Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nirvana short rider 1x

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nirvana short rider 1x

    Korting op 420shop
    Beste groeiers

    Ik wil binnenkort weer een nirvana short rider binnen gaan zetten na een paar mislukte pogingen. Ik ga een kweekverslag bijhouden zodat ik meschien wat hulp kan krijgen van ervaren kwekers zodat het niet weer mis gaat Ik ga een coolwhite lamp gebruiken voor de groei, en een gewoon spaarlampje voor warmte.
    Als grond wil ik aarde met potgrond mengen en niet overpotten. Dus in een keer een grote bak.
    Ik ga hem in mijn kamer neerzetten met een pc fan erbij met voldoende frisse lucht via een rooster.
    Het kiemen was de vorige x prima gelukt en de kleine plantjes waren ook boven de grond gekomen en niet gestrekt.
    en toen ging het mis de plantjes werden een donkere groene kleur en groeiden niet meer
    Binnekort een update als alles binnen is


    Groetjes (hobbykweker)

    #2
    Re: Nirvana short rider 1x

    Als je in de open kamer kweekt zal je plantje idd geen wiet geven.

    Denk aan lichturen.

    Comment


      #3
      Re: Nirvana short rider 1x

      Sorry was vergeten te vermelden dat het om een autoflower ging. Bij deze soort maakt dat tog niet uit?

      mvg

      Comment


        #4
        Re: Nirvana short rider 1x

        Nee tog niet???

        Comment


          #5
          Re: Nirvana short rider 1x

          Zou eens wat kweekverslagen doorkijken voor de grap. Micro misschien ?

          toch ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Nirvana short rider 1x

            als je gewone aarde gebruikt kan het zijn dat je plantjes niet genoeg lucht krijgen, heb dit zelf aan de hand ondervonden
            een maat van mij heeft dit ook gedaan bij hem lukte het wel maar zou je toch aanraden van een zakje bestemd voor wietkweek te kopen
            Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
            groe(n)tjes for all

            Comment


              #7
              Re: Nirvana short rider 1x

              Best geen aarde van buiten zomaar in je potgrond mengen. Dit kan vol ongewenste beestjes en schimmels zitten, al was het maar de eitjes/sporen ervan. Die komen dan in het lekker warm hok boven de grond en voor je het weet zit je met een plaag.
              En zoals eerder gezegd, best koop je eens een zak potgrond (best Light-Mix) in de growshop. Ik weet niet van waar je bent, maar zelfs in BE zijn er enkele

              Met hoeveel watt aan licht ga je dan precies kweken?? Je hebt toch minimaal een lamp nodig van 20Watt (effectieve watts!!).

              Zorg dat je pc-fan afzuigt ergens bovenaan het hok en niet inblaast, dan zit dat wel goed

              Hoe groot gaat je hok zijn?
              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

              Comment


                #8
                Re: Nirvana short rider 1x

                Allereerst bedankt voor alle reacties ik waardeer dit enorm omdat ik graag hulp wil. Ben al micro kweekverslagen aant doorlezen en Ja ik ga na nader inzien geen tuingrond gebruiken maar universele potgrond bedankt voor de tip rufneckdeuce.
                Bombadil ik wil niet echt in een hok gaan kweken meer in een hoekje in me kamer. Ik slaap op de zolder dus het dak loopt schuin af Ik wil hiervoor een soort zeil ophangen aan het plafon zie foto voor het idee.


                Groen.png



                Heb ik bij mijn lucht invoer ook een pc fan nodig of zou zonder voldoende zijn. En de zijkant blijft open kan ik dit beter dichtmaken of open laten.
                Alle tips zijn welkom

                mvg Uit t zuiden

                Comment


                  #9
                  Re: Nirvana short rider 1x

                  Is dit zo een goede opstelling of juist hellemaal niet? ik hoor graag van jullie.
                  Nog info over de lamp: een coolwhite of warmwhite deze moet ik nog halen
                  en een gloeilamp voor warmte van 60 w

                  groetjes

                  Comment


                    #10
                    Re: Nirvana short rider 1x

                    Coolwhite voor de groei, warm voor de bloei.
                    Maar het kan allebei, zolang je die lamp maar op maximaal 5cm van de plant houdt.
                    Een gloeilamp voor warmte is onzin, of vriest het op je kamer ?
                    Dan kan je er beter nog een stapel spaarlampen bij hangen, liefst 'n zo hoog mogelijk wattage.
                    Tattie had al een leuke oogst bijvoorbeeld, onder 3x 23W spaarlampen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Nirvana short rider 1x

                      als ik dan de coolwhite lamp net boven het plantje hang en de spaarlamp boven in de ruimte voor warmte zou dit werken

                      Groetjes en slaap op de zolder en zuig lucht af rechtstreeks van buiten en t word weer kouder dus daarom extra warmtelamp?

                      en spaarlamp zijn daar nog verschillen in waar ik een bepaald soort spaarlamp voor moet halen?

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Heb me zaadjes gehaald het zijn royal dwarf autoflowers geworden.
                      Ik heb wat foto's en nog wat vragen

                      1. op mijn universele potgrond staat voeding voor 2 maanden. Is dit teveel overleven mijn plantjes dit ?
                      2. ik ga als de zaadjes ontkiemt zijn ze ophogen zodat ze net onder de 2 lampen staan, Kan ik hem dan het beste in het midden eronder zetten of recht onder een.
                      een lamp is een spaarlamp en de andere een warm white

                      1069257_680449701967814_515637333_n.jpg1375888_680449715301146_953189731_n.jpg1380058_680449725301145_1599921471_n.jpg

                      Greetz

                      Een zaadje zit in het kiembakje
                      Last edited by Lildon405; 20 October 2013, 09:36.

                      Comment


                        #12
                        Re: Nirvana short rider 1x

                        Het zaadje heeft al een scheurtje graag zou ik horen of potgrond met 2 maanden voeding niet te sterk is?

                        Comment


                          #13
                          Re: Nirvana short rider 1x

                          Ja, da's te sterk.
                          Probeer het met cocos(zonder voeding) of zaai-en-stekgrond.
                          Evt. kun je die grond wel gebruiken, maar dan moet je het vermengen met de helft zand in het begin.
                          Als het plantje wat groter is kun je ze overpotten naar iets groters met die potgrond zonder extra zand.

                          Kan je die kap onder je lampen weghalen ?
                          Dat houdt heel veel licht tegen, en daar heb je al niet zo veel van eh...

                          Hmm, tja als het echt onder de 15 graden wordt op je zolder moet je idd bijverwarmen, daarvoor is een gewone gloeilamp beter, maar qua licht heb je daar niets aan, vandaar..
                          Je kunt alvast beginnen met de lampjes aan te houden op het koudst van de dag....dat zal meestal 's nachts zijn
                          Last edited by QnQ; 20 October 2013, 10:15.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Nirvana short rider 1x

                            ik zal cocos gaan halen of light mix. bedankt voor de reactie
                            Ik ga ook nietmeer in dit oude terrarium kweken maar in een kleine houte box (micro). Zodat ik geen last heb van dit vervelende rooster.
                            ik zal de coolwhite hierin hangen met verstelbare afstand en dan de tempratuur alsvast meten ook waar de lucht van buiten afkomt.

                            greezt (fotos binnekort van de ruimte)

                            Comment


                              #15
                              Re: Nirvana short rider 1x

                              Vandaag het kweekhok afgemaakt niet echt (professioneel) maar dit was ook niet de bedoeling. Gewoon voor de hobby.

                              1x coolwhite en een spaarlamp meschien tijdens de bloei nog een lamp erbij.
                              zelf een soort ventilatie systeem in elkaar gezet werkt aardig (pc fan)

                              Het zaadje is druk bezig met ontkieme


                              Hier de foto's

                              Zi6_0352.jpgZi6_0353.jpgZi6_0355.jpg
                              Last edited by Lildon405; 20 October 2013, 21:50.

                              Comment

                              Bezig...
                              X