Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een Schimmige cultivatie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Een Schimmige cultivatie

Denk kom ook weer eens ff kijken. Is die schim weer volop aan het experimenteren. Succes met je mainlinning experimentje Schim.
    kijk ik soms ook ff naar binnen.

Comment

Plof
      Succes

Comment

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Alweer een mainliner, dat gaat goed!

Comment

Ziet er een lekkere smoke uit! Mooi gedaan !

Ondertussen blijf ik hangen, wil je Nlx wel zien.
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Success man, ik ga je ook volgen

Oorspronkelijk geplaatst door DenSchimmige View Post
              Er word gezegd: wacht tot je plant 8/10 inch is. 5/6 nodes.
              Dit zou neerkomen op een 20/25 centimeter.
              Lol, die van mij waren ook maar 8 cm hoog bij 6 nodes (wel 25cm breed overigens).

Staat er serieus ergens dat ze dan 20/25 cm hoog zouden zijn? Dan heb je wel 6 internodes van gemiddeld tegen de 4 cm per internode nodig. Dat lijkt me wel flink gestrekt.

Oja onder het motte beter goed gejat dan slecht verzonnen heb ik naar aanleiding van cookaaps idee wat gaas op de potten te leggen om het binden wat makkelijker te maken.
              Was dat niet RollUp?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                zo zie je maar wat ze tegenwoordig doen met hun platen he
                Die dingen zijn multifunctioneel, buiten dat ik zo de dames wat van de geschiedenis en muziek mee kan geven doet het ook uiterst goed als muurdecoratie en lampenkap.
                toilet.jpg
                Oorspronkelijk geplaatst door Ronson View Post
                Denk kom ook weer eens ff kijken. Is die schim weer volop aan het experimenteren.
                Een hoop informatie verzamelen en dan stil zitten is ook weer zo zonde

Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
                wil je Nlx wel zien.
                Ben ook wel benieuwd hoe die het gaat schoppen. zeker omdat het een adoptie plantje is die vlak voor binnenkomst op de grond viel *gevolge geknikt stammetje*

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                Staat er serieus ergens dat ze dan 20/25 cm hoog zouden zijn? Dan heb je wel 6 internodes van gemiddeld tegen de 4 cm per internode nodig. Dat lijkt me wel flink gestrekt.
                Was dat niet RollUp?
                Ik meende dat inderdaad te lezen in de guide van Nugg Bucket maar als ik er zo ff doorheen ploeg krijg ik het niet terug gevonden.
                En dat zou inderdaad ook RollUp kunnen zijn geweest. ik zat zelf al ergens te twijfelen.

20140107_071642.jpgmain linned.jpg
                Nu was ik van plan om hier een heel lul verhaal neer te gaan knallen over hoe ik na het toppen van mijn planten slim dacht te zijn door de getopte bovenstukjes te gebruiken als stek voor nieuwe planten.
                Gedoopt in the most cheap ass wilgen extract brouwsel wat vol zou moeten zitten met Auxines die zogenaamd de wortelgroei zouden moeten stimuleren.
                Al mocht het niet zijn dat ik spontaan een slaap marathon van 48 uur in heb gezet waarbij ik op miraculeuse wijze wel de planten water heb gegeven maar de stekjes totaal vergeten ben.
                je kunt wel raden hoe ze er bij stonden haha
                Gelukkig hebben we de foto's nog
                20140107_063638.jpgsoakit.jpg20140107_083809.jpg20140107_090116.jpg
                Het wegens slaapmarathon vroegtijdig gestaakt projectje
                If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Ha, ha, ik had precies hetzelde met die stekken. Leek me ook leuk om te proberen, maar ik vergat ze ook steeds.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Mja er staat nog 1 stekje een soort van overeind. was een klein steksel.
                    Daar nog ff mee aankijken wat dat gekke ding gaat doen. al is het alleen maar in de hoop dat ik er nog wat van op kunnen steken.

[Ontkiemd] 19-12-2013
                    [Gezaaid] 21-12-2013
                    [Onder de HPS] 01-01-2014

[Groei] [Week:] 2/? [Dag:] 10
                    [12/12 zetting]
                    [Bloei gespot]
                    [Bloei] [Week:] 0/8 [Dag:] 00
                    PlantA.jpgPlantB.jpgPlantC.jpgPlantD.jpgPlant E.jpg

Naar mijn inziens redelijk netjes gelukt nog, maar dat is mijn persoonlijke mening.
                    de 2e dame mag nog wel iets bijgebogen worden en misschien de rest ook wel wat meer maar dat zal vanzelf gefikst worden.
                    Helaas bleek de NLX wat stugger dan ik had gewenst en bij het buigen net iets te ver gegaan.
                    Uit voorzorg maar even provisorisch dicht gedokterd.

[De Planning]

PlantAA.jpgPlantBB.jpgPlantCC.jpgPlantDD.jpgPlantEE.jpg

Eerst de dames weer even laten bijkomen alvorens we de eerste weer gaan toppen.
                    de planning was nu om voor 8 colas te gaan, maar het leuke van plannen is dat deze kunnen veranderen.
                    Misschien toch 16 doen of misschien weer een mix van een paar 8 en een paar 16
                    Als ik zo bekijk zouden dame AB&D kansmakers zijn C&E blijven max. 8
                    Eerst eens ff uitvogelen hoe het met de benodigde ruimte zit
                    Time will tell.... ^^
                    Last edited by DenSchimmige; 10 January 2014, 18:54.

Comment

Comment

Thx Dat is nuttige informatie, dat kon ik nog niet echt zo snel ergens terug vinden
                        Gezien de 1,20m2 met 5 planten in de X opstelling blijven we dan allemaal maar bij de 8 cola's.

Comment

Mooie update Schim. lekker aan het experimenteren zie ik al. Erg duidelijk met die foto's zo ook, netjes hoor.

Comment

Mooie foto's voor main lining! Ben heel erg benieuwd naar deze manier van kweken, ziet er ook wel erg nice uit zo

Comment

Staat er netjes bij Schimmige! Wordt een leuke scrog!

Succes!

Grtz
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

[Ontkiemd] 19-12-2013
                                [Gezaaid] 21-12-2013
                                [Onder de HPS] 01-01-2014

[Groei] [Week:] 3/? [Dag:] 20
                                [12/12 zetting]
                                [Bloei gespot]
                                [Bloei] [Week:] 0/8 [Dag:] 00
                                [Luchtvochtigheid:] 35%
                                [Watergift] 200ml per dag

Wegens drukte niet de concentratie kunnen verkrijgen om eerder een update te doen en klakkeloos foto's neer kwakken is ook weer niet echt mijn ding.
                                Maar ik ga weer eens een poging wagen.

Over het algemeen begin ik het idee van mainlinning aardig door te krijgen.
                                toch her en der een paar leuke fouten gemaakt haha, achja leren door vallen en opstaan.

-Elke pot een eigen roostertje werkt echt lekker bij main linning.
                                -Als je nog iets zoekt om mee te binden, zwarte elektriciteitsdraad (1,5mm) werkt redelijk fijn goed buigzaam en snijd ook niet in je plant.
                                -Persoonlijk denk ik dat het verstandiger is om eventjes te wachten met toppen tot de scheuten waar je op door wilt gaan op zijn minst een stengeltje hebben.
                                -Bij het toppen knip niet te kort af, wanneer je dit wel doet heb je kans op een inkeeping bij de split.
                                -Begin niet te vroeg met het buigen en binden van nieuwe takjes, deze zijn vaak teder en hebben snel de wil om te in de oksel te breken.
                                -Wanneer iets breekt, Kaarsvet kan een redding zijn
                                -Wees ook niet te laat met buigen, wanneer takken steviger zijn kan het lastig zijn om ze te buigen.
                                -probeer de 2 nieuwe scheuten op een horizontale lijn van elkaar te houden, wanneer een boven en een onder zit word het lastiger ze van elkaar te buigen.
                                (See something wrong?, notice me so i can change/delete it)

[Legenda]
                                ---- = Way of growing
                                ---- = Topped
                                ---- = Bad

[Somewhat ok to do:]
                                Plant aa.jpgPlant bb.jpgPlant cc.jpg

Stam a.jpgstam b.jpgStam c.jpg

[And not to do: ]

Plant ee.jpg
                                Te hard lopen trekken/buigen nog proberen te saven maar was uiteindelijk toch te laat.

Plant dd.jpg <====These could be familltree====>9703781.jpg

Bij het trainen van de takken bij de eerste topping een tak gebroken, ook deze niet meer te redden viel dus maar doorgegaan op de andere tak.
                                Mag nog wat worden haha.

En voor de huidige staat van de dames hebben we weer gekozen voor een lekker zon overtroffen hps foto

20140120_154331.jpg
                                Last edited by DenSchimmige; 21 January 2014, 21:19.

Comment

Bezig...
                                X