Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Update #9

Ontkiemperiode afgerond ( 6 dagen)
    Groeiperiode gestart dag 14

Bloeiperiode nog niet gestart
    Droogperiode nog niet gestart

Het Klimaat

Deze update zal voornamelijk in het teken staan van klimaat. Ik ben nieuwsgierig hoe het klimaat verloopt in mijn hok, liefst tot op de minuut. Elke keer je hok opentrekken is natuurlijk geen optie. Ik vond van de week bij de blokker een leuke temp/vochtigheid meter met draadloze 'buiten' sensor. En ik heb een webcam. Die bij elkaar betekent dat ik gewoon elke minuut een foto kan nemen van mijn meter. De data in excel en spelen maar!

Dat heb ik dus gedaan en dan zie je als snel leuke resultaten. Maar hallo, elke minuut 1 foto -> dat zijn er 60 per uur, 1440 per dag! Dat wordt me wat te veel, dus heb ik nu elke 5 minuten een foto gemaakt. Ik heb nu van 1 donker en 1 lichtperiode de gegevens verzameld. Dit geeft een leuke inkijk in het klimaat gedurende de dag. Voor de komende tijd is om de 5 minuten ook wat overdreven. Oke, toegegeven; dit is behoorlijk overdreven! Enthousiaste hobbyist De komende periode ga ik om het half uur een foto nemen en hou het zo bij.

En dan de harde feiten over het klimaat

Klimaat Lamp Aan.jpgKlimaat lamp uit.jpg

Voor de analystische freaks onder ons is er genoeg aan af te lezen. Mijn voornaamste bevindingen zijn:

- De temp. en luchtvochtigheid buiten het hok is constant
    - Het duurt ongeveer 2 uur nadat de lamp is uit/aan gegaan voordat het klimaat weer is gestabiliseerd
    - De luchtvochtigheid schommelt binnen een marge van ongeveer 5%
    - Bij hogere temperaturen, zakt de luchtvochtigheid (en visa versa - dit is trouwens ook een natuurkunde regel)

De omstandigheden

De afzuiger draait op 20%.
    De luchtbevochtiger is ingesteld op 60%, stand 3.
    De twincontroller is ingesteld op 26 graden.

Licht uit:
    Temp gemiddeld: 18,7 graden (excl. de overgangsfase)
    Temp max: 19,1
    Temp min: 18,5

Gem. Lv% : 77,8%
    Max. Lv% : 80%
    Min. Lv% : 76%

Licht aan:
    Temp gemiddeld: 24 graden (excl. de overgangsfase)
    Temp max: 24,3
    Temp min: 23,1

Gem. Lv% : 72,5%
    Max. Lv% : 75%
    Min. Lv% : 66%

Hoe is mijn klimaat (Het oordeel)

Volgens mij is er weinig op aan te merken, anders dat de temperatuur misschien nog een graad of 2 omhoog kan. Verder ben ik wel erg benieuwd wat jullie oordeel is. Schoot me!

De dames!

De dames zijn ten opzichte van de vorige keer toch aardig gegroeid. Voor het overzicht heb ik de laatste foto van AK47-1 ook bijgevoegd.

13092013-AK47-2.jpg18092013-AK47-2.JPG
    18092013-AK47-1.JPG18092013-AK47-3.JPG18092013-AK47-4.jpg18092013-AK47-5.JPG

Dan zijn ze in 3 dagen tijd toch aardig weer gegegroeid. De AK-47-5 heb ik nog niet getopt, deze is nu bezig met haar 4de node. Ik wacht nog even op de 5de node. De reden hiervoor is dat ik eigenlijk de andere te vroeg getopt heb. Dit kan wat achterstand opleveren. #5 had al wat achterstand, dus dat hoop ik nu een beetje recht te trekken.

Probleempje

Zoals jullie zien hebben de dames last van opkrullende bladranden. Dit is een teken om iets te doen, nu eerst uitvogelen wat de reden hiervan is. Ze doen het om hun bladmondjes te sluiten zodat er minder uit hun bladeren verdampt. Hier kunnen volgens mij een aantal redenen aan ten grondslag liggen;

1. Temp. is te hoog en/of luchtvochigheid is te laag -> In mijn geval is dat in orde.
    2. Stroomt te veel lucht langs waardoor de verdamping te snel gaat -> Ik gebruik geen fan of iets, dus dit lijkt me uitgesloten.
    3. Ph waarde van de aarde is niet juist -> aarde meting verricht, ph waarde van: 6,5
    4. Overvoeding; teveel voeding in het medium.

Dat laatste zou het dan moeten zijn. Ik hoor graag of mijn logica klopt of dat er toch wat anders aan de hand is.

Tot de volgende update! Leave your comment

Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Mooie foto's weer roll. Dat zou wel een lichte overvoeding kunnen wezen. Misschien moeten je plantjes ietsje meer groeien zodat ze wat meer de afgifte van je bodemleven aan kan. Anders eerst gewoon ff een slokkie water geven. Vind het nog niet cruciaal worden, ze klauwen een beetje ja. Verder mooie gegevens van je klimaat erbij. Netjes hoor.

Comment

Hoeveel water geef je je plantjes?
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Vermoed je dat ze te nat staan?

Comment

Ha! over die krullende bladen had ik express wat laten staan op mij PC. Denk dat je zelf ook wel gezien heb hier op het forum. Heb alleen het plaatje er bij niet. Sarry.
            Denk niet dat je er veel mee kan maar hey, maakt toch niet zoveel uit?
            Denk zelf niet dat je planten te nat zijn, maar vind je LV wel ietsjes hoog wanneer licht uit is, maar das mij mening.
            Veel succes veder Mr!

Last edited by SweetMango; 19 September 2013, 20:38.
            sigpic

Comment

Thnx SmokinDad!

Dat stukje is uit mijn topic over overvoeding, ook nog in een post van mij. Had dat ergens anders weer gevonden. Heb dat inderdaad gebruikt als leidraad.

Ik zelf vond mijn Lv ook wat te hoog. In 1 keer naar een lagere Lv vond ik niet verstandig, dus breng dat nu in een paar dagen terug naar ongeveer 65%. Stijgt m'n temperatuur ook gelijk ietsjes.

Comment

20092013-AK47-3.jpg

Ben er niet heel blij mee... Lijkt me overvoeding toch?! Graag jullie advies

Comment

Ik denk idd ook overvoeding. En niet zoon beetje ook. Volgens mij is het ook heel warm in je kast, klopt dat?

Comment

Zijn je bladpunten ook aan het verbranden? Dat zie ik niet zo direct op deze foto. misschien mist er iets in je kastje nu. Kan het zijn dat je teveel afzuig capaciteit heb of te weinig. Ik zit ff aan een co2 tekort te denken. Bij een te hoge luchtstroming kan de plant heel moeilijk co2 opnemen door zijn huidmondjes. Goed ik zeg je eerlijk. Heb een klok horen luiden maar die klepel he.. Misschien proberen een iets lagere doorstroming van je afzuigunit. Maar ja dan wordt temperatuur waarschijnlijk weer een issue. Weet niet of het echt nuttig is maar ik zit ff die hoek te denken. Want overvoeden biologisch is mogelijk maar wel veel moeilijker dan met minerale voeding. Dus wil ik nu niet gelijk naar je bodem leven gaan kijken. Dat is volgens mij wel goed op orde.

Comment

Dat is ook waar ik over twijfel; overvoeding kan wel, maar is niet zo waarschijnlijk. Maar wat dan wel?

Met de afzuiging kan je een punt hebben, geen idee :s

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Kan het zijn dat m'n lamp te laag hing?

Comment

Te laag hangen kan ook ja. Je bovenste blaadjes lijken wat "verbrand".
                        Gewoon de lamp hoger hangen en kijken hoe de bladeren van de volgend node zich ontwikkelen.

Comment

Denk dat het m'n lamp is. Dacht hem op 35cm te hebben gehangen, was slechts 20cm. Even afwachten wat 35cm gaat doen

Het is trouwens niet te warm, de gemiddelde temperatuur is minimaal 19 graden en maximaal 26 graden. Het Lv% ligt nu rond de 65%-70%.

Lekker stom ook om je lamp op het zicht op de juiste afstand te zetten!

Leerpuntje!

Comment

Oh nou idd ff die lamp wat hoger dan. Vond nog een oud topic wat ik nog wel eens open om ff te trouble shooten qua tekorten etc. Staat alleen weinig over co2.
                            Goed misschienhb je er wel wat aan.

Oops..verkeerde forum...

Comment

Zit nu te denken dat onwaarschijnlijk is dat het een tekort is, of zelfs overvoeding. Je ziet ook wat onregelmatigheid in het blad, rare vorm. Dit duidt op stress. Aangezien de temp en LV in orde is, kan het niet anders dan het licht zijn.

Gevalletje lichtstress is dan de conclussie?! Mee eens?

Wel een betere dan bij ons.. ughum...

Comment

Eens, probeer eerst die lamp kijk dan ff hoe je plantjes reageren. Kijken we daarna wel weer of er meer aan de hand is.

Comment

Bezig...
                                X