High allen,
Iets meer als een jaar geleden ben ik samen met een huisgenoot tijdens het blowen
op het idee gekomen om een keer een plantje te groeien. Wat begon als een onschuldig
autoflower plantje is sinds die tijd verandert naar een nogal grotere investering.
We vonden het zo vet om ons dametje te zien groeien dat we besloten
5x Eva:Monster zaadjes aan te schaffen, dit was onze eerste groei en
van de 5 zaden zijn er 3 ontkiemt waarvan er 2 de eerste week hebben overleefd.
Voor deze zaadjes hebben wij de volgende kast aangeschaft: G-KIT 250 Bonanza (0,35m2) €550,00 http://www.g-tools.nl/product/bonanz...bonanza-035m2/
Compleet met : 250Watt vermogen
plaats voor 9 x 6,5 ltr potten, 4 x 11 ltr potten.
ventilator: Winflex – 185M3 per uur ingebouwd in acoustisch geisoleerde luchtslang
filter: Prima Klima K2600 240m3
transformator: ETI 250W
lamp: 250W Sylvania Growlux met Powerlux reflector.
timer:Legrand Omnirex
Garantie:1 jaar op technische installatie
Na 5 maanden hadden iets meer als 200 gram gedroogde buds.
Houd in gedachten dat dit onze eerste keer groeien was dus toen we die hoeveelheid
toppen zagen werden we zacht gezegt een beetje gek Dat was in April 2013 klaar en daar geniet ik nu nog van.
Nu wou ik wel eens de grens opzoeken van de 5 'gedoogde' planten maar wil ik er nog minder voor doen
dus heb ik het volgende irrigatie systeem aangeschaft:
GIB Industries Irrigatie Set
€ 39.73
Daarnaast 2 timers van 7 euro per stuk bij de Praxis en aansluiten maar.
De timer voor het irrigatie systeem heeft de volgende instellingen per plantje:
net na de ontkieming 1 slang voor 2 minuten (1cl)
na 2 week 1 slang voor 4 minuten (2cl)
na 1 maand 3 slangen voor 8 minuten (0.3L)
en nu 3 slangen voor 10 minuten (0.5L)
De zaden die ik gekozen heb zijn
Chocolope Kush (DNA Genetics) gefeminiseerd
6 zaden € 57,50
Chocolope Kush is een krachtige combinatie van Cannabis Cup winnaars Chocolope (sativa)
en indica-dominante soort Kosher Kush. En zou volgens vele recensies
moeten smaken naar een combinatie van chocolade en vanila.
Ik heb nog een kast bij de Ikea aangeschaft voor 200 euro en die om mijn kweekkast heen gebouwd
Er zijn ouders, vrienden, meiden, huisbazen, makelaars en bouwvakkers binnengeweest en NIEMAND die iets vermoed.
Verder heb ik een Propagator Pro aangeschaft:
€ 14,75
en hier ben ik zeeeer tevreden over. Alle zaden zijn ontkiemt alleen is er helaas 1 gestorven in de eerste week R.I.P
De aarde wat gebruikt wordt komt bij een oud vrouwtje in de buurt weg, er is ooit een artikel over haar aarde geschreven omdat
deze zo geschikt was voor het groeien van wiet. het heeft een PH waarde van 6 en voor 100dagen voeding. € 7,00
Hierbij wat foto's:
Het ontkiemen met de Propagator (25-aug-2013)(Dag: 0) :
Mijn buiten kast:
Mijn binnen kast:
Lamp en Luchtfilter:
Nog meer filter:
De voeding:
plantjes (8-sept-2013)(dag: 14)
plantjes (15-sept-2013)(dag: 21)
plantjes (20-sept-2013(dag: 26)
Ik ben heel erg tevreden tot nu toe, ze groeien alsof ze steroiden hebben maar de bladeren
beginnen nu krom te staan, volgens mij doordat de lamp er te dicht op staat, helaas kan die niet hoger
Plantjes (29-September)(dag 35)
Ze groeien volgens mij te snel, de bloeitijd van deze zaden zouden pas beginnen vanaf dag 65 volgens azarius maar ik heb de timer nu alvast op 12/12 gezet en bloeivoeding toegevoegd. Enkele bladeren raakten ook verbrand door contact met de lamp. Deze zijn verwijderd en de planten wat verplaatst.
Wat zijn de gevolgen voor de planten als je ze te vroeg in de bloei zet?
Tips en advies is welkom!
Allan,
Iets meer als een jaar geleden ben ik samen met een huisgenoot tijdens het blowen
op het idee gekomen om een keer een plantje te groeien. Wat begon als een onschuldig
autoflower plantje is sinds die tijd verandert naar een nogal grotere investering.
We vonden het zo vet om ons dametje te zien groeien dat we besloten
5x Eva:Monster zaadjes aan te schaffen, dit was onze eerste groei en
van de 5 zaden zijn er 3 ontkiemt waarvan er 2 de eerste week hebben overleefd.
Voor deze zaadjes hebben wij de volgende kast aangeschaft: G-KIT 250 Bonanza (0,35m2) €550,00 http://www.g-tools.nl/product/bonanz...bonanza-035m2/
Compleet met : 250Watt vermogen
plaats voor 9 x 6,5 ltr potten, 4 x 11 ltr potten.
ventilator: Winflex – 185M3 per uur ingebouwd in acoustisch geisoleerde luchtslang
filter: Prima Klima K2600 240m3
transformator: ETI 250W
lamp: 250W Sylvania Growlux met Powerlux reflector.
timer:Legrand Omnirex
Garantie:1 jaar op technische installatie
Na 5 maanden hadden iets meer als 200 gram gedroogde buds.
Houd in gedachten dat dit onze eerste keer groeien was dus toen we die hoeveelheid
toppen zagen werden we zacht gezegt een beetje gek Dat was in April 2013 klaar en daar geniet ik nu nog van.
Nu wou ik wel eens de grens opzoeken van de 5 'gedoogde' planten maar wil ik er nog minder voor doen
dus heb ik het volgende irrigatie systeem aangeschaft:
GIB Industries Irrigatie Set
€ 39.73
Daarnaast 2 timers van 7 euro per stuk bij de Praxis en aansluiten maar.
De timer voor het irrigatie systeem heeft de volgende instellingen per plantje:
net na de ontkieming 1 slang voor 2 minuten (1cl)
na 2 week 1 slang voor 4 minuten (2cl)
na 1 maand 3 slangen voor 8 minuten (0.3L)
en nu 3 slangen voor 10 minuten (0.5L)
De zaden die ik gekozen heb zijn
Chocolope Kush (DNA Genetics) gefeminiseerd
6 zaden € 57,50
Chocolope Kush is een krachtige combinatie van Cannabis Cup winnaars Chocolope (sativa)
en indica-dominante soort Kosher Kush. En zou volgens vele recensies
moeten smaken naar een combinatie van chocolade en vanila.
Ik heb nog een kast bij de Ikea aangeschaft voor 200 euro en die om mijn kweekkast heen gebouwd
Er zijn ouders, vrienden, meiden, huisbazen, makelaars en bouwvakkers binnengeweest en NIEMAND die iets vermoed.
Verder heb ik een Propagator Pro aangeschaft:
€ 14,75
en hier ben ik zeeeer tevreden over. Alle zaden zijn ontkiemt alleen is er helaas 1 gestorven in de eerste week R.I.P
De aarde wat gebruikt wordt komt bij een oud vrouwtje in de buurt weg, er is ooit een artikel over haar aarde geschreven omdat
deze zo geschikt was voor het groeien van wiet. het heeft een PH waarde van 6 en voor 100dagen voeding. € 7,00
Hierbij wat foto's:
Het ontkiemen met de Propagator (25-aug-2013)(Dag: 0) :
Mijn buiten kast:
Mijn binnen kast:
Lamp en Luchtfilter:
Nog meer filter:
De voeding:
plantjes (8-sept-2013)(dag: 14)
plantjes (15-sept-2013)(dag: 21)
plantjes (20-sept-2013(dag: 26)
Ik ben heel erg tevreden tot nu toe, ze groeien alsof ze steroiden hebben maar de bladeren
beginnen nu krom te staan, volgens mij doordat de lamp er te dicht op staat, helaas kan die niet hoger
Plantjes (29-September)(dag 35)
Ze groeien volgens mij te snel, de bloeitijd van deze zaden zouden pas beginnen vanaf dag 65 volgens azarius maar ik heb de timer nu alvast op 12/12 gezet en bloeivoeding toegevoegd. Enkele bladeren raakten ook verbrand door contact met de lamp. Deze zijn verwijderd en de planten wat verplaatst.
Wat zijn de gevolgen voor de planten als je ze te vroeg in de bloei zet?
Tips en advies is welkom!
Allan,
Comment