Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) onder 250 watt HPS
Re: Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) onder 250 watt HPS
Ok, tot zover het knallen voor vandaag. Zat eventjes m'n timer te testen. En wanneer ik die na het uitzetten terug aanzet, start de lamp niet meer. Na een minuutje doet ie het dan terug weer.
Heb ik dan kortsluiting gemaakt waardoor de lumatek een zogenaamde cut-off uitvoert? Ik ga dit weekend naar huis, dus heb ik voor de zekerheid net terug de spaarlamp er in gestoken, tot ik het volledig door heb.
Mijn relais zorgt er dus enkel voor dat het bruine draadje al dan niet onderbroken wordt, de blauwe draad gaat gewoon rechtstreeks van het net op m'n VSA. En op de A1 en A2 van m'n relais zit de kabel vanuit m'n timer.
Vervelend, maar dus het zekere voor het onzekere, en terug een paar dagen de spaarlamp!
Edit: Heb wat zitten lezen, dom van me om even de lamp even uit en direct erna terug aan te zetten. Dit zou een hot re-strike heten.
En blijkbaar heeft Lumatek (of misschien beter de lamp zelf) een soort van "re-strike timing control", wanneer de stroom uitvalt bijvoorbeeld, waardoor het dus een tijdje kan duren vooraleer die terug opstart. Weer iets bijgeleerd.
Hallo! Kleine update:
De Fruit Spirit is nu 3 weken en de Jack Herers 4 () weken oud.
Morgenochtend stop ik er de HPI terug in want de Fruit Spirit lijkt wat te strekken.
Weet nog altijd niet wat ik precies wil gaan doen met deze 3 dames. Ze zouden normaal gezien vrij sativa-dominant moeten zijn, dus te lang groeien is dan niet echt aan te raden.
Maar ik zou wel graag een vol tentje hebben dus misschien moet ik toch nog een week of 3 doorgaan op 18/6. We shall see.
Leuke setup zo. Wel jammer dat je nu al tegen wat problemen aan loopt. Ze leken wat te nat hebben gestaan, weet het niet helemaal zeker. Misschien dat de wortel beschadigd was/is.
Ik spoor niet; Waarom stop je het zaadje niet in het midden van de pot?
RollUp, die ene had ik proberen te redden door em opnieuw te potten, maar da's niet goed afgelopen. Zaadjes stop ik voor het overige meestal wel in het midden ja :p
Hallo!
Ik heb de Fruit Spirit gefimmed en dat heeft 3 nieuwe toppen opgeleverd.
Voor het overige gaan ze er redelijk goed op vooruit.
Temperatuur gaat van 22 graden 's tot 29 graden. Luchtvochtigheid rond de 40%.
Ja joch, zet je er maar bij Het enige waar ik nu wat over twijfel (aangezien het al altijd m'n grote pijnpunt is geweest) is het water geven.
Denk dat ik in m'n watervatje enkel water zal gieten, en toevoegingen als enzymen en wortelstimulator met de hand. Ik wil niet overbewateren dus zal ik toch nog een paar dagen wachten tot of te wel de druppelaars in actie schieten of te wel ik het aan de plantjes merk. Grtz
Dat doe ik nu ook ff met die dingen Rodi. Zit zelfs te denken om de voeding dan handmatig te geven. Als het goed is kan je via je voedingsvat kijken wat ze ongeveer dagelijks aan water verbruiken. Deel je die hoeveel door 3 en kan je een goede dosis bepalen. Geef je die hoeveelheid handmatig. Vallen je druppelaars 1 dag stil om vervolgens de volgende dag weer te gaan lopen dan. Misschien een ideetje
Vertrouw op de blumat manne.
Werkt echt goed. Dat tie nog niet druppelt komt omdat de grond
nog vochtig is. Zodra de kluit water nodig heb gaat ie druppelen.
kan best een week duren hoor.
Zo zie je maar weer hoe weinig ze nodig hebben in het begin.
Als je nu bij mij kijkt zijn ze bijna heel de dag door aan het druppelen.
Om de dag gaat er 5 liter water met voeding in mijn vat.
Comment