Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe kweek: Critical, Fruit Spirit, Special Queen 1 en Power Flower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuwe kweek: Critical, Fruit Spirit, Special Queen 1 en Power Flower

Korting op 420shop
    Hoi allen,

Gaan weer een nieuwe ronde starten. Heb mooie zaden gekocht bij RoyalQueenSeeds. Kreeg er zelfs gratis zaden bij. Dus die ook maar planten

Setting
    - 400 watt hpi voor de groei
    - 600 watt hps voor de bloei
    - actieve aan- en afvoer
    - Canna Terra voedingslijn
    - Lightmix

plantjes staan nu in propagator, wel wat extra gepland... Zodat ik de mooiste kan overpotten en kan starten met de kweek

Weer een nieuwe dubbele uitdaging. Voorheen gewerkt met BioBizz, mooi spul, biologisch echter er valt weinig te sturen. Daarnaast wil ik graag het watergeven automatiseren. Dus heb druppelsysteem gebouwd (bijna klaar) en de Canna lijn gekocht.

daarnaast heb ik in eerdere kweek Blond Bud staan. Mooi plantje, zachte smaak, maar wil toch eens verder kijken. Dus vandaar experimenteren met:
    - RQS Critical
    - Fruit spirit
    - Special Queen 1
    - Power Flower

worden allemaal rond de meter met bloeitijd van 7-8 weken.

en voor de liefhebber, heb ik ook peperzaden gepland... Deze staan ook op de foto, maar hebben hun koppie nog niet laten zien.
    Attached Files

Re: Nieuwe kweek: Critical, Fruit Spirit, Special Queen 1 en Power Flower

Eerste Jalapeno peper heeft ook zijn hoofd laten zien
    Heb verder nog staan:
    - Jalapeno
    - madam Jeanette
    - 7 pod brain
    - devils tong
    - calora
    genoeg over pepers... Meer over de andere dames....

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

De kleine meiden doen het goed

image.jpg

De eerste wortels komen onder uit de potjes.
    Morgen de beste exemplaren overpotten naar 18 liter potten.
    De groei kan beginnen

zit eraan te denken om ook een moeder te maken van een enkel exemplaar. Nog nooit gedaan, maar lijkt me leuk om ook dat onder de knie te krijgen. Komt ruimte technisch niet echt uit, dus moet ik nog mee stoeien.

Comment

Vandaag de plantjes overgepot vanuit de propogator naar de definitieve 18 liter potten.
      Direct 200ml water (met Canna) per plant gegeven. Alle zaadjes zijn opgekomen , nu lekker doorgroeien tot een 15 cm...

Voeding is even wat anders dan BioBizz. Nu helder en niet ruikend tegenover bruin en sterk ruikend, maar ja dat was ook biologisch. Wel fijn, heb nu voor de hele week voeding aangemaakt.

Temperatuur hok is 26 graden met 66% RV. Even morgen aankijken wat de RV doet. Nu watergegeven dus verwacht dat deze nog gaat stijgen, aangezien afzuiging afstaat. Anders deze handmatig nog iets omhoog brengen.
      Watervat temperatuur is 27 graden, gaat nog wel dalen richting 20... Ph van 6,1 en EC van 1,4.

Morgen plaats ik wat foto's.

Comment

Looking good! Zal je volgen
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Heb ongeveer dezelfde setup...ook 400w+600w met canna en light mix.

Ook leuk van je die pepers, ik ben benieuwd. Zelf kweek ik de Bird eye chilly buiten, en heb nog zaad van twee andere voor mij nog onbekende soorten, allemaal zelf meegenomen vanuit Meghalaya. Die gaan volgend voorjaar de grond in.

Succes! Ik ga je volgen!
          Last edited by shakeiteasy; 14 September 2013, 12:20.

Comment

Vandaag de meiden nog even nagelopen en uiteraard de beloofde foto's gemaakt.
            Staan er netjes bij, vandaag geen water meer geven. hebben gisteren genoeg gehad.
            Wel interessant om te zien dat mijn ph in het vat is opgelopen naar 6,6. Nu teruggebracht naar 6.0 met een EC van 1,3. temperatuur vat is nu stabiel op 22 graden. Jammer dat ze geen dorst hebben

image.jpeg
            bovenstaand foto van de familie, onderstaand 2 close up foto's.
            image2.jpegimage3.jpeg

En nu groeien maar

Ben benieuwd wat jullie ervan (gaan) vinden

Comment

Ziet er Mooi uit

ik volg je ik kijk er al naar uit

veel geluk janssen
              Kastje van Lousticko
              eerste kweekje 600w Goede ronde denk ik check het effe

Comment

Dag 3 groei.

Dames hebben er zin in en zijn al flink gegroeid en hebben er zin in.
                Temperatuur 26 graden
                RV is 50% en dames hebben voldoende drank (90 op tensiometer)
                Zijn al bijna bij de derde node. Over paar dagen dus al toppen, hoewel ik ze wel erg klein vind... maar gaan hard!!

DSC06214.jpgDSC06215.jpgDSC06216.jpg

Plan is om ze 2 weken te laten groeien. Bloeilamp komt dit weekend echter al beschikbaar, even kijken wat ze deze week gaan doen.

Comment

Het worden al plantjes, lekker laten groeien nog.

Comment

Zoals al ik al zei, eerste keer met Canna.
                    Valt me op dat ik iedere keer als ik water geef mijn Ph moet corrigeren...
                    Had deze iets stabieler verwacht.

Helaas te veel Ph- erin gegooid, dus zat op 4,1. Ach alles moeten we blijkbaar leren
                    Nu wat extra water + voeding erbij en zitten weer op 5,7. Kijken wat deze morgen is als ze weer dorst hebben.

Comment

Tweede week groei
                      Vandaag weer een update van de Fruits Spirit, Critical, Special Queen 1 en Power Flower van Royal Queen Seeds...

Vandaag de plantjes klaargezet voor de groei. helaas de zaden een week te laat gekregen, dus moeten nog een weekje groei...
                      De meest zijn inmiddels getopt, derde node. en waar mogelijk gediefd

Onderstaand de Fruit Spirit
                      DSC06237.jpg
                      Onderstaand de Critical
                      DSC06238.jpg
                      Onderstaand de Special Queen 1
                      DSC06239.jpg
                      Onderstaand de Power Flower.
                      DSC06240.jpg

Comment

Groei, week 1:
                        Temp 25 graden

Onderstaand een drietal plantjes waarbij de nieuwe bladeren erg bol zijn. Iemand enig idee waarom?
                        Ik denk zelf dat het aan de volgende punten zou kunnen liggen:
                        - PH was 6,6 van de voeding... deze heb ik nu teruggebracht naar 5,9
                        - Lampen hingen 35 cm van de plantjes af, wellicht te warm... deze heb ik nu teruggebracht naar 40-45 cm. Hoewel de ruimte slechts 25 graden is.
                        - Wellicht te weinig verse lucht? Heb ventilator toegevoegd voor de circulatie. Aanvoer van buiten is geen probleem
                        - Voor de volledigheid, temp is 25 graden overdag en 19 graden 's nachts. RV ongeveer 52%, PH nu 5,9 en EC 1,3.

Verder ziet het er overigens goed uit.

DSC06247.jpgDSC06246.jpgDSC06248.jpg

Ik hoor graag van jullie!

Voor de liefhebber, de peperplantjes doen het goed!
                        Onderstaand twee foto's van deze spicy dames
                        DSC06249.jpgDSC06250.jpg

Comment

Hallo Jansen, heb het even snel gelezen... Heb je ze misschien pas getopt? Zo ja maak je geen zorgen, alleen de eerste zet nieuwe bladeren zijn dan soms wat vreemd vervormt .... Waarschijnlijk omdat de groei dan even een dag of wat vertraagd is geweest.
                          Gaat allemaal prima zo te zien... Maar ik ben zelf geen ervaren kweker .

Succes en mooie peper ook! Heb zelf net mn Bird eye peper deels geoogst

Comment

Update
                            16 dagen groei
                            4 dagen bloei

De dames zien er top uit en beginnen meer dorst te krijgen.
                            Kan niet wachten totdat ik duidelijk de verschillen per soort kan gaan zien. Gaat zo te zien vast goedkomen.
                            DSC06254.jpgDSC06253.jpgDSC06252.jpg

Comment

Die heb je netjes getopt janssen, ze krijgen ook een lekker zonnetje zo te zien!

Comment

Bezig...
                              X