Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Dat is vrij eenvoudig Rolly. Als je ze goed voorbereid zoals ik nu gedaan heb. Steek je de druppellaars in de aarde die goed vochtig is gemaakt. Dan draai je ze open totdat ze gaan lopen. Draai je ze weer dicht dat ze niet meer druppelen. Op dat inregelknopje staat ook een maat verdeling. Dus draai ik hem nog 2 streepjes dichter. Ze zullen nu pas water gaan geven als me aarde droger wordt dan het nu is. Zit nu op een niveau van 60 mbar. Als me druppelaars weer gaan lopen meet ik weer. stel dat ze dan op een waarde staan van 80 mbar. Is nog te nat, draai ik ze nog een streepje dicht. Totdat ik rond de 150mbar zit. Dan kan ik hem laten lopen. Ja wel controle houden met de meterjes dan nog. Gaan ze bloeien draai ik ze weer ietsje open om rond de 100 mbar te komen. Dus het is niet echt heel moeilijk om ze nu te gaan instellen.

Comment

Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Duidelijke uitleg, daar ga ik straks ook wel wat aan hebben, dus: thanks!!

Had jij een aansluitstuk om de slang aan het vat te maken bij je set? Ik mis die namelijk... Of zit dat er niet bij en is het een gat boren en met kit vastlijmen/ dicht maken?

Groetjes
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Ik had gewoon een vatdoorvoertje erbij El Plantos. Die heb ik erin geboord, rubberen ringetje als waterkering. Werkt heel goed. Had ook wat siliconenkit gekocht voor evt lekkages te dichten maar heb het gelukkig niet nodig gehad. Ik heb gewoon dat uitprobeer setje van Blumat. Daar moet een vatdoorvoertje en een eindstuk voor je blumats gewoon bij zitten.

Comment

Zal dan ff contact opnemen met de zaak waar ik ze gekocht heb want de vatdoorvoer heb ik niet ontvangen... Thanks voor je reactie Ronson!

Comment

Graag gedaan El Plantos, vond het idd al raar dat ze hem er niet bij hebben geleverd. Gaat volgens mij nog wel eens fout daar. Ik miste de gebruikshandleiding weer van die druppellaars. Nou kon ik dat gelukkig via het internet oplossen maar tis niet echt netjes.

Comment

Niet via de 420 site besteld hoor, maar idd slordig. En gebruiksaanwijzing heb ik ook niet. Ga daar ook maar ff achter aan... Nogmaals thanks!

Comment

@el plantos...http://www.blumat.nl/Page/208236_tropf-blumat.aspx;-)
                  Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                  Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

De zaailingen mochten wel iets dieper ingegraven worden, niet?
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Thanks Berry! Maar normaal hoort er toch een gebruiksaanwijzing bij te zitten (op ouderwets papier ) ???

Groeten

Comment

Ik had mn blumat pribeerset wel volledig aangeleverd gekregen. Wel heb ik soms wat problemen met die dingen.
                        Soms geven ze niet goed water en dan hangt je plant weer, ik vind t op dit moment 60% betrouwbaar.

Hoop dat t bij jou wel perfect werkt ronson

Comment

Dat heb ik ook vaker gehoord Cookaap, vandaar Ronson, blijven controleren gedurende kweek, vooral omdat je organisch gaat voeden, wat nogal eens residu achter laat in de slangetjes.

Comment

Das idd waar. De eerste week misschien zelfs 2 weken.
                            Ben je toch een beetje aan het afstellen.
                            Iedere plant is ook weer anders.
                            Maar als ie goed staat werkt het perfect, ik heb er geen omkijken
                            meer naar, alleen het vatje op tijd vullen.
                            Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                            Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Tot nu toe nog geen problemen met die dingen. Ze geven nog steeds geen water en mijn vochtigheidsgraad is langzaam van de 60mbar naar de 80mbar opgelopen. Moest de laatste ff in de gaten houden. Verder is het voor mij ook een groot experimentje vooral gezien die biologische voeding straks. Leuk toch. Ik blijf dit gewoon monitoren, ik houd rekening met 2 weken instellen om het systeem goed onder de knie te krijgen. Daarna blijf ik gewoon dagelijks mijn vochtigheidsgraad controleren. Heb trouwens een druppellaar in reserve mocht er een ineens de geest gaan geven.

Gamm ze waren al een heel stuk gestrekt heb ze al wat dieper ingezet in wat met verse aarde opgevuld. Heb de strek nu onder controle gekregen. Heb me lamp lager gehangen. De eerste dagen wou ik ze niet gelijk onder die 600w lamp laten opkomen. Wou ze ook nog ff aan hun nieuwe zonnetje laten wennen.

Comment

Aantal kweekdagen: 11.
                                Aantal dagen 18-6: 6.
                                Groeiweek: 1.

Er zijn weer een paar dagen verstreken, tijd om dan maar ff de voortgang van mijn kweekje te melden. Het probleem van het strekken van de plantjes heb ik inmiddels gestabiliseerd. Na het overpotten kwamen de plantjes hoger te staan dat in combinatie met het zakken van me lamp was genoeg om die strek te stabiliseren. Ik zag vanochtend wel dat de plantjes aan de linker kant te veel naar rechts gingen trekken. Ze trokken naar me lamp toe zeg maar. Heb daarop mijn lamp wat meer naar links gebracht en meer in het midden van de planten. Omdat de smartpots wat breder zijn en ik een ventilator in me tentje heb staan is alles een stukkie naar links opgeschoven. Had de positie van de lamp hier nog niet op aangepast, dus logisch ook eigenlijk. Heb tegen de linker plantjes ff een glaasje en een bakje gelegd om de plantjes weer lichtjes wat rechter op te zetten en een beetje te leiden. Dit in combinatie met het her centreren van me lamp, hoop ik dat ze weer gewoon recht omhoog gaan. De Blumatjes staan nog stil. Heb ze vandaag nog ff op werking gecontroleerd door ze ff open te draaien en daarna weer lichtjes wat dichter alle 5 nog in orde. De vochtigheidsgraad van me grond ligt op dit moment tussen de 80mbar en de 110mbar. Verwacht dat zaterdag de eerste druppellaar pas zal gaan lopen. De peuters zelf gaan in mijn ogen nog steeds goed ze zijn bezig met de aanmaak hun tweede internode. Ze waren wat licht van kleur in het begin maar beginnen nu ook goed bij te kleuren. Mijn bodemleven zal nu stilletjes aan ook langzaam opgang gaan komen, het is nu 2 dagen geleden dat ik dat op gang ben gaan trekken. Zal dit proces nog maals gaan herhalen in de loop van de volgende week. Hieronder de foto's van groeidag 6.

DSC00645.jpgDSC00652.jpgDSC00653.jpgDSC00654.jpg
                                DSC00647.jpgDSC00649.jpgDSC00650.jpgDSC00651.jpg

Till next time
                                Last edited by Ronson; 17 October 2013, 09:30.

Comment

Bezig...
                                X