Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een Schimmige cultivatie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Een Schimmige cultivatie

Goede test schimmige, weten we dat ook weer. Ik zuurde het water eigenlijk nooit af daarvoor.

Succes met deze run!

Comment

Mooi dat nu wel alles ontkiemt is op beide manieren,
      ga persoonlijk voor die "broodjes"
      Volgende keer het zaadje beter niet met het puntje omlaag planten,
      maar naar de zijkant of naar boven, zo moet het kiempje een draai maken.
      En door de wrijving die daardoor ontstaat zal ie dan altijd zijn hoesje afwerpen

Comment

Thx.

En weet ook niet of het aan mij ligt maar ik hoor eigenlijk bijna nooit iemand over wat voor water te gebruiken met ontkiemen.
        Dit zal toch vast wel vaker getest zijn? :O

En ja broodjes lijkt me ook wel de veiligste optie van beiden.
        alhoewel het kiempje wat vast kan gaan zitten in de watjes is ook niet fijn.
        Tijdig bij zijn lijkt me.

En het puntje zal ook vast niet precies naar beneden wijzen.
        zal her en der vast wel wat gedraaid zijn met de landing/afdekking/lichtelijke *regenachtige* druppeling etc.
        If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Als het tipje van het kiemworteltje onverhoopt vast komt te zitten,
          dan scheur je heel voorzichtig een beetje van de watjes af en stop je gewoon mee in de grond.
          Heeft ie verder geen last van.

Comment

Denk dat die zaadjes die via 420 besteld werden gewoonweg een slechte batch waren.
            Kan gebeuren...

Bij de betere zaadbanken, zoals volgens mij Sensi Seeds, heb ik steeds 100% kiempercentage gehad.
            Keukenrolpapier met gewoon kraantjeswater. Tussen twee bordjes en 48 uur later... hopsa...

Indien het op die manier niet ontkiemt ligt het aan het zaad.
            Last edited by Gamm; 19 December 2013, 16:13. Reden: Joekel van een DT fout.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Ik weet dat de schuld niet bij 420 ligt. daarom heb ik ook direct Spliff Seeds gemaild.
                Zal er in het vervolg aan denken om ook 420 even in te lichten.

Toen ik de zaden bestelde (29-10-2013) kreeg ik de volgende mail.

Uw betaling is ontvangen. Uw bestelling zal 30 of 31 oktober worden verzonden. Van de Blue Berry zaden zijn er nog 5 op voorraad. We verwachten 30 oktober een nieuwe levering zaden. Indien de levering voor 17:00 plaats vind zal uw order dezelfde dag nog worden verzonden!
                Nogmaals bedankt,

420 Shop

Wat inhoud dat ik er minimaal 1 van de nieuwe levering heb gekregen.
                Dus oud kon het nooit zijn.
                Mijn 2e bestelling (26-11-2013) komt hiermee ook van een nieuwe lichting.

Ik heb van Spliff Seeds 10 nieuwe *goede* zaden opgestuurd gekregen.
                Deden ze verder ook totaal niet moeilijk over.
                Hier meer uit proberen te halen dunkt mij niet geheel gerechtvaardigd.

geuss im not that kind of a guy..

Comment

Hopelijk meer geluk met de nieuwe zaden, netjes opgelost zo!
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

mooie actie van beide zaadleveranciers !!

tevens veel geluk toegewenst met je nieuwe batch

groetjes
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Hi.jpg
                      Hi there humanz, I'm ze little girl of DenSchimmige.
                      Living with him aint a normalz quiet life, But i haz good life Bossy be good to me.
                      As true show of loyalty to him i haz mastered the Schimmige.
                      Now i can make him be proud by scaring the shit into hiz friendz by silently sneaking up next to themz.
                      Be speaking about him there he comez back to do his updayujkil;''

20131225_235716.jpg

We missen nog wat.............

Het is nu al weer een paar weekjes geleden dat er geoogst is.
                      Maar echt veel heb ik er niet meer over gepost, ondanks dat heb ik niet stil gezeten.
                      Dus tijd om weer even wat onzin neer te klappen.

Is die wiet al droog? of hoe zit da?... hoeveel hedde nou over gehouden?
                      Ben het papiertje met aantallen al weer kwijt maar houd het op 240g PP en 75g DA

En hoe smekt da?
                      Om niet uit de toon te vallen ook hier:
                      [Smoke verslag]
                      Soort: PowerPlant
                      Uiterlijk:
                      [ATTACH=CONFIG]211865[/ATTACH]
                      Geur: Van een 30 centimeter zou je zeggen geurloos. dr hangt wel een mild geurtje aan maar niet dat je het hard ruikt.
                      Smaak: basic. Als je de smaakvolle DA hebt gehad is het wel weer even back to basic
                      Effect: body stoner, je word er aardig stoned van.

Soort: Dutch Automatic
                      Uiterlijk:
                      [ATTACH=CONFIG]211861[/ATTACH]
                      Geur: erg sterk, ook wel zoetig
                      Smaak: Kan de smaak niet echt vaststellen maar hij smoked echt heerlijk. zoetig als een komiktochnietop.gewoonlekker.
                      Effect: Head High? Je hebt niet het gevoel dat je stoned bent maar toch heb je wel zo een lekker roesje. verder best een energiek wietje.
                      ondanks eerder moe zijn toch nacht doorgehaald op alleen wiet.
                      apart maar zeker wel lekker.

zo dan hebben we dat ook weer gehad.
                      Verder bij een verwarde poging mijn huis op te blazen wat hash gemaakt.
                      Verder kon
                      Jumjumjum.jpg
                      Ook niet uitblijven....

Back to the roots (or plants)20131229_195229.jpg20131229_201744.jpg

20131229_190238.jpgNadat ik de zaadjes in de grond had gestopt ze rustig hun gang laten gaan. alleen de grond bochtig gehouden.Ondanks de mooie snelle kiemers ben ik na een week toch ongeduldig bij een aantal die geen kick gaven heel voorzichtig aan het graven gegaan.
                      (en ja ik let wel op dat het worteltje niet breekt. heb er mijn methodes voor )
                      Hierbij merkte ik dat er een aantal niet verder zijn gekomen als toen ze er in gingen.
                      De zaden weer op watjes gelegt *in de hoop*
                      kan alleen niet zeggen dat dat worteltje er gezond uit ziet.
                      en nee dat worteltje heeft niet veel licht gezien.

2 andere niet opgekomen zaden waren bij nadere inspectie wel gewoon open.
                      Gewoon omdat ik het kan de zaadjes zelf opengevouwen om te kijken wat er binnen in zit.
                      wtfisdit.jpgwhtfisdiz.jpg
                      Nou ben ik verre van expert dus iemand die mij kan vertellen wie wat hoe dit is moet voorstellen?
                      komt dat door te nat of?

Someway i always fuck it up, if not i wil find ways to fuck it up

Volgende keer alles eens in een propegator gooien.
                      Dit keer kunnen we misschien wel wat extra planten regelen d.m.v. Mainlinning

At this momentz:
                      Plaaaantjes.jpg
                      Na de brute val waarbij ze haar stengeltje knakte is het adoptie plantje er na toepassing van E.H.B.W. toch weer boven op gekrabbeld.
                      Kijken hoever ze het kan schoppen.
                      Weet alleen niet meer of het nu nlx of bubble of ... was.

Maar we kunnen eindelijk weer een beetje aankloten
                      Attached Files

Comment

sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Grin, ontkiemen, altijd weer dat ontkiemen.

veel plezier met deze ronde..

Ik kijk mee
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Je hebt ze te nat en de lang ontkiemd schimmige, dat zie je aan de bruine wortel die uit een zaadje komt, deze hoort helemaal wit te zijn.

Als een zaadje na 2 dagen niet opengesprongen is dan is het zaadhoesje meestal te sterk voor het worteltje.
                            Ik druk dan voorzichtig (!!!) met een mes op de nerf van het zaadje, hierdoor klikt die een beetje open.

Ik leg m weer terug en na 2 dagen zie je alweer een wortel zoals je gewend bent

Comment

@Gamm Ik heb er inderdaad over gehoord en ook wel een soort van toegepast. alleen deze keer wou ik eens weten hoe het er van binnen uitzag.
                              @Escar Ooit zal het me lukken!!! ooit!!! tot zover volgende stap: propegator aanschaffen.
                              @Ik ben ook werkelijk de grootste knurft die dr rond loopt :/.
                              Een aantal zaden zijn terug gegaan na watjes nadat ze na x aantal dagen in de grond nog geen kick gaven. niet echt logisch maar daar kon ik ze na mijn mening beter in de gaten houden of ze nog wat gingen doen.
                              (en nee heb geen wortels afgebroken.. daar heb ik speciaal op gelet. )

Bij deze ook allen beste wensen vanaf mijn plaats.

Om het nieuwe jaar goed te beginnen.

1january.jpg

Wat hebben we staan:
                              4x Blue Berry
                              1x NLX

Wat gaan we proberen:
                              7x Blue Berry
                              2x NLX

Wie niet waagt wie niet wint.....

Ten opzichte van vorige keer:Het plan moet ongeveer als volgt gaan:
                              datisdeplanning.jpg

Blauw: node
                              Rood: cut/er af,

van het top gedeelte wat ik er af knip probeer ik weer een clone te maken van die plant.
                              Het enigste probleem waar ik nu nog beetje mee zit is het volgende.

Er word gezegd: wacht tot je plant 8/10 inch is. 5/6 nodes.
                              Dit zou neerkomen op een 20/25 centimeter.
                              Mijn nieuwe schatjes zitten kort op de 6e node... alleen...
                              20140106_040048.jpg
                              Haha

Oja onder het motte beter goed gejat dan slecht verzonnen heb ik naar aanleiding van cookaap's/Roll Up's (een van beide) idee wat gaas op de potten te leggen om het binden wat makkelijker te maken.
                              Gaas kan vast gemaakt worden als het moet.
                              20140106_041555.jpg
                              Attached Files
                              Last edited by DenSchimmige; 10 January 2014, 12:14.

Comment

zo zie je maar wat ze tegenwoordig doen met hun platen he

voor de rest zou ik zeggen , knal maar lkkr verder , ik spring nog wel eens binnen

groetjes
                                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Bezig...
                                X