Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Das mooi makkert, bedraadt je planten dan per zijtak vanaf de hoofdtak, neem dat stukje mee als stabiliteit
    The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Update #11

Ontkiemperiode afgerond ( 6 dagen)
      Groeiperiode gestart dag 26
      Bloeiperiode nog niet gestart
      Droogperiode nog niet gestart

Het is weer tijd voor een fatsoenlijke update. De plantjes gaan het einde van de groeiperiode in; Alle dames zijn nu 3 keer getopt waardoor ze 8 mooie hoofddtoppen gaan vormen. Ik wacht tot deze nieuwe uitlopers een cm of 10 zijn. Dit is voor mij het moment om ze in de bloei te gaan zetten. Dit blijft een gok natuurlijk, jullie gedachtes hierover hoor ik graag

Klimatolische omstandigheden

Mijn nieuwe luchtbevochtiger en twincontroller doen hun werk bijna zoals ik had verwacht. Soms loopt de temperatuur nog naar de 27 graden, maar hoger wordt het ook niet. De minimale temperatuur komt uit zo rond de 20 graden. Wat dat betreft behoorlijk stabiel de afgelopen tijd!

Het Lv% schommelt zo tussen de 60% en de 65%. Als de lamp aan is zakt de Lv een beetje, als de lamp uit is stijgt het weer wat. De bandbreedte kan ik zelf bepalen. Nu de groei bijna gaat beginnen, laat ik straks de Lv ook weer zakken. Hopelijk dat het straks in de bloeifase zo rond de 45% uit gaat komen. Wellicht dat ik dit kan halen zonder de bevochtiger. Zeker als ze straks echt gaan bloeien is een bevochtiger niet zo heel strak plan ivm toprot.

De dames!

Standaard in mijn verslag is de vergelijkende foto en een overzicht. Uiteraard ontbreekt deze dit keer ook niet.

30092013-AK47-Overview.jpg30092013-AK47-2.jpg23092013-AK47-2.jpg

En dan natuurlijk de rest van de dames:

30092013-AK47-1.jpg30092013-AK47-2.jpg30092013-AK47-3.jpg30092013-AK47-4.jpg30092013-AK47-5.jpg

Main Lining Adventures

Niet bij elke plant is het buigen en begeleiden even goed gelukt. Het moment van buigen komt nog best wel nauw kijken. Te laat en je breekt of scheurt snel takjes. Te vroeg en je hebt haast geen ruimte om iets vast te maken. Dit is tot nu toe het lastige van main lining. Oefening baart hier volgens mij wel kunst. Je leert nog beter je plantjes kennen, dat is sowieso mooi meegenomen.

Enige wat mij nu nog rest is zorgen dat de hoofdtoppen allemaal evenveel licht krijgen. Ik moet nog bepalen hoe ik dit ga doen.

Dat was het weer voor deze update!

Leave your comment!

Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Ziet er goed uit man...

Nou, ik zie dat het mooi gelukt is,ik hoop dat ik dit ook kan met die grote klauwen van mij.

Ik denk dat ik het toch maar op scroggen houd voor een eerste keer.

Mooi werk man, ik blijf kijken.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Comment

Snel? Ik zit al op bijna 4 weken groei he

Ik gebruik trouwens 11 liter potten.

Comment

Nou die van mij zijn al 15 weken in de groei, dat komt omdat ze lange tijd een te kleine pot hadden, 4 liter ofzo.
              dus 4 weken is niks!

Gelukkig heb je grote potten, dat merk je (en ik) ook wel!

Comment

Keurig hoor, mooie duidelijke foto's. Mainlining is me volledig duidelijk geworden. Mooie techniek. Lekker bezig

Comment

15 weken? En je had 10 weken geleden niet zo iets van, joh gaat nie zo heel goed hihi

Nee, dan is 4 weken nog best prima! Denk dat ze 5 weken gaan halen, 6 weken inclusief de ontkiemperiode

Comment

Blijft mooi om te volgen! Mooi hoe je ze weet te spreiden... hopen dat je toppen mooi gelijk op omhoog komen straks!

Keep em green!

Groeten El Plantos
                    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

ziet er mooi uit man

Blijf je volgen!
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

Comment

Thnx alle trouwe volgers!

Comment

Hee, dit is een mooie topic! Je eerste foto's van je Main Lining waren echt heel goed en duidelijk!
                          Voor de duidelijkheid? Je hebt voor het eerst getopt bij de 3e internode?
                          En daarna? Dat was me niet echt goed duidelijk.

Comment

Hoi roll up,
                            Ik zit net op het forum en als je echt bio wilt gaan vergeet dan de ph meter de ec meter gebruik ik wel eens als ik wil zien hoe het medium er voor staat maar bio kweken doe je eigenlijk met je ogen en meer op gevoel je moet als het ware leren je planten te lezen en inderdaad bio weed is zo anders he,en veel lekkerder dan ph+en ph - wiet en ik rook en kweek al 6 jaar bio en rook al 35 jr dus neem maar van mij aan dat je hetzelfde gaat vinden.
                            Groentjes tuinbroek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door progreen View Post
                              Hee, dit is een mooie topic! Je eerste foto's van je Main Lining waren echt heel goed en duidelijk!
                              Voor de duidelijkheid? Je hebt voor het eerst getopt bij de 3e internode?
                              En daarna? Dat was me niet echt goed duidelijk.
                              De eerste keer top je bij de 3de internode. Dit doe je alleen pas als je 5 tot 6 nodes hebt omdat dan ook de wortels genoeg zijn gegroeid. Als je het eerder doet heb je kans op vertraging. De tweede keer toppen doe je vervolgens als de twee uitlopers zich al goed vormen. Ik heb een plaatje in mijn verslag gezet waarin wel duidelijk is waar je topt.

Als je er echt alles over wilt weten; Nugbucket's Main-Lining Turorial

@Tuinbroek; Ik ben nog niet klaar met het ontdekken van Biologisch kweken. Dit is de eerste keer voor mij. Ik ben deze ronde volledig afgegaan om de website van BioBizz. Hierin staat dat je kan afzuren met Citroenzuur als je kraanwater geen gemiddelde ph heeft van 7. Deze ronde zuur ik dus af naar 6.3 met citroenzuur. Daarnaast ga ik nog een experiment doen zonder afzuren. Ik wil wel eens weten wat de Ph van mijn aarde dan gaat doen. Gedurende die ronde zal ik een aantal grondmonsters nemen. We zullen zien

De kwaliteit lijkt me ook beter, ben ook reuze benieuwd wat het gaat opleveren deze ronde. En niet zozeer in kwantiteit, maar in kwaliteit!

Leuk dat jullie even komen buurten

Comment

Hehe, ik wist idd dat het langzaam ging in die kleine potten maar doordat het regulier zaad was kon ik niet alle 10 potten in mn tent kwijt,
                                t was ook nog eens veel te lekker weer buiten dus ik heb ze buiten laten staan totdat ze geslacht toonden.

Dat duurde t langst.

Comment

Bezig...
                                X