Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Yep Cook,heb net ff wat lopen modden om een lichte luchtstroming te hebben. Temperatuur loopt wat op de laatste dagen. heb nu ventilator op zacht gezet met een stand meer naar me lamp gericht dan op de plantjes zelf. Temperatuur begint weer onder controle te komen. Gaat ook wat kouder worden nu, kan wel een graadje of 2 minder gebruiken. nog ff wat natte handdoeken er om heen want me lv zakte ook ineens onder de 40% is nu weer rond de 50% nog te droog maar goed. Ik ga volgende ronde wel ff naar een lucht bevochtigertje kijken. Ach zo wordt je wel weerbezig gehouden door de dames.

Comment

Ronson! Koop die verdampingbakjes die ik ook heb, bij de blokker. Die dingen werken echt veel beter dan een stinkende handdoek
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Fijn man, dan hoef je niet alles opnieuw aan te sluiten!

Greetz
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Rolly jij werkt toch met een bevochter?, dan hebben die bakjes van jou waarschijnlijk net zoveel werking als die natte lappen bij mij. Je lucht bevochtiger deed het meeste werk. Ik wil zo'n ding bij me volgende ronde gaan inpassen als verbetering van me setup dan. Jij heb al ervaring met die dingen, wil jij mij dan helpen met welke en hoe in te regelen etc. Dat zal ik erg op prijs stellen dan

Comment

Ik heb in de groei een bevochtiger gebruikt. Bij het in bloei gaan haal ik deze altijd weg, de bakjes dan nog niet. Dat scheelt dan toch nog een procent of 5-10%. Inmiddels zijn de bakjes ook weg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Die van mij is echt top! Zit ook een externe sensor aan voor het meten van de vochtigheid. Enige nadeel daarvan is dat het een vrij kort snoertje heeft. Die heb ik dus verlengt. Nu meet de bevochtiger de vochtigheid bij mijn planten. Op basis van die meting slaat tie aan of niet. Ideaal! Kan je tzt wel wat tips geven

Comment

Zaailingen behoeven niet zo`n hoge lv, ze hebben immers een penwortel die bij stekken ontbreekt waardoor stekken dus wel een hoge LV behoeven zodat zij via het (huidmondjes) bij drinken.
              Dat wil niet zeggen dat ze het niet lekker vinden in het begin, later wanneer de plant groter is, meer gaat drinken en via de vele bladeren gaat verdampen stijgt de LV zowiezo.

Comment

Aantal kweekdagen: 19.
                Aantal dagen 18-6: 14.
                Groeiweek: 2.

Er is weer een hoop gebeurt de laatste dagen tijd voor een update. Als eerste de meisjes natuurlijk. Op het moment staan ze er ff zielig bij. Ze hebben vandaag weer een plons water gehad met bacto. Dit moest ik nog een keer doen om me bodemleven verder opgang te trekken. Bovendien werkt bacto ook bevorderend voor de wortelgroei van de plant 2 in 1 zeg maar. Heb vanmorgen bij het toedienen van de bacto beurt eerst de GV van me potten gemeten en daar de hoeveelheid bacto op aangepast. Dit om de GV's van alle potten zo dicht mogelijk bij elkaar te laten uitkomen. Ik heb GV waardes gemeten van 150, 190, 200, 210 en 220 Mbar gemeten. Vervolgens 3,8 liter bacto aangemaakt. En op de volgende manier verdeeld:

- pot met 150 Mbar, 0,6 ltr bacto.
                - pot met 190 Mbar, 0,7 ltr bacto.
                - pot met 200 Mbar, 0,7 ltr bacto.
                - pot met 210 Mbar, 0,8 ltr bacto.
                - pot met 220 Mbar, 0,8 ltr bacto.

Ik ga in de avond kijken op welk niveau mijn GV is gestabiliseerd. Gisteren avond heb ik de zeiltjes weg gehaald en het blumat systeem alvast afgesloten. Ben gisteren ook begonnen met het geven van bladvoeding. Dit om de bladeren wat op te kleuren en vitaler te maken. Van morgen bij controle zag ik dat de meiden dit wel lekker hebben gevonden. Heb ze de bladvoeding gisteren avond gegeven vlak voordat de lamp uitging. Deze blad voeding had ik nog staan van me eerdere kweekjes, Spray mix van Hy-pro. Deze bladvoeding is geheel van organische en biologische bestaands delen gemaakt. Bevat geen N-P-K's. Goed dit heb ik eerst ff gecontroleerd omdat deze spray mix bij een hy-pro voedingssetje zat wat ik bij me tent kocht. Dit setje is op minerale basis dus heb eerst ff gekeken of dit wel kon. Als iemand denkt dat dit niet het goede middel is in combinatie met de bio-voeding van Sannie, hoor ik dat graag natuurlijk. Verder heb ik de laatste dagen een beetje lopen modden aan me klimaat. De temperatuur liep een beetje op en de LV daalde aanmerkelijk. Heb me klimaat al wat meer onder controle. Toch nog een plantje die een beetje opkrult bij de bladeren. Dus ik ben nog niet helemaal waar ik wezen moet. Heb de plantjes eventjes opgemeten vandaag, ze zijn gemiddeld 16 cm groot. Afstand lamp en toppen is 54 cm. Hieronder de overzichtsfoto's van gisteren avond voor de bacto beurt en de overzicht foto van vanmorgen na de bacto beurt.

DSC00690.jpgDSC00683.jpgDSC00685.jpgDSC00686.jpg
                DSC00695.jpgDSC00696.jpgDSC00698.jpg

Het Blumat Systeem

DSC00684.jpgDSC00694.jpgDSC00687.jpgDSC00688.jpg
                DSC00689.jpgDSC00691.jpgDSC00692.jpg

Nou genoeg gelult voor vandaag. Ik zal zeggen till next time and shoot!
                Last edited by Ronson; 25 October 2013, 16:10.

Comment

Ik denk, maar weet het niet zeker, dat Hy-Pro Spray niet volledig biologisch is. Ik gebruik zelf nu Alg-A-Mic van BioBizz voor de bladvoeding.

Die spray kan natuurlijk wel gewoon, dat zal zn werk verder prima doen. Voor mijn gevoel gaat het wel een beetje in tegen het principe van volledig biologisch kweken. Dat is dus meer een gevoelskwestie dan deskundigheid

Vind je plantjes er wel netjes bij staan. Zie eigenlijk geen tekenen van stress of ander naderend onheil Hopelijk dat je deze week ook je blu-mat goed ingesteld krijg. Tis wel een leuke leerweg zo he

Straks nog die nieuwe eVSA erin, daarna nog een sms twincontroller. Ideaal, als het even warmer word gaat je afzuiger automatisch wat harder tot het weer op temp is. Nog 1 om over na te denken.... Jonguh, jij gaat leuke kweekje neerzetten!

Comment

Comment

Ps4 eeeuw..

Ziet er veder mooi uit Ronson!
                      sigpic

Comment

Ach ach ach.
                        PS4

Heb je ook liggen kamperen op het Leidseplein Ron?
                        Wat de gek allemaal niet doet voor een beetje e-loco.

Wel leuke opzet, en de planten zien er erg goed uit.

Laters
                        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Nee ik ga niet voor de deur liggen en heb hem ook niet ge pre-ordered. Koop hem gewoon in de winkel als ie voorradig is. Ben niet zo'n nerd die alles gelijk in huis moet hebben. De HD van me PS3 is bijna vol. Als GT6 uitkomt is ie ook gelijk vol. Dus wil ik de PS4 alvast in huis hebben als GTA5 en GT6 naar de 4 komt en GT7 volgend jaar.
                          Voor de rest speel ik niet zoveel meer.

De Xbox One, dat ding is nu al fataly flauwed. Te duur, te langzaam, in breuk op je privacy geen betrouwbare en stabiele servers etc etc. Waarom zo je in godsnaam een Xbox 1 gaan aanschaffen. eeewww...
                          Last edited by Ronson; 25 October 2013, 19:38.

Comment

Ik hou het lekker bij me 360 haha ^^
                            sigpic

Comment

En die twincontroller

Comment

En die luchtbevochtiger natuurlijk
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bezig...
                                X