Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x PPP White label

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x PPP White label

Hoi Jansen, cocos voor meer controle over de toegediende voedingstoffen etc. En ook de mogelijkheid om het te kunnen spoelen waardoor je het mooi 'schoon' kunt houden. Volgende keer doe ik tussen de twee en vier planten denk ik, waarschijnlijk twee. Iets meer werk per plant is dan ook geen probleem.

Ook zou ik het flushen tijdens de bloei waar de mannen van Green House Seed het in hun filmpjes het steeds over hebben wel eens willen proberen http://www.greenhouseseeds.nl/shop/a...o-2011-hd.html Als ik het goed heb kweken hun hier ook op cocos en met aarde lijkt me dat niet de bedoeling.

Hydro, ook interessant maar daar blijf ik voorlopig nog even vanaf denk ik

Maar goed... Eerst deze ronde maar eens door komen en ik moet zeker nog een hoop leren
    Last edited by shakeiteasy; 15 September 2013, 20:31.

Comment

Weinig tijd afgelopen weekend... Foto's van zaterdag.. met hps aan

IMG_20130922_185302.jpgIMG_20130922_185310.jpgIMG_20130922_185322.jpgIMG_20130922_185329.jpgIMG_20130922_185357.jpg

Alles gaat okay.. Helaas wel een ongelukje gehad met de lamp, had hem wat te laag hangen waardoor de planten aan de zijkanten te warm zijn geweest. Drie van de vijf planten zijn nu geel/groen ipv mooi groen. Het duurde een aantal dagen voordat ik in de gaten kreeg wat er nou precies aan de hand was omdat m'n thermometer in het midden hing ipv aan de zijkanten waar het te warm werd. Nu inmiddels meer dan een week later zie ik eigenlijk nauwelijks verschil in ontwikkeling tussen de geel groene en de groene planten dus de schade valt mee lijkt het... Het blijft natuurlijk jammer.

Een groter probleem is dat ik over drie weken moet verhuizen.... Op dag 52 bloei. Volgens white label hebben de planten 50-60 dagen bloei nodig. Ik vraag me nu dus af... Knippen op dag 52 of mee verhuizen voor nog een weekje langer bloei. Geen idee of een eventuele verhuizing terwijl ze (bijna) rijp zijn heel nadelig gaat uitpakken voor de dames....

Tot later!!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Net ook nog effe een paar fotos proberen te nemen met flits vlak voordat het licht aan ging

IMG_20130924_182103.jpgIMG_20130924_182135.jpgIMG_20130924_182158.jpgIMG_20130924_182206.jpgIMG_20130924_182234.jpgIMG_20130924_182249.jpgIMG_20130924_182254.jpg

Camera van kan niet goed focussen omdat het te donker is

Comment

Je zal toch een scherpe foto moeten maken en deze uitvergroten om de trichs te kunnen zien, aan de hand daarvan kan je de rijpheid het beste bepalen.
        Ik vind zowiezo deze foto`s alweer een stuk fijner om naar te kijken.
        Echt rijp komen ze op mij nog niet over, ik zie eigenlijk alleen maar witte haren, kan ook de foto zijn.
        Een microscoopje is het meest handig, dit is goede en erg goedkope.

Comment

1: je moet de kap 1 gaatje strakker zetten, er zitten maar 3 standen op de kap geen 4
          2: koop gewoon een microscoopje daar ga je zeker plezier van hebben. En de PP is over het algemeen oogstbaar rond de 9 weken. Dan is ze ook het lekkerste.

Verder zien ze er toch erg mooi uit, alles mooi op gelijke hoogte, en de toppen zijn ook lekker dik.

Comment

@Krasi
            Bedankt, heb alleen een telefoon en tablet om foto's mee te maken, beiden geloof ik 5mp... Beter dan dit zal het niet worden
            Die microscoop ga ik aanschaffen, lijkt me erg nuttig
            Rijp zijn ze nog zeker niet idd, als ik het schema goed heb begrepen en de planten juist heb dan zouden ze over 2 a 3 weken de afrijp periode in moeten gaan. Dan moet ik ook precies het huis uit waar ik m'n tent heb nu heb staan. Voor een verhuizing moeten ze een kwartier in de auto, heb een busje tot mijn beschikking dus dat is geen probleem. Planten verhuizen ipv iets te vroeg knippen lijkt me misschien het beste.

@CannaRebel
            Ok bedankt, heb kap op standje 3 nu. Heb hem ook wee iets hoger gehangen. Klimaat is nu weer overal in de tent prima.
            Microscoopje ga ik zeker doen

Cheers

Comment

Week 4-5 bloei toch pas ? Als er problemen zijn krijg je ze in week 4/5.
              Het lijkt erop dat je aarde "op" is, kalk dus.
              Een EC van 2.4 lijkt me ook wat hoog (ongeacht de EC van je kraanwater).
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

mooie dikke toppen!
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

@QnQ Bedankt weer! Heb even gegoogeld op Ca tekort en idd ik zie veel overeenkomsten. Ook kwam ik tegen dat een overschot kalium een calcium blokkade kan veroorzaken... Mijn planten hebben volgens het schema maximaal pk13/14 gekregen, mogelijk zelfs te veel. Ook zat ik met m'n EC aan hoge kant idd, alhoewel ze maar vijf dagen een EC van hoger dan 2 hebben gekregen en drie dagen een EC van precies 2, verder altijd lager dan 2.
                  En nu? Kalk toevoegen of spoelen of gewoon doorgaan en het beste er maar van hopen?
                  Kalk toevoegen gaat misschien niet veel meer doen.... Met spoelen, spoel ik misschien stoffen weg die niet in mn voeding zitten.
                  Ik denk dat ik de twee ergste gevallen maar ga spoelen bij wijze van experiment. Mn grond is er op zich wel geschikt voor.

@poepzak. Bedank.... Ziet er al lekker uit idd en de geur is ook zeer aangenaam. Toch had ik de toppen graag minimaal twee keer dikker willen hebben
                  Eerste kweek is vooral om het leren ben ik voor mijzelf achter gekomen... Volgende keer gaan we knallen!!

IMG_20130929_180349.jpgIMG_20130929_180234.jpgIMG_20130929_180400.jpgIMG_20130929_180431.jpgIMG_20130929_180620.jpgIMG_20130929_180628.jpgIMG_20130929_180717.jpg

Comment

Bezig...
                  X