Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Lol.

Zien er erg mooi uit ron! Kan je lamp echt niet meer hoger? Das wel aardig vervelend zeg maar. Succes met knakken. Neem rustig je tijd. Anders krijg je het effect wat ik had, hhaha.
    sigpic

Comment

Als je tensio boven de 300 komt, dan is de grond echt te droog he..
      Dan gaat-ie water uit je tensio trekken, en da's niet de bedoeling.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Weet ik Q maar een stabiele GV met deze setup met 1 druppelaar per pot is niet stabiel te krijgen. Volgende ronde ga ik het systeem upgraden naar de behoeftes in mijn eigen set up. Nu fluctueer ik als de pest. En de GV is zo hoog aan 1 kant van de pot de andere zijde is gewoon nat. Dat is dus een beetje mijn probleem met de blumats deze ronde. Volgende keer maxi blumat sensoren en 3 verdeeldruppelaars per pot. Dat moet mijn probleem gaan oplossen en gaan stabiliseren. Nou droogt 1 kant op zet ik ze meer open. Lopen ze te ver door. Dus heb nog wel wat te schaven aan dit systeem.

Comment

Yeah, maar dat heb je in potten ook. Als ik de tensio's 5cm naar links zet geven ze bijv. ook minder aan.
          Dat geeft ook niks, de aarde is nooit overal even nat. Zo blijven de wortels ook een beetje werken.
          Het is een beetje passen en meten. Soms prik ik de tensio iets dichter bij de druppelaar, of ik trek het slangetje van de druppelaar er wat verder uit zodat-ie dichter bij de tensio druppelt.
          Ik bedoel alleen te zeggen dat je afwijkingen kunt gaan krijgen in de meting als er niet genoeg water meer in de tensio zit.

Die verdeeldruppelaars heb ik ook liggen, dat is helemaal niet te doen qua afstellen, mgoe misschien ben jij handiger daarin

Comment

Oh...ok. Dus die verdeeldruppelaars is dus ook niet de weg naar Rome. 2 druppelaars per pot lijkt me ook zo'n gedoe met instellen. Handige info weer thx. Heb ze nu maar hun gang laten gaan. Kan er ook niet goed meer bij. Iig tonen de planten geen tekenen dat ze erg dorstig aan het worden zijn. Er gaan al heel wat litertjes doorheen per dag dat wel. Heb je die maxi blumats toevallig ook. Probeer de hele tijd achter de diepte van die dingen te komen. Wil ze op de zelfde diepte kunnen plaatsen als de tensio's.

Comment

Yep, ik heb die lange. Als je wil testen kan je er gewoon ff een van een tensio afhalen en onder een Blumat schroeven natuurlijk.
              Ze zijn hetzelfde, alleen een ander kleurtje.
              Het blijft toch altijd een kwestie van aan het begin goed de grond inwateren, daarna mixen en dan pas in de potten doen.
              Op dat moment kun je de Tensio's en Blumats optimaal instellen omdat op dat moment overal dezelfde vochtigheid is.

Comment

Kijk dat is handige info weer. Thx. Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Dat inwateren zal ik de volgende run idd weer wat beter gaan doen. Ach moet ook nog handig worden met die dingen denk ik. Als ik geen meters erbij had gehad, had ik waarschijnlijk niets in gaten over de hele kweek. Maar dan ga ik toch nog 5 van die maxi's bestellen. denk dat al een hele verbetering is op die ik nu gebruik. Vind dit echt een leuk systeem. Bedankt

Comment

Aan de ene kant leuk al die problemen met je blumats, dan leer ik er veel van haha, maar aan de andere kant ik hoop ook dat het snel goed komt.
                  heb weer veel geleerd hier!
                  en ze staan er ook top bij, alleen je lengte word een probleempje

Succes!
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

Comment

Thx Itrustz. en idd die hoogte wordt een probleem. Had me lamp lager op de toppen gehangen om ze een beetje af te remmen. Maar dat was in retrospectief ook geen heldere zet van me. Morgen doe ik weer een update, dan zal ik het wel ff laten zien. Ik weet nu hoe ze eruit zien als ze iets te lang in de lamp hebben gekeken. Lichtstress zeg maar. Goed dit komt ook wel weer goed. Bladeren werden geel, maar ze trekken weer een heel eind bij, nu de lamp weer hoger staat.

Comment

Oke ik kijk uit naar morgen dan
                      Vind ze wel erg mooi namelijk haha
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

Comment

Leuk verslagje maak je ervan maatje! Ze gaan best goed zo te zien

Ik raak wel steeds minder enthousiast over de blu-mat geloof ik. Vind het wel een gedoe hoor
                        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Bedankt maatje. Ja ik niet, ik vind het echt een uitdaging. Misschien als ik dalijk alles heb uit gedokterd kan je een beter beeld krijgen van dit systeem. Ik loop ze nu wel heel erg te pushen. Maar ja, dat gaat ook goed komen. Ik wil een goed lopend systeem er van maken. Dit met oog op toekomstige scrogjes. Dan wil ik niet constant onder me net duiken. Dus dit is ff een obstakel wat ik dien te nemen. Begrijp je misschien nu ook waarom ik zo intensief met die dingen bezich ben. Is allemaal gericht op de toekomst. Daar hoort een leer curve en tweak fase bij. Laat me niet zo snel ontmoedigen. In principe gaat het gewoon goed, alleen zie ik omdat ik meters heb die verschillen in de verdeling waar jij het al over had in het begin. Dat wil ik gaan verbeteren dus dat wordt de ronde hierna weer pielen. Ik zit er u niet zoveel meer aan, ze doen hun ding. gelukkig maar want handmatig water geven aan de achterste 2 is echt problematisch nu.

Comment

Aantal kweekdagen: 37.
                            Ontkiemperiode: 5 dagen.
                            Aantal dagen 18-6: 18.
                            Aantal groeiweken 3.
                            Totaal aantal schakeldagen: 8.

Aantal dagen 12-12: 14.
                            Aantal dagen zichtbare bloei: 6.
                            Bloeiweek: 1.

Update tijd en ik heb weer een hoop te vertellen. De dames staan nu bijna een week in bloei en ze gaan nog steeds goed. Echter zijn er wel wat dingetjes te melden.

In mijn queste om de groei van mijn planten te beperken ben ik toch wat te agressief te werk gegaan. De truuk met de lamp, bites me in the ass. Heb sommige toppen toch wat te diep in het lamppie laten kijken en die begonnen behoorlijk te klagen. De bladeren begonnen te vergelen. Zelf had ik dat niet zo opgemerkt tot dat een maatje van me hier op wees. Roon bedankt weer. Ik dacht dat het de weerkaatsing van de lamp was maar nee het was gewoon aan het vergelen. Slim weer dus. Maar snel de lamp weer hoger gehangen en ben de bladeren nu aan het behandelen met bladvoeding om ze weer wat op te gaan kleuren. Of dit gaat werken zal ik pas over een aantal dagen kunnen gaan zien.

De hoogte begint nu toch wel een probleempje te worden. De lamp kan nog 20 cm omhoog en dan hangt ie tegen het plafond. Ik kijk het nog eventjes aan, maar als ze nog verder door schieten dan zal ik de grootste toppen gaan opbinden naar de zijkanten. Dan kan ik nog wel een heel stuk gaan winnen weer. Maar het tentje is wel prop en prop vol. Het kleinste plantje is bijna niet meer waar te nemen daar achter in dat vergeet hoekje. Maar ja ben blij met elk extra grammetje wat dat kleine plantje nog gaat opleveren.

Goed dit zijn weer hele waarde volle lessen voor me. Dit soortje ga ik iig niet meer met 5 planten tegelijk in dit kleine tentje proppen. Dat is toch echt te veel. Wel een ideaal soortje om mee te scroggen. Leer wel erg goed nu waar sativa dominante planten toe in staat zijn. Is toch heel anders dan een indica.

De plantjes zelf zijn gelukkig nu wel al begonnen met de grote opruiming. De onderste bladeren die hun nut hebben bewezen worden gekannibaliseerd en afgestoten.
                            Daar zat ik al een beetje op te wachten, want ik wil wel weer eens bij me meters en me blumats kunnen komen van de achterste planten. Na constatering ben ik ff een kleine opruiming gaan doen waardoor er al weer wat ruimte kwam. Tevens heb ik wat zwakkere zijtakken van een aantal planten verwijderd. Deze zijtakken hadden het bladerdek toch niet meer bereikt. Waardoor je van die fluffy topjes krijgt waar niets op zit. Goed dat zal ik toch wel krijgen, maar deze waren echt verspilde moeite van de planten. Die energie steken ze maar in de hoofd toppen dan.

Waterverbruik loopt enorm op. In 3 dagen liep het verbruik van 3,5 liter per dag op naar 5 liter per dag. Dat is 1 liter per plant per dag. Vrij vors dus en het einde is nog niet in zicht. Qua voeding regelt me bodemleven nog alle stofjes die de planten nodig hebben. Met bladvoeding ben ik gestopt met uitzondering van de hoofd toppen waarvan de bladeren door de lamp zijn vergeeld.

Hoop nu maar dat de grootste groeispurt er nu een beetje uit gaat trekken zodat ik weer een beetje rustig kan slapen snachts. Nee laat mij die bloemen maar zien nu.

Hieronder een fotorapportage van vandaag. Zal vanavond nog wat foto's met de lamp uit gaan bij plaatsen.

Het klimaat.

DSC00836.jpgDSC00846.jpg

De Lichtstress klanten.

DSC00827.jpgDSC00828.jpgDSC00848.jpg

De nog beschikbare hoogte.

DSC00845.jpg

De opruim actie.

DSC00840.jpgDSC00841.jpgDSC00842.jpg
                            DSC00843.jpgDSC00844.jpg

De verstopte plant.

DSC00832.jpgDSC00833.jpg

De plantjes met de lamp aan.

DSC00830.jpgDSC00831.jpgDSC00834.jpg
                            DSC00835.jpgDSC00849.jpg

De plantjes met de lamp uit.

DSC00850.jpgDSC00851.jpgDSC00852.jpg
                            DSC00853.jpgDSC00854.jpgDSC00855.jpg

Goed ik denk dat ik het meeste wel weer heb gehad wat betreft de afgelopen 2 dagen. Ik zal zeggen till next time.
                            Last edited by Ronson; 12 November 2013, 22:17.

Comment

Verdomme Ronnz, die gaan als de brandweer zeg, als ze te ver gaan opbinden dan maar wat je zegt.
                              Ja hoor, sativa's zijn heel wat anders dan indica's. Hun drinkgelag gaat richting de hipp Suc6 maatje... laat je buddies maar komen!
                              The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Die bladeren zien er eigenlijk wel mooi uit
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X