Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een Schimmige cultivatie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Een Schimmige cultivatie

Ziet er masterlijk uit! ✌️

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Hallo schimmige
      Zie ik dat goed? 8 hoofdtoppen, je bent dus aan het mainl.
      Hoelang ben je daar mee bezig? Kost het veel extra groei-
      tijd? Ben benieuwd hoeveel daar af gaat komen ivm.het extra werk, maar het zal ook wel leuk zijn om te doen.
      Nog bedankt voor de foto's over te zetten
      Tuinbroek

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

Comment

IK volg nog steeds Schim. Zei het wat meer stoned en stiller. Mijn potten zitten ruim gevuld dus je begrijpt wel dat je dan wat meer opsteekt ook.
        Erg netjes Schim. En laat je die toppen goed gaan smaken!!!

Comment

De PP heeft lekkere harde compacte met thc overladen bommen.
          Waarbij hij eerst nog wat scherp smaakte en muf ruikt kan ik zeker zeggen dat die glazen potten hun werk goed hebben gedaan.
          Hij smaakt en ruikt nu te lekker om eerlijk te zijn.
          Alleen de reactie van vrienden doen me soms een beetje huiveren.. mensen waarvan ik weet dat ze al wel wat langer met het wereldje te maken hebben, die met open mond staan te kijken omdat ze nog nooit zoiets gezien hebben
          Het is zeker niet slecht maar super goed vind ik erg overdreven. Weet ook niet wat ze al die jaren dan hebben uitgespookt.

En klopt tuinbroek dat was inderdaad de poging die ik probeer te wagen
          Ik heb ze zelf 3 weken onder de HPS in de Groei gehad/mainlinned. hiervoor had ik nog wel wat voorgroei tijd. Betere info in het schema hier iets verderop onder.
          En als het goed is moet een klein beetje main linning al positieve resultaten opbrengen. dus ben ook benieuwd.
          En no problem

En dat is niet zo veel anders dan dat ik zelf ook doe Ron Zeg niet overal altijd wat maar kijk wel rond
          En ik zeg maar zo: Gewoon door blijven stomen, we komen vanzelf in de haven aan

[Current Date:] 02-02-2014
          [Ontkiemd] 19-12-2013
          [Gezaaid] 21-12-2013
          [Onder de HPS] 01-01-2014

[Groei] [Week:] 3/3 [Dag:] 21
          [12/12 zetting] 21-01-2014

[Bloei] [Week:] 2/8 [Dag:] 12
          [Bloei gespot] 31-01-2014
          [Temperatuur:] 18C / 26C
          [Luchtvochtigheid:]
          38%
          [Watergift] 200 ml per dag

Lady's.jpg

[ZijnWeWeer]

Weer wat verder de groei in gevorderd
          is het redelijk duidelijk dat het allen gelukkig dames betreft.
          10 dagen na 12/12 zetting kon ik zeker zeggen dat de bloei gespot is.
          Dit mooi op tijd komend want ze begonnen al lichtgroen weg te trekken alsmede slap te hangen.

Fooodz.jpg

[Dus..Voeding..ofzo]
          Inmiddels de voeding's lijn weer aangevuld zodat we ook deze kweek weer tot een einde kunnen gaan brengen.
          Sinds de bloei nu zichtbaar is kunnen weer beginnen met bijvoeren.
          Hierbij ze aan het volgende dieet mogen deelnemen:
          -Atami Roottastic
          -Atami Bloombastic
          -Canna Flores

Alleen de vraag rijst nu hoe we dat gaan doseren :/
          Hoe gaan we nu de voeding aanmaken? hoeveel heeft de plant nodig? ehm.... welp
          Nu had ik een tijd geleden eens zo'n EC meter dinges aangeschaft..

handy.jpg

Maar daar nog geen enkel gebruik van gemaakt.
          Dit mede door onduidelijkheid hoe het ding ever te moeten gaan gebruiken...
          Ok.. druk op het onderste knopje.. duw het in de te meten vloeistof.. lees af.
          Het lijkt er op dat dat geen probleem zal zijn, dat moet mij wel lukken.
          Maar waar en hoe pas ik het ever toe? :O

Monsters.jpg
          [De voorbereiding]

Ergens iets gelezen te hebben over zogenaamde grondmonsters mijn wannabe labrat outfit aangetrokken en mijn stealthy nerd bril opgezet.
          Hierbij bij elke pot ter waarde van 1 gram potaarde weg genomen.
          Hierna de afgenomen grond samples aangevuld met elk 20ml Demi water.

Na een dag staan trekken het gehele mengsel weer kunnen filteren waarna de testbare samples ready voor gebruik zouden moeten zijn.

Hierbij ook dat andere metertje tevoorschijn getoverd.Monstersbelikerdy.jpg
          Door twijfel aan accurage leek het me wijs om de meter even te kalibreren/na te kijken.
          Hierbij kalibreren al heel snel verviel bij gebrek aan Kalibratie vloeistoffen.
          Na even denk denk denk toch een profesorische oplossing gevonden...

colabelike.jpg
          Mijn PH meter zit er mogelijk 0.1 PH naast
          [In the name of knowledge]
          Met beide meters in de aanslag en vol goede moed de uitdaging met het onbekende aangegaan en begonnen met meten.
          De gemeten resultaten zijn als volgt:

Vloeistoffen:

# EC PH
          Demi water 0.00 mS 6.6
          Kraan water 0.50 mS 6.6

Ok dat lijkt makkelijk. maar nu is het nog maar de vraag of de volgende metingen wel kloppen.

Substraat samples:

# EC PH
          A 0.70 mS 6.6
          B 0.30 mS 6.5
          C 0.30 mS 6.3
          D 0.30 mS 6.2
          E 0.30 mS 6.3

Als ik het goed begrijp zitten vrijwel de meeste potten redelijk laag aan voedingsstoffen.
          Dit gerucht versterkt zou worden door de slappe en lichtgroene bladeren.
          Alleen hoe of wat moet ik nu met de PH waarde doen?
          Moet ik deze nog omrekenen?

[Alleen wat nu?]
          Alleen ken ik me nu nog niet echt wijzer maken hoe ik nu verder zou moeten werken met de EC waardes.
          Omdat de dames toch even die extra boost nodig hebben toch maar een voedingsvatje aangemaakt met de uiteindelijke waardes van 1.7 mS en 5.8 PH.
          Hierbij ik elke plant 200ml heb gegeven.
          Kan ik de rest van de tijd proberen tijd te spenderen aan het uitzoeken hoe de EC meter te gebruiken
          Momenteel weer even verder gegaan met voeding van boven af te geven.
          Ik begrijp inmiddels de hoe wat en waarom van onder af water geven alleen moet opzoek naar diepe dienbladen of dergelijken om de potten in te zetten.

[To Remember]

-In het vervolg moet ik beter opletten en meer zorgen dat de scheuten echt naast elkaar komen te liggen i.p.v. boven en onder.
          Als de tak die in kwestie onderop zou liggen krijgt deze beduidend minder bouwstoffen dan de boven op liggende tak.
          Ook is er hierdoor enig hoogteverschil wat we eigenlijk niet zouden willen hebben.
          momenteel probeer ik dit weer een beetje tegen te gaan door hem aan de lange kant lichtelijk omlaag te binden.
          Last edited by DenSchimmige; 6 February 2014, 05:17.
          If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Pffffoooooeeee...........

Ben helemaal bijgelezen.
            Interresant verslagje Schimmigen.
            Kan niet wachten op het vervolg..., en om eindelijk zelf te beginnen.
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Dan heb je aardig wat te doen gehad haha. Niet dat je hier de meeste wijsheid uithaalt
              Maar wat let je nog om zelf te beginnen?

[Weer een update]

[Current Date:] 06-02-2014
              [Ontkiemd] 19-12-2013
              [Gezaaid] 21-12-2013

[Bloei] [Week:] 3/8 [Dag:] 16
              [Temperatuur:] 19C / 28C
              [Luchtvochtigheid:] 40
              %
              [Watergift] Nog lastig.
              Ik ben weer een klein stapje dichterbij het begrijpen van de toepassing van de EC meter
              Had weer ergens gelezen dat je de 0.50mS van kraanwater nog bij de EC van het substraat moest optellen.
              Als ik dit toepas zou de uitkomst van de meting als volgt worden

Substraat samples:

# EC PH
              A 1.20 mS 6.6
              B 0.80 mS 6.5
              C 0.80 mS 6.3
              D 0.80 mS 6.2
              E 0.80 mS 6.3
              Alleen blijft dan nog onduidelijk hoe het zit met de correctheid van de PH waarde. Aangezien demi water 6.6 PH was. moet dat nog enigszins verrekend worden??
              En hoe pas ik de boven gemeten resultaat toe bij het aanmaken van voedsel?
              Of behoud ik de EC waarde van het voedsel naar de voorgeschreven EC waardes voor de periode waar de plant in verkeerd?
              Dat plan blijft nog even op het lijstje staan.

topview.jpg

In de tent zelf gaat alles redelijk zijn gang. alle dames zijn tot nu toe groen en staan bijna allen in de bloei.
              De dames hebben een kleine groeispurt gehad. al hoop ik niet dat dit alles zou zijn.
              Ik zit er alleen nog over te twijfelen of ik er nu nog wat aan moet doen of niet.
              dit met betrekking tot nieuwe scheuten verwijderen etc.

failining.jpg
              Zie momenteel veel puntjes waar ik beter had moeten opletten/handelen.
              Helaas leer voor de volgende keer.
              beetje twijfelend over hoe het gaat verlopen. etc. maarja we kunnen niks anders als afwachten.

Als ik zelf goed kijk naar de bladeren zie ik dat de puntjes ligt verkleuren.
              Als ik me niet vergis was dit een aanduiding om even rustig aan te doen met het voeden naja zoek ik zo wel weer even op.
              Normale voeding even aanlengen met PH gecorrigeerd water. dan moet dat wel weer goed komen denk ik.

kan er mee door.jpgmjawatmoetenwehiermee.jpg
              4 topper en lol plant

In mijn zoektocht naar iets om onder de potten te zetten en om vloeistof in te gieten (van onder bewateren) kwam Angel met het idee van emmers.
              Dus ik mijn potten in emmers zetten alleen kwam tot de conclusie dat de pot niet de bodem van de emmer geraakten.

emmur.png
              Er zit denk ik ongeveer 1cm ruimte onder de pot.
              en de gaten van de pot zitten aan de zijkant, niet onderop.
              Het water wat nu zou blijven staan komt omdat de aarde daar niet bij kan om het op te zuigen

Nu vraag ik me af,
              -In hoeverre kan dat kwaad?
              -Wat gaan de wortels doen? gaan ze uit de pot groeien en dan het restant water in? vergroot dit de kans op schimmels? etc.
              -Wat gebeurd er me de wortelgroei in de pot als een paar wortels naar buiten komen?

vragen vragen
              Last edited by DenSchimmige; 6 February 2014, 14:44.

Comment

'k Moet nog ff de laatste Euries bijeensprokkelen, das al....
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Aah begrijpelijk je moet er inderdaad wat in investeren
                  Maar dan kun je uiteindelijk ook beginnen

Comment

Dat je onderin je pot een beetje water hebt staan is ook een principe van de Hempy bucket. Al gaat daar normaal gesproken wel een hydro medium in (perliet+vermiculiet of cocos).
                    kgix.JPG

Ik heb in iets dergelijks mijn stekken gezet bij de vorige ronde. Geen problemen met wortelrot of iets dergelijks, maar je zult daar geheid een hoger risico op hebben als je water laat staan (zeker als de potten warm kunnen worden).

Als je een emmer gebruikt moet je wel opletten dat je er ook weer niet teveel water in laat staan anders wordt je aarde zeiknat. Bij die hempy buckets is het ook "drain to waste". Wat er onder uit loopt gooi je weg.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Heb het een beetje verkeerd uitgelegd kwam ik achter
                      Mwa het is niet zozeer het water wat onder in de pot blijft staan.
                      De pot blijft hangen in de emmer. in principe was het idee om de voeding in de emmer te gieten van waaruit het *als het hoog genoeg staat in de emmer* opgezogen kan worden door het substraat die in de pot zit.
                      Alleen reikt de aarde maar tot de bodem van de pot en niet tot de bodem van de emmer. dus zou er een reserve achter blijven tussen de bodems in.
                      Dacht er ook al aan om het aan te vullen maar leek me anderzijds ook weer zo nutteloos.

Had het inderdaad bij je stekken gezien. waren uiteindelijk toch aardig geworteld.
                      maar zagen er nog wel apart uit.
                      maar daar lijkt me dan weer voor dat je hydro voeding nodig hebt.
                      wat gelijk al de reden zou zijn waarom het bovenstaande niet uit zou halen.

Maar door je laatste zin denk dat ik al wel weet hoe ik het beter aan kan pakken.
                      -Wanneer het voedertijd is elke emmer met een zelfde hoeveelheid voedinswater vullen *zeg 2 Liter*
                      -Plant/substraat rustig de tijd geven het zich vol te zuigen.
                      -Emmers er onderuit en leeg gieten.
                      -Weer wachten tot plantjes weer honger roepen.

Comment

[Current Date:] 08-02-2014
                        [Ontkiemd] 19-12-2013
                        [Gezaaid] 21-12-2013

[Bloei] [Week:] 3/8 [Dag:] 18
                        [Temperatuur:] 19C / 25C
                        [Luchtvochtigheid:] 42
                        %
                        [Watergift] om de zoveel tijd van onder af.

Na een tijdje aan klote denk ik nu toch eindelijk een ''eigen'' manier van water geven gevonden.
                        Nu een beetje in de gaten houden wanneer de blaadjes weer slap gaan hangen.

All.jpg
                        De dames zelf staan er wel redelijk vrolijk bij.
                        gloedje.jpg
                        Niet echt te zien gloedje
                        Ik weet niet of het aan mij ligt maar het lijkt bijna dat door het mainlinnen het blad ook veranderd.
                        Waar het onderop nog duidelijk Indica blad is lijkt het naar boven steeds meer op Sativa...
                        SativaIndica.jpg
                        Ok nieuwer blad bovenin is een stuk kleiner.. snap ik ook.. maar de vorm..
                        Overigens nog een aparte vergroeiing aangetroffen op een van de bladeren alsmede een paar gele vlekken rond nerfjes op 1 plant.

Bladlol.jpgvlekjes.jpg

En het is weer eens tijd om onder het rokje te gluren om te zien of alles nog goed gaat.
                        Ondanks dat het niet geheel goed is uitgevoerd blijft het er toch wel vet uitzien.

planta.jpgplantb.jpgplantc.jpgplantd.jpg
                        Last edited by DenSchimmige; 8 February 2014, 13:21.

Comment

Hoi den Schimmige
                          Dat ziet er interessant uit en als ik klaar ben met mijn andere projecten dan wil ik dat Mainlinning ook es proberen, maar wat voegt het toe,? Heb je meer opbrengst, is de wiet beter? Ik snap dat je dat nu nog niet weet.Het is een leuke manier, maar het gaat er toch om, om meer en beter? Als dat het geval is ga ik het ook proberen, anders niet.
                          Ga zo door, ik ga dit zeker volgen.
                          Tuinbroek

Comment

Het heeft meerdere voordelen.
                            -Het zou meer opbrengst moeten leveren met dezelfde set up.
                            -Het speelt zich allemaal in de groei af.. daarna kun je ze in bloei zetten en achter over gaan zitten.
                            -Betere hoogte management, aangezien de toppen allemaal rond dezelfde hoogte zullen willen groeien.
                            -Geen fluffy toppen meer.
                            -ongewenst strekken tegen gaan

je kunt zelf een beetje heersen over hoe je plant gaat groeien.

Het is nog een werk in progress maar
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...n-Lining-topic

Comment

Gezonde dames in een mooi tuintje... wat kan ik er verder nog over zeggen behalve: goed bezig!
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Wat een stammen al Schim. Wat een potentie al zeg. Kan wel eens een leuke opbrengst voor je gaan worden straks. Volhouden zo Schim!!

Comment

Bezig...
                                X