Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de kweek blond bud

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2de kweek blond bud

Korting op 420shop
    Hoi,

mijn tweede kweek, eerste kweekverslag.
    vorige kweek weet ik nog niet wat de resultaten zullen zijn. Ligt nog te drogen. Ben wel bang voor tegenvallend resultaat, de laatste weken was midden in de hitte van afgelopen weken. Was geen houden meer aan, voor het eerst dat ik de temperatuur niet meer onder controle had en dat in de meest kritische weken. We zullen zien en weer wat geleerd.

Opstelling:
    600 watt hps
    12 planten, 18 liter potten
    dit op 1,2 meter2
    blumat tensiometer
    Inlaat 500m3
    uitlaat 1500m3
    filter 2000m3

Ik heb een afzonderlijke groei en bloei ruimte. De groei ruimte gebruik ik ook om te drogen.
    groei ruimte heeft eigen afzuiging 500m3 met filter 750m3. Met 400 watt HPI.

zoals ik net aangaf, vorige ronde is aan het drogen. Dit kweekverslag zal ik je groei en eerste week bloei schuldig moeten blijven. Zitten nu in tweede week bloei.
    Zaadjes zijn 10 dagen gekiemd, daarna 2 weken in de groei.

met ongeveer 15cm zijn ze naar de bloei gegaan.

Vorige kweek was op allmix, deze keer probeer ik de lightmix (scheelt toch weer de helft in de aankoop) van BioBizz. Tevens maak ik gebruik van de BioBizz voedingslijn. Waarbij ik de Bloom afwissel met Canna Terra Flores. De laatste 3 weken werk ik met Bloombastic van Atami.

dit zou toch iets moois moeten worden

Ik lees trouwens weinig over de Blond Bud, iemand ervaring mee?

Hoor graag jullie tips en hoop dat jullie het leuk vinden om mee te kijken.

gr. J
    Last edited by Janssen; 9 August 2013, 16:21.

Re: 2de kweek blond bud

Die is van Greengrower zeker ?
    Ik ken het niet, en hij heeft zelf ook totaal geen info op z'n site staan.
    (je kunt 'm daar wel een mailtje sturen als je wil weten wat het precies is)

Waarom wissel je Bloom af met Flores ?
    Last edited by QnQ; 7 August 2013, 17:53.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heb in de growshop gevraagd wat mogelijk is om iets meer resultaat te krijgen.
      hebben me naast bloombastic geadviseerd om de Bloom en Flores uit te ruilen. Meer mineralen?

Plan je nog niet vertellen of dit van toegevoegde waarde is, of ik alleen growshop aan het spekken ben.

Comment

Vind je afzuig wel heel erg zwaar als de ruimte 1,2 bij 1,2 meter is.
        Wel mooie planten.Ken het soortje ook niet ben benieuwd.
        En welk merk hpi 400W gebruik je?

Succes

Comment

Je weet dat toppen best in het donker worden gedroogd? Mits ze drogen in je groeitentje.
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Alle lampen zijn van Philips, met Mari voorschakel en een wing kap.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

alles droogt netjes in het donker

Vandaag is de laatste dag van tweede week bloei, dames zien er goed uit. Nog 6 te gaan...
            Mijn tensiometer reageerde paar dagen raar, maar uit elkaar gehaald, laten drogen en weer in elkaar gezet en werkt weer als vanouds

image.jpeg

Gelukkig is het weer buiten weer heerlijk... temperatuur in de ruimte is 27 graden en RV van 52%. Mag niet klagen denk ik.
            Ik geef 200ml per plant water, dat doe ik als tensiometer de 150 gepasseerd is. Dan gaat deze terug richting de 50. Volgende week weer een keer dag zonder water, laat wortels maar zoeken.

De voeding maak ik iedere keer voor 2 dagen aan. Biobizz kan blijkbaar niet te lang in de emmer blijven zitten...

Heb afgelopen week alle plantjes nagekeken. Onderste bladeren verwijdert, deze hangen alleen maar in de weg bij watergeven en erboven zitten al grotere bladeren. Iemand nog handige tips over water geven? Ik heb nu een sproeistang aangesloten op een pomp. Werkt prima, maar merk wel dat de sproeier nu al blijft hangen... Het liefst zou ik met druppelaars willen gaan werken, maar schijnen snel verstopt te raken door de biologische voeding. Jullie nog ervaring en/of adviezen?

Zag dat er nog een paar sluwe dieven tussen zaten. Deze heb ik alsnog verwijderd. Laatste dag groei heb ik 4 planten getopt, ben benieuwd wat het verschik gaat zijn met de rest. Alle planten zijn toen gediefd voor zover mogelijk, dus 3-4 node.

iemand nog tips, of aandachtspunten... hoor en leer graag van jullie.

Comment

Voor je tweede kweek ben je al goed bezig zeg! Je neemt het allemaal serieus, leuk om te zien!

Met dat soort water systemen heb ik geen ervaring. Ik geef graag met de hand water

Ga je zeker volgen
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Gisteren voor het eerst mijn eerste kweek mogen proeven, jongens wat een verwennerij!!
                Een mooie top uitgekozen en het bruin van mijn vingers gehaald en erbij gedaan
                Lekker zacht van smaak, maar na een halve joint was ik op weg naar een of ander melkstelsel... is lang gelden dat ik de weg kwijt was... die had ik niet zien aankomen. Maar jongens wat smaakt deze lekker!!

Comment

Goed bezig!
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

image.jpgimage.jpg
                    Iemand een idee wat er met deze plant aan de hand is?
                    alleen deze plant heeft er last van, de rest niet.
                    voeding is BioBizz net als de rest. Wel heb ik deze plant getopt en heeft deze als enige drie toppen...

iemand een idee?

Comment

Denk een te kort,maar wat weet ik niet er staat een goeie topic over bladproblemen op de site.

Comment

hier ff wat ik online vond

Deze pagina: 20.Ziektes en plagen

20.1 Preventief werken
                        20.2 Mogelijke vergissingen
                        20.3 Bestrijdingsmethoden

20.1 Preventief werken
                        20.2 Mogelijke vergissingen:

ik denk kalium tekort

Comment

Inderdaad een tekort, maar wat voor een... Vandaar dat ik het met jullie deel.
                          denk zelf een calcium tekort, metname omdat ook de ontwikkeling van de top flink achterblijft. Zat ook te denken aan magnesium tekort.... Moeilijk moeilijk...

kalium denk ik overigens niet...

Comment

kijk je blad en lees

Kaliumtekort
                            Een licht kaliumtekort met wat necrotische plekken (vieze bruine vlekken, vooral aan de randen van de onderste bladeren )

Comment

Dat is altijd het leuke, welke informatie lees je )
                              Alle bladeren hebben het overigens, ook de bovenste... daarnaast lopen de toppen enorm achter bij de rest.

Dit is wat ik heb opgezocht...

Kalium tekort:

Calcium tekort:

De overige staan overigens op http://www.canna.nl/nl/kweekcentrum/.../infokoeriers/

En als je dit weer leest, dan denk ik niet zo snel aan Kalium. Wat denk jij Gizmo, als je bovenstaande pdf'jes leest?
                              Ben ook erg benieuwd waar het vandaan komt. Als ik zo maar iets mag roepen zou ik zeggen door de stress omdat het een driekoppige plant is geworden... wellicht niet goed getopt???

Heb ook niet de illusie dat ik nog iets zinnigs kan doen. Ronde is volgende week afgerond. Maar wil vooral begrijpen wat er gebeurt is, zodoende ik dit een volgende keer beter kan herkennen en wellicht wel kan handelen.

Comment

Bezig...
                              X