Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Aantal kweekdagen: 25. Aantal dagen 18-6: 18.
Aantal groeiweken 3. Aantal dagen 12-12: 2.
Aantal dagen zichtbare bloei: 0.
Schakel periode dag: 2.
Bloeiweek: 0.
Zo de groei periode is ten einde gekomen, tijd voor een update. De tieners staan sinds eergisteren op een 12-12 lichtregime. Ze zijn enorm gegroeid de laatste dagen dus moest ik gaan schakelen om te voor komen dat ze dalijk me tentje gaan uit knallen. De grootste plant is al bijna 40 cm de kleinste rond de 30 cm. In mijn beleving gaan ze nog voorspoedig zie geen tekenen van tekorten of andere acute problemen. Hier en daar een lichtelijk paars stammetje maar niets waar ik me zorgen over maak. Het klimaat is geheel onder controle gekomen. Moest zelfs weer me afzuigunit gaan aftoeren om de temp weer wat te laten oplopen naar de 28 graden. Heerlijk, normaal werk ik op de grens van me afzuigunit. Nu de temperaturen buiten weer gaan zakken is mijn setup ook gelijk weer een stuk stiller. Op die klaagbak van een ballast na dan. De blumats lopen nu ook naar mijn zin. Niet op de niveaus die ik zelf in me hoofd had maar dat komt volgende keer als ik dit systeem verder heb aangepast. Nu zie ik dat de plantjes het wel goed vinden zo. Dus laat ik ze nu gewoon lopen zoals ze staan. Verder geef ik om de dag ook nog wat bladvoeding aan het einde van de dag en het lagere plantje heb ik iets hoger gezet zodat alle planten weer een beetje op het zelfde niveau zitten. Qua groei is dit de meest agressieve plant die ik tot nu toe heb mogen kweken. Geen van mijn eerdere planten van mijn vorige rondes waren al zo groot en stevig ontwikkeld als dit soortje op dit moment. Zelfs de zij takken zijn al erg goed en stevig aan het ontwikkelen. Dit lijkt me ook een goed soortje voor bv een scrog. Goed daar weet ik heel weinig van af maar het lijkt me wel een gewillig soortje hiervoor. Nu maar wachten op die bloemetjes. Hieronder de foto's van vandaag.
Thx Berry, hoop dat ik nu idd ff achteruit kan gaan leunen. Ben toch wel ff intensief bezig geweest met die dingen. Maar ben er wel enorm blij mee.
Heb jij trouwens ook geen last van die hogere verdamping van die grote smartpot van jouw?. Ik zag wel dat je twee druppellaars had geplaatst. Ik zit met 1 druppelaar in die 11 liter smartpots toch echt op de max. zo niet iets over de max van 1 zo'n druppelaar.
Ja ron het verdampt een stuk sneller.
Nu is die van mij er 1 van 40 liter, maar met 25/30 liter gevuld.
Ik ben nog een beetje aan het kijken hoe die 2 het trekken.
Als ze er nog een blumat voor nodig hebben is die er zo bijgezet.
Ik vind persoonlijk blumat de uitvinding. Pakt geen stroom en als
je ze 1maal goed heb zitten werkt het perfect.
Succes verder met luieren.
Edit: 1 blumat kan een pot bevochtigen van ongeveer 25 tot 28 cm
in zowel de hoogte als in de breedte.
Die langere blumats weer een pak meer. Ik dacht 40 cm.
Dat dacht ik al, maar je heb gelijk het is een wereld uitvinding. Ik ben helemaal om. Thx voor de info weer. Ga ik nu ff een dikke draaien en proberen te luieren. Steeds als ik op me gat zit hoor ik steeds stemmetjes uit me tentje komen.
Prachtige struikjes, hebben goed hun best gedaan in die 25 dagen. 12/12 en we gaan weer afwachten wat er van gaat komen!
Stoeltje staat hier nog wel eventjes....De groetjes makker en maak dr wat van de hipp
Comment