Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hahaha dat zal zomaar kunnen Nik. Zijn wij goed in wij Hollanders, lekker op mekaar fitten en ondertussen zo gierig als de nacht. Hela 1 koekje bij de koffie he en mee eten? Ben je gek, je hebt toch zelf een huis met een fornuis.
Dat wordt een knalronde met deze setup Ronson, wacht maar die bluemats verrichten wonderen... Ze groeien daardoor echt heel mooi gelijkmatig op en je hebt geen gekloot meer met te droge grond tenzij je te laat bent met bijvullen natuurlijk
Aantal kweekdagen: 6.
Aantal dagen 18-6: 1.
Groeiweek: 1.
Zo tijd voor een update. Vanmorgen toen ik wakker werd ff in me tentje gekeken en waarachtig, alle 5 de zaden zijn boven de grond gekomen. Tijd om de lamp dan maar aan te doen. Vanaf vandaag draait me tentje weer bijna op volle toeren. Tijdsklok gezet op 18-6 en knallen maar. 4 van de zaden zijn mooi naar boven gekomen zonder hun zaadhoesjes. Bij eentje zit het hoesje er nog aan. Ik laat deze nog ff zijn gang gaan. Heb dit probleempje wel vaker gehad dus ik weet wat ik moet doen. Het ziet er naar uit dat ook dit laatste zaadhoesje door de plant zelf verwijderd zal worden, dus ik ga zelf nog ff niet ingrijpen. Al met al dus wel een geslaagde ontkiemingsronde en ben ik niet ontevreden. Hieronder de foto's van vandaag.
Ja Hipp we kunnen los. Ik verbaas me elke keer weer hoe snel die plantjes toch groeien die eerste dagen. Ik bedoel ze zijn nog geen 24 uur boven de grond en zijn de twee cm inmiddels gepasseerd. Je kan er bijna naar gaan kijken als therapeutische oefening. Alles gisteren goed gegaan verder met die dikke Deense van je?
Hoe lang wacht jij voordat je gaat over potten eigenlijk. Als je het penworteltje aan de onderzijde ziet of wacht je dan nog ff.
Bij mij gaat het ook snel in het begin, binnen 24-48 uur op! Kijk effies op topic van de hipp die deense, dan zie je het
Wacht tot ie wat worteltjes geeft onderin de gaatjes van het kweekpotje, dan is het al een plantje aan het worden...
Dan gaat ie over in de ligtmix met grote pot. Gebruik altijd zaai/stek grond om ze naar boven te laten komen, werkt
hier goed! Spreek je weer en de mazzel daar met die kleintjes
Aantal kweekdagen: 7.
Aantal dagen 18-6: 2.
Groeiweek: 1.
Tijd voor een tussentijdse extra update. Deze update wil ik eventjes gaan spenderen aan de preparatie van mijn smartpots.
Aangezien ik nu een andere kweekstijl hanteer namelijk biologisch in plaats van mineraal, moet ik mijn smartpotten ook anders prepareren dan wanneer je minerale voeding gebruikt. De biologische manier die ik ga hanteren, is de biologische manier van Sannie Products. In tegenstelling tot veel andere biologische voedingen bestaat deze hoofdzakelijk uit een schimmel (Symbioses) wat in vaste vorm door je medium gemixed moet worden. Producten van bv Biobizz zijn op vloeistof basis. Tevens werkt deze biologische stijl met buffertabs. Door het gebruik van deze dingen hoef ik enkel kraanwater te geven en de buffertabs zullen dan het PH niveau van mijn grond gaan reguleren. Tevens geven de buffertabs voor de eerste 6 weken ook geleidelijk wat voeding mee. Het ph-niveau van me grond zal wel de hele kweek gereguleerd worden door de buffertabs. Ik zal hieronder een beschrijving maken van de stappen die ik heb genomen om mijn smartpotten te prepareren. Dit om jullie een in kijk in deze techniek te geven, maar belangrijker nog om voor mezelf te kunnen toetsen of ik de juiste procedures heb gevolgd. Ik weet dat ik niet de eerste ben die dit doet en dat meerdere mensen deze techniek al gebruiken. Dus wat feedback van ervaringsdeskundigen zal welkom zijn.
Stap 1.
Als eerste heb ik een smartpot gepakt en die helemaal gevuld met lite-mix aarde. Dit om de juiste hoeveelheid grond te hebben.
Als laatste heb ik met de resterende aarde de pot helemaal afgevuld, rekening houdend met de aankomende overpot actie van mijn plantjes. Heb een leeg potje gebruikt om het plantgat vrij te houden.
Wordt pas uitgevoerd als de plantjes daadwerkelijk worden over gepot. Onderaan het plantgat zal dan nog eens 1 gram Symbioses worden toegevoegd.
Stap 8.
Als de plantjes zijn over gepot dan zal ik me bodemleven opgang moeten gaan trekken. Na het over potten zal ik de planten gaan in wateren met 1 ltr Bacto/water per plant. Na 1 week zal ik deze stap nog eens herhalen om me bodemleven een extra zetje in de rug te geven.
Goed dat was het weer voor deze tussentijdse jetser. Ik zal zeggen Shoot
Comment