Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Graag gedaan dylero. Ik heb al 2 keer met een onbalans in me grond te maken gehad. De eerste keer bij mijn 1e kweek. Ik kwam er toen halverwege achter dat de plantjes beter voeding opnemen bij een ph waarde tussen de 5,7 en 5,9 Ph (dat is voor mijn voeding dan, verschild ook per type plant). Dus ik PH- en een ph meter gekocht. Gevolg 2/3 van me bladeren gingen naar de knoppen. Nu in mijn 3e ronde ging me PH-meter geleidelijk kapot, nou je kan het wel raden nu denk ik. Je planten zijn gewent aan je huidige PH niveau. Gewoon houden zo. Maar je kan wat je zegt 1 plant als test subject bombarderen, leer je ook weer een hoop van. Succes iig.

Comment

Update #6

Ontkiemperiode afgerond (6 dagen)
      Groeiperiode gestart dag 5
      Bloeiperiode nog niet gestart
      Droogperiode nog niet gestart

Alle 5 de dames staan met hun koppie naar het zonnetje gericht. Ik verbaas me bijna over de snelheid van groeien

De temperatuur buiten is weer ideaal om te gaan kweken; in mijn hok resulteert dit in een min temp van 21 en max van 26 graden. Het Lv% blijft zo rond de de 60%. Ik heb ik dus weinig klagen gelukkig

Na de laatste keer water te hebben gegeven, heb ik niet opnieuw een watergift gegeven. Nu de temperatuur weer normaal is (ten opzichte van mijn vorige kweek) is de waterverdamping vanuit de pot ook gelijk een stuk minder. Dit merk ik doordat de bovenkant van de aarde nu pas weer wat droger begint te worden. Voorlopig houd ik dit in de gaten en indien nodig zal ik de bovenkant wat bewateren. Bij biologisch kweken is het niet erg om de aarde wat te droog te laten worden, begreep ik. Dit zou weer wat zuurstof geven aan het bovemleven.

Geen gelul, foto's!

09092013-AK47-1.jpg09092013-AK47-2.jpg09092013-AK47-3.jpg09092013-AK47-4.jpg09092013-AK47-5.jpg09092013-Overzicht.jpg

Main Linning

Ik heb nog een schets gemaakt waarin hopelijk duidelijk wordt wanneer je gaat toppen. Dit betekent wel dat de groeiperiode verlengt zal worden. Ik wil ze zelf in de bloei gaan zetten een dag of 2 na de 3de keer toppen.

1e top = plek waar de eerste keer getopt is.
      1 tm 8 in het blauw zijn de uiteindelijke hoofdtoppen.
      Main Linning.jpg

Overige hersenspinsels...

Ik heb nu dus nog mijn vorige buisafzuiger liggen. Deze kan ik natuurlijk gaan gebruiken als actieve inlaat. Gekoppeld aan een twincontroller is mijn temperatuur altijd in orde

Als mijn temperatuur in orde is, kan ik misschien wel een 600 watt kwijt...

Om over na te denken

@Dylero: Leuk dat je aanschuift! Dat van die Ph is interessant inderdaad. Ben hier nog niet mee klaar wat betreft onderzoek, maar dit is zoals ik het nu doe. Zoals Ronson al zei; grote Ph verschillen is killing voor een wietplant. Dan beter nu deze ronde zo afmaken en bij de volgende ronde je ph gaan meten. Succes!
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

Comment

Netjes Rolly. de Main linning techniek is me een stuk duidelijker geworden nu. Zal ik je een klein geheimpje verklappen. Ik werk altijd al met een 600w hps en hou me temp. perfect onder controle. Gewoon zo aansluiten zoals je het nu doet met je cool tube. En ik heb maar 1 afzuigfan. Dus als jij die ouwe fan als inlaat gebruikt hebbie helemaal geen probleem meer. hitte gewijs dan. Tuurlijk midden in de zomer moet je gewoon snachts belichten. Dus dat zijn helemaal geen rare hersenspinsels van je Rolly gewoon doen. Een setje, lamp plus ballast is gem 65 euro. Die cooltube kan je gewoon houden die kan 400watt en 600watt al standaard hebben.

Comment

Dat is ook een goed idee

Je kunt gewoon citroensap gebruiken uit de supermarkt. Het werkt wel, maar niet zo goed als Citroen zuur uit de shop. Ik heb het nu van BioNOva Citric Acid. Werkt als een zonnetje

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik ga het ook proberen Ron. Nu heeft het nog geen zin, wil het doen zodra ze in de bloei gaan. Probeer nog even een VSA bij een maatje te lenen om het uit te proberen. Aanschaf van een 600 is opzich niet heel duur inderdaad, tweedehands al helemaal niet.

Comment

Die tekening is heel goed gedaan Rollup Zo heb ik dat ook gedaan. Nu laat ik ze gewoon in de hoogte groeien.

en ja Ronson, de voorgroeiperiode duurt best lang ja. Die van mij stonden eerst in een veel te kleine pot merkte ik wel, dus gebruik van begin af aan een grote pot!
              Groeivoeding is ook niet mis. Het herstel van toppen gaat vrij snel als je het op de juiste manier doet.
              Stel je wil node 3 toppen (1ste x toppen dus). Dan moeten de nieuwe groeischeuten waar je wil gaan toppen minimaal een halve cm zijn (langer = sneller,maar niet te lang) met te lang bedoel ik 3cm ofzo (dan ben je eigenlijk laat).
              Als de groeischeutjes nog maar minuscuul zijn dan zal dat langer gaan duren totdat ze zich zo hebben ontwikkeld als dat je ze wat langer laat groeien, en dan topt.

Dat van 15cm minimaal is volgens mij gewoon een fabeltje want ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen.
              Ik deed het bij 8 plantjes en ze hebben er geen last van gehad.

Comment

Toppen is mij geheel duidelijk Cookaap. Ik top en fim zelf ook. Bij toppen herstelt je plant je sneller als dat je fimt. Dat is mijn punt ook niet. Wat ik zie op de foto is een plant die bij de eerste internode al is getopt terwijl ik altijd heb geleerd dat je beter vanaf de derde internode kan toppen en bij een minimale hoogte van 15cm. Dat viel me ook gelijk op. Daarom vraag ik dit ook, het gaat een beetje tegen de reguliere handelswijze in, snap je. Dan wil ik weten waarom en waarop dit gebaseerd is. Misschien heeft dat derde internode verhaal en die 15 cm wel met onnodige stress aan jonge plantjes te maken. Ik ga zeker niet zeggen dat die 15cm een fabeltje is, daar zullen teveel growguides je gaan tegenspreken ben ik bang. Ik vind het een interessante techniek maar ik zie op dit moment de meerwaarde er nog niet van. Met alle respect he, Blijf wel heel geinterreseerd meekijken. Ik hou wel van een experimentje. Dus ik kijk gewoon met Rolly mee hoe het gaat, dan kijk ik wel of het iets voor mij is of niet.

Comment

Das helemaal okay Ronson!

Ik moet zeggen, het voorgroeien duur lang ja, de oogst moet de voorgroeitijd compenseren.
                  Ik denk dat dat wel gaat lukken.

Ik zie overigens geen plaatje van een plantje waarbij er vanaf de eerste node is getopt
                  Als je dat plaatje op post #69 bedoeld, die is ook gewoon vanaf de 3de getopt (maybe 2de).

Comment

Ben erg benieuwd hoe BioBizz je bevalt? Heb bijna mijn tweede kweek met BioBizz achter de rug. Mooi spul... je niet druk maken over je EC en Ph. Vond het wel lastig dat je voeding niet vooruit kunt maken omdat het biologisch is... Heb het 1 keer wel gedaan.... Wat een stank!

ga je zeker volgen!

Comment

Nu ik nog eens goed kijk zie ik idd wel iets zitten. Tis met deze foto's onduidelijk. Maar visueel lijkt het 1 stam met gelijk een aftakking. Het ziet er een beetje onconventioneel uit zeg maar hahaha. Wat een woord keuze weer. Maar ik kijk mee, dan zie ik het proces vanzelf ontvouwen. Dat zegt meer dan woorden. Wel weer interessant allemaal.

Comment

Damn joh! M'n luchtbevochtiger begon een raar geluid te maken wat nogal goed hoorbaar was. Geen goede zaak dus! Even naar gekeken met mijn wijs oog en nul-verstand, kon niks vinden. Overleden dus

Inmiddels heb ik een andere op de kop weten te tikken, het is de Steba LB5! Met een ingebouwde hygrostaat. Dat had die oude van mij niet. Nu staat de Steba aan op een Lv% van 70% en stopt wanneer dat bereikt is en gaat weer aan als het weer zakt. In theorie zou ik dus nu een redelijk constante luchtvochtigheid moeten hebben.

Wat me brengt op de constante temperatuur. Mijn oude buisventilator heb ik opgehangen en de buizen gemonteerd. Hopelijk morgen of overmorgen krijg ik een Twincontroller. Hiermee hou ik dan ook de temperatuur stabiel.

Hopelijk is hiermee mijn klimaat in orde en hoef ik hier niks meer aan te doen. Kan ik me gaan focussen op de voeding en Main Linning!

Verder staat ze er goed bij alhoewel de tekenen van een lage luchtvochtigheid ook te zien zijn (opstaande randen; bladmonden sluiten zich om niet te veel te verdampen)

Verder alles oke!

Comment

Comment

Nee, dat weet ik nog steeds niet. Heb hem al even niet meer gesproken, laatste keer was ik het vergeten. Heb nog wel wat op internet zitten zoeken, maar zoveel leveranciers zijn er niet meer voor de AK47. Althans, veel kan ik er niet vinden.

Ben wel erg blij met mn klimaat, heb hoge verwachtingen!

Comment

Ja ik ook. Anders stellen we het een ronde uit. We lopen sowieso niet synchroon. Ik ga heel waarschijnlijk vrijdag/zaterdag pas oogsten. Dan moet er nog wat gebeuren in huis bij me. dus zeg dat ik op zijn vroegst over 2 maanden weer kan beginnen. Dan ben jij alweer bijna klaar. Denk dat we dan beter tegen die tijd dan ff op mekaar kunnen gaan afstemmen. Dan kunnen we wat gelijk tijdiger beginnen. hebben we ook ongeveer de zelfde materialen. Lamp potten etc. Ideetje misschien?

Comment

Ik ben met deze ronde nog wel even bezig. Zeker nog wel een week of 3 groei en dan nog 9 weken boei. Nog zeker 3 maanden dus. Daarna kan ik hopelijk gelijk verder met de volgende ronde

Lijkt me wel gaaf om een kweek gelijk op te laten gaan. Kan je leuk vergelijken

Comment

Bezig...
                                X