Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x AMS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4x AMS

Oorspronkelijk geplaatst door Goudeerlijk View Post
    Voor alle duidelijkheid aan een tensiometer heb je denk ik weinig als je 4 potten hebt.
    Er zal dan in iedere pot zo'n meter moeten.Of in een pot zo'n meter zetten en de andere schatten.
    Gr Goud
    als ik maar soms kan inschatten hoe vochtig het is, vertrouw het toch wat meer dan dat ik het op me eigen gevoel ga doen.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

Comment

Hoe ist met de plantjes?

Gr Goud

Comment

He Goud,

ik zal zo eventjes wat foto's maken en erop gooien.

Groete

Comment

Hier komen ze dan, beetje vertraging omdat de accu van me camera leeg was..

DSC_0137.jpg
          met ze alle.

Ze staan nu 8 dagen op 12/12 maar nog weinig echt bloei te zien
          Heb wat probleempjes gehad maar dat kunnen jullie wel zien op de foto's.

Beginnen met links voor;
          DSC_0114.jpgDSC_0115.jpgDSC_0116.jpgDSC_0117.jpg
          is tot nu toe het beste plantje, minste problemen mee en gaat gwn ze gangetje.
          vertakt mooi en groeit ook aardig snel vind ik.

Rechts voor;
          DSC_0118.jpgDSC_0119.jpgDSC_0120.jpgDSC_0121.jpg
          ook niet veel problemen mee gehad, toch ook wel weer zn geel blad aan de onderkant..
          wel kleine gele puntjes maar ze kan het hebben

Rechts achter;
          DSC_0122.jpgDSC_0123.jpgDSC_0124.jpgDSC_0127.jpg
          Kleine problemen mee gehad, ik denk zelf met de wortels, wat bombadil ook zei.
          nadat ik ze allemaal even geen water had gegeven, zon 4 dagen, en daarna weer beetje gegeven met rootstim, toen fleurde ze wel een beetje op.
          maar deze heeft ook echt een raar hangend blad, helemaal dood?
          verder gaat ze nu wel goed.

Links achter;
          DSC_0128.jpgDSC_0129.jpgDSC_0130.jpgDSC_0131.jpgDSC_0132.jpg

Tja.. Veel gezeik haha.
          lijkt wel als of die t gaat begeven..
          Snap niet wat er nou echt aan de hand is met haar, volgens mij groeit ze ook niet meer en is ze alleen maar bezig met der zelf levend te houden..
          bladeren hangen en sterven af.. ook de blaadjes op de vertakkingen hingen helemaal slap en futloos.

Dat was het dan weer zn beetje, hoop dat jullie me kunnen helpen!
          zal nog wat foto's erbij doen, ( heb er toch al zoveel )

Groete

DSC_0139.jpgDSC_0140.jpgDSC_0142.jpgDSC_0145.jpgDSC_0147.jpg

Comment

ziet er goed uit, los van die ene plant die wel heel slapjes hangt. Als je Ph erg verkeerd zou zitten zouden al je plantjes ervan weten... wat nu niet het geval is aangezien de anderen mooi groen staan. (denk ik) Mss toch teveel water...voor die plant dan. Dit heb ik gevonden hier op het forum...

Bij het overwateren hangen de bladen naar beneden en krullen ze naar binnen (buitenkant naar binnen, dus het middelste gedeelte gaat naar binnen). Ook zullen de onderste bladen beginnen verander van kleur en zullen er lichter-groene pigmenten tevoorschijn komen. Het verbranden van de punten is ook volkomen normaal in dit geval.
            Denk dat dit van toepassing is op die plant linksachter , niet? Al gedacht aan ondervoeding ? Kzie ook wat vergeling bij je andere plantjes... mss kunnen ze een boostje gebruiken? Just thinking

Veel geluk met de rest van de bloei !

Grtz

Comment

hee dope82

ik ging net even kijken bij de plantjes, en ze zagen er goed uit! ze stonden allemaal weer mooi recht met alle bladeren ( ook links achter )
              ik had gister idd even wat voeding gegeven aan die links achter maar nu ga ik hem weer ff droog laten worden als het idd een beetje overbewaterd is.
              en bij de 2 voorste plantjes zie ik hier en daar wat gele puntjes bij de nieuwe scheuten dus die voed ik maar even nog niet.
              wel zag ik dat de bloei aardig opschiet bij de 2 voorste, de achterste hebben wat moeite gehad dus ik denk ook wat vertraging opgelopen.
              alsnog hartstikke bedankt!

Groete

Comment

AMS: 9 dagen op 12/12
                DSC_0119.jpgDSC_0122.jpgDSC_0123.jpg
                DSC_0124.jpgDSC_0125.jpg

TRAINWRECK: 2 dagen met der koppie boven
                DSC_0132.jpgDSC_0137.jpgDSC_0138.jpg

Met ze alle, en nog een keer de linksvoor AMS
                DSC_0142.jpgDSC_0146.jpg

Is dat nou al zichtbare bloei of niet?
                moet ik nu al gaan tellen met zichtbare bloei dagen?
                verder heeft het plantje links achter het weer aardig naar der zin;
                DSC_0143.jpg

dat was hem weer,

tot laters

Comment

Ja dat is zichtbare bloei ! Je telt vanaf zichtbare bloei ja...Vanaf nu mag je in principe "bloeivoeding" geven.Zien er idd veel beter uit dat plantje, laat het maar goed genezen.

Ivm de tensiometer, ik heb er ook maar 1. De mijne mag je niet laten zitten in de grond. Ik ga zo te werk. Ik steek de tensiometer 3/4 in de grond, probeer altijd een andere plek te nemen. Ik wacht 10 - 15 minuten zodat ik een correcte waarde heb. Staat de meter in het rood - of begin het groen dan geef ik ze water, staat de meter over halfweg in groen dan geef ik geen water. Poets wel altijd je tensiometer als je hem bij een andere plant steekt ivm met ziektes...

Comment

Mooi dan kan het tellen beginnen van haar.
                    moet ik zeker wel een kleine doseren bloei stimulator geven, en voeding.
                    ik ga zo weer even kijken hoe het met dat plantje gaat zodra het licht weer aan staat, hopelijk staat ze er nog steeds zo mooi bij!

heb je misschien een aanrader qua meter? bepaald merk ofzo, heb geen zin in een slechte die elke keer kapot gaat. hebben ze ook Ph en Ec meter in 1 ?
                    bedankt voor de informatie!

misschien vanavond weer foto's, anders morgen.

Comment

Poeh , goeie vraag ...

Voor de tensiometer ben ik bij de Brico geweest . Verschillende modellen verkrijgbaar.
                      Voor Ph meter heb ik de volgende: http://www.dutch-headshop.com/nl/ph-...100-p-587.html
                      Voor Ec meter kan je bijhetzelfde merk terecht: http://www.dutch-headshop.com/nl/ec-...204-p-588.html

Dit zijn zeer degelijke toestellen. Vergeet zeker geen ijkvloeistoffen te kopen om de meters goed te calibreren. Bij de Ph meter heb je Ph4.0 en Ph7.0 nodig. Bewaarvloeistof is ook nodig zodat de sonde niet droog wordt.
                      Voor de Ec meter kan ik je niet verder helpen, ik gebruik er zelf geen. Denk dat deze belangrijker wordt bij Hydro kweken...

Ja er zijn ook combi meters, maar die zijn meestal iets duurder...maar dit weet ik ook niet 100% zeker. Hopelijk weet je nu iets meer

In verband met je voeding...Ja, je mag vanaf nu bloeivoeding geven.

't beste in je bloei !

Comment

Kleine update.

Het gaat naar mijn zien goed, bloei komt er mooi in, zie bij allemaal wel witte haartjes er tussen uit komen. Ik geef ze om de dag 250 ml water soms als ze het niet nodig hebben dan niet, dan wacht ik nog een dag , of 2. met wortel stim en bloei stim. en voeding als ze erom vragen. temp blijft mooi 25-27 graden en lv tussen 40-50%.
                        12/12 ; 14 dagen
                        zichtbare bloei ; 4 dagen

Links voor;
                        DSC_0100.jpgDSC_0101.jpgDSC_0103.jpgDSC_0107.jpgDSC_0117.jpg

Rechts voor;
                        DSC_0118.jpg

Rechts achter ;
                        DSC_0119.jpg

links achter ;
                        DSC_0120.jpg

Nog paar fototjes dan maar

DSC_0113.jpgDSC_0122.jpgDSC_0126.jpgDSC_0130.jpgDSC_0135.jpgDSC_0144.jpg

de train wreck is ook der best aan het doen, ik vind het mooi.
                        hopen op een goede oogst!

dat was het weer.
                        Tips Opmerkingen, of iets anders. aarzel niet!

Groeten

Comment

Nog maar een paar foto'tjes gemaakt

12/12 : 16 dagen
                          Zichtbare bloei : 6 dagen

DSC_0128.jpgDSC_0116.jpgDSC_0109.jpgDSC_0130.jpgDSC_0129.jpgDSC_0124.jpgDSC_0121.jpgDSC_0117.jpgDSC_0106.jpgDSC_0100.jpg

Comment

dan gaan we dit ook maar eens volgen

Comment

hee stafford,

kom er gezellig bij!

Comment

Het zijn uiteindelijk toch mooie planten geworden, goede kleur ook, ga je de groei nog manipuleren in de vorm van buigen/binden/knakken?

Comment

Bezig...
                                X