Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Ik maak uit je verhaal op dat jij ze ook nog ff in mekaar onder water laat liggen. Dat heb ik niet gedaan, misschien zat daar de crux. Hmmm erg leerzaam. Ik moet deze week nog een keer gaan inwateren met Bacto. Dit doe ik handmatig. Wordt me bodem ook weer goed vochtig. Lijkt me het ideale moment om dan die blumatjes gelijk te resetten. Dank je berry. Ga ik je ff voor belonen.

Gezelligheids groot gelijk, kijk maar lekker af hoor. Trouwens voor die 18 euro's voor dat probeer setje kan je ook niet echt een bult stoten.

Comment

Kan je ook verkeerde waarde krijgen als die blu-mat sensoren niet goed in de aarde zit? Ik neem aan dat de aarde er wel goed tegenaan moet zitten. Kan me voorstellen dat als de sensor in een iets groter gat zit, dat de waardes ook gaan afwijken?

Klopt mijn logica?
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

blumat is een ceramische kegel die op natuurlijke wijze funtioneerd.

de ceremiek waar de kegel van is gemaakt zet uit als deze vochtig word en krimp
        in als deze droogt. in de kegel doet men water. als de kegel nat is is deze uitgezet en
        drukt het water in de kegel in. hierdoor ontstaat een druk. in de dop van de blumat zit een vacuum
        met een vacuum sluiter (dopje dat omhoog word geduwt iv, luchtbelltje net als een vlotter in een tank).

als je de blumat kegel dus niet genoeg induwt zal ze droog trekken en verdampen bij raakvlak van lucht en
        ceramiek, het water lekt er dan met 3 dagen uit. dus altijd ingraven tot aan de rand. dat de kegel in
        een groter gatb steekt maakt niet uit. door het verzakken van de aarde en het trekken van wortels die
        zoeken naar water en aanzuigen zal de kegel weer insluiten op de grond.

als de kegel leeg lekt of niet goed gevuld is zal de druk intern wegvallen de de afsluiter nutteloos worden.
        de sluiter zakt dan tot max open stand en je reservoir zal leeglopen, met rap tempo.

naast al he boven genoemde is de druk van je water slang net zo belangrijk. men maakt gebruik
        van hoogte druk en aanzuigkracht. al het water in de buis zuigt nieuw water aan. dus de slang moet
        gevult zijn met water eer er iets door komt bij aansluiten. tweede is massa druk. hoe hoger je reservoir
        staat hoe meer druk op de lang komt te staan. dit ivm het hogere water wat graag naar beneden wil.
        hou ten minste 1 meter hoogte aan volgens blumat. hou ten minste 1.5 m aan volgens bramonius

hoop dat jullie nu iets meer begrijpen over al jullie vraagstukken.

succes

Comment

Duidelijk verhaal Bram!
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

@rollUp
            we doen ons best (maar met de jaren gaat dat steeds beter lol)

ps, kleine toevoeging

het is makkelijk om de kegels onder water op de doppen te draaien. zorg dan door te kantelen
            dat alle luchtbellen uit de holtes zijn. dus zowel dop als kegel. tik onder water ook even met je nagel
            tegen het dopje, er kan lucht blijven 'plakken' in het afsluit gedeelte. onder water dichtdraaien en voila
            ze is perfect gevuld.
            (voor de A-creatieven ik gebruik daarvoor, heel handig, een emmer ga dus niet lopen pielen met bakjes lol)

Comment

Bedankt voor je uit leg bram. Maar ik heb ze wel allemaal onderwater en schuin gemonteerd. Staat ook in mijn beschrijving. Heb er net ff een uitgetrokken omdat die er uit werd getrokken door me opvoerslag. Was los geschoten. Heb deze gelijk goed verzekerd. Gat met aarde gevuld daarna sensor er direct weer in. Zag geen luchtbellen in het systeem zitten. De afstelling zit ik een beetje mee te hannesen, maar dat is gewoon nog onwennigheid van mijn kant. Leuk dat je ook meekijkt trouwens.

Comment

ja de afstelling is altijd en met de gang van de seizoenen anders. komt door
                de omstandigheden als verdamping door temperaturen etc. maar goed een handige
                tip ik stel ze af in een glas (of beker) water

gewoon het glas er even bijzetten/houden de kegel in het glas zetten en afstellen tot ze druppelt.
                zo ga je altijd uit van een 100% natte omgeving. als ze eenmaal druppelt draai ik ze 5 pijltjes dicht.
                op deze manier heb je altijd hetzelfde begin, je grond medium kan verschillen in vochtigheid. als ze is afgesteld
                direct in de grond duwen en voila.

ze zal gaan druppelen als het nodig is en kan soms dagen duren voor je dit ziet. maar de kunst
                is geduldig zijn automatisch betekend niet alleen er niets aan kunnen hoeven doen, maar ook beter
                niets aan willen doen

misschien dat deze tip je wel verder helpt

succes en groetjes.

Comment

Mooie info van Bramonius, daar kan je wat mee.
                  Over dat toppen, ik kijk nooit zo nauw naar internoden, wanneer de plant zo`n 15cm is top ik haar, hoe eerder hoe beter vind ik, des te eerder je twee hoofdstammen hebt waar nieuwe vertakkingen aan komen.

Comment

Goeie tip Bram. Die onthoud ik ff bedankt. Ben heel erg blij dat ik zoveel inside info en gebruiksmethodes krijg aangereikt van mensen die er al mee werken. Echt top jongens.

Top ik ze op de vijfde als ik zelf al een beetje wilde Krazi. Heb ik dat ook een keer uitgeprobeerd. Maar hoe vroeger hoe beter dus, ik keek altijd naar het aantal vertakkingen vanuit de internodes. Bij zeven had ik last van toppen die gingen doorhangen. Bij de derde weer niet. Misschien is de vijfde misschien een mooie midden weg.

Comment

Aantal kweekdagen: 17.
                      Aantal dagen 18-6: 12.
                      Groeiweek: 2.

Bijna twee weken groei gehad, tijd voor een kleine update. De meisjes gaan nog steeds goed. De vierde internode is zich aan het ontvouwen en de 5e is al stevig in de maak. Als deze vijfde internode goed is ontwikkeld, zal ik de meisjes bij deze internode gaan toppen. Een paar dagen daarna zal ik naar 12-12 gaan schakelen. Waarom bij de vijfde internode toppen? Is ook weer een klein experimentje van me. Ik heb namelijk al eerder op de derde en de zevende internodes getopt. Twee extremen zeg maar. Als ik bij de derde topte kreeg ik stevige planten waarvan de toppen niet ondersteund te hoefde te worden. Bij de zevende waren de stammen net te dun dus moest ik de toppen en een later stadium nog gaan ondersteunen zodat ze niet zouden bezwijken onder hun eigen gewicht. Dus wil ik nu zien of ik bij de vijfde internode en meer zij vertakkingen heb dan bij de derde internode en nog stevig genoeg zodat ik dalijk niet hoef te gaan opbinden. Qua gewicht en opbrengst zat er trouwens maar heel weinig verschil tussen drie en zeven internodes. Ik doe dit dus niet om me opbrengst te verhogen meer om de juiste balans tussen stevigheid en het vol krijgen van de oppervlakte van me tentje te vinden. De ventilator heb ik gisteren ff aan gehad, ik zag gelijk bij sommige plantjes de bladeren krullen. Dus uit dat ding, heb de ventilator ook uit me tent gehaald en de smartpotten weer over de gehele oppervlakte verdeelt. Natuurlijk me lamp hierna weer opnieuw gecentreerd.

Het Blumat systeem

Van het Blumat systeem heb ik vier van de vijf druppelaars dicht gedraaid. Omdat er eentje te ver was doorgelopen de andere 3 om me GV te verlagen rond de 180mbar. Een smart pots is gestabiliseerd op 180mbar. De bedoeling is de andere ook naar de 180 mbar te laten dalen. Ik moet immers nog een waterbeurt met bacto gaan geven deze week. Ik zal 1 dag voordat ik deze waterbeurt ook het blumat systeem afkoppelen in een emmer water liggen. Hierin zal ik dan het hele systeem ontluchten en afstellen op de manier die Bramonius hier heeft aangedragen. Namelijk onderwater ontluchten en dichtmaken daarna in een glas water de sensor open draaien dat hij loopt daarna afsluiten tot net dicht. Daarna 5 pijltjes dichter draaien. Alle sensoren zullen op deze manier worden ingesteld en geijkt. Als ik dan me met handmatige waterbeurt met bacto heb gedaan zal ik het systeem opnieuw gaan plaatsen. En nu ook met de input die ik terug heb gehad van Berry, Bram en alle mensen die ik nu ff vergeet. Dus druppelaar verder van de stam van de plant en in een opstelling waarbij ik altijd de volgorde druppelaar, plant en Vertometer aanhoud. Dit om tot meer uniforme meetresultaten te komen waardoor de instelling van de druppellaars ook wat meer uniform zullen zijn. Alle planten en potten worden dan op dezelfde manier gemeten en afgesteld. In de bijgevoegde foto's staat een foto van de doorgelopen druppellaar. Dat is de plant waar ik het zeiltje heb verwijderd zodat de grond ook meer kan verdampen. De plaatsing op die foto van druppelaar, plant en dan de vertometer wil ik dan bij elke plant op die wijze gaan plaatsen.

Nou weer genoeg gelult voor vandaag, tijd voor de kiekjes

DSC00675.jpgDSC00681.jpgDSC00682.jpgDSC00676.jpgDSC00679.jpgDSC00680.jpg
                      Mensen till next time
                      Last edited by Ronson; 23 October 2013, 16:29.

Comment

De plantjes zien er goed uit! word duidelijk veel zorg aan ze besteed. Leuk dat stoeien met de blumats, zo heb ik ondertussen ook weer wat opgestoken

greetzz Mafferd.

Comment

Jip, goed bezig!
                          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Je dames zijn goed gegroeid Ronson!

De Bluemat al onder de knie?

Gaat mooi daar!

Groet, El Plantos
                            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Bedankt jongens. Plantos heel gek, heb ik die dingen ineens onder controle gekregen. Nu ze weten dat ik ze ga verplaatsen en her instaleren lopen ze ineens goed. Lijkt bijna wel dat ze eigen willetje hebben

Comment

De blaadjes krullen idd op als de ventilator er direct opstaat. Dat komt omdat het blad dan teveel water verdampt, daarom gaat het blad ook altijd naar bovenkrullen omdat de huidmondjes aan de onderkant van het blad zitten.
                                Dan kan er meer vocht uit de huidmondjes komen.

Wat wel kan is een klein luchtstroompje toch? gewoon over je planten heen zodat de lucht niet zo warm wordt.

Comment

Bezig...
                                X