Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een Schimmige cultivatie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Schimmig kweekje: 1st timer 4xPP

Oow je bedoelt die afdekzeiltjes die ze ook gebruiken om de luchtvochtigheid van de aarde hoger te houden? *in de pot rond de steel*
    Had er al notitie van gemaakt maar moet het nog overwegen. voor nu worden de potten gelukkig al overschaduwd.

Na het helemaal zat te zijn met die clip fans (in originele staat) er maar een eigen draai aan gegeven.
    Hierbij ik ze nu nu wel fatsoenlijk kan benutten.
    Foto is een beetje raar vanwege het uittesten van nieuwe telefoon, anderzijds heeft het ook wel wat.
    Waaier.jpg

Bij een plant blijven de bladeren onderaan slap hangen.
    Normaal zou je zeggen water te kort maar daar had ik al naar gekeken.
    Slappebladere.jpg

De dames zijn lekker aan het groeien, en heb laatste dagen nog geen klachten gehad.
    Bij 2 planten kon ik gisteren al haartjes in de oksels ontdekken.
    Hier alleen nog geen duidelijke foto kunnen maken.
    Allemaal.jpg11fingerz.jpg20131013_034420.jpg

En nog wat aparte foto's.
    Grey weed.jpg
    cartoonyweedz.jpg
    cartoonweed3.jpg
    cartoonweed2.jpg
    cartoonweed.jpg
    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Ga je nog fimmen?

Comment

Beetj laat voor he skunkie
        Maarre je plantjes zien er goed uit kerel keep it up

Comment

Zijn zeker aparte foto's die je laat zien, mooi om te zien.

De planten staan er mooi bij, en de toppen zijn ook al flink aan het bouwen, houden zo kerel!!!

Comment

Waarschijnlijk niet :/

Ik lees en research wel een hoop, alleen wanneer ik wat moet toepassen is voor mij nog een groot mysterie.
            Sinds het m'n eerste keer is ben ik eigenlijk meer de plant aan het ontdekken.

Vanaf wanneer man ik een wietplant fimmen?
            Je mag een wietplant pas fimmen als ze minimaal 2 zij vertakkingen heeft, je kunt de 3e dus fimmen. Je kunt natuurlijk ook later in de groeiperiode fimmen. Je kunt nog tot maximaal een week voor de bloemvorming fimmen.
            Neem het bovenstaande.. eerste deel is duidelijk.. alleen toen m'n plantjes daar ergens zaten waren ie nog klein waarbij je amper kon zien waar wat je moet knippen. zat toen nog helemaal opgevouwen tussen de blaadjes.
            Wat word gezien als bloemvorming??? Is dat die *bloem* die er in de groei al zowat opkomt? of is dat vanaf de haartjes... of of of????

Toppen heb ik ook express niet gedaan. dan stopt gelijk de groei. en aangezien ze toen rond de 30cm zaten vond ik ze te klein om te gaan toppen.
            Of nog zoon onduidelijkheid betreft het weg knippen van bladeren..
            Over het algemeen laten zitten. blad dient als opslag en als zonnepaneel.. maar op welk moment is het wel waard om een overhangende tak te verwijderen??

Moet ook nog voor mezelf uitvinden met het hoe en wat betreft de tijd van zaadje naar bloei etc. is ook bij de een is het zoveel weken bij de andere weer zoveel...
            Wanneer kun je zaadling op dezelfde lijn plaatsen met een stekkie?

Vragen genoeg :p
            allemaal dingen die ik langzaam met de tijd aan zal leren
            Ben momenteel al blij zat dat de plantjes het naar hun zin hebben (11 vingers) maar het is nog vroeg.

P.S. Mocht iemand negatiever commentaar / opmerkingen hebben. be welcome to post. daar kunnen we alleen maar van leren
            Vroeger zocht ik gek genoeg ook altijd de strengere leraren op :/
            Last edited by DenSchimmige; 14 October 2013, 18:21.

Comment

Hey kerel toppen en fimmen is ckr een interessant stukje om je over in te lezen. Kan alles hier wel neerzetten maar het staat al heel mooi uitgelegd op jd. Maar je moet idd wel toppen en fimmen bij die hele kleine plantjes haha

Comment

Oja inlezen zal het probleem niet zijn.. gelezen heb ik al wel een hoop info..
                Alleen om het dan op het juiste tijdstip in je eerste kweek toe te passen (was ook nog druk met huis inrichten + zat nog helemaal met kweekschema's te klote waar ik niet wijzer uit werd)
                Maar zal nog eens een keer gaan lezen in een rustigere staat :p

en is het niet dat de plant stopt met groeien in de hoogte wanneer je hem topt?
                Dan krijgen we zoiets als roll up?

Comment

FirSt things first schimmigen!
                  Je kan je zo elke ronde op iets concentreren en het onder de knie krijgen.
                  Ik vond ook die voedingschema's het moeilijkste in het begin en dat water afzuren.

Wel mooie planten heb je daar! Hou ze lekker groen.
                  En als je je inleest over fimmen en toppen zeker ook eens dieven checken
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenSchimmige View Post
                    ...en is het niet dat de plant stopt met groeien in de hoogte wanneer je hem topt...
                    Nee juist niet.
                    Toppen doe je om een bredere plant te krijgen.
                    De zijtakken gaan dan juist harder en nemen na een paar weken de vrijgekomen plaats in.
                    Ze worden nog langer dan het stuk wat je getopt hebt.

Stoppen met groeien doen ze pas als ze echt in bloei staan.
                    Meer Sativa genen betekend langer doorgroeien.

Voedingsschema's ?
                    Zolang ze in het Nederlands of Engels zijn..
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
                      FirSt things first schimmigen!
                      Haha Ofcourse, waarom denk je dat ik er nog niet te veel gekkigheid mee heb uitgehaald.
                      Eerst even plant beter leren kennen.
                      En ja i keep on researching, was ook begonnen met het volgende mapje :p
                      20131016_123003.jpg
                      Alleen waarom heb ik nog niemand over klieven gehoord? :O

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      De zijtakken gaan dan juist harder en nemen na een paar weken de vrijgekomen plaats in.
                      Ze worden nog langer dan het stuk wat je getopt hebt.
                      That makes sense.

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Voedingsschema's ?
                      Zolang ze in het Nederlands of Engels zijn..
                      Zijn toch wat onduidelijker als je denkt :p

Voor een beginner geven kweekschema's een hoop onduidelijkheid.
                      -Er is vaak niet uit het schema te halen of het begint vanaf zaadje of vanuit stek
                      -Voor een beginner is het ook onduidelijk wanneer een zaailing op dezelfde lijn ligt als een stek. (mij ook nog onduidelijk momenteel gok ik er op dat een stek te vergelijken is met een zaailing in vegatieve fase 5-6 weken?)
                      -Onduidelijk voor beginners welke richtlijnen ze aan moeten houden betreft hoeveel ML water/voeding ze moeten geven
                      -Volgens schema ga je uit dat je elke dag voeding geeft.. dit in praktijk richting overvoeding kan gaan?? (alhoewel een beetje gezond verstand volgt niet flut loos het schema maar kijkt naar de bladeren)
                      -Ook word er verwezen naar ''al spot je XX dan kun je met je plant X doen'' Een beginner heeft dit meestal nog niet meegemaakt en zal dit daardoor minder snel herkennen.

Als beginner ben je best dom betreft info etc.
                      Het neemt wat tijd om de info te vinden waarmee je de code van het groeischema kunt kraken
                      Door het niet weten of Schema gebaseerd is op stek of zaailing weet ik momenteel nog niet in welke staat mijn planten nu zijn.
                      Hierbij dus ook niet waar ik op het schema moet kijken
                      En het is echt niet dat ik niet probeer hier achter te komen haha

Om voor mezelf meer duidelijkheid te scheppen ben ik met links en rechts vergaarde info een tijdslijn aan het maken voor mezelf.

[Ontkieming] -1st week-
                      -Zaden laten ontkiemen
                      -Na ontkieming in kleine potjes plaatsen
                      -Zeer lichte bewatering
                      -Zodra de eerste blaadjes omhoog staan licht aan op 18/6 (kan 24/0)
                      -Zodra wortels door het potje komen overplanten naar grote pot
                      -In geval van bemeste grond alleen wortel booster toevoegen

[Begin groei] -2nd and 3th week- (Vega fase 1??)
                      -Licht 18/6 HPS lampen dienen nog geringe hoogte te hangen
                      -Lichte bewatering c.a. 100ml *Let op: dit is een richtlijn, bewater naar benodigdheden*
                      -Na 2 a 3 weken moet de plant zoon 5 a 6 nivo's aan bladeren hebben
                      -In geval bemeste grond alleen wortelbooster toevoegen

[Vega fase2] -4e tot 6e week-
                      -Al stonden de plantjes nog niet onder HPS licht dan is dit het moment dat te doen
                      -Licht overschakelen naar 12/12 en hoogte verstellen tot +/- 60cm boven plant
                      -Watergift langzaamaan verhogen richting 200ml
                      -Geef eventueel groeivoeding bij GEEN bloei!!
                      -De 2 dagen voor overpotten dient men te toppen/fimmen/dieven (2 dagen voor einde)
                      -De 6e week zou meer uitslag moeten geven betreft geslacht.

[Bloei]

[Begin van bloei] -1st & 2nd week- (Generatieve periode)
                      -Begin deze nieuwe fase door de planten in de grootste potten te planten (11L)
                      -Geef de plantjes genoeg ruimte, houd de potten minimaal 10cm uit elkaar. De plantjes zullen nog even doorgroeien.
                      -HPS 12/12 60cm afstand.
                      -In deze staat geeft men nog Groei/Bloeivoeding *moet ik nog ff uitzoeken* c.a. 250ml

[Opbouw van eerste bloemen] -3e & 4e week- (Generatieve periode2)
                      -Je plant stopt met de groeien en zal zich nu met de ontwikkeling van toppen bezighouden
                      -Bloeivoeding 300ml/400ml
                      -

[Explosie van bloemen] -5e & 6e week (Generatieve periode3)
                      -Deze weken zullen je toppen meer in massa toe nemen.
                      -Week 5 400ml water week 6 500ml
                      -Aangezien week 7 & 8 de rijping is word deze week extra bloeivoeding geadviseerd.
                      -Week 5 kan men PK 13/14 toevoegen alsmede kan men beginnen met topbooster

[Rijping] Week -7 & 8- (generatieve periode 4)
                      -GEEN voedings/mest stoffen meer geven *behalve topbooster*
                      -Substraat spoelen met elke dag 500ml gecorrigeerd water.
                      -Begin week 8 kan men eventueel kiezen om te klieven

[Oogst] Week 9
                      -Wanneer de toppen bedenkt zijn met c.a. 75% amberkleurig dinges zijn ze klaar om te oogsten.

Zoals je merkt zal er nog wel het een en ander niet goed zijn missen etc.
                      Hierbij heb ik ook nog nergens gebruikt gemaakt van het bekendere *om de dag water geven* weet zo ook even niet waar toe te passen. *1
                      en weet ik ook nog niet wat beter is betreft verpoten. 3 maten of 2 maten? *2

Ben ook nogsteeds opzoek naar een goede manier voor een drooghok.
                      Iemand enig idee aan welke afmetingen minimaal voldaan moeten worden als je heel de plant ophangt? *3
                      Of is het beter om elke steel apart? *4 en welke maten moet ik dan aan gaan denken? *5
                      20131017_013125.jpg
                      Ik had wel een leuk kastje die ik om zou kunnen toveren tot voor kweek/droog hok maar weet ook niet of hij groot genoeg zal zijn.
                      Betreft voor kweek Vanaf wanneer en hoelang (welke periodes/weken) zouden de plantjes in zoon hok kunnen staan onder bijv. TL licht? *6
                      (dit i.v.m. niet teveel tijd verspilling)
                      En hoeveel zaden moet men ongeveer bestellen als je voor 9 planten gaat? (betreft ontkiem falen) *7

Ik hoop dat ik niet te retarded vragen heb gesteld.
                      Nu nog een kleine heads up:

De plantjes staan nu 10 dagen op 12/12 heb ook de beginnersfout gemaakt om gelijk wat bloeivoeding toe te voegen. anderzijds was dit door het niet hebben van groeivoeding wel wat nodig om de plant bij te voeden *werd lichtergroen*
                      Na constatering van falen vandaag alleen water gegeven zonder voeding. Dit ook wel nodig is gezien de donker groene kleur. (denk ik)
                      Momenteel ben ik weer even padje af betreft voedingsschema en weet zelf nog niet in welke staat mijn plantjes zich nu bevinden.
                      Als ik het goed heb geconstateerd heb ik bij alle planten de vrouwelijke kenmerken aangetroffen.
                      De Dames:
                      the girls.jpg
                      Tessa.jpgRichella.jpgJanneke.jpgautoflow.jpgAnita.jpg

Vrouwlijk? :O
                      Girl.jpg

Bloem/top:
                      20131016_232935.jpg20131016_232903.jpg

And like always.... have a gnice day

Comment

Hiep hiep Hoera, het is een meid
                        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Kan nu met zekerheid zeggen dat alle 5 de dames ook daadwerkelijk vrouwelijk zijn. ^^
                          Omdat ik nu mijn watervat kwijt ben aan aangemaakte voeding heb ik maar mijn 5 liters hoge druk spuit gevuld met gecorrigeerd water.
                          Dit om ze wat makkelijker normaal water te kunnen geven + zo nu en dan een sproeibeurtje. datgene ik vanmorgen ook gedaan heb ^^
                          *aanleiding geeft voor sproeien slecht of niet discussie* :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenSchimmige View Post
                            *aanleiding geeft voor sproeien slecht of niet discussie* :p
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Ik heb het ook meer gedaan ter luxe.. en met de kleine gedachte om eventueel wat vuil/stof weg te sproeien.

Ben het *douchen* ook niet teveel van plan, zeker nu ze in de bloei staan kan ik het beter niet meer doen.
                              sproeien kan kalk afdrukken op de bladeren achterlaten en eventuele kans op top rot.

en wilde gok.. Betere opname door de bladeren????

Comment

Sommige elementen worden via het blad beter/sneller opgenomen, zoals bv aminozuren.
                                Sproeien in de groei tot aan de zichtbare bloei is niet slecht, ik zou dat combineren met preventief "bio" insecten bestrijden en dan 1 en max 2 x per week.

Comment

Bezig...
                                X