Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek 10x white widow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweek 10x white widow

Ten eerste, als je ze verpoot(tot aan de ronde blaadjes) moeten ze de schok eerst overwinnen van de verhuizing.
    Ten tweede, water geven doe je naar behoefte; til je pot eens op, voel het i.p.v. het te afwegen.
    Ten derde, als de lamp niet lager wil , kunnen de potten toch omhoog?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
      Ten eerste, als je ze verpoot(tot aan de ronde blaadjes) moeten ze de schok eerst overwinnen van de verhuizing.
      Ten tweede, water geven doe je naar behoefte; til je pot eens op, voel het i.p.v. het te afwegen.
      Ten derde, als de lamp niet lager wil , kunnen de potten toch omhoog?
      Yep das een fout heb ze niet tot de onderste blaadjes gepot
      Heb ze na het verpotten maar 200mlwater gegeven dus potten wegen nog zwaar
      Lamp kan niet lager omdat deze al oo 30cm staat lager ben ii bang dat ze verbranden.

Thnx voor de tips

Comment

Hallo Snijder,

Heb zelf ook een wing, als ik het goed heb begrepen is het zo dat je gedurende de kweek de fitting steeds hoger moet stellen en de kap steeds breder moet maken. Dus beginnen met de fitting op de laagste stand en de kap smal. Nu je hebt verpot en de plantjes meer verspreid staan zou je de kap wat breder kunnen maken. Zodra de planten flink bladeren hebben dan ga je de fitting wat verhogen(meer diepte straling).
        Daarna doe je dat zelfde nog 2,3 of 4 keer naarmate je kweek vordert. De laatste stap is dus de kap op het breedst met de fitting helemaal boven in.
        Heb je ook een spreader bij je wing? Ik zou nog wachten met het gebruik daarvan.

Je hebt de potten mooi vol dat is goed, eventuele volgende keer zou ik ze dieper in de grond zetten namelijk tot aan de ronde blaadjes. Mocht de aarde wat inklinken dan zou ik er nog een paar cm bij doen zodat ze wat dieper staan.
        Last edited by shakeiteasy; 15 August 2013, 17:33.

Comment

thnx voor de info wist eerlijk gezegd niet dat ik de wing zelf ook kon stellen had deze namelijk niet zelf inmekaar geflanst.
          ook heb ik de spreader vanaf dag 1 erop zitten wat ik ervan begreep houd dat ook een gedeelte van de warmte van de lamp tegen en gezien dat ik ben begonnen toen het 30+ was heb ik um er gelijk opgedaan. nu laten zitten of eraf hale??
          hierbij een foto van de wing en gelijk een updatje van hoe ze er nu bijstaan20130815_181622.jpg20130815_181707.jpg20130815_181721.jpg20130815_181729.jpg20130815_181736.jpg20130815_181744.jpg

Comment

Je plantjes zien er goed uit, en je hok is ook netjes verzorgt. En als je de spreader gebruikt dan moet je de kap op standje wide zetten en dan de bulb houder helemaal naar boven toe schuiven dan heb je de grootste bereik van de wing voor je hok. En dan zou theoretisch de warmte van de lamp ook minder moeten zijn voor je plantjes, maar dat zou je zelf moeten testen.

Succes met de kweek, en je heb hulp genoeg dus dat gaat wel goed komen.

Comment

ey mensen,

weer een updatje van mijn kant. planten staan nu 18 dagen in de groei. wil ze over 3 dagen overzetten op 12/12
              2 plantjes blijven achter qua groei maar maken wel langszaam blad aan. geef ze nu om de dag 80 ml water en dit lijken ze lkkr te vinden!!
              zouden jullie alleen naar een blad willen kijken daar zitten wat kleine puntjes aan en kan niet thuis brengen wat dat is.
              20130818_214952.jpg20130818_214940.jpg20130818_214846.jpg20130818_214854.jpg20130818_215744.jpg20130818_215740.jpg

tips en reactie's worden gewaardeerd

Comment

Die mogen nog wel langer in de groei als je je tent vol wil hebben.
                Denk nog 10 dagen tot 14 dagen.
                Het blad is denk het gevolg van water morsen.

Comment

Yep, die kunnen nog niet op 12/12, ze zijn voornamelijk indica, aan het blad te zien, dus die groeien al niet zo rap door in de bloei.
                  14 Dagen kunnen ze zeker nog wel, anders heb je straks een hoop ruimte over.
                  Bij indica's wachtte ik met 12/12 tot de bladeren 90-100% van de pot bedekken.

Die puntjes zeggen nog niks, als het er niet meer worden.
                  Als het toeneemt moet je wat minderen met water geven. De penwortel zit inmiddels midden-onderin de pot, en daar is het vaak vochtiger.
                  Ik heb geen ervaring met jute zakken en/of smartpots maar ik kan me zo indenken dat je ook daar vooral aan de buitenkant moet wateren ?
                  Succes ! en geduld
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zal de planten maar wat minder water gaan geven dan de komende tijd. Wat betreft de smartpots weet ik ook nog niet zoveel van.
                    Merr voor gekozen door verschillende goede rescties erover. Water geef ik langs de rand van de potten.
                    Kwam er vandaag achter dat er een heel minuscuul beesje tussen me top van 1 plant zit. Is bijna niet te zien hoe het beesje rruit ziet zo klein is het.
                    Wat kan ik hier nu het beste aan doen. Kan ik de planten ergens mee behandelen zonder dat ik weet eat voor beesje het is.

Comment

Nee eerst weten wat en dan een bestrijdingsplan maken mits MITS het een schadelijk beestje is!

Comment

Ok heb al op het beesjes forum gekeken maar niks lijkt erop dus ik zou eigenlijk moeten afwachten of het de plantjrs aantast??
                        Kreng was zo verdomd klein kreeg um zelfs niet met een puntig pincet fe pakken. Alleen zit ik mijn nu af te vragen of die aangetaste blaadjes niet van dat beesje afkomen aangezien het op de zelfde plant zit. Ik kijk het nog een paar dagen aan en als heg erger word plaats ik uiteraard een foto.

Comment

Koop anders snel een flesje Canna cure...?? Zoveel er op spuiten dat het eraf druipt en altijd spuiten met de lamp uit. Baat het niet dan schaad het niet....

Comment

Thnx voor de tip gaat morgen zo een flesje hale.

Comment

20130824_080525.jpg20130824_080533.jpg20130824_080602.jpg20130825_084808.jpg20130825_084813.jpg20130825_084819.jpg20130825_084825.jpg20130825_084843.jpg20130825_084849.jpg20130825_084855.jpggoedenavond lezers,

we zijn weer een paar dagen verder en de planten zijn weer gegroeid dus hier weer een update.
                              zoals gelezen heb ik last ( gehad ) van kleine beestjes. de planten heb ik gister en vandaag behandeld met cannacure vlak voordat de lamp uitging.
                              door die kleine mormels heb ik schade aan me blad opgelopen. hoe erg geen idee gezien dit mijn eerste kweek ooit is.
                              de planten krijgen nu zo een beetje om de dag 100 a 80 ml water. nu had ik daar gelijk een vraag over. volgends het plagron schema gaan ze ervan uit dat je twee weken groeit en dan overschakelt naar bloei. gezien ik nu al me 4de week groei inga hoe moet ik me schema aanhouden. ik gebruik nog steeds power roots co tabs en enzyme. of moet ik al bloom gaan gebruiken?? op advies van medelezers heb ik ze nu 25 dagen in de groei staan en wou ze vrijdag overschakelen.
                              hierbij voeg ik uiteraard wat foto's van de plantjes toe en een paar van het beschadigd blad.

Comment

Gewoon doorgaan met groeivoeding geven tot met eerste week bloei dan 2 waterbeurten alleen water dan bloeivoeding halve dosis dan langzaam opvoeren naar de normale dosis.
                                Zou ze persoonlijk nog even laten groeien en probeer het eens met 150ml je hebt een grote pot dus je zal ze niet te snel te veel geven.

Comment

Bezig...
                                X