Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Thx heren.. Op het toppen reageren ze wel goed Mway, ze groeien gewoon verder alsof er niets is gebeurt mijn hooft toppen zijn op dit moment al in gehaald door de zijtakken van mijn eerste internodes. Maar die nieuwe hoofd toppen zijn ook al vol in de maak. Dan de stammen. Ik heb een plant waarvan de stam nu al dikker is dan alle uit gebloeide exemplaren die hier voor heb gekweekt. Bizar 17 dagen oud.

Bacos ligt waarschijnlijk aan mij in combi met die meters. Ik wil namelijk naar een specifiek pijl toe werken. Daarom dat gemodder. bij jou lopen ze goed maar welk niveau weet je niet. Hoeft ook niet want je planten doen het goed. Ik heb echt een getal in me hoofd. Door te meten weet ik ook wat de verspreiding van de druppellaars doet. Op normale afstelling in de opstelling die ik nu hanteer (in combi met de smartpots waar ik een grotere verdamping van heb) dat de kant waar ik meet vrij droog bleef terwijl in een straal van 10cm van de druppellaar de gv op orde was. Probeer dus die sweetspot te vinden waar ik zo dicht mogelijk bij dat getal in me hoofd kom. Lukt wel steeds beter moet ik zeggen maar ook aan dit systeem moeten verdere aanpassingen aan gepleegd gaan worden om ze ook goed met mijn setup te laten werken. 1 druppelaar is net te weinig maar 1 sensor (liefst maxi) met 3 verdeeldruppelaars zal idealer wezen met de smartpots. Goed heel verhaal, Die meters zijn echt helemaal top. Die moet de sint je echt maar ff gaan geven

Comment

Aardig tentje Ron, goed bezig !
      Ben echt benieuwd naar het resultaat!
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Is het iemand wel eens gelukt om de getopte stukjes weer te laten wortelen?
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Aantal kweekdagen: 23.
          Aantal dagen 18-6: 18.
          Groeiweek: 3.

We gaan weer een eindje breien aan de groeiperiode dus tijd voor een update. De 5 tieners hebben er zin in. ze zijn enorm gegroeid de laatste 2 dagen. Aangezien ik ze niet uit me tentje wil laten exploderen, heb ik besloten ze vandaag te gaan over schakelen naar een 12-12 lichtregime. Als vanavond de lamp uitgaat zullen ze hun eerste nacht van 12 uur gaan krijgen. Nu ze veel groter zijn is me klimaat in me tentje prima op orde gekomen. Gisteren avond vlak voor dat de lamp uitging heb ik ze ook nog ff een flinke douche spray-mix gegeven. De nieuwe hoofd toppen zijn zich al flink aan het ontwikkelen dus veel last van de top actie hebben ze niet gehad. Wel zijn al me hoofd toppen ingehaald door bijna alle zijtakken van de onderliggende internodes. Nou gaan die hoofd toppen dalijk natuurlijk veel harder om hoog maar ik denk dat ik redelijk gelijk uit ga komen met me toppen. Moet wel een plantje wat hoger gaan zetten om ze gelijk te houden met de andere 4. Ze loopt niet achter tis gewoon een iets andere pheno. Nou ben ik geen expert maar ik denk toch wel 3 verschillende pheno's te hebben kijkende naar de opbouw en ontwikkeling van de 5 plantjes. Hieronder de foto's van groeidag 18.

DSC00716.jpgDSC00718.jpgDSC00717.jpg
          DSC00719.jpgDSC00720.jpgDSC00721.jpg

Het Blumat systeem.

De Blumats begin ik steeds meer onder controle te krijgen. Veel wat ik nu doe is trail and error. Door dit pielen word ik met de dag handiger en meer vertrouwd met het systeem. Dit geld trouwens ook voor de Tensio's. Toch ga ik dit systeem verbeteren en aanpassen voor mijn volgende ronde. Maar dat zien we dan wel weer. Op het moment heb ik ze laten doorlopen tot 60 mbar. Bij dit niveau heb ik de druppelaars niet dicht gedraaid maar heel langzaam laten lopen. Daardoor stijgt mijn GV heel erg licht en zal eerder op een gewenst niveau gaan stabiliseren. Deze methode werkt veel beter merk ik. 2 potten heb ik al redelijk rond de 150 - 160 mbar weten te stabiliseren nou die andere drie nog.

DSC00722.jpgDSC00723.jpgDSC00724.jpg
          Nou dat was het weer voor dag 18, Till next time

Thx Nik, ik ook eigenlijk wel.

Nooit geprobeerd rolly, geen ervaringen mee
          Last edited by Ronson; 29 October 2013, 22:57.

Comment

Vanwaar dat "afleidingsmanoeuvre" voor het toppen?
            Zit er een logica achter?

Heb het nooit eerder gezien en lijkt me eerlijk gezegd wat overbodig.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Huh,heb je wel hierop gegoogled.

Man die afleidingsmanoeuvre is heel erg belangrijk.
              We willen dat onze plant zo veel mogelijk in de waan is, dat ze volledig kan uitgroeien, tot een volwaardige plant.
              Wat we doen is natuurlijk niet helemaal zoals het in de natuur eraan toegaat.

Normaal gesproken hebben we het hierover niet zoveel.

Het is een standaard procedure die we allemaal toepassen.
              Daarom kom je dit zo weinig in onze verslagen tegen denk ik.

Nu moet ik wel zeggen dat ik zo een beetje mijn eigen techniek gebruik.

Maar ik doe alles een beetje anders.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Al wijzend schreeuw ik meestal: Kijk de zon!!!

En knip dan ineens hun kop af.

Zien ze nooit aankomen, joh.

Comment

Rolly die ga ik ff onthouden voor de volgende keer.

Escar je heb helemaal gelijk. En een beetje lol tijdens je hobby is ook niet weg.

Comment

Ik laat ze meestal naar de HPS kijken.
                    daarna zien ze 1 minuut alleen maar zwarte vlekken.
                    Geeft wat speling om een geschikt moment te kiezen.
                    Werkt goed voor een beginner.

@Ronson Is een Hobby zoiezo al niet bedoeld om lol in te hebben
                    Mijn vooruitziende blik ziet dat je plant rechts onderin tegen je haspeltje aan zal gaan hangen. geen mogelijkheid om de haspel buiten de tent te houden?

Blijf zo doorgaan
                    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Topstekken zijn de beste die je kunt hebben.
                      Meestal knip je ze dan wat langer, met 2 nodes ofzo, dan kun je die gewoon groeien als normale stekken.

Planten zien er goed uit Ronson.
                      Dat gaat een volle boel worden
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

haha Ik zou bijna een nieuw topic starten met alle mogelijke tactieken om je plantjes af te leiden net voor het toppen!

Waarom doen we dat niet vaker dan Q? Toch zonde om dat gezonde stukje plant zo de prullenbak in te gooien eigenlijk...

Comment

Dank je Q, ben blij dat je soms ff met me mee kijkt. Ben idd ook bang dat het een volle bedoeling gaat worden. Maar beter iets te vol dan te leeg.

Leuk dat je ook aan schuift Schimmige. Zit een beetje te hannesen met dat haspeltje idd. Maar het snoertje van me fan is niet zo heel erg lang. Ga deze de volgende keer wat verlengen dat ik idd niet meer met stroompunten in de tent zelf zit.

Comment

Mooie vulling van je tentje ronson! Het ziet er allemaal tip top uit.

Over die stekken. Ik heb dat ook gedaan deze ronde tijdens het toppen. Ik wilde kijken wat het geslacht was van de stek en dus ook de "moeder" plant.
                            Echter is dit niet aan te raden omdat je stek gewoon teveel stress krijgt en mannetje word.

Als je het stekje wel veel tijd geeft om te wennen dan weet je ondertussen het geslacht van je "moeder"plant al.

Comment

Thx Cook..

hahaha, Ja rolly. Dat zal wel een fun topicje worden dan. Lekker luchtig en gewoon lol met je planten hebben. Heerlijk.

Comment

Ga t doen ook...

Comment

Bezig...
                                X