Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

    Haha thanks man!! Zal de OB klaar leggen!

    greetz!
    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

    Comment


      Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

      Nu knallen met die handel.
      Op naar dikke toppen.

      Comment


        Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

        Strak plan MWay!!

        Even advies gewenst:

        De dames kregen tot nu toe spa blauw: ph 6.0
        Mijn kraanwater is: ph 7.7 (jaja, het is gelukt met de meter)

        Ik wil eigenlijk kraanwater gaan geven, maar ben bang dat het ph verschil wat ze dan op eens krijgen te groot is...

        Iemand hier ervaring mee??

        Weet dat je bij bio niet moet afzuren, maar komt dit wel goed zo.

        Heb ph- staan, maar dat is niet goed voor het bioleven
        Heb citroenen liggen, maar citroensap schijnt ook niet goed te zijn....


        help, ze moeten drinken maar wat met die ph te doen!?!?

        Thanks 4 all advise!!

        Greetz

        (Ik wil de kweek bio afmaken omdat ze het er goed op doen)
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

        Comment


          Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

          Waarom niet doen met een der middelen?
          In de Natuur krijgen ze ook gewoon te maken met zure regen....
          Groeien ze toch ook?
          If life keeps putting you down, You better stay high

          Comment


            Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

            Had in de groei geen ph - voor een paar gietbeurten , had ik dan toch citroensap samen met lemoensap gemengd en zag op de ph meter dat deze toch hielp, maarja heb dan toch later ph- aangeschaft. Nu elk z'n keus natuurlijk btw ziet er goed uit , zal ff m'n stoel erbij gaan zetten. Grtzz

            Comment


              Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

              Tsja, dit is nu zo'n probleem waar ik vaak tegen aan ben gelopen. Dit klinkt raar, maar mijn advies is om een pallet bronwater te gaan aanschaffen nu.
              Een ph verschil van 1,2 punten is te groot. Wat je zelf al zegt bodemleven is niet erg goed met PH-. Maar een onbalans van 1,2 ph punten vinden je planten ook niet leuk.
              Als je wil gaan afzuren moet je dat vanaf het begin al doen. De plant wend namelijk aan het PH niveau. Wat je beter had kunnen doen is niet afzuren en gelijk kraanwater geven. Had beter geweest. Wel een hoge PH, maar je planten hebben dit vanaf het begin gehad en zijn het dan gewend geraakt.

              Misschien moet je straks ff wat regenwater gaan opvangen. Als het goed is ligt de PH van regen water ook zo rond de 6 PH. Het gaat regenen vandaag, probeer dat eens op te vangen en dan te gaan meten. Er zijn veel mensen die regenwater opvangen en dat aan de planten voeren. Probeer dat ook eens. Dat zal een goede tussen oplossing kunnen gaan wezen. Hoop dat je hier wat mee kan maatje.

              Comment


                Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                Als je voeding bij dat kraanwater doet, is de pH toch geen 7.7 meer ?
                Ik kom in bloeiweek#1 met m'n Biobizz schemaatje van pH 8.1 al naar 6.5 zonder iets van afzuren te doen.

                Als je nog geen voeding gebruikt kun je wat afzuren met citroen naar 6.4 ongeveer, da's laag zat.
                Wel meteen geven, en niet bewaren want de pH blijft niet zo lang stabiel met citroen.

                Het gaat wel tijd worden voor voeding eh..
                Als je tekorten gaat zien, ben je te laat.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                  Goedemiddag mannen!

                  @ Schimmy:

                  regenwater met wat kraanwater en citroensap gaf ph 7,0 dat hebben ze gehad. Hopelijk trekken ze dit...

                  @ Svenne:

                  Leuk dat je komt volgen; welkom! Ben idd maar met citroensap bezig gegaan... Nu ik weet dat ik een bio kweker ben, volgende ronde gelijk kraanwater, niks geen geouwehoer meer...

                  @ Ronson:

                  Ja had beter gelijk met kraanwater begonnen maar wist toen ook nog niet dat ik bio de ronde zoe afmaken.... Gisteren wat ph 7,0 gegeven, benieuwd hoe ze er straks bij staan.

                  Volgende ronde direct kraanwater, niet afzuren en de rest alles bio... Ben al druk om regenwater op te vangen!

                  @ QnQ:

                  bedankt voor je reactie!

                  Bio voeding is onderweg, spul van Bac. Zal eind van de week wel hier zijn...

                  Ben idd maar met iets citroensap bezig gegaan; was alleen ph 7,0.... Hopelijk niet erg voor een keer... Mijn gedachte was namelijk zo: nu nog een keer dit water en dan kraanwater te geven.... ( vandaar 7,0 als tussenoplossing) Of beter blijven afzuren???


                  Greetz
                  Last edited by El Plantos; 6 November 2013, 11:46.
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                  Comment


                    Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                    Test de ph van je grond als deze goed is gewoon water zonder af te zuren.

                    Comment


                      Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                      Gewoon de meter de grond in drukken of hoe test ik grond aangezien dit niet vloeibaar is?
                      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                      Comment


                        PH van aarde meten.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                          Lijkt mij ook niet, ze noemen het onkruid dus ik had ook wel hoop...

                          Bedankt voor de link QnQ, ga eens even lezen...

                          Greetz
                          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                          Comment


                            Re: Kera seeds: El Plantos indoor adventure part 1

                            Nee ben het met Q eens ze zullen niet ineens de geest geven. Dan moet je wel heel erg ver gaan. Die BB's van mij stonden op hun diepte punt tegen de 4 ph aan. Goed goed wat schade. Maar ik rook ze nog steeds met veel plezier iedere dag. Om ze kapot te maken moet je echt enorm je best gaan doen. Maar wil een stabiele opbrengst en een goede oogst hebben zijn dit soort PH onbalanzen niet echt gewenst natuurlijk. Maar ja je leert nu weer wel heel erg veel. Bij je volgende ronde neem je deze kennis weer mee. Dus erg nuttig weer allemaal.

                            Comment


                              Attached Files
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                              Comment


                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                                Comment

                                Bezig...
                                X