Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Ah op de laatste foto is dus een nog-niet-rijp zaadje te zien.

Kan het zijn dat een calyx op 1 of andere manier is bevrucht? Want een (hard) zaadje kan niet uit een mannelijke bloem komen, of heb je net het tegendeel bewezen .

Als je er zo weinig vind dan ligt het waarschijnlijk wel aan de strain zelf. Ik hoop voor je dat je er geen last van gaat krijgen later.

Comment

Heb dat een keer met buitenplanten gehad die ik binnen afbloeide zaten volgroeide zaden in een hoesje op de stam.
      Waren wel reguliere zaden.

Comment

Cook, Geen idee hoe dat dan moet zijn gebeurt. Heb nooit geen herma's of mannen in dat tentje gehad. Misschien iets van buiten naar binnen getrokken door de onderdruk in de tent. Anders zou ik het ook niet weten. Erg vreemd indeed. Ik blijf het ff goed in de gaten houden.

MWay, gek genoeg trok ik 2 zaadjes uit een top van me bleu berry's afgelopen ronde. Meer ook niet. Denk dat het soms gewoon voorkomt dat planten toch wat zaden maken. Alleen denk ik dat deze steriel zullen zijn. Ik bedoel daarmee dat ze niet zijn bevrucht dus ook niet zullen gaan ontkiemen. Wat ik nu zie, kan ik ook ff geen chocola van maken.

Comment

Ik wacht af....

Weer heel spannend allemaal.

Trouwens, goedemorgen Ron.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Morgen Escar, bakkie tijd.

Comment

Jups eindelijk koffie, hele ochtend vanaf 6 uur in de kas bezig geweest en aarde getransporteerd.

Comment

Zo heb je wel geslapen dan? Je was gisteren nog lang bezig op de chat.

Comment

euh ik slaap luizenslaapjes een beetje over de hele dag door...

En tegenwoordig ben ik ook chat verslaafd, dat werkt....

Comment

Aantal kweekdagen: 43.
                    Ontkiemperiode: 5 dagen.
                    Aantal dagen 18-6: 18.
                    Aantal groeiweken 3.
                    Totaal aantal schakeldagen: 8.

Aantal dagen 12-12: 20.
                    Aantal dagen zichtbare bloei: 12.
                    Bloeiweek: 2.

Bijna 2 weken bloei gehad, tijd voor de update. Ik heb een hoop gedaan de laatste 2 dagen. Een aantal handelingen doe ik nu voor het eerst dus zal ik hier ff wat langer bij gaan stil staan. Mensen die ervaring hebben met knakken en pletten, wat feedback zal erg welkom wezen. Verder moet ik de mensen met een zwak hart of een overdreven liefde voor het plantje adviseren deze update maar ff niet verder te gaan lezen. Het is er hard aan toe gegaan de laatste dagen dus als je een goede nachtrust wil kijk dan maar ff de andere kant op.

Zal beginnen met de dames zelf. Deze gaan lekker. Nog steeds zuipen als een kameel en groeien als een rund. Geen enkel spoor nog van een tekort. De meeste bladeren die met lichtstress kampte beginnen ook weer bij te kleuren. Dus vitaal zijn ze zeker nog. Dan de aangetroffen zaadhoesje die ik aantrof deze week zijn na verwijdering niet meer terug gekomen. Ik denk dus dat dit iets is wat straign gebonden is en niet echt een probleem is. De planten vertonen ook enkel vrouwelijke trekjes dus ik ben niet in paniek iig. Trof zelfs een enkel zaadje bij een andere plant, dus volgens mij heeft het niet met stress te maken. Die plant had namelijk helemaal geen stress.

Dan maar een reden geven om ze echt ff in de stress te jagen. Te beginnen bij de kleinste plant. Die heb ik gisteren ff heel goed gesnoeid.
                    Hup weg al die kleine zijtakken die het bladeren dek toch niet hadden gehaald. Tijdens deze snoeiactie heb ik bij de andere planten nog een selectie gehouden en de zwakkere zusters er tussen uit geknipt. Daarna ff de beentjes geschoren van de dames. Heb de eerste 2 internodes van deze stammen weg gediefd.
                    Resultaat, een hoop ruimte en alleen de hoofdtoppen en 2 zijtakken van het kleine plantje hebben de snoeiactie overleefd. Wat een ruimte ineens weer zeg. Ik kan gewoon me meters weer aflezen en me druppelaars allemaal weer bereiken. Heerlijk werken weer dus. Overigens houd ik het hier bij qua dieven en snoeien voor deze kweek.

De snoei en dief werkzaamheden.

DSC00909.jpgDSC00905.jpgDSC00904.jpg

Zo werkruimte, maar als je nu dacht dat ik nu klaar ben met het pesten van me dames. Heb je het grondig mis. Vanmorgen ben ik vrolijk verder gegaan met het mutileren van de dames. Wat is nou het probleem zou je denken?. Ik zal een paar foto's van vanmorgen ff hieronder plaatsen. Dan zien jullie gelijk me probleempje.
                    Foto's zeggen namelijk iets meer dan woorden.

DSC00912.jpgDSC00913.jpgDSC00914.jpg

Met absolute hoogte punt.

DSC00924.jpg

Nou dit kan zo echt niet langer meer door gaan nu. Actie taxi reactie dus. Nu komt het gedeelte waar ik geen ervaring mee had en maar heb toegepast wat ik zo hier en daar heb opgevangen. Zal wel enorm hebben aan klooien maar het is ff niet anders.

De plet en knakwerkzaamheden.

Nou daar sta je dan. Al vol in de weer geweest om ze onder de lamp weg te houden. Allemaal ten spijt geweest. Zeer leerzame ronde voor mij dit. Je wil rustig aan doen maar ja, dan wordt je in gehaald door de realiteit. Tijd om hardhandig te gaan ingrijpen.

Wat heb ik gedaan. Als eerste heb ik alle gespannen toppen los gemaakt. Daarna heb ik op een hoogte touwtjes horizontaal gespannen. Zeg maar als een soort scrog net. De hoogte heb ik gehouden op de hoofdtoppen van de kleinste plant. Deze komen op deze manier gelijk boven het bladeren dek en zullen nu ook weer genoeg licht gaan krijgen.

DSC00915pijl.jpg

Na het spannen van de lijnen, heb ik op de lijn hoogtes de stammen eerst ff geplet met me vingers om de stam wat soepeler te maken. Tevens de stammen aan de onderzijde zo veel mogelijk opgespannen naar de zijkanten.

DSC00916.jpg

Nadat de stammen geplet waren heb ik ze voorzichtig naar de gespannen lijn gebogen. Vervolgens hem ik de top aan de lijn vast gebonden (lichtjes) om te zorgen dat de toppen niet doorbuigen en afbreken.

DSC00919pijl.jpgDSC00917pijl.jpgDSC00920pijl.jpg

Het ging niet altijd even goed vanmorgen. Vooral de dikke hoofd toppen boden verzet. Dus moest de planten ambulance ook ff uitrukken.

DSC00925pijl.jpgDSC00926pijl.jpg

Zo, nou maar kijken hoe de dames op deze mutileringen gaan reageren. Hoop dat ik ze niet teveel over de klippen heb gejaagd nu. Maar ja actie was wel vereist. Als jullie nog goede tips hebben hoor ik die graag natuurlijk. Tis nu wel mosterd na de maaltijd maar ik wil hier wel iets van gaan leren. Zal hieronder nog wat foto's van de werkzaamheden en het eind resultaat laten zien.

DSC00921.jpgDSC00929.jpgDSC00932.jpg
                    DSC00933.jpgDSC00922.jpgDSC00923.jpg
                    DSC00927.jpgDSC00928.jpg

Nou zal ik het er maar eventjes bij laten voor deze update. Had nog meer kunnen vertellen maar dat werd me nu ook ff een beetje veel voor vandaag.
                    Ik ga ff een bakkie zetten en een hele dikke draaien. Denk dat ik die nu wel ff verdiend heb. Ik zal zeggen shoot, and till next time.
                    Attached Files
                    Last edited by Ronson; 18 November 2013, 14:44.

Comment

Hahhaha ik lag me dood.

Helemaal niks aan de hand joh, het lijkt alleen maar een radicale actie.

Het zweet zal wel op jouw voorhoofd staan....

Doet mij ook een bakkie.....

Volgens mij wordt dit volgende keer Toppen op de derde node en LST voor ronze Ron..

Comment

Yep...dat internode verhaal kan de kliko in...Het zweet stond ook letterlijk op me voorhoofd ja.
                        Thx voor de Rep. weer. Nou kijken hoe ze reageren. Ik hoop dat ze niet te boos zijn nu.

Ben trouwens ff weg, ben sttaks weer online. Deze update heeft ff wat meer tijd inbeslag genomen dan normaal. moet nog ff naar de super.
                        tot laters..

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Mooi uitgewerkt ron, toch nog een soort scrogje

Over een paar dagen proberen ze wel weer naar boven te groeien

Comment

Good job. 't Was nodig wel. Die toppen gaan zich straks lekker rechten en je krijg nog een super veldje!
                              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Mooi snoei en knakwerk m8!!

Zo kunnen ze er weer ff tegen aan....

Lijkt me best eng dat knakken! Maar je had de ambulance gelukkig dichtbij...

Greetz
                                Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Bezig...
                                X