Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Re: 5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Plantos, Nik en Cook. De betreffende pot is alweer droog zat. Was er ook precies op tijd bij. In dit geval moet ik Nik gelijk geven. Die ademende werking is echt heel belangrijk. Dus een plastic zak lijkt me niet echt een optie. heb wel opvangbakjes eronder staan en het zeil van de tent is ook waterdicht. De voedingsemmer is 10ltr dus als die leeg loopt staat alleen me tentje blank nog niet eens heel veel. En ik kijk bijna ieder uur, moet me grootste toppen in de gaten houden dat ze niet verbranden zo dicht onder de lamp. Dat je meer water verbruikt wordt ook door de fabrikant zelf ook aangegeven. Daar had ik al rekening mee gehouden. Alleen niet in de combi met de blumats. Die hierdoor toch over hun max worden gedreven. Simpel op te lossen trouwens. Alleen dat gaat nu niet zo makkelijk meer. Dus moet het ff met kunst en vliegwerk gaan doen dit keer. Die smartpots zijn echt top!. Naar mijn bescheiden mening dan

Comment

Moet je eens de super roots airpot opzoeken
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Je kijkt toch niet elk uur als de lamp uit is he?
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Aantal kweekdagen: 33.
            Ontkiemperiode: 5 dagen.
            Aantal dagen 18-6: 18.
            Aantal groeiweken 3.
            Totaal aantal schakeldagen: 8.

Aantal dagen 12-12: 10.
            Aantal dagen zichtbare bloei: 2.
            Bloeiweek: 1.

Goed we zijn weer 2 dagen verder, tijd voor een update. De jonge dames staan in bloei. Na wat navragen heb ik mijn zichtbare bloei met een dag ingekort. De werkelijke bloei is gisteren ingetreden. Toen nam ik bloeiharen in de hoofd toppen waar. Was in feite 1 dag te vroeg met me telling omdat ik telde vanaf het moment dat ik voorbloei heb geconstateerd. Is dat ook weer helder.

Eergisteren nog een kleine calamiteit tijd gehad in de vorm van lichte water overlast. Was er gelukkig snel bij. Er is hooguit 1 liter water teveel door gelopen bij 1 van de druppelaars. Precies weer het kleinste plantje die al helemaal overwoekerd wordt door de andere 4 dames. Het gebeurde een half uur voor dat de lamp uit ging. Na nogal wat moeite me meter bereikt en gemeten. 10 mbar, das nat. Volgende morgen toen de lamp aan ging 40mbar. 3 uur later was de pot alweer op 60mbar. De plant heeft er geen schade van opgelopen. Ze drinken al enorm dat in combinatie met de ademende werking van de smartpots heeft er voor gezorgd dat ik niet 3 dagen moest wachten voordat de pot weer een beetje droog is getrokken. Ben dus ook erg tevreden met die smartpots. Het waterverbruik ligt veel hoger door de hogere verdamping van deze potten maar dat weegt niet op tegen de voordelen die ik nu al aan deze potten heb ondervonden.

De groei gaat nog steeds hard. Al heb ik de grootste planten wat in hun groei afgeremd door de lamp er boven op te hangen. Ik hoop alleen dat de kleinste nu nog ff een inhaalrace gaat ondernemen. Lijkt me sterk, maar ik hoop er nog steeds op. De kleinste plant is rond de 45 cm groot. de grootste planten tikken de 90 cm al aan. Volgens de straign informatie van deze Sweet N Sours zullen ze binnen tussen de 1.10 en 1.30meter gaan worden. Goed denk zelf dat ze de 1.40 wel gaan aantikken. Ze moeten niet veel hoger gaan. Anders kan ik het dak uit me tentje gaan snijden.

Qua voeding krijgen ze nog steeds alleen kraanwater en om de dag een douche met spaymix. Met de spraymix ga ik binnen kort wel mee stoppen. Ik maak me nevelaartje op das nog 2 beurten. Daarna ga ik ze geen bladvoeding meer geven. Volgende week zullen de toppen zich harder gaan ontwikkelen dan wil ik niet meer met allerlei middeltjes gaan spuiten. Het klimaat is ook lekker stabiel en heb ik geen omkijken meer naar. Water verbruik gaat richting de 0,5 liter per plant per dag.

Al met al niets te klagen, heb ik lekker me werk aan de dames en vul ik regelmatig me voedingsemmertje weer wat voller.

Hieronder de foto's van vandaag.

DSC00789.jpgDSC00795.jpgDSC00791.jpgDSC00792.jpgDSC00793.jpgDSC00794.jpg
            DSC00796.jpgDSC00797.jpgDSC00798.jpgDSC00799.jpgDSC00800.jpgDSC00803.jpg
            Nou dat was het weer voor vandaag, Till next time

@ Rolly, lol tuurlijk wel. Elk uur ff die lamp weer aan en dan ff checken.

@ Nik, heb ze toevallig gisteren gezien ja. Dat is als het dezelfde zijn dan. Kon ze nog niet maar volgens mij zijn die dingen ook wel erg top.

Comment

Das een bosje vol Nice!
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Die groeien de tent uit.
                Word temmen geblazen.
                Wel lekker

Comment

Nice & veul!

Goed bezig mattie!

Greetz
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Kwam op twitter trouwens foto`s van je kweek tegen via een link in een tweet van Splffseeds.

Comment

Thx Heren. Klopt MWay, ben op meerdere platforms bezig.

Comment

Ha, ff tweeten dan....
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Aantal kweekdagen: 35.
                          Ontkiemperiode: 5 dagen.
                          Aantal dagen 18-6: 18.
                          Aantal groeiweken 3.
                          Totaal aantal schakeldagen: 8.

Aantal dagen 12-12: 12.
                          Aantal dagen zichtbare bloei: 4.
                          Bloeiweek: 1.

DSC00806.jpgDSC00807.jpg

De verschillende plant hoogtes.

DSC00819.jpgDSC00821.jpgDSC00820.jpg

De gemeten GV waardes van vandaag.

DSC00808.jpgDSC00822.jpgDSC00825.jpgDSC00824.jpgDSC00823.jpg

Overzichtfoto's van de dames zelf.

DSC00810.jpgDSC00815.jpgDSC00816.jpgDSC00817.jpg
                          DSC00811.jpgDSC00812.jpgDSC00813.jpgDSC00814.jpg

Goed dat was het weer voor vandaag. Till Next Time. Tijd om een dikke te draaien.
                          Last edited by Ronson; 10 November 2013, 13:27. Reden: foto's

Comment

Echt een volle bak aan het worden.
                            Kan je die van 60 niet op een verhoging zetten.

Comment

Die staat al opgehoogd Mway. Kan haar niet hoger zetten ivm de aanvoerslang van de blumats. Anders had ik dat wel gedaan. Maar ik ben nu ff erg beperkt geraakt.
                              Hopen op het beste, al weet ik dat dit al vergane hoop is.

Comment

Dit doet me aan iets denken.....

Wat was het nou ook weer

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bezig...
                                X