Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Ja Rolly die liggen lekker dicht bij elkaar zo. Die sproudpads hebben hun werk goed gedaan. Nou gefeliciteerd met je nieuwe dochtertjes

Comment

Die dingen zijn ideaal! Veel beter dan die klote jiffy potjes, die hebben toch mooi me wortels tegen gehouden!

En Thnx!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

04092013-Overzicht 2.jpg04092013-Overzicht.jpg
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Update! #4

Ontkiemperiode afgerond dag 6
        Groeiperiode gestart dag 1
        Bloeiperiode nog niet gestart
        Droogperiode nog niet gestart

Tijd om een fase af te sluiten. Bij de dagelijkse controle zag ik al de worteltjes onderaan de 'Peat Pellets' (growpads) zitten. Ik krijg morgen pas mijn aarde van BioBizz. Voor nu heb ik ze in potjes van 7x7x8 gezet met Plagron Light Mix. Dit uiteraard water gegeven met BioHeaven (2ml/l) en RootJuice (3ml/l). Ze staan weer netjes onder de lamp, gezien de temperaturen vandaag en morgen zullen ze niet dicht op de lamp staan. Dan maar even wat strekken. Nu is dat nog op te vangen bij het overpotten.

De ontkiemperiode is daarmee dan ook wel afgesloten. Geen idee wat hier de 'richtlijn' voor is, dus verzin 'm zelf wel. Officieel ben ik dus de groeiperiode gestart

05092013-Overview.jpg

Ontkiemfase

De ontkiemfase heeft 6 dagen geduurd. De eerste drie dagen waren om de Peat Pellets te laten drogen nadat ze zich hadden volgezogen met water incl. BioHeaven en Rootjuice. De derde dag heb ik gezaaid. Twee dagen later kwamen de eerste 2 al boven, een dag later waren ze alle 5 boven. Alleen de derde zaailing moet zich nog openen. Verder is het best voortvarend gegaan. Risico en aandachtspunt blijft toch mijn temperatuur.

Comment

Keurig hoor, morgen zakkie biobizz in die grote potten gelijk overplanten en groeien die Russische manoeska poppetjes.
          Oh, we zouden het onderwerp Rusland vermijden sorry.

Comment

Kan ze niet gelijk overpotten. Straks de aarde halen, potten vullen en dan inwateren. Dat moet dan 3 dagen staan om het bovenleven op gang te brengen.

Comment

Dan kan je ze nog steeds direct planten. Zaailingen gebruiken bijna geen voeding. Dus hebben dat bodem leven nog niet nodig, die lite mix is ook licht bemest. Lijkt me geen probleem dus. Maar je moet doen wat je moet doen rolly. Ik hou niet van overplanten, dus ik zaai direkt in me potten. welke growshop haal jij je spullen als ik vragen mag.

Comment

Ik heb een kleine groeiruimte& een veel grotere bloeiruimte dus bij mij worden ze ook altijd 1x overgepot
                Vinden ze echt zalig, ze stoppen enkele dagen dan en dan gaan ze als raketten.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Ja, is waar. Maar ik heb die stilstand nooit gehad. Probeer stilstand ook te vermijden daarom pot ik zelf niet over. Goed moet ieder voor zich zelf uitmaken. Je moet doen wat voor jezelf het beste werkt.

Comment

Zelf nog geen problemen gehad met jiffy potjes.
                    Enkele dagen voor het verpotten ze goed vochtig houden scheelt een hoop. (Keukenfolie errond)

Het vocht trekt niet zozeer in de aarde maar blijft in de potjes zelf hangen.
                    Althans dat ondervind ik persoonlijk.

Maar goed, veel geluk met deze kweek!
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Kijk maar eens bij mijn andere kweek, daar heb ik die dingen gebruikt. De wortel is niet goed

Comment

Update #5

Ontkiemperiode afgerond dag 6
                        Groeiperiode gestart dag 3
                        Bloeiperiode nog niet gestart
                        Droogperiode nog niet gestart

Vandaag zij de dames verhuisd naar hun definitieve onderkomen. De 11 liter potten gevuld met verse BioBizz LightMix. Ik had ze eerst nog in kleine potjes gezet. De wortels waren daar nog niet, dus besloot ik ze gelijk in de grote potten te zetten. Zo heb ik in ieder geval een complete BioBizz lijn gebruikt. Alleen de citroenzuur is van een ander merk.

Mijn Ph meter is overleden. Hij doet het nog wel, maar geeft rare waardes aan. Een nieuwe Ph meter biedt de oplossing. In dit geval een goedkope Adwa, die prima werkt werd mij verteld. Daar ga ik dan van uit

De 11 liter potten hebben allemaal ongeveer 400ml afgezuurd water gekregen met BioHeaven en Rootjuice. Dit is voornamelijk om het grondleven op gang te brengen. Vanaf nu zullen ze veel minder water per keer krijgen. Verder hou ik mij wat voeding betreft aan het schema van BioBizz. Alhoewel ik nu eigenlijk in week 2 zit, hou ik nog wel week 1 aan. De volgende water beurt zal, afhankelijk van de groei van de dames, wel de tweede week van het schema bevatten. Ik zal dus dan geen Rootjuice meer geven, maar dan wel BioGrow.

Verder staan ze nu onder de 400Watt HPS voor 18 uurtjes per dag. De temperatuur is ongeveer 26 graden met de lamp aan en 20 graden met de lamp uit. Het LV% is wederom een te laag, maar doe er alles aan om dat zo goed mogelijk te houden. Het zit nu ongeveer op 65%.

07092013-Overzicht.jpg

Comment

Grrrrr PH-meters....Staat er netjes bij zo Roll.. bevochtigertje, ouwe verwarmingsbakjes inventief hoor. Nieuwe diep zwart lederen schoenen voor de dames. Die zullen nu ook een behoorlijke glimlach hebben nu. Blijf ze maar lekker verwennen Roll, die gaan er zin in krijgen.

Comment

Als je 65 procent luchtvochtigheid kan aanhouden en heel geleidelijk aan doet dalen zit die toch goed?
                            Bij stekken is het heel belangrijk om een hoge lv te houden in het begin...
                            Ik zou me dus totaal geen zorgen maken om de lv
                            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Vond die oude verwarmingsbakkies ergens nog, dacht dat het misschien wel helpt. Kan nooit kwaad lijkt me

Over me LV maak ik me ook niet zo veel zorgen, ik doe wat ik kan doen en verder is het zoals het is.

Comment

Ziet er allemaal gelikt uit RollUp, ik houd dit in de gaten.

Zo kan ik wat leren over de BioBizz lijn, die wil ik gaan proberen in m'n eerste binnenkweek.
                                Goed om te volgen, als ik ga beginnen zal jij zo onderhand klaar zijn.

Succes,

Reuben
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bezig...
                                X