Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x AMS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: AMS - HELP HELP - Gele bladeren

Janeco Light Mix, ben van plan om voor me volgende kweek toch echt wel goed voor bemeste grond te kopen. ik heb ze de eerste 2 weken in zaai-en stek grond gelaten en daarna ben ik pas over gegaan op deze mix.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

Comment

Da's goed hoor. Zou in plaats van nog eens extra bemeste grond te kopen, gewoon een flesje groeivoeding halen.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
        Da's goed hoor. Zou in plaats van nog eens extra bemeste grond te kopen, gewoon een flesje groeivoeding halen.
        Ja dat komt goed! ik kan een cool tube overkopen van een vriend van me voor 15,- . dus alles komt goed

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

update;

heb ze overgepot staan nu in een 11L bakkie. planten lijken het aardig fijn te vinden naar mijn gevoel die nieuwe grond, ze gaan gelijk wat rechtop staan !

paar foto'tjes

DSC_0098.jpgDSC_0100.jpgDSC_0101.jpgDSC_0102.jpgDSC_0103.jpgDSC_0105.jpgDSC_0107.jpgDSC_0109.jpgDSC_0112.jpgDSC_0115.jpg

Comment

Ziet er goed uit !

heb me afzuiger nu wel boven hangen, maar ik dacht als ik nou die warmte wegzuig onder die lamp vandaan misschien helpt dat
          Dat dacht ik ook , maar tis beter je uitlaat zo HOOG mogelijk te hangen in je hok / tent. De warme lucht gaat altijd naar boven. Plaats een ventilator tussen je lamp en je plantjes om de lucht daar wat te verkoelen. Ik lees dat je een tent gebruikt, dus moeten er aan de zijkanten flappen zitten die je kan openzetten... Ik heb een DRII 60x60 tentje en er staat 1 flap open en 1 dicht. Zorg ervoor dat als je plantjes slapen dat er geen licht kan binnenkomen via die luchtinlaat. Kan je makkelijk zelf knutselen met een beetje karton, er kan lucht binnen maar geen licht...

Koop ook een tensiometer (meter die de vochtigheid meet in de grond). Het ding kost zo'n 5 euro's in de gamma / brico / doe-het-zelf zaak naar keuze. Steek hem in de aarde, laat em een paar minuutjes zitten en lees dan af hoe nat/droog je aarde staat. Dan kan je wat bijgeven indien nodig. Ik weet dat het lastig is om weinig water te geven en zeker als je ziet dat die grond vanboven kurkdroog is. Vergeet niet dat er nog water in de grond zit die de worteltjes zullen zoeken. Wat je mss wel kan doen is je plantjes besproeien met water (liefst ook afgezuurd) maar pas op voor verbranding want je gebruikt een sterke lamp. Best doen vlak voor je lamp afgaat.

Ze zullen snel recupereren, je zal wel zien !

Grtz

Comment

Hier weer een update;

Volgens mij ziet het er goed uit, geen enkel blad is meer aan het vergelen, en als er een puntje van een blaadje was vergeeld dan is dat nu weg getrokken.. GELUKKIG!
            Me uitlaat hangt nu ook helemaal bovenin, Allebij de tentraampjes staan open. de temp blijft nu aardig goed, alleen op een warme dag is het haast moeilijk goed te krijgen.
            ik ga ook nog even kijken voor een tensiometer, het is toch wel handig lijkt mij.
            ik heb ze nu zn 3 a 4 dagen geen water gegeven, en het lijkt aardig goed te gaan, de bladeren staan weer rechtop en lijken er weer zin in te hebben!
            ik durf nog geen water te geven, alleen spuit ik heel soms ( 1x in de 2 dagen) de bladeren een klein beetje nat, als de lamp uit staat.
            ik zal even nog wat fotos erbij zetten, en er is 1 plantje op de 8e foto zie je dat, die groeit erg raar.
            Vragen of Tips, Altijd welkom!

DSC_0095.jpgDSC_0096.jpgDSC_0097.jpgDSC_0098.jpgDSC_0099.jpgDSC_0101.jpgDSC_0102.jpgDSC_0104.jpgDSC_0105.jpgDSC_0109.jpgDSC_0110.jpg

Comment

Die vreemde groei kan door de warmte veroorzaakt zijn.
              Het valt me ook op dat de bladranden omhoog krullen wat dit alleen maar bevestigt.

Geen paniek, de volgende dagen wordt het koeler en zal de temperatuur in de tent gunstiger zijn.

Beetje afwachten dus... nog geen grote reden tot paniek!
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

alleen spuit ik heel soms ( 1x in de 2 dagen) de bladeren een klein beetje nat, als de lamp uit staat.
                Hopelijk doe je dit niet als het al 2uur donker is :p maar als het net donker is...zo weinig mogelijk stress bezorgen die dames van je...

Ivm die rare groei: Ik heb 2 plantjes staan en de ene had ook rare blaadjes in het begin maar is nu de plant met de meeste toppen...Niets van aantrekken, mij werd verteld dat dit kan bij planten die uit zaad komen.

Als je ziet dat de bladeren wat gaan hangen kan je ook water bijgeven, moest je nog geen tensiometer hebben. Doe vooral niet teveel en niet dicht bij de stam. Als ze groter worden de hoeveelheid beetje per beetje verhogen... Vooral goed kijken naar je bladeren.

Doe zo verder !

Dope

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dope82 View Post
                  Hopelijk doe je dit niet als het al 2uur donker is :p maar als het net donker is...zo weinig mogelijk stress bezorgen die dames van je...

Ivm die rare groei: Ik heb 2 plantjes staan en de ene had ook rare blaadjes in het begin maar is nu de plant met de meeste toppen...Niets van aantrekken, mij werd verteld dat dit kan bij planten die uit zaad komen.

Inderdaad, of net voordat de lamp aan gaat, of net als die uit is. Oh oke nou hopen dan maar dat die veel toppen krijgt! haha, ja deze komen ook uit zaad.

ik zal morgen of overmorgen wel weer wat fotos erop gooien!

Comment

Ik heb vroeger exact hetzelfde probleem gehad met m'n plantjes, staat veel nuttige info in voor beginnende kwekers..
                    Ik volg je

Comment

Update:

Ze gaan erg goed! Totaal geen verschijnsel meer van vergeelde bladeren etc.
                      de groei gaat nu ook goed, heb ze 2 dagen geleden 50 ml water gegeven, aan de rand van de pot. misschien dat ik morgen net nadat de lamp aangaat er nog eens 50-100 ml in gooi met wat root stimu.
                      heb nog een paar foto'tjes

Alle tips zijn welkom!

DSC_0096.jpgDSC_0097.jpgDSC_0098.jpgDSC_0099.jpgDSC_0100.jpgDSC_0102.jpgDSC_0103.jpgDSC_0105.jpgDSC_0106.jpgDSC_0109.jpgDSC_0111.jpg

Comment

Dat ziet er idd al veel beter uit ? De blaadjes zijn mooi groen.
                        Let wel op met je wortelstimulator indien je geen ph meter hebt! Het verhoogt de ph waarde van je water..
                        Geef je ze ook al voeding?

Grtz G

Comment

Hee Glennomel,

Ja ik geef ze soms een beetje bladvoedingspray.

Comment

image.jpg
                            Attached Files

Comment

hallo,

Even een update.
                              Voor mijn gevoel gaat het goed, vrijwel geen problemen meer gehad na jullie hulp!
                              Als ik het goed zie dan is de voorbloei begonnen ( fotos komen eronder )
                              DSC_0099.jpgDSC_0126.jpgDSC_0128.jpgDSC_0138.jpg

Het plantje links achter groeit het meest denk ik, ziet er ook mooi uit.
                              DSC_0107.jpg

rechts achter.
                              DSC_0108.jpg

links voor.
                              DSC_0109.jpg

rechts voor.
                              DSC_0110.jpg

Allemaal samen. plus tentje
                              DSC_0106.jpgDSC_0151.jpgDSC_0153.jpgDSC_0155.jpg

Zouden ze al op 12/12 kunnen, of toch nog even wachten?
                              heb ook de filter erin gehangen, met deze koude dagen word het soms in hun slaaptijd best wel koud, is dat erg? verder is dat ook wel fijn want me uitlaat kan bijna uit omdat de temp mooi rond de 25-27 graden blijft hangen.
                              heb ook al de eerste 7-vinger bladeren ziet er mooi uit, ben benieuwd naar de oogst enzovoort.
                              Vragen, Tips of iets anders, Alles is welkom!

Groeten,

x iTrustz

Comment

Je zou deze gerust reeds op 12/12 kunnen zetten maar evengoed nog een weekje groei geven.
                                Hangt er vanaf hoe groot je ze wil.

Wat is trouwens 's nachts te koud?
                                sigpic
                                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Bezig...
                                X