Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de "officieele" kweek Holland's hope & Super Skunk. 3x110w (250wx3) TL-NEON lamps

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2de "officieele" kweek Holland's hope & Super Skunk. 3x110w (250wx3) TL-NEON lamps

    Korting op 420shop
    Hello hello!

    Nou, dan gaan we maar beginnen!
    Dit is dus mijn 2de kweek van dezelfde soort zaadjes als nu. Ik had 16 zaadjes aan het ontkiemen (paar komen niet uit, sommige worden wellicht mannetjes...)
    Super Skunks waren besteld vanuit nederland, Holland's hope werd naar mij toe gebracht, waarvan ik een hermafrodietje kreeg, en zodanig meer dan 600 zaadjes heb van holland's hope.
    Dat was mijn 2de "wanhopige poging"... Maar goed vorige oogst was zeer goed en lekker vanuit de herma oogst dus.

    Maar goed. let's begin shall we?

    Ik heb mijn oude zelfgemaakte kast ietsjes moeten verkleinen van 2x1x2m kast naar about 1,8x1x2m dus een kopie kleiner geworden.
    Zie fotos opbouw.

    DIT was een zeer "budget" kastje in het begin.... lampie voor lampie enz enz. In totaal heeft deze kast miss. 5-700 euro gekost. Niet te vergeten dat alle growspullen niet al te makkelijk verkrijgbaar zijn hierzo.
    Anyway luchtinlaat is zo'n 3-4m3 per uur en uitlaat is ietsjes harder door het koolstoffilter waar die doorheen moeten drukken. maar door het dempen van filter ook zo'n 3 a 4 m3
    Lampen heb ik op dit moment dus 2 lampen van 110 watt TL-NEON die een lumenes geeft van een 250w HPS. een derde word voor het harde groei bijgehaald.

    Nou, had dus 16 zaadjes laten ontkiemen, waarvan er nu 4 super skunks en 6 HH'tjes uit zijn gekomen op 25.09.2013 (in totaal 3-4 dagen ontkiemen) 2 Skunks mogelijk er nog bovenop.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    IK schrijf er meteen nog eentje op want vandaag heb ik ze in "biologische" turf geplaatst. maar hier de ontkiemingsfase + gepotten plantjes

    dus.... gepot op 25.09.2013.
    Ontkiemingsfase..jpgGepot..jpg

    Temperatuur begon te stijgen na potten naar 27.4 graden heb ventilator aangezet op standje 1. nu constante 23.6 graden.
    Vraagje: Is het nu al verstandig om de luchtbevochtiger aan te zette op 70-80% vocht. of wachten tot overpotten en officiele groeifase?
    Attached Files

    #2
    Re: 2de "officieele" kweek Holland's hope & Super Skunk. 3x110w (250wx3) TL-NEON lamps

    Succes!

    ik zal af en toe langs komen
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

    Comment


      #3
      Re: 2de "officieele" kweek Holland's hope & Super Skunk. 3x110w (250wx3) TL-NEON lamps

      Nou het is nu 2 dagen later... een paar beginnen zichzelf al redelijk op te pompen

      Fotootje....
      Update 27.09.13.jpg

      Werd beetje heet vannacht in de kast.... 27.7 graden. een klein ... 12'' blazertje geplaatst om de warmte van de lampen weg te blazen. zoals op foto netjes 23.3 graden.

      Next update... Volgende week donderdag 03.10.

      Comment


        #4
        Re: 2de "officieele" kweek Holland's hope & Super Skunk. 3x110w (250wx3) TL-NEON lamps

        Heyo Makadian.
        Ik maak uit je berichten op dat je niet hier vandaan komt. Ik zie ook geen locatie-info op je profiel, dus de vraag: Waar kom je vandaan dan ?
        Die TNeon lampen moeten wel 10-15 cm boven de aanstaande plantjes eh...de hele kweek.
        Alles wat erg veel verder er vanaf zit krijgt onvoldoende licht, dus je zou het liefst gebruik maken van de scrog-methode.

        De keuze van zaden vind ik niet zo logisch, die Hollands Hope is bewezen herma-zaad.
        Dan ga je straks toch gewoon weer allemaal herma's krijgen ?

        Plantjes uit zaad hebben geen 80% LV nodig, dat is alleen bij stekken, omdat die in het begin geen wortel hebben.
        Zaadplanten krijgen vanaf dag1 wortels, dus als je die in een hoge LV zet, worden ze lui, en ontwikkelen ze langzamer. 50-60% is echt hoog zat.

        Die bakjes zijn ook niet zo fijn, zo gauw de plantjes boven zijn, zitten de worteltjes al tegen de bodem, en gaan ze door elkaar groeien.
        Heb je geen diepere bakjes, of bekers, of voor mijn part melkpakken ?

        Succes met je ontdekkingsreis !
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: 2de "officieele" kweek Holland's hope & Super Skunk. 3x110w (250wx3) TL-NEON lamps

          Bedankt voor je reactie ganjamastahh!

          MEt trots kan ik zeggen dat ik een geboren amsterdammer ben hoewel het van mijn text niet te bepalen valt. Woon al een tijdje in buitenland dus schrijf niet al te vaak nederlands meer. Vanwege veiligheid en de ziekelijke drugsbeleid hierzo wil ik niet vertellen waar ik precies zit, call me paranoid but safety first!

          De keuze van mijn zaadjes was ABSOLUUT niet de bedoeling! Super skunk is ok maar ik de verdomde holland's hoop heb ik van mijn vriend uit nederland gekregen.... nouja ik had JACK HERER besteld en hij komt met die fuckers aanschijten. Maar idd het worden HERMA's ja heb ik al door gehad. maargoed nu heb ik +/- 600 zaadjes ervan, en tot nu toe nog geen herma's gezien op die ene van toen ooit na.....afkloppen....

          Ik ben bewust van de TL-Neon hoe en wat ik moet doen (lope studeren op internet). Laatst had ik geen scrog methode gebruikt....ok ik had er maar 3 van de 8 over doordat ik naar een groter woning kon verhuizen. Dus die hadden toen al een klap gekregen. Toch kreeg ik about... 150 gram droog vanuit die 3 en 1 plant was 40 cm....niet vragen waarom idk. en de 2de was 60 en 3de 80 cm... hadden flinke stoornissen opgelopen.
          Maar de qualiteit was goed. lekker te roken.

          Bedankt voor de antwoord op mijn vraag over LV!

          EN over de bakjes gesproken, ja ik heb er zeer geschikte bakjes voor gemaakt van limonadesiroop flesjes.... zijn zo'n .... 20-25 cm diep enz. heb ik ook de vorige keer gebruikt... maar ik was ietsjes te knetter laatst om te herinderen waar ik ze heb gelaten. Maar heb ze al en zodra ik wortels begin te zien op de bodem van deze bakjes zet ik ze over naar grotere.... hoewel er een risico is dat ik de wortels breek maarja... Had ik eerder moete bedenken.

          Maar ieder geval bedankt voor de headsup over die vervloekte hoop zaadjes. Zal is even volgende zomer langs me maatje gaan en er even van langs geven.
          Tips and Tricks are always welcome!

          Comment


            #6
            Re: 2de "officieele" kweek Holland's hope & Super Skunk. 3x110w (250wx3) TL-NEON lamps

            Update!

            Kweek is naar de klote. Turf is geen geschikte grond, te zuur. Alle planten zijn dood. End of the line volgende keer beter!

            Comment


              #7
              Re: 2de "officieele" kweek Holland's hope & Super Skunk. 3x110w (250wx3) TL-NEON lamps

              Ah, da's jammer. Turf is inderdaad niet te doen, cocos kan wel.
              Gelukkig heb je zaadjes zat
              GL next time.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X