze nixs gehad
                              zouden jullie mijn aan de hand van de foto's kunnen zeggen wat ze mankeren?20130813_200521.jpg20130813_200553.jpg20130813_200604.jpg20130813_200609.jpg20130813_200621.jpg

of sterker nog wat heb ik fout gedaan.

Comment

Niemand een idee waar dat hangen van het blad aan kan liggen??
                                Vanavond heb ik ze nog steeds geen water gegeven bovendek is uiteraard kurkdroog. Daaronder matig.
                                Als het teveel water zou zijn dan zou dat blad nou toch wel bij trekken??
                                Weinig water zou niet kunnen ivm het gelijk hangen na het overpotten!
                                Meeste staan er trouwens goed bij wel is het zo dat ik de potten regelmatig draai omdat de buitenste plantjes naar het licht toe hange.
                                Kan de lamp niet lager zetten. Wat mijn wel opviel was dag je de fitting van de wing kan stellen. Had al lopdn zoeken naar een ideale afstelling maar helaas niets over te vinden. Is de regel hoe verder van de winv hoemeer spreiding van het licht of is het precies anders om.Greetzz

Comment

Bezig...
                                X