Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

    Leuk precies de zelfde EVSA, veel plezier ervan en vele compacte grammen wiet!

    Ze zijn idd stil en worden iets warm, maar niet heet.

    Greetz
    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

    Comment


      Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

      Ben er tevreden mee tot nu toe. De temperatuur blijft zo rond de 27 graden, luchtvochtigheid is wel wat gezakt. Afzuiger moet nu natuurlijk iets harder draaien. Dit komt ook wel goed uit, het zat rond de 60% en nu rond de 50%.

      Naast die van Gavita heb je ze ook van lumatek. Beide zijn volgens mij wel goed. Bij de Gavita kan je het wattage regelen als de lamp brand, dat kan bij de lumatek niet. Bij de Gavita kan je kiezen tussen 300, 400, 600 en 660 (boost) watt. Bij de lumatek is dat 50%, 75%, 100% en 110% (boost) wat neerkomt op 300, 450, 600 en 660. Verder heb ik niet echt wezenlijke verschillen kunnen ontdekken, wat betreft prijs liggen ze ook wel dicht bij elkaar.
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

      Comment


        Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

        Bij mij zit LV ook op 45 ~ 50%, eventueel kun je wat bladvoeding geven net voor de lamp uitgaat.... Zullen ze lekker vinden!

        Greetz
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

        Comment


          Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

          Mooi, dan kijk ik ook naar de Gavita. Dat is iig een goed gerenommeerd merk.

          Comment


            Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

            Oorspronkelijk geplaatst door El Plantos View Post
            Bij mij zit LV ook op 45 ~ 50%, eventueel kun je wat bladvoeding geven net voor de lamp uitgaat.... Zullen ze lekker vinden!

            Greetz
            Ze staan al in de bloei, dus bladvoeding doe ik sowieso niet meer. Daarnaast ben ik terughoudend met bladvoeding, ik gebruik het alleen als ze het echt nodig hebben, lees het plantje lichter van kleur wordt.

            @Ron: Gewoon doen zeg ik
            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

            Comment


              Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

              Mooi groen roll.
              Mainlining vind ik mooi om te zien.
              Ben wel benieuwd wat meer oplevert.
              Jullie main of mijn scrogg. Met in het achterhoofd dat ik er maar 2 heb staan.
              Succes verder kerel. Je weet hoe het moet dus doe het goed.
              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

              The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
              Spliff Strawberry in scrogg, klaar



              sigpic

              Comment


                Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                Planten zien er schitterend uit.
                Mooie upgrade gedaan.
                Het loopt op rolletjes zien we
                En een EVSA is als thuiskweker toch wel de beste keuze gezien de veiligheid en je flexibiliteits verhoging van je kweekruimte.

                Comment


                  Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                  En een EVSA is als thuiskweker toch wel de beste keuze gezien de veiligheid en je flexibiliteits verhoging van je kweekruimte.
                  Daar ben ik het helemaal mee eens! Het kost dan wel wat meer, maar daar heb je dan ook wel wat voor
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment


                    Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                    Update #16

                    Ontkiemperiode afgerond ( 6 dagen)
                    Groeiperiode afgerond dag (34 dagen)

                    Bloeiperiode gestart dag 20
                    waarvan zichtbare bloei 12 dagen
                    Droogperiode nog niet gestart


                    Het is weer tijd voor een fatsoenlijke update over de plantjes en hun omgeving

                    28102013-AK47-Overview.jpg
                    Klimatologische omstandigheden

                    De nieuwe eVSA draait nu 4 dagen zonder problemen. Ik heb niks hoeven aan te passen of te veranderen, behalve de hoogte van de lamp. De afstand is nu ongeveer 50cm. Ik ben begonnen op een afstand van ongeveer 60cm. De reden hiervoor is dat het een sterkere lichtbron is, door de lamp iets hoger te hangen kunnen de plantjes wennen aan hun nieuw zonnetje. Om de dag laat ik de lamp een kleintje beetje zakken
                    en kijk wat het effect hiervan op de plantjes is. Zolang het goed gaat laat ik de lamp zakken.

                    De temperatuur loopt op naar 27 graden als de lamp aan is met een lv% van rond de 50%. Als de lamp uit is daalt de temperatuur naar 21 graden met een Lv% van ongeveer 55%. De afzuiger draait wel iets harder al valt het nog mee. Met de lamp aan draait de afzuiger op ongeveer 30% (was 20 met 400watt), met de lamp uit zakt dat naar 20% (de minimale waarde).

                    Dit geeft vertrouwen dat de extra 10% boost naar 660W straks zonder problemen kan. Ik heb bijzonder weinig omkijken naar het micro klimaat in mijn hok. Ik kan iedereen een gelijke set-up aanbevelen


                    Consumptieve omstandigheden


                    De watergift ligt momenteel op 500ml per plant per 2 dagen. Dit lijkt net aan genoeg te zijn, reden om het vandaag weer wat op te voeren. In de overzichtsfoto zie je dat met name AK-47-2 (links onder) de eerste vroege tekenen van verwelking laat zien. Vanavond zullen ze water met TopMax krijgen, eergisteren hebben ze de andere componenten gehad. Per plant zal ik vanavond bepalen hoeveel ze krijgen; dat bepaal ik met name met mijn ogen. Ook dit lijk ik steeds beter onder de knie te krijgen. Ze staan in ieder geval niet meer zo snel te droog of te nat.

                    Overmorgen zullen ze ook weer een complete voeding krijgen; BioBloom, BioGrow, BioHeaven en Alg-A-Mic. De dosering laat ik natuurlijk afhangen van de plantjes op het moment dat ik ze voeding ga geven. Als je op foto van AK-47-5 bekijkt (die is het scherpst) zie je wel wat wijkende bladpunten, licht verbrande bladpunten. Allemaal tekenen dat ze voorlopig nog goed in de voeding zitten. De kleur is ook nog prima groen. Ik heb in ieder geval geen reden om volledig te voeden conform het schema. Ik blijf daar ruim onder.

                    Wat betreft de BioHeaven en Alg-A-Mic zit ik nu ook onder het schema van BioBizz. Wellicht dat ik in de toekomst nog een keer een test ga doen met 2 verschillende hoeveelheden van BioHeaven en Alg-A-Mic. Eerst volgende kweek zal een Ph test bevatten, dus deze komt op het lijstje 'nog te testen'.

                    De plantjes zelf!

                    De plantjes zijn allemaal flink in de bloei geschoten. Ook zijn ze nog wel wat hoger geworden. Ze staan nu 20 dagen op 12/12 wat betekent dat de groei er nu ook wel uit is. Wat dan weer niet betekent dat ze niet hoger worden, hopelijk krijg ik mooie flinke toppen

                    Nu zie je ook beter dat het main linen niet overal even goed is gegaan. Ten eerste mist AK-47-2 al 1 hoofdtop; als tweede zie je dat bij een aantal de hoofdstoppen verschillend ontwikkelen. Sommige hoofdtoppen hebben wat achterstand op de rest. Dit zullen dus ook geen gelijke toppen worden. Wat dat betreft is main lining niet helemaal gelukt. Het is wel allemaal erg leerzaam! De volgende ronde ga ik hier zeker mee verder met nog meer aandacht en voorzichtigheid in de groeifase.

                    Genoeg geschreven, de foto's! Met al eerste de vergelijkende foto's van AK-47-2

                    21102013-AK47-2.jpg28102013-AK47-2.jpg

                    28102013-AK47-1.jpg28102013-AK47-3.jpg28102013-AK47-4.jpg28102013-AK47-5.jpg

                    De Poll!

                    Tja... Die klopt nu niet helemaal meer. De meeste van jullie hebben op basis van de 400W een schatting gedaan. Ik kan hem verder ook niet aanpassen of opnieuw instellen. Hmmm beetje jammer

                    Leave your comment!
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment


                      Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                      Ziet er mooi uit. Ben ook benieuwd hoe de toppen zich nu gaan ontwikkelen. Met 600W moeten ze wel helemaal gaan "knallen"

                      Je zegt dat sommige toppen wat achterstand hebben. Heb je een idee waarom dat is? Hebben die in een hoekje gestaan ofzo?

                      Kan het eerlijk gezegd uit de foto's ook niet zo zien. Zien er allemaal netjes gelijk uit. Afgezien van die ene met 7 toppen inderdaad. Zat ook al te tellen

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                        Mooi hoor en nu knallen met die lumen.

                        Comment


                          Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                          Klasse update weer rolly, veel liefde aan besteed.. Je planten staan er mooi bij man. Voor een eerste keer mainlinen ziet het er heel goed uit. Tuurlijk zal je altijd iets beter willen. Maar dit is toch top voor een eerste keer. Lekker bezig maatje.

                          Comment


                            Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                            Thnx all!

                            @Wietefras: Je kunt het wel zien op de foto van AK-47-5. De achterste plant heeft 3 kleinere hoofdtakken; rechtsvoor en de twee vlakbij mijn afzuiger. De reden is geheel duidelijk! Beetje ongeduldig en onkunde van mij. Bij het vast binden was ik her en der te laat waardoor de takjes wat ingescheurd waren. Dit moest eerst hersteld worden voordat ze weer konden groeien. Andere toppen had ik wel goed behandeld en groeien nu dus ook hoger.
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                            Comment


                              Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                              Mooie toppen RollUp !
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

                              Comment


                                Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                                Dat gaat helemaal goed, je dames zien er tiptop uit, die krijgen volle takken.

                                Comment

                                Bezig...
                                X