Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

    Update #14

    Ontkiemperiode afgerond ( 6 dagen)
    Groeiperiode afgerond dag (34 dagen)

    Bloeiperiode gestart dag 13
    waarvan zichtbare bloei 4 dagen
    Droogperiode nog niet gestart
    We bloeien!

    Ik kan melden dat de bloei is ingezet! Op dag 9 van de bloei zag ik de eerste voorbloei

    Dit was voor mij ook het teken om de laatste main-lining acties te ondernemen. Ik heb de eerste zijtakjes na het laatste punt waar ik getopt heb verwijderd inclusief de bijbehorende fanleaves. Alle dames hebben nu de definitieve 'vorm' gekregen. Vanaf nu is het laten gaan zoals het gaat.

    Klimaat

    Het klimaat is naar volle tevredenheid. Ik kan niet genoeg zeggen hoe blij ik hiermee ben. In mijn eerste verslag had ik echt mega problemen met temperaturen en luchtvochtigheid. Inmiddels heb ik dat goed onder controle weten te krijgen op mn zoldertje

    Een hapje en drankje

    Ik vind dat ze nog steeds goed in de voeding zitten. Ik geef dit echt minimaal. Gisteravond was de beurt eigenlijk weer aan groei- en bloeivoeding. Dit heb ik niet gedaan. Alleen Alg-A-Mic en Bioheaven toegevoegd in een halve dosering.

    Tot nu toe verbruik ik veel minder voeding dat het schema voorschrijft. Dit lijkt verder wel goed te gaan dus daar maak ik me geen zorgen over. Het zijn natuurlijk ook geen planten van 2 meter. De BioHeaven en Alg-A-Mic zijn geen voeding en geef ik nu wel conform het schema. Al krijg ik nu wel sterk het vermoeden dat dit ook echt niet nodig is. Wellicht dat ander BioBizz gebruikers hier hun ervaringen over kunnen delen? Zou ik waarderen

    De watergift heb ik inmiddels opgevoerd. Dag 1 500ml; Dag 2 0ml; Dag 3 500ml; Dag 4 0ml

    Toen kwamen we op dag 5. Ik vond dat er nog genoeg water in de pot zat dus heb deze dag ook niks gegeven. Op dag 6 waren 's avonds alle dames al een beetje aan het verwelken. Mijn schatting is dat ze zo rond de 200ml per dag verbruiken.

    Gelukkig hebben we de foto's nog!

    Als eerste natuurlijk weer de vergelijkende foto van de AK-47-2

    15102013-AK47-2.jpg21102013-AK47-2.jpg

    En zo ziet het het complete plaatje er momenteel uit

    21102013-AK47-Overview.jpg

    En natuurlijk de close-ups van de overige 4 dames

    21102013-AK47-1.jpg21102013-AK47-3.jpg21102013-AK47-4.jpg21102013-AK47-5.jpg

    De Poll!

    Leave your comment!
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment


      Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

      Je kan wel zien dat ze sativa in hun bloed hebben, daarom gaan ze zo snel!

      Je bloei gaat ook vrij snel.

      Snel, that's how Roll roll

      Comment


        Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

        Staat er weer lekker bij rolly en de bloemetjes komen er aan allemaal weer mooi nieuws.

        Comment


          Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

          Gaat mooi RollUp!

          Fijn dat de bloei begint, nu komt het leukste gedeelte!!

          Keep them rolling Rolly!

          Greetz
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

          Comment


            Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

            Rollup, dat je je Temp en RV op orde hebt gekregen ga je zeker terug zien aan je planten.
            Ook vind ik het goed van je dat je je niet blind staart op het geadviseerde voedingsschema, leer je planten lezen, dat is DE manier.
            Je hebt iig goed gezien dat ze nog geen tot weinig voeding nodig hebben, nu de bloei gespot is gaan ze nog sneller groeien voordat de volle bloei is ingezet.
            Daardoor gaan ze ook meer drinken, hou dat in de gaten.
            Ziet er mooi uit.

            Comment


              Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

              Ik dacht ff buurten bij Rollie, zomaar zonder uitnodiging.

              En wat zie ik...

              Hij heeft blommen voor me op tafel gezet....

              Thanks RollUp
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                En nog mooie ook Escargot ! Als je wat langer aan tafel blijft zitten voorspelt hij een boeket van 39 takken Gaan super Rollup!
                Baco's paarse ronde = done

                Baco's eerste keer binnen =
                done

                Comment


                  Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                  Dat kan een heel mooie oogst worden roll up, Aja juist daar zijn we nog niet echt

                  Laat die dikke knoeperts er maar snel opkomen!
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                  Comment


                    Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                    Update #15

                    Ontkiemperiode afgerond ( 6 dagen)
                    Groeiperiode afgerond dag (34 dagen)

                    Bloeiperiode gestart dag 16
                    waarvan zichtbare bloei 8 dagen
                    Droogperiode nog niet gestart

                    Eigenlijk is het geen update, maar een upgrade

                    Ik had al eerder aangekondigd dat zat te denken aan een 600 Watt lamp. Een paar, waaronder mijn growshop, had al eerder gezegd dat ze niet begrepen waarom ik geen 600W kwijt kan. Nu ik mijn klimaat prima op orde heb, wil ik het toch gaan proberen.

                    Een VSA vind ik eigenlijk geen optie meer. Het zal aan mij liggen, maar die dingen zien er gewoon gevaarlijk uit. (Pure onwetendheid en ondeskundigheid, ik geef het toe!). Daarnaast wil ik wel blijven voorgroeien op 400 Watt. Ik wil dan niet mijn VSA halverwege vervangen. Een eVSA zal het dus moeten worden, een dimbare in mijn geval.

                    Bezoek aan de Growshop leverde mij een dimbare Gavita DigiStar 600W op. Ook een bijpassende Philips Master Son-T PIA Green Power 600W CG T, om precies te zijn!

                    EVSA DigiStar600.jpg

                    The GAVITA DigiStar ballasts have been developed to drive a wide range of HPS / MH lamps.They are manufactured using the highest quality components needed for the high output frequency. The result is a very cool digital ballast with optimal output specifications, absence of acoustic resonance and a very long life.
                    The DigiStars are adjustable over a wide output range, enabling you to dim or boost your Lamp. With 10% boost on the 400W and 600W models you are guaranteed to generate the highest output available.
                    To ensure a long lamp life we have built in soft-dim. When you adjust your output it takes 60 seconds to gradually dim or boost per step. This process is so gradual that your eyes won't even see the difference.
                    Multiple output power enables you to use different lamps with a single ballast: The 600W model can be used for 400 and 600W lamps.
                    The internal microprocessor ensures the highest possible output in any circumstance.

                    BRON

                    En nu verder
                    As usual; Leave your comment!
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment


                      Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                      Mooie lamp rolly, ben ook benieuwd wat die gaat doen bij je. Een vraagje. Die ballast van mijn HPS lamp maakt een enorme herrie. hoe is het met het geluid van dit ding. Ik bedoel de mijne is echt z'n klaagbak.
                      Last edited by Ronson; 24 October 2013, 20:21.

                      Comment


                        Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                        Eerlijk gezegd hoor ik niks. Ik hoor in ieder geval mn afzuiger er zachtjes bovenuit. Ding is ook totaal niet heet, warm meer niet.

                        Temperatuur houdt ook goed momenteel. We wachten af...
                        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                        Comment


                          Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                          Dat is al positief, wat koste dat ding? dat dimbare lijkt me ook wel top. Ik heb maar 1 stand en dat is volle kracht vooruit

                          Wacht heb ff gegoogled 178 euro o fzoiets. Is hoofdzakelijk de ballast toch ik kan gewoon me hps en cooltube blijven gebruiken zie ik.
                          God dat zou wel relax wezen een stille dimbare ballast.
                          Last edited by Ronson; 24 October 2013, 20:19.

                          Comment


                            Comment


                              Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                              @Rondon. Dat ding kostte me 145 euro in mijn growshop met korting Je kan er elke HPS lamp in draaien, echter zijn er ook EL lampen. Gewone HPS lampen kunnen nog wel eens dienst weigeren, heb ik begrepen.

                              @Tuinbroek: Verbaasd zelfs? Das wel positief toch?

                              Of de opbrengst echt meer zal zijn, weet ik niet. Ze zeggen het... Ik vind het vooral leuk om te experimenteren met verschillende methodes.

                              Ik heb geen ervaring met Bac, daar kan ik weinig over zeggen. Elk gerenommeerd voedingsmerk is volgens mij prima en maakt uiteindelijk niet zo heel veel uit. Voordeel van BioBizz vind ik dat het vloeibaar toegevoegd kan worden.
                              Last edited by RollUp; 24 October 2013, 21:21.
                              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                              Comment


                                Re: RollUp Goes BioBizz: 5x AK47 (fem) onder 400W HPS

                                Ik heb een phillips p sion hps. Nou als Anton het heeft gemaakt moet dat toch wel kunnen. Nieuwe bulb kost ook niet zo veel. Goh ik doe een moord voor een stille ballast. Ik ga deze even in beraad nemen. En minder warmte van dat ding zie ik ook wel zitten. Het ziet er naar uit dat die ouwe ballast, ook een ballast is geworden. Als jij er tevreden mee bent, kan ik daar ook eens over gaan na denken. Het zaadje is alweer geplant.

                                Comment

                                Bezig...
                                X