Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer kweken !

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste keer kweken !

Korting op 420shop
    Hallo iedereen ,
    dit is men eerste kweekje ooit , rede dat ik dit start is voor beetje hulp waarbij nodig zal altij uitleg en foto
    posten en elke reactie is welkom denk dat ik nog veeeel moet leren

woensdag 14/08/13 zaadjes ontkiemt
    donderdag15/08/13 was het eerste in de middag klaar savonds nog een en
    vrijdag 16 /08/ 13 zate ze allemaal in hun potte gepland
    vandaag zaterdag 17/8 is het eerste kome piepe dus heb ik die in de kast gezet heb led lampe van 300 wat meer weet ik zelf ni over men lampe met da men vriend dit in orde heeft gebracht zaadjes zijn Royal queen critical men pot dat al onder de lampe staat is een 10 liter pot met bio Bizz all grow luchtvochtigheid 72% en themperatuur van 23 Gr. Nu klein vraagje hoe hoog hang ik men lamp het best nu ? image.jpg
    Attached Files

Re: Eerste keer kweken !

even niet meer water geven hoor. Een beginners fout is dat de zaadjes te overwaterd worden.

Ze kunnen zelfs in gewone zaai en stekgrond groeien die net uit de verpakking komt. Zo doe ik dat iig.

Kun je volgende keer punten (.) gebruiken?

Comment

Comment

Je kan gewoon aan de aarde zien als het bovenop droog is kan het onderin je potje zeiknat zijn. De meest gebruikte manier is gwn aan het gewicht van je pot voelen of je dames water nodig hebben.

Zal ook wel regelmatig komen kijken.
        Kan je 1 tip geven heel veel lezen hier op het forum dan volgt de kennis vanzelf.

Suc6 greets psy

Comment

Comment

"Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Hallo, als men led lampen hangen zal ik zeker een foto trekke ,
              hadde eerst deze ma gevoel dat de lampen dat nu hangen niet genoeg gaat zijn ,
              is maar tweehonderd wt en geen flauw idee van wat merk heb die ooit is overgenomen van iemand
              als de kast helemaal af is volgen ook daar foto's van
              deze ochtend is het tweede plantje ook kome piepe ,
              vind het helemaal geweldig en vind enorm leuk om men plantjes zo te zien groeien !

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpgFoto van 18/8 , 3 dagen na het ontkiemen van het zaadje

Comment

Voeg maar gerust aarde toe tot onder aan de eerste blaadjes, dan krijg je niet het fenomeen dat ze plotseling omvallen/omknakken
                Welke lamp hangt er nu dan boven? Deze informatie is cruciaal om je verder te kunnen helpen Onder 200W lukt het om te kweken, god, ik heb het al gedaan onder 23W (1 spaarlamp), en ik heb nog een 20gr opbrengst gekregen! Maar het hangt er dan weer wel vanaf welke lamp precies, sommige schaden de plant, en dat willen we weten Een fotootje van de lamp kan soms helpen.
                "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Comment

aaaa jaaaaa...wat er staat ziet er gezond uit

Ben benieuwd naar de foto's!

Comment

Ziet er goed uit, heb je een foto van de kast waar hij/zij in staat?
                      Mvg,
                      Last edited by Guzzie; 20 August 2013, 14:30.

Comment

Leuk om jouw plantjes eens te zien kan ni wachten tot mijn zo groot zijn
                        Het is er gistere niet meer van gekome om foto te plaatse ,
                        bezoek van de huisbaas gehad was wel eve verschieten maar ze moeste al geluk geen rondleiding
                        Deze middag als ik thuis kom van werk maak ik er direct werk van !

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En bladproblemen hoop als mijn plantje iets krijgt dat ik het op tijd op merk !
                        Maar over algemeen is dat wel redelijk duidelijk te zien zeker ? Groetjes

Comment

@guzzie
                          Zou je niet ff een eigen topic openen?? In plaats van een ander zijn topic gebruik maken....

Comment

Hallo ik heb dus 1 lamp er af gedraaid en ogpezocht welk merk het is kwa naam ,
                            nu kom ik bij merk terecht dat eigenlijk voor reptielen is
                            Ik hoop dat deze mss toch genoeg zoude zijn anders moet ik ze verhangen met da andere maar had het toch graag
                            geprobeerd me deze als ik die andere ni gebruik of ope doe mag die terug naar de winkel ,
                            en uitsparen is altijd leuk !
                            Zal foto dat ik er over gevonden heb erop zette en men warmtebron ook
                            maar die is zo belangrijk ni want heb ze helemaal nog niet nodig gehad ...
                            image.jpgimage.jpgAls ne men Kodak het toelaat kome de andere foto's er ook bij

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CannaRebel View Post
                              @guzzie
                              Zou je niet ff een eigen topic openen?? In plaats van een ander zijn topic gebruik maken....
                              Dat was niet mijn bedoeling, ik dacht dat het mijn kweekverslag was.
                              Is het het mogelijk om het te verplaatsen?

@Natallie het is niet de bedoeling geweest om jouw topic te stelen.
                              Ik ben niet zo ervaren als de meesten maar ik hoop dat ik je kan helpen.
                              Staat er op de doos hoeveel lumen het lampje produceert? Dan weet je ook gelijk of je meer lampen nodig hebt.

Mvg,
                              Last edited by Guzzie; 20 August 2013, 13:23.

Comment

Bezig...
                              X