Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

    Update #10


    Ontkiemperiode afgerond ( 6 dagen)
    Groeiperiode gestart dag 19
    Bloeiperiode nog niet gestart
    Droogperiode nog niet gestart


    Klimatologische omstandigheden (Klinkt goed toch?! haha):

    Gemiddelde Temp lamp Uit: 22 graden
    Gemiddelde Temp lamp Aan: 26,5 graden

    LV% schommelt tijdens de lichturen rond de 60-65%. Tijdens de donkerperiode is dat tussen de 65-70%.

    Vanaf vandaag heb ik de Luchtbevochtiger lager gezet, namelijk op 55%. Nu staat deze op 60% ingesteld. Ik wil namelijk mijn Lv% terug gaan brengen zodat deze uitkomt tussen de 50-60%. Dat is in ieder geval de doelstelling voor deze week.

    Kweek een krop sla!

    Zoals jullie hebben kunnen lezen gingen een aantal plantjes rare trekken vertonen. De lamp is hier absoluut schuldig aan, wat een ongelooflijk stomme fout! Die maak je dus ook maar 1 keer Nu dus

    Met voeding ben ik voorlopig wel gestopt. Ze zien er ook absoluut niet uit of ze naar voeding snakken, in tegendeel. Wel geef ik de BioHeaven en Alg-A-Mic mee., hetzij in kleinere hoeveelheden. De BioHeaven is voornamelijk voor een betere transport van de voedingsstoffen die al reeds aanwezig zijn. De Alg-A-Mic werkt goed tegen stressfactoren. Dit klinkt in mijn ogen wel juist om te doen. Met de BioGrow zal ik volgende week weer starten.

    Voorlopig lijkt er wel wat verbetering in te zitten. Het is nog even afwachten wat de nieuwe scheuten gaan doen. Hopelijk zijn die weer normaal en gaat alles verder zoals het moet.

    Main Lining Adventures

    Dat is me toch wat, dat main lining. Een behoorlijke uitdaging voor iemand die geen geduld heeft! Mensen zonder geduld, niet doen! haha

    Gisteren heb ik 4 van de 5 voor de tweede keer getopt. Dit is allemaal prima gegaan al had ik vast wat later moeten toppen. Ook heb ik de steeltjes al wat verbogen zodat ze nu horizontaler zitten. Dit ging niet helemaal goed bij twee plantjes; een takje scheurde iets in. Hopelijk komt dat goed, anders mis ik straks de helft van mijn plant. Zou niet best zijn...

    Dus je moet dat verrotte voorzichtig doen. Zelfs met voorzichtigheid lukte het mij om het weer fout te doen. De bladeren staan wel netjes naar het licht gericht inmiddels. Wat dat betreft ziet het er gezond uit; hopelijk geeft dit niet te veel schade.

    De dames dan!

    Zoals altijd, sinds dit verslag dan, post ik 'oude' foto om te zien wat er precies veranderd is. Voor deze keer heb ik gekozen voor AK47-2.

    18092013-AK47-2.JPG23092013-AK47-2.jpg

    En zoals altijd een overzicht van mijn hok

    23092013-AK47-Overzicht.jpg

    En natuurlijk mogen de rest van de 4 dames ook niet ontbreken:

    23092013-AK47-1.jpg23092013-AK47-3.jpg23092013-AK47-4.jpg23092013-AK47-5.jpg

    Gevalletje onkruid

    Naast het gewenste onkruid had ik een ongewenste lifter. Ik moet nog BioBizz mailen om door te geven, ook mijn growshop zal ik het vertellen. Voorzover ik weet verkoop mijn growshop eigenlijk alleen maar Plagron Light mix en bat mix. Mijn zakken moesten ook bij de groothandel vandaan komen, die toevallig 500meter verderop zit. Ik vermoed dat de omloop snelheid bij de growshop en groothandel van BioBizz light mix erg laag is. Kortom, misschien heeft mijn aarde daar al heel lang gelegen. Met kans op ongewenste besmetting.

    Verder laat ik het voor wat het is. Het is nu toevallig 1 stukje onkruid, verder heb ik nog niks gespot. Een incident hoeft niet gelijk iets dramatisch te betekenen. Wel zaak dat ik het in de gaten hou.

    Overigens ga ik nog wel de folie over de potten leggen. Weer een klusje voor straks

    Wat vind je?

    Ik ben erg benieuwd naar jullie ongezouten mening! Leave your comment
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment


      Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

      Mainlining neemt idd veel tijd in beslag, ik ben nu ook al 3 maanden bezig ongv. Maar ik moet zeggen dat het nog best snel gaat bij jou. Je hebt nu al een 4 heads!
      Je hebt ook de groeischeutjes wat langer laten doorgroeien, je zal zien dat dat snel gaat

      Ik blijf je uiteraard in de gaten houden

      Comment


        Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

        Je hebt ook de groeischeutjes wat langer laten doorgroeien, je zal zien dat dat snel gaat
        Kleine correctie; ietsjepietsje langer hahah

        Sommige zijn misschien toch wat kort. Denk dat het juiste moment van toppen is als het steeltje met de nieuwe scheut dat achterblijft ongeveer een cm is. Bij AK-47-2 zit dat nu dus wel goed, de andere hadden misschien nog even moeten wachten. Maar meneer ongeduld bedenkt ineens dat tie gaat toppen en dat doe ik dan ook
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

          Keurig Rapportje zo. Ik zal me niet zo zorgen maken om dat ingescheurde plantje die zal weer helen. Dat mainlinen is idd een geduld klusje. Ik zou ze iets meer tijd geven tussen het toppen idd. Maar verder ziet het er gewoon goed uit. Valt Heel weinig op aan te merken. Beter dat ze ook weer zijn bijgetrokken na het Lamp incident. En zit niet met die fout in je maag. De perfecte ronde heb ik eigenlijk ook nooit gehad. Er is altijd weer iets wat roet in het eten gooit.

          Comment


            Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

            Main Lining Best Practices!

            Mainlining Zijtakken horizontaal 1.jpgMainlining Zijtakken horizontaal 2.jpgMainlining Zijtakken horizontaal3.jpgMainlining Zijtakken horizontaal4.jpg


            Dit is de manier waarvan ik denk dat deze het beste werkt, in ieder geval tot nu toe dan. Ik gebruik zwart schakeldraad (electra draad). Hopelijk bescherm de beschermde laag van de draad de takken.

            Ik maak het uit 1 stuk en buig het om het plantje heen. Overigens niet te strak, anders knel je de stam af. Lijkt me ook niet oke

            De volgende stap is om het draad omhoog te buigen, om de takjes heen. Vervolgens duw je het draad voorzicht naar beneden.

            En voila!




            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Is dit oke?! Of mot het op maat?

            P1020076.jpg
            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

            Comment


              Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

              Ziet er mooi uit.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                niceeee !
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

                Comment


                  Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                  Vlugge leerling?

                  Comment


                    Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                    Oorspronkelijk geplaatst door krasi View Post
                    Vlugge leerling?
                    Ik doe m'n best, al zit mijn eigenwijsheid nog wel eens in de weg
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment


                      Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                      Nice, en duidelijk zo met de foto's erbij... Thanks!
                      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                      Comment


                        Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                        Ach, in jouw geval, eigenwijs is ook wijs

                        Komt allemaal in orde hier, ik blijf voor de koffie,met appelpunt
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                        Comment


                          Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                          Rollup, kom ook effies kijken. Wat dat draad betreft, probeer ens bonsai draad als je eraan kan komen, dit gebruik ik bij het bedraden van de bonsai.
                          Het is superlicht in gewicht en buigt heel gemakkelijk. Zo kan je in principe je gehele wietplant, de takken bedraden vanaf de hoofdstam en ze de gewenste
                          kant opbuigen. Gaat goed en staat lekker Ga je gang makkeren laters
                          The seeds of today are the flowers of tomorrow

                          Comment


                            Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                            Bonsai draad? Is dat heel klein draad :p Humor!

                            Ga ik ff naar kijken, want dat electro draad is inderdaad wat stug. Vanmiddag ff tussendoor maar kijken of ik dat ergens kan scoren
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                            Comment


                              Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                              Al wat gevonden Rolly
                              The seeds of today are the flowers of tomorrow

                              Comment


                                Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                                Ja! 1 of ander groen draad speciaal voor planten

                                Werkt prima. Zeer binnenkort weer een update!
                                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                                Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                                Comment

                                Bezig...
                                X