Welkom in mijn cultivatie topic.
Cultivatie? kun je dat eten?
Ja, in sommige gevallen wel.
Niet alleen geeft cultiveren aan dat je een gewas aan het verbouwen bent, maar ook dat je je eigen aan het verfijnen bent, het geeft aan dat het een proces is waar we geduld mee moeten hebben.
Cultivatie is een zaak van veelvuldige en voortdurende inspanning.
Ben nog een groentje in de kweekwereld. Bezig aan het proces om mijn kennis te uit te breiden.
Buiten dat om is het ook een heerlijk rustgevende hobby die ook nog eens belonend is.
Waar de tijd liefde en inspanning die je er instopt je ook wat oplevert, dit bij mensen nog weleens ver te zoeken is.
Kweek
1ste kweek begint hier
2e kweek begint hier
1ste kweek = 4 keer PowerPlant fem. van Spliff seeds + 1 Dutch Automatick fem. af. van Spliff
2e kweek = 9x Blue Bery fem. van Spliff seeds
Kweekopstelling:
Kweektent: DJ 1,20m x 1,20m x2,00m
Lamp: Philips master son-t Green Power [Updated]
Reflector: Diamond reflector [Updated]
Afzuiger: BUISVENTILATOR RK 350m3 125L
Filter: Can light 425m3
KBS: King Fan Controller + thermostaat
Inlaat: Pasief
Circulatie: mini fan geen [updated]
Substraat: Bio Green Growmix Gold label special mix ls gemixt met cocospotgrond van de action. [Updated]
Pot: 12L metsel emmers 11L kweek potten [Updated]
Voeding: Atami Rootbastic, Atami Bloombastic, Canna Terra Flores, Canna Pk 13/14, Canna PH- Pro
Meters: 1 PH meter voor het water en een 4 in 1 meter voor de grond (PH, Temp, Vochtigheid, en licht geen lux) EC meter [Updated]
Opbouw kweektent:
1240175_593267830720057_903678724_n.jpg
Het kleine slaapkamertje was al snel gekozen als ideale plek om mijn tent op te gaan zetten.
Hierbij ter afscherming gekozen om een klein houten muurtje neer te zetten. daarbij een vlondertje 15cm boven de actuele vloer gemaakt.
1273643_593267734053400_1552914946_o.jpg
Betreft de electra geprobeerd alles netjes op een bordje buiten de tent te maken.
Gezien er geen aarde aanwezig was deze zelf aangelegd. zit er nog over na te denken ergens een zekering te maken maar weet nog niet hoe of wat.
De VSA heb ik in een metalen behuizing onder de vlonder staan.
20131104_094339.jpg
Filter in de tent buisventilator ingepakt op het dak van de tent.
Afzuiging change.jpg
Daarbij zelf nog een muffler in elkaar geknutseld, Werkt gek genoeg nog best goed.
1274647_594994990547341_1218534789_o.jpg
Update2: Nieuwe lampen kap
Lightandair.jpg
Update3: Beter schakelbord
schakelbord2.jpgschakelbord1.jpg
Update4: Droog/Voor groei hok
Closed.jpgLeeg.jpgFulldroogstand.jpgfullwithshit.jpgVoorgroei.jpg
Plantjes:
Begonnen met het ontkiemen van 5 PP zaadjes in een schaaltje tussen vochtig keukenpapier.
Op 1 september 4 ontkiemde zaadjes in kleine potjes geplaatst.
de 5e had er geen zin in maar was al blij met 4 aangezien ik bij eerdere poging 5 lusteloze zaadjes had.
Na een weekje over gepot naar de 12L metsel emmers en hierbij nog een autoflowering erbij geplaatst.
1 van de pptjes heeft er veel zin in een ander volgt en 2 blijven een beetje achter.
toen de eerste blaadjes wat groter waren de emmers aangevuld tot de lobblaadjes met growmix gemixt met cocospotgrond van de action.
Helaas dom genoeg vergeten de afstand van de lamp bij te stellen en hierbij zijn juist de kleintjes die schade hebben opgelopen
hopen dat het nog een beetje bij trekt zeker gezien deze al minder groeide.
Wil continue...
Cultivatie? kun je dat eten?
Ja, in sommige gevallen wel.
Niet alleen geeft cultiveren aan dat je een gewas aan het verbouwen bent, maar ook dat je je eigen aan het verfijnen bent, het geeft aan dat het een proces is waar we geduld mee moeten hebben.
Cultivatie is een zaak van veelvuldige en voortdurende inspanning.
Ben nog een groentje in de kweekwereld. Bezig aan het proces om mijn kennis te uit te breiden.
Buiten dat om is het ook een heerlijk rustgevende hobby die ook nog eens belonend is.
Waar de tijd liefde en inspanning die je er instopt je ook wat oplevert, dit bij mensen nog weleens ver te zoeken is.
Kweek
1ste kweek begint hier
2e kweek begint hier
1ste kweek = 4 keer PowerPlant fem. van Spliff seeds + 1 Dutch Automatick fem. af. van Spliff
2e kweek = 9x Blue Bery fem. van Spliff seeds
Kweekopstelling:
Kweektent: DJ 1,20m x 1,20m x2,00m
Lamp: Philips master son-t Green Power [Updated]
Reflector: Diamond reflector [Updated]
Afzuiger: BUISVENTILATOR RK 350m3 125L
Filter: Can light 425m3
KBS: King Fan Controller + thermostaat
Inlaat: Pasief
Circulatie: mini fan geen [updated]
Substraat: Bio Green Growmix Gold label special mix ls gemixt met cocospotgrond van de action. [Updated]
Pot: 12L metsel emmers 11L kweek potten [Updated]
Voeding: Atami Rootbastic, Atami Bloombastic, Canna Terra Flores, Canna Pk 13/14, Canna PH- Pro
Meters: 1 PH meter voor het water en een 4 in 1 meter voor de grond (PH, Temp, Vochtigheid, en licht geen lux) EC meter [Updated]
Opbouw kweektent:
1240175_593267830720057_903678724_n.jpg
Het kleine slaapkamertje was al snel gekozen als ideale plek om mijn tent op te gaan zetten.
Hierbij ter afscherming gekozen om een klein houten muurtje neer te zetten. daarbij een vlondertje 15cm boven de actuele vloer gemaakt.
1273643_593267734053400_1552914946_o.jpg
Betreft de electra geprobeerd alles netjes op een bordje buiten de tent te maken.
Gezien er geen aarde aanwezig was deze zelf aangelegd. zit er nog over na te denken ergens een zekering te maken maar weet nog niet hoe of wat.
De VSA heb ik in een metalen behuizing onder de vlonder staan.
20131104_094339.jpg
Filter in de tent buisventilator ingepakt op het dak van de tent.
Afzuiging change.jpg
Daarbij zelf nog een muffler in elkaar geknutseld, Werkt gek genoeg nog best goed.
1274647_594994990547341_1218534789_o.jpg
Update2: Nieuwe lampen kap
Lightandair.jpg
Update3: Beter schakelbord
schakelbord2.jpgschakelbord1.jpg
Update4: Droog/Voor groei hok
Closed.jpgLeeg.jpgFulldroogstand.jpgfullwithshit.jpgVoorgroei.jpg
Plantjes:
Begonnen met het ontkiemen van 5 PP zaadjes in een schaaltje tussen vochtig keukenpapier.
Op 1 september 4 ontkiemde zaadjes in kleine potjes geplaatst.
de 5e had er geen zin in maar was al blij met 4 aangezien ik bij eerdere poging 5 lusteloze zaadjes had.
Na een weekje over gepot naar de 12L metsel emmers en hierbij nog een autoflowering erbij geplaatst.
1 van de pptjes heeft er veel zin in een ander volgt en 2 blijven een beetje achter.
toen de eerste blaadjes wat groter waren de emmers aangevuld tot de lobblaadjes met growmix gemixt met cocospotgrond van de action.
Helaas dom genoeg vergeten de afstand van de lamp bij te stellen en hierbij zijn juist de kleintjes die schade hebben opgelopen
hopen dat het nog een beetje bij trekt zeker gezien deze al minder groeide.
Wil continue...
Comment