Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Bluematic & Royal Dwarf 125W CFL lamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Royal Bluematic & Royal Dwarf 125W CFL lamp

Korting op 420shop
    Hier ben ik dan terug

Wegens het triest nieuws van m'n vorige run heb ik dan toch maar beslist om opnieuw te beginnen en heb me de moed niet in de schoenen laten zinken.

voor degene die het nog niet wisten. m'n buitenkweek is dus gestolen geweest
    Link naar vorige topic

MAAR

ik laat me nog niet zo snel doen.

Even een korte schets van m'n huidige set-up.

Ik werk zonder kast aangezien het allemaal heel plots en low-budget is moeten gebeuren. de achterkant van m'n planten staan wel tegen een matwitte muur en aan 1 zijkant heb ik nog een reflecterende plaat gehangen.
    Er word gewoon in potgrond gekweekt

Belichting
    Momenteel hangt er 1 x 125W groeispaarlamp boven met een grote reflector

die zou binne enkele daagjes vervangen worden door 1 x 125W bloeispaarlamp.

Aangezien het autoflowers zijn gebruik ik een 18/6 lichtschema.

Ventilatie
    Voor de ventilatie staat er 1 grote ventilator op die mee op de tijdklok van 18/6 hangt.
    afkoeling heb ik niet nodig dankzij de spaarlamp en de plantjes zijn heel de tijd in beweging (niet TE hard)

Voeding
    Ik werk heel m'n run met de plagron Terra reeks omdat ik daar gewoonweg heel tevreden over ben.
    De eerste week hebben beide plantjes wortelvoeding en groeivoeding gekregen. Nadien is dit enkel groeivoeding geworden.

Vanaf ik topjes spot zal er overgestapt worden naar bloei met dan de laatste 2 weekjes nog wat boost (dit is trouwens geen voeding maar meststof)

De plantjes

1 x Royal Bluematic van RQS
    1 x Royal Dwarf van RQS
    Dit is mijn eerste binnenkweek dus opmerkingen zijn meer dan welkom. Ik weet dat het zonder kweekkast niet ideaal is maar daar zal deze run nog niets aan veranderd kunnen worden

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En dan volgt er hier nog een kleine foto-update

momenteel staan ze 3 weekjes maar de 1ste week schoot niet op, ik was toen nog aan het proberen er een late buitenkweek van te maken.

Royal Bluematic

WP_000327.jpgWP_000328.jpgWP_000329.jpg hier heb ik de onderste diefjes en blad moeten verwijderen omdat er iets van ongedierte op begon te komen (geen zorg ze zijn volgens mij allemaal weg )

Royal Dwarf

WP_000330.jpgWP_000331.jpgWP_000332.jpg

Vraagje: Er zijn al okselhaartjes aanwezig, moet ik dan nu al overschakelen naar de bloeilamp of is het echt wachten tot de 1ste topvorming zichtbaar is? En moet ik mijn lichtschema dan aanpassen of kan ik gewoonweg 18/6 blijven doorgeven omdat het AF's zijn?
    Last edited by Nasjba; 8 September 2013, 13:25. Reden: onvolledig
    Buitenkweek 2013: Think Different & Northern light AF

Re: Royal Bluematic & Royal Dwarf 125W CFL lamp

Succes met je binnekweekje

Ik heb net ook een ronde gedaan met de Royal Dwarf. Opbrengst is niet heel groot, zelfs telerustellend bij mij (400watt hps). Dit had overigens wel wat redenen. Autoflowers zijn ook niet heel erg geschikt voor binnen, maar het kan wel.

Deze plantjes zijn wel gevoelig voor overvoeding. Je geeft aan dat je nu al voeding geeft, dus hoeft nog niet. Als je ook een schema volgt, kan je ook minder voeding geven dan op het schema is aangegeven. Het zijn ook maar kleine plantjes

Je aarde is mijn inziens je minst goede keuze. Bij de growshop kan je de juiste aarde halen; juiste structuur, voeding e.d. Tuinaarde heeft niet de juiste voedingssamenstelling waardoor je soms tekorten heb van een aantal elementen, en ook overvoeding van een aantal elementen.

AFjes blijven hun hele leven onder 18/6. Er is met afwijkende lichtperiodes gewerkt waar ook leuke resultaten mee zijn geboekt. Voor een eerste keer zou ik het op 18/6 laten staan.

Overigens hebben ze bij mij 9 weken gestaan onder 400 HPS (LED zal wat langer duren geloof ik)

Laterz!
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Roll-up hier heb in een andere mening over dat af'jes niet geschikt zijn voor binnen.
      Binnen een kleine maand zal ik mijn totale opbrengst laten weten (tegen dan is alles geoogst en droog)
      In het aantal lichturen dat ik ze gegeven hebben zullen er wel "niet af kweekjes dit gewicht overtreffen" maar in tijd van zaad tot oogst, met hetzelfde aantal planten word dit lastiger denk ik.

Maarja dat is ieder zijn mening natuurlijk.
      Ik had tussen mijn royal haze ook een bluematic staan die in vandaag heb geoogst en het ziet er wel goed uit.
      Binnen enkele weken volgt er wel een smoke verslagje van

Zoals roll-up zegt van de rd zou ik niet teveel verwachten, ik vind het echt geen goede smoke (heb ze mijn vorige ronde ook gedraaid, samen met creammatic)
      De rd was op alle vlakken de onderdog en ik vond Er niks aan (grootste deel is ice-o-lator geworden)

Voor de rest staan je plantjes er mooi bij!
      Keep on The greenwork! Succes

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Bedankt voor de uitgebreide comments,

Oorspronkelijk geplaatst door RollUp View Post

Je aarde is mijn inziens je minst goede keuze. Bij de growshop kan je de juiste aarde halen; juiste structuur, voeding e.d. Tuinaarde heeft niet de juiste voedingssamenstelling waardoor je soms tekorten heb van een aantal elementen, en ook overvoeding van een aantal elementen.
        check, dit is een heel goede tip voor de volgende run. wist ik niet

Overigens hebben ze bij mij 9 weken gestaan onder 400 HPS (LED zal wat langer duren geloof ik)
        ik zal zoiso minder resultaat boeken dan een 400W HPS al moet ik toegeven dat de CFL lampen ,wat eigenlijk spaarlampen zijn en geen LED's, wel hun ding lijken te doen

Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post

Zoals roll-up zegt van de rd zou ik niet teveel verwachten, ik vind het echt geen goede smoke (heb ze mijn vorige ronde ook gedraaid, samen met creammatic)
        De rd was op alle vlakken de onderdog en ik vond Er niks aan (grootste deel is ice-o-lator geworden)
        :'( Dit vind ik nu zo spijtig, met dat er een cannacup was gewonnen met die RD dacht ik echt verrast te gaan staan hiervoor. ma, no worries, hopes up voor de bluematic

Comment

Ja dat dacht ik ook, Maar wat ik niet goed vind kan jij bv. Super vinden.
          Smaken verschillen nogal wat he

Comment

:'( Dit vind ik nu zo spijtig, met dat er een cannacup was gewonnen met die RD dacht ik echt verrast te gaan staan hiervoor. ma, no worries, hopes up voor de bluematic
            Ik heb me ook laten 'verleiden' door de mooie Cup die ze hebben gewonnen. Helaas...

@NiK; I know! Ben ook reuze benieuwd naar jouw kweekjes. Tot nu toe uit eigen ervaring vind ik ze niks voor binnen. Maar dat wil niet zeggen dat ik me niet wil laten overtuigen door jouw resultaten

Comment

bloei & beestjes

Hallo, hier ben ik dan weer

ondertussen heb ik m'n groeilamp al vervangen naar een bloeilamp en ben ik mijn voeding aan het omschakelen van groei naar bloei.

Beestjes
              terreur, terreur, heb beestjes gespot op 1 van de onderste bladeren van de Bluematic. kleine gelige korreltjes op de onderkant van het blad en hier en daar een soort van minuscuul slijmspoortje. veronderstel dat de gele puntjes bladluis zijn.

normaalgezien werk ik heel graag met natuurlijke bestrijders zoals lieveheersbeestjes. maar met dat het nu een binnenkweek is wordt dat een beetje moeilijk.

Heb dusmaar moeten sproeien met een productje tegen bladluis/trips/spint. het gaat hier over een biologisch product dat ook op groenten en fruit gebruikt kan worden. Ik heb dat product ook ooit op m'n tuinplanten gebruikt en werkte toen heel goed dus "toi toi"

Hier volgen nog wat foto-updates
              Royal Bluematic

WP_000337.jpgWP_000338.jpgWP_000339.jpg
              Royal Dwarf

WP_000333.jpgWP_000334.jpgWP_000336.jpg

Om een idee te kunnen geven bij m'n opstelling steek ik er ook nog deze bij
              WP_000342.jpgWP_000343.jpg

Dit was het dan, tot de volgende

Comment

Ziet er goed uit daar! Beetje jammer van de beestjes, maar die zullen goed onder de duim gehouden worden zie ik

Wist je trouwens dat aluminium folie 1 van de minst beste reflecteert? Gewoon een witte muur weerkaatst veel meer licht ,-)

Comment

Voor beestjes gebruik ik steeds volgend product: Spruzit
                  Ben er zeer tevreden over.

En om nog eens terug te komen op de Cannabis Cup winnaars...
                  De beoordeling is gebaseerd op de kwaliteit en niet de kwantiteit van de oogst...

Verder kunnen met autoflowers binnen goede resultaten gehaald worden.
                  Neem maar eens een kijkje naar het verslag in mijn handtekening.

Alvast veel succes toegewenst met de kweek. Spring zo nu en dan wel eens binnen.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Wist je trouwens dat aluminium folie 1 van de minst beste reflecteert? Gewoon een witte muur weerkaatst veel meer licht ,-)
                    Ja, mijn eerste idee was eigenlijk in de hoek van de kamer te kweken zodat ik al 2 witte muren rondom had maar daar geraakte mijn lamp dan weer net niet onder

zit namelijk met een schuin dak. dus vandaar de aluminiumfolie. misschien beter vervangen door wit papier dan ofzo? voor hitte moet ik toch niet uitzien

Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                    En om nog eens terug te komen op de Cannabis Cup winnaars...
                    De beoordeling is gebaseerd op de kwaliteit en niet de kwantiteit van de oogst...

nice, zal dan toch aan de eigen smaak liggen kwantiteit vin 'k niet zo erg, anders zet je toch geen dwarf

De beestjes lijken na 1 sproeibeurt al volledig weg te zijn, volgende week nog eens herhalen.
                    Het actieve product is trouwens dezelfde als die van spruzit
                    Last edited by Nasjba; 11 September 2013, 18:55. Reden: onvolledig

Comment

Mijn bluematic is na 60 dagen geoogst, dus dit kan je verwachten :

Volgt wel nog smoke report ook

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.

Comment

O wauuw, ziet er alvast heel smakelijk uit
                        ik hoop alleen dat die van mij blauw uitslaagd niet dat t iets veranderd

Comment

Ja hopelijk heb je de blauwe pheno te pakken, veel geluk -)

Comment

Ziet er lekker uit Nick, puik werk.

Comment

Comment

Bezig...
                              X