Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Plant was reeds weer uit de tent gehaald.
Maar ben toch te eigenwijs om hem weg te gooien.
Onder het motto 5 mag van de wet dus 1 is geen probleem doet het momenteel dienst als kamerplant. 20131026_122839.jpg
+1 voor diegene die mijn kat ziet.
De Herma heeft verder geen balletjes meer laten zien.
Ondanks dat ik de plant het liefste terug zou zetten bij de rest lijkt het me gezien mijn ervaring slimmer om dat niet te doen.
Gebruik hem momenteel om mee aan te kutten en meer te leren over de plant zelf.
Hierbij is mij opgevallen dat sommige takken 2 bladeren per internodde hebben en een paar 1 blad per internode.
Dacht dat je hierdoor normaal kon afleiden of het een zaadling of een stek was.
Hierbij zijn er nog 3 Powerplants en 1 Dutch Automatic over.
Deze nu vandaag aan de 4e week bloei zijn begonnen.
20131029_001432.jpg
Temperatuur in het hok was vrij hoog.
Denk dat dit mede te maken heeft met de rustige wind buiten.
Tessa.jpg
Tessa doet het nog erg goed en steekt nog steeds boven de rest uit.
Hierbij zit ze wel dichter op de lamp dan de 60cm maar vanwege de lengtes van andere nog niet gekozen om deze omhoog te hangen.
Janneke.jpg
Janneke staat momenteel op een verhoging om de top meer op gelijke hoogte als de rest te houden.
Ook heeft ze nog steeds van die verkleurde plekken op de bladeren.
Richella.jpg
Richella Doet het momenteel ook zeer netjes. heeft ondanks de groeistagnatie toch een mooie lengte bereikt.
Autoflower.jpg
Dutch Automatic... op de verpakking stond dat het een kleine plant zou blijven. daarom toen ook gekozen voor een kleinere pot. (in de richting van 15x15)
aangegeven stond 15/35 gram per plant. toch heb ik het vermoeden dat dit meer gaat zijn. waarschijnlijk vergis ik me.
Wat betreft 1 en 2 bladeren per node. Een volwassen plant veranderd idd in opbouw(dit kost wel even tijd)stek komt van een volwassen plant en groeit gelijk zo verder. bij mijn moederplanten uit zaad laatst duurde het bijna 2 maande voor ze zo begon te groeien. Ik kan er niks anders van maken dat je plant een mooie groei periode heeft gehad.
Thanks Mafferd en nee was ik ook niet van plan ook :p
Soms is het wijzer om tegen mijn wil in te gaan :p
Ben benieuwd wat en hoeveel hij gaat afleveren. ^^
@Nik Inderdaad ^^ meeste mensen is het nog niet eens opgevallen haha.
Nu alleen zorgen dat hij al redelijk kort is voordat hij te hard begint te ruiken haha.
proto.jpg
Vandaag ook weer wat verder gerommeld met het drooghok (eventueel voorgroei)
Omdat het drogen momenteel nog prio is maar eens aan de slag gegaan met droogrekken.
Mijn plan om ze op te hangen en laten drogen gaat toch niet door wegens ruimte gebrek.
droogrekindemaak.jpg
Gebruik hierbij Vliesdoek om de toppen later op te leggen.
Moet alleen nog even wachten tot morgen zodat ik bij een vriend de tacker kan lenen om het doek vast te zetten.
20131029_222553.jpg
Moet ook nog kijken hoe ik de lades in de kast ga indelen, en hoe het beste op te hangen.
Weet bij deze nog niet eens of ik al wel genoeg lades heb. vermoed dat ik er nog een paar mag bijmaken.
20131029_180256.jpg20131029_180247.jpg
Hier nog een betere foto van mijn faal poging om te toppen. :p notice dat stukje tak. van 1,5/2 cm vlakbij de splitsing :p
zobarhenondetjudatbladzietderkeigezonduitmangek.jpg
heb wat regelmatiger zulk kleurige blaadjes onderin hangen (dit blad is een extreem geval )
Vermoeden licht hierbij op te weinig stikstof, kan een geval zijn van te hoge PH.
Na metingen tot de conclusie gekomen dat de meeste substraaten een PH van 5.5/6/6.5 hebben.
5.5 is naar mijn weten redelijk goed te doen. 6.5 is wel te hoog.
Daar heb je gedeeltelijk gelijk in smokindad toppen kan zolang je groeit met minimaal 3 nodes. Ook kun je toppen in de eerste 2 weken op 12 uur maar hierbij heb ikzelf gemerkt dat dit een dikke vertraging in de bloei opleverd.
Vond dat ik wel wat meer aandacht aan mijn verslag mocht schenken.
Wil al vanaf vrijdag een update doen maar tot nu toe heb ik nog niet de mogelijkheid gehad.
Als ik niet zelf aan het rommelen was stonden er wel weer vrienden aan de deur.
Wanneer vrienden weer vertrokken 10 minuten later weer deurbel, of ze waren al gearriveerd voordat de ander vertrok.
En veel vrienden is leuk. en uiteraard gezellig dat ze komen hangen.. maar soms zou 3 kwart minder ook prettig zijn.
Vooral op momenten dat je eigenlijk je planten moet gaan voeden.
Ben al lang blij (en vind het stiekem gek) dat nog niemand enige gedachte heeft gehad bij m'n Opslag/werk/hobby/mancave ruimte.
Als ik zelf een muur met gereedschap op de helft van de kamer zie raak ik toch al snel benieuwd wat daar dan weer achter zit.
En al zat ik op de pc dan was ik weer aan het lezen om aan mijn info verslaving te voldoen.
@smokinDad: Ja dat klopt. De reden dat ik die automatic had getopt was omdat hij in eens als een gek de lucht inging.
Omdat hij de rest ver te boven ging heb ik in de veronderstelling hem te laten stoppen met groeien zijn kop afgehakt.
Als het goed is had ik dat er ook bij geschreven in het verslag.
En inmiddels al bedacht? haha
Inmiddels is de lopende ''altijd honger'' ook alweer op schoot gekropen op zoek naar aandacht.. het word me ook niet makkelijker gemaakt haha. Do you haz foodz.jpg
De dader.. is inmiddels ook alweer een goed 10 jaar oud.
is ook heel gek op jointjes, Maar rook vind ze dan weer niks.
Moet soms ook wel oppassen haha, al aantal keer meegemaakt dat ze ineens de joint uit mijn handen sloeg en zelfs 1 keer uit mijn mond trok.
Ik had haar nooit die katten staafjes moeten geven haha.
Verder kan ze ook goed overweg met Herma.
Eerste dag van neerzetten heel de tijd kopjes geven. gek beest.
Maar geef haar geen ongelijk, Herma is ook een hele gezellige plant. Letz hides in ze forest.jpgKerst.jpg
Letz get ready toooo rumbleeeee!!
Maar laten we beginnen bij het begin dus kleine tijdreis terug naar 31 Oktober.
Na de orderbevestiging binnen te hebben gehad van 420 alvast begonnen met informatie inwinnen over potgrond.
Dit mij verstandig leek om het niet op het laatste moment nog te moeten doen.
Toen ik spullen kocht om mijn tent compleet te krijgen had ik BIO Green Grow Mix mee gekregen.
Maar die Growshop verzend geen grond en zelf heb ik geen auto.
Verder zoeken dus.. de keuze is reuze met potgrond dus wat zou nou goed voor me zijn?
BIO grond leek me al overbodig
Zelf flink lopen info junken en advies gevraagd aan ervaren kwekers.
Hierbij werd mij Gold Label en Plagron geadviseerd.
Hier op heb ik de volgende mail gestuurd naar een growshop waar ik al goede ervaring mee heb.
Beste Growfella's,
Allereerst mijn complimenten over de snelle levering van m'n vorige bestelling.
Daarbij ik sochtends antwoord mail had over verwachte levertijd i.v.m. niet vooradig materieel,
Had ik niet verwacht dat het dezelfde dag nog geleverd zou worden.
Om mijn hobby weer voort te kunnen zetten ben ik opzoek naar een geschikte potgrond.
Deze zoektocht lastiger is dan het lijkt door het grote aanbod.
Na wat informatie winning ben ik toch uitgekomen op Gold Label Special Mix,
Helaas zit deze niet in jullie assortiment, Daarbij vroeg ik mij af of jullie enig advies hebben betreffende een soortgelijk medium.
-Het liefst voorbemest voor een X aantal weekjes.
-Ontkiemen/1ste week zal niet op deze grond gebeuren
-Het moet voldoende grove stukjes baltisch of liever Zweeds witveen bevatten.
-Toevoegingen van klei, lava, coco's en rijstkaf zijn erg welkom.
-Zwartveen zit er beter niet of maar weinig in.
-Preference voor geen Perlite. (Het voegt niks toe en de vermeende vermogen luchtigheid werkt niet)
Ben van plan om de potaarde aan te mengen met 20%/30% (nog nader te bekijken) Cocos potgrond.
Deze uiterst geschikt is voor de luchtigheid en nog op vooraad heb.
-Als voeding gebruik ik:
*Canna Terra Flores
*Canna PK 13/14
*Wortelbooster
*Topbooster
* Mogenlijk een flesje Canna Terra Vega ter bijvoeding wanneer nodig.
Enige suggesties?
Ter verwachting heb ik zo'n 70L/80L mag 100L nodig.
Daarmee vroeg ik me af hoeveel Liter er in elke zak zit? (Word niet overall aangegeven op de site)
Met als vervolg vraag of het ook mogelijk is dat deze geleverd kan worden en wat daarbij de kosten zouden zijn?
Graag verneem ik van jullie expertise.
*sorry de SPOILER (klik voor weergave) code werkt niet hier
Daarop kreeg ik het volgende antwoord.
Beste *******,Leuk om te horen dat je zo tevreden bent over ons bedrijf en de daarbij behorende leveringen. Zoals je al uitgezocht hebt is idd de Gold Label Special Mix een hele goede optie.Het klopt dat wij die nog niet in ons assortiment opgenomen hebben,maar neemt niet weg dat we dat niet kunnen leveren. Wij hebben voor jou 2 zakken Gold Label Special Mix besteld zodat je gewoon je plan kan doortrekken zoals je voor ogen hebt. Wij hopen de zakken morgen in voorraad te krijgen en kunnen dan zoals voorheen afgeleverd worden.Wij rekenen per zak een bedrag van 8,47 Euro ivm met het gewicht. De zakken zijn gevuld met 50 Ltr aarde waarmee je 3,5 pot van 11Ltr mee kan vullen ( de aarde zakt in i.v.m. de luchtigheid ).
Was niet wat ik verwachte als antwoord maar zeker ook niet ontevreden mee. weer een zorg minder.
S'nachts weer mooi bij de plantjes kunnen kijken. allonderhps.jpg
Aangezien het licht bijna uitging maar gewacht voor de rest. achter.jpg
De dames zijn lekker aan het ontwikkelen. Tessa werkt aan een mooie hoofdtop (hoop ik) maar laat nog weinig sneeuw zien. Tessa2.jpg20131031_022606.jpgTessa.jpg
Daar in tegen beginnen de andere 2 dametjes al wel in de kerst sfeer te komen. Richelsneeuw.jpgJanneke2.jpgJanneke.jpg
De Autoflower hangt er een beetje sipjes bij.
Waarbij ik eerst dag PH probleem denk ik nu voedingstekort... Alhoewel beide ook weer met elkaar te maken hebben. AFsad.jpg
Nieuwe maand :O
Ik wist dat de bestelling van 420 wat vertraging had en dat het missende product 30/31 oktober bij hun aangeleverd zou worden.
Omdat ik niks meer had gehoord had ik s'nachts een mailtje verstuurd of er al meer bekend was over de levering.
Beste ********,
Eerlijk gezegd ben ik uw order gisteren vergeten te verzenden, mijn excuses. De bestelling was al ingepakt en al, en is blijven staan.
Nu heb ik uw bestelling weer open gemaakt en wat extra goodies toegevoegd om mijn fout te herstellen. Uw bestelling wordt vandaag verzonden, de Track & Trace gegevens krijgt u nog via email toegestuurd.
Nogmaals excuses voor het ongemak, en een prettig weekend!
Vriendelijke groet,
Wat lief wou alleen weten of ik thuis moest blijven of nog weg kon (weinig zin om weer mijn pakketje op te halen bij polen ) Maar tegen extra goodies zeggen we nooit geen nee.
Verder deze dag weinig tijd en mogelijkheid gehad om bij de dames te zijn. Wel s'avonds een nieuwe lamp gekocht voor 25 piek. IMG-20131101-WA0000.jpg Heeft me op een idee gebracht voor een nieuw project.
Dames en Heren, met grote trots mag ik alvast een tipje van de sluier oplichten over het nieuwste van het nieuwste op gebied van kweken.
DISCO WIET!!!!! Discowiet.jpg
Door het brede lichtspectrum is alles wat je plant nodig hebt binnen hand bereik!
Door deze methode zijn wij de eerste die het voor elkaar krijgen om door middel van licht een altijd vrolijk wietje te kweken.
Dit uiteraard goed te zien is tijdens de kweek maar zeker met het oogsten.
Jij hebt grote toppen gezien??
Wacht maar tot je dit ziet!!!
Voor meer informatie of aanschaf van dit product.
Ga dan snel naar selltell.omg
[Zaad]erdag
Net uit bed kreeg ik een telefoontje. of ik tussen nu en een uur thuis was voor levering.
Daarna in het huis gaan rommelen. mijn oog viel weer op dit raster. Gaas.jpg
Ik vraag me af of het geschikt zou zijn voor SOG/SCROG. mocht ik hier ooit aan beginnen.
Na een kwartiertje rommelen ''DING DONG.''
Mijn pretpakket van de 420 Pakketje420.jpgWtfisdit.jpg
Thanks guys. ben er weer blij mee..
Kan Iemand me vertellen wat er in het zakje zit? mijn vermoeden is een soort Tipje maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Net weer 15 minuten aan het rommelen geweest aan de kast.
Gaat de bel weer... The next wil xplain enuff
Hhahahhahahaha mn ouwe Fella! Jij ook een fijn weekend!
Op zaterdag 2 november 2013 schreef ********* (******@*****)
Aloa,
Ik heb het pakketje van een rood aanlopende courier aan mogen nemen haha
Alles is netjes in orde.
Thanks. en een prettig weekend.
Met vriendelijke groeten,
Grondmetstront.jpg
Mooi dat is ook alvast binnen.
p.s. zo zwaar was die doos niet hoor xD vond het best meevallen
De tacker die me beloofd was blijkt nog in friesland te liggen dus kon mijn droog netten niet afmaken.
Daarintegen weer progressie gehad op de kast zelf. dreughak.jpg
-In het boveste gedeelte is plek voor 4 droog lades. als men deze er uit haalt en het tussenstuk weer dicht legt zou het geschikt moeten kunnen zijn voor ontkiemen/voor kweek.
Hierbij moet ik alleen nog bekijken wat de mogelijkheden zijn betreft licht *TL Gloeilamp etc,*
-Het onderste gedeelte bevat de lucht invoer alsmede de mogelijkheid om toch een aantal takken hangend te laten drogen.
Kan daarna weer gewoon als opslag ruimte dienen tot weder gebruik.
Ook heb ik de laatste hand gelegd aan mijn zelfgemaakte filter. filt1.jpgFilt2.jpgFilt3.jpgFilt4.jpg Deze heeft me practisch 0,0 Euro gekost. Het *aluminium screen* (weet de Nederlandse benaming niet) is afkomstig van een oud Carbon luchtfilter. hier had ik genoeg aan alleen de binnenkant. Buitenkant doet nog steeds dienst als paraplu bak Aangezien er met dat filter 2 kweken was gedraaid ga ik er vanuit dat de koolstof nog goed is. deze dus ook gratis was.
De kartonnen buis is afkomstig van een puzzel oprol mat van mijn wijlen moeders.
Schroeven, ducktape, kit, tai-reps valt onder het standaard in huis paket :p
Of het goed werkt moeten we nog gaan zien.. kan me nog niks bedenken hoe dit te testen. Maar wat denk jij ervan El Plantos? :p
Ben nu alweer 2 uur bezig en die zak is onderhand alweer half leeg
dus ff gassen naar de eindstreep.
@0600 gingen de lichten weer uit dus snel nog wat foto's gemaakt. All.jpgAll2.jpgAchter.jpgKleinetopjes.jpg
De 2 die achter lagen hebben veel zin om te sneeuwen. Tessa hierin tegen heeft daar nog niet zoveel zin in Jan.jpgTes.jpg
De AF ziet er wel weer wat beter uit na bijvoeding. hopen dat dit door zet. AF1.jpgAF2.jpgAF3.jpg
Hierna ben ik ergens op een of andere manier in slaap gevallen. Werd in ieder geval Zondag om 1530 uur wakker in mijn bed.
Aangezien niemand mij gaat lopen sjouwen zal ik hier waarschijnlijk toch zelf ingekropen zijn
Maar goed. na weer vrienden op bezoek te hebben gehad de dames weer gevoed. Water geven.jpg *moet waarschijnlijk slang nog wat inkorten. werkt nog onhandig*
Daarna achter het toetsenbord gekropen om te beginnen aan dit lange bericht.
pffff tijd voor een
Last edited by DenSchimmige; 4 November 2013, 10:59.
If life keeps putting you down, You better stay high
mooie picca's schim, ik vind de stankinator echt geweldig gemaakt.
nu alleen even kijken of het werkt, een echte filter is ook het geld niet hoor, die heb je al voor 5 tientjes.
de af is toch nog groot geworden vind ik, zal me benieuwen wat je er af kunt gaan halen.
ga lekker zo door ik blijf volgen
Comment