Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x Sweet 'N Sour , Ronsons 4th Run

Aantal kweekdagen: 91.
    Ontkiemperiode: 5 dagen.
    Aantal dagen 18-6: 18.
    Aantal groeiweken 3.
    Totaal aantal schakeldagen: 8.

Aantal dagen 12-12: 68.
    Aantal dagen zichtbare bloei: 60.
    Bloeiweek: 9.

Update time, dit gaat de laatste update worden met nog levende planten. De meeste planten zijn rijp en mijn wietpot is bijna leeg dus de schaar gaat er in.

Algemeen

De dames krijgen stervensbegeleiding nu, ze zijn 9 weken oud nu. Een volle week gespoeld, het plan was 10 dagen spoelen maar het gaan er nu maar 8 worden.
    Sommige toppen moeten nu toch echt geknipt gaan worden anders gaan ze te ver. Dan blijven 2 exemplaren iets achter op de rest. Maar dat is jammer dan. Omdat ik geen apart drooghok heb gaan ze dus allemaal tegelijk door de schredder. Bij komende zaak is dat ik morgen bezoek krijg van me maatjes. Kan ik die gelijk een schaar in hun handen douwen. De planten zelf zullen altijd toch wel weer goed bij trekken tijdens het curen. althans dat is mijn ervaring dan. De toppen boven het bladerendek zijn mooi gerijpt de toppen onder het bladerendek zijn wat witter maar ook deze trekken bij tijdens curen.

Aptus Clean-System

Het experiment met me bodemleven en de Clean-System van Aptus is goed bevallen. De planten hebben de laatste week een volle dosis clean-system gehad dat is 1ml op 3 liter water. Dit heeft niet geleid tot ernstig invallende herfst bij me planten. Helemaal niets zelfs. Dat houdt dus in dat me bodemleven geen negatieve invloed heeft gehad van dit product. Iets waar ik wel bang voor was in verband met de schimmel remmende werking van clean-system. Nu kan ik dus gewoon dit spul meegeven tijdens de kweek om verstoppingen van me blumat systeem te voorkomen en om meer zuurstof naar de wortels te kunnen brengen. Goed nog steeds met mate natuurlijk, ik weet niet wat langdurig toevoegen van dit middel op me bodemleven zal uit oefenen.

Sannie's Biologische Kweekmethode

Dan kan ik nu met volle overtuiging kweek methode van Sannie goed gaan onderschrijven. Een erg simpele methode waar wel wat voorbereiding aan vast zit, maar daarna erg doeltreffend en erg simpel werkt. De planten zijn over de gehele kweek mooi groen gebleven geen sporen van specifieke tekorten gehad. Bovendien ben erg tevreden met de Buffertabs. Die hebben hun werk over gehele kweek goed gedaan. Me ph-meter is de gehele kweek niet uit zijn verpakking meer geweest, de buffertabs zorgden voor een stabiel ph-niveau over de gehele duur van de kweek.

Na de oogst kan ik gewoon me grond weer hergebruiken. Enkel 1 gr symbioses bij het plant gat toevoegen nieuwe buffertabs plaatsen en ik ben weer klaar. Met de bacto zal ik dan de symbioses kunnen gaan her activeren. De symbioses die nu al door me medium gemengd zijn zullen dan gewoon weer actief gaan worden. Dat maakt deze methode nog eens erg goedkoop ook.

Sativa Dominant

Het voor het eerst werken met een Sativa dominante planten is wel een behoorlijke les voor me geworden. Gezien ik altijd met indica's heb gewerkt was ik echt ff in shock wat betreft de agressiviteit van deze familie. Wat een groei zeg. Pfff had echt nog niet eerder van deze knoeperds gehad. Maar ja, heb wel leren knakken en buigen met deze ronde. Ik weet nu ook wat ik kan gaan verwachten met sativa dominante planten. Volgende ronde veel korter voor groeien en als ze door schieten nog iets lager knakken. Dit is trouwens ook wel een erg mooi soortje om een scrog mee te doen je krijgt makkelijk 1 m2 vol met 2 planten. In ieder geval heb ik deze ronde weer een hoop op gestoken waar ik in mijn volgende rondes weer op kan gaan voortborduren.

Het Blumatsysteem

Het blumat systeem ben ik erg tevreden over. Vooral de meters zijn erg goed bevallen. Ik kan deze meters iedereen aanraden. Werken erg simpel en je weet direkt wat je moet doen kwa water of voedingsgiftes per plant. De druppelaars heb ik wel ff mee zitten hannesen, maar kreeg het systeem na een tijdje goed aan de praat en heeft met een enkel incidentje goed zijn werk gedaan. Echter zijn hier nog wel wat verbeteringen aan te maken in mijn ogen. Ik zal de volgende ronde met Maxi-blumats gaan werken om me sensoren op de zelfde diepte als de meters te krijgen. Bovendien zal ik wat verdeel druppelaars gaan testen om me watergifte wat homogener over de potten te verdelen. Verder zal ik verder gaan met dit systeem. Het systeem heeft deze kweek erg eenvoudig voor me gemaakt.

De Smartpotten

De Smartpots zijn een regelrechte aanrader voor iedereen. Niet dat ik ineens erg grote planten heb nu, wat ik niet echt wil toewijzen aan het gebruik van deze potten. Wat ik wel zie is dat ik een erg gezond wortelsysteem met deze potten kreeg waar erg veel zuurstof op gemakkelijke manier bij de wortels komt. Een keer te nat met water of voeding?. Geen probleem, door de ademende werking waren dit soort problemen binnen 24 uur verholpen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat deze potte meer verdampen dan een normale pot. Je waterverbruik gaat wel aanzienlijk omhoog met het gebruik van deze potten. Erg tevreden over en gezien de prijs van deze dingen is het geen weg gegooid geld.

Al met al weer een bewogen kweekje geweest, hieronder de laatste foto's van de dames. Morgen gaat de schaar er in.

Het Klimaat

DSC01198.jpgDSC01199.jpg

De Dames

DSC01191.jpgDSC01201.jpgDSC01192.jpg

DSC01193.jpgDSC01194.jpgDSC01195.jpg

DSC01196.jpgDSC01200.jpg

Goed tot de volgende dan maar weer. Ga ik me alvast mentaal voorbereiden op de aanstaande lynchpartij.

Comment

Huh,lynch partij...ben ik ook uitgenodigd....

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

iedereen is welkom. Heb Scharen genoeg

Comment

Veel succes met je slacht partij. Ze zien er mooi uit, en zo te zien ga je wel ff je handen vol hebben ^^ hoop voor je dat je 1.1 op 1 draait

Die witte top had je gewoon kunnen houden, had op wf gelezen dat een een of andere genetische afwijking was of iets met te dicht op de lamp.. En te dicht op de lamp kwam wel overeen met jou
          sigpic

Comment

Veel knipplezier ron.
            Daar ga je wel wat werk aan hebben.
            Benieuwd naar de smaak. Sweet n sour.
            Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
            Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Bedankt Berry en Smokin. Ik ben bang dat ik idd wel ff bezig ben morgen. Kan ook niet wachten hoe ze gaan smaken

Comment

Ziet er lekker uit kerel en veel succes met knippen straks

Leuke ronde geweest om te volgen op naar de volgende!

Comment

Ze zijn erg mooi geworden Ronson!! Veel succes en plezier met het knippen...
                  Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Ronsie!

Ziet er mooi uit kerel! Daar mag je met recht trots op zijn

Enige wat ik me afvraag is hoe het komt dat je zoveel uitlopertjes hebt op je toppen. Vind ze zelf altijd erg irritant... Dacht altijd dat het met temperatuur te maken had. Ben wel benieuwd wat jij daarvan vind

Straks nog een rookverslagje en je hebt een net verslag gemaakt. Keurig!
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Jaja dat word een prachtige eerste oogst van het jaar Ron !

Ik ben benieuwd man!
                      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

jep ronnie erg mooie buds
                        misschien wel de mooiste op dit moment hier
                        maar dat durf ik neit zeker te zeggen
                        succes nog verder
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Knip ze Ronson.
                          Het is een mooi veld geworden zo.
                          Als je toch zo bang ben dat je bodemleven op den duur dood gaat met die Aptus kan je die dan niet apart doorspoelen bv met aqauriumpompje en slang erop aan en even doorpompen in reverse dus bij de blumat aansluiten en terug je voedingsvat in.
                          Weet je al wat je de volgende ronde gaat zetten?

Comment

Canna, El Plantos bedankt ik ga morgen beginnen. wou ze toch nog 2 dagen extra spoelen just 2 be save.

Rolly, Bedankt ik denk dat die uitlopertjes met het licht te maken heeft. sommige hebben er vrij kort opgestaan zijn daarna onder hun eigen gewicht gaan liggen daarna zijn die uitlopertjes weer naar het licht gericht van die toppen. Ze staan nu droog morgen gaan ze om

Nik, Poepzak, het zijn idd erg mooie buds nu. Maar ja ff zien wat er nu het drogen van overblijft. Ik heb wel veel compacte toppen maar ook een paar waar een behoorlijke hoeveelheid fluffy wiet aan zit. Dus ik ben ook erg benieuwd wat hier nu eenmaal droog van overblijft. De potten staan iig klaar.

MWay, bedankt. Dat pompje heb ik idd ook al. Ik ga dat ook doen. Zo reinig ik weer me hele systeem. De test was meer om te zien hoe me bodemleven zal reageren. Dit spul werkt erg goed bij minerale voeding en zou ook met biovoeding gebruikt kunnen worden. Maar dat is niet echt getest en uitgeprobeerd. Daarom deed ik deze test ff. Als ik dalijk ook me voeding door de druppelaars geef kunnen de druppelaars gaan dicht slibben. Dan heb je dit spul nodig om je druppelaars blokkade vrij te houden en om je voeding langer goed te houden in je vat. Zit namelijk veel zuurstof (peroxide) in dit product wat je voeding langer goed houd in je vat en zuurstof afgeeft aan de wortels.

Maar ja me bodemleven is 1 grote schimmel daarom heb ik het geprobeerd op het laatst. Als dan me bodemleven het loodje ligt had dat geen probleem geweest. Nu weet ik dat me bodemleven niet echt last heeft gehad van dit spul. Nou kan ik dus met wat meer vertrouwen met dit spul gaan werken zonder in de zorgen te zitten dat me bedoemleven wordt afgemaakt.

Heb nog 5 SnS zaden liggen hier, die ga ik ook opmaken. Dus volgende ronde weer een zelfde ronde, alleen dan wel met de lessen die ik uit deze ronde heb geleerd.

Comment

Aantal kweekdagen: 95.
                              Ontkiemperiode: 5 dagen.
                              Aantal dagen 18-6: 18.
                              Aantal groeiweken 3.
                              Totaal aantal schakeldagen: 8.

Aantal dagen 12-12: 72.
                              Aantal dagen zichtbare bloei: 64.
                              Bloeiweek: 9.

Goed tijd voor de update der updates. De dames zijn een koppie kleiner gemaakt de laatste dagen. Tijd om jullie maar weer eens op de hoogte te brengen.

Eergisteren ben ik dan maar begonnen met de oogst. Heb deze helemaal in me uppie moeten knippen, dus ik ben daar ook 2 dagen mee bezig geweest. Ben blij dat ik nu weer ff tijd heb om de rest te gaan afhandelen. Tijdens de oogst heb ik veel compacte toppen mogen oogsten en ook een aantal fluffy toppen. Maar deze fluffy zijn zwaar in de minderheid.

De meeste toppen waren in zeer goede conditie. Maar wat me echt opviel tijdens het knippen is dat ik zeker bij 4 planten een rode pheno heb aangetroffen. Heel erg cool. Had ik ook geen rekening mee gehouden. Maar meeste toppen zijn roodachtig waarvan de bladeren in die toppen naar de paarse kant neigde. Gek dat ik dit niet eerder heb gezin tijdens de kweek. Zal wel met het licht te maken hebben.

Maar het was niet allemaal koek en ei. De grootste top die er tussen zat zag er goed uit aan de bovenkant. Toen ik hem omdraaide zag ik dat de onderkant vol met toprot zat. Erg jammer dat dat precies weer die knoeperd moest wezen. IK heb deze top helemaal uit mekaar gehaald. De rot er uit geknipt en geplukt en daarna de goede gedeeltes te drogen gelicht op een boord. Denk dat ik zeker 60% van deze top heb kunnen weg gooien. Jammer.

Verder had ik ook een top die voor de helft echt al helemaal droog was. Weird lijkt wel of deze ineens is afgesneden van al zijn voedingsstoffen gedurende de kweek. Deze top was verder helemaal goed. Geen toprot maar echt gewoon gort droog. Was voor de helft afgerijpt met meer clear dan milky maar rookbaar. Deze top mix ik wel door me restant bleu berry's heen. Dan heb ik weer ff genoeg. Maar heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Ik moest hier wel ff van achter me oren krabben.

Verder staan me smartpotten nog ff te drogen. Ik zal van de week nog wat foto's bijvoegen van de wortelkluit van deze dames. Heb ik de sensoren van de blumat meters en druppelaars te week liggen in een emmer met een hoge concentratie clean-systeem. Dit om alle organische aanslagen uit deze sensoren op te lossen. Heb deze sensoren eerst ff afgespoeld en me een schuursponsje schoon gepoetst. Zelfde heb ik met me leidingen net gedaan. Voor de volgende ronde staat me blumat systeem iig alweer bijna helemaal klaar en ready to go.

Ik zal hieronder de fotorapportage van de slacht weergeven.

Voor de slacht

DSC01202.jpgDSC01203.jpgDSC01204.jpg

DSC01206.jpg

Tijdens de slacht

DSC01208.jpgDSC01209.jpgDSC01223.jpg

DSC01224.jpgDSC01222.jpgDSC01225.jpg

DSC01233.jpg

Het Knippen

DSC01213.jpgDSC01221.jpgDSC01214.jpg

DSC01215.jpgDSC01219.jpgDSC01220.jpg

De top met toprot

DSC01227.jpgDSC01230.jpg

Na de slacht.

DSC01226.jpgDSC01228.jpgDSC01229.jpg

DSC01234.jpgDSC01235.jpgDSC01232.jpg

Zo, ik denk dat ik weer de helft vergeten ben. Maar deze update duurde bijna net zo lang als het knippen. Dus ik laat het ff hierbij. Ik zal van de week nog ff de wortelkluiten vast liggen en laten zien. Neem nu ff een dagje off duty. Till next time.

Comment

Zat dat droge gedeelte in een hoek? Want ik heb het ook een keer gehad en die stond met het droge gedeelte in een hoek geparkeerd, de rest van de plant was verder normaal op het achterste gedeelte na dat was droog en klaar om te roken weet niet waar dat aan ligt maar vond het niet zo erg.

Erg leuk verslag geweest om te lezen en te volgen
                                Succes met drogen en het oproken, op naar de volgende ronde!

Comment

Bezig...
                                X