Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia en 3x White whidow RQS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Amnesia en 3x White whidow RQS

beste mede hobbykwekers,

na vandaag in mijn tentje geweest te zijn zakt het moed me helemaal in de schoenen
    ipv een mooi tapijtje groen is dit al grotendeels geel aan het worden.
    vooral linksvooraan is het enorm slecht bijna niets groen meer aan of je moet al dichter bij de top gaan kijken.
    na wat opzoekwerk vondt ik dus mijn probleem en zoals escar het al zij is het cal-mag tekort maar al in gevorderde staat wegens het te laat ontdekken (ben ook nog maar een beginneling).hier ook een link van waar ik mijn probleem gevonden heb; http://www.growweedeasy.com/calcium-deficiency-cannabis . nu vraag ik raad aan jullie wat ik moet doen zit nu morgen op bloei W6 D1 had dus ook gelezen dat ze niet meer zullen zwellen.

wat zou ik doen nog steeds even paar dagen water en dan terug stillaan beginnen bijvoeren
    of meteen aan het spoelproces beginnen bij de ww, de amnee heeft er nog zoveel last niet van, van dat tekort.
    maar als ik dan zo een beetje rekenwerk doe morgen dag 36 bloei + 14 dagen spoelen wilt zeggen dat ik zal knippen op dag 50 wat me nog vrij vroeg lijkt te zijn.

dus daarom medegrowers graag jullie mening want ik weet het niet meer.
    grtz
    thugz
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Laat nog maar staan, zolang er nog bladeren aanhangen leven ze nog
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Gewoon water geven en spoeltijd verlengen, daar kan je niet fout mee gaan
        Zoek ook even de Ph waardes van jouw waterleidingsbedrijf.

Een plant gaat niet de pijp uit van water.

Je moet het ook zo zien, je hebt geen Magnesium en Calcium tekort.

Jou plant heeft moeite, doordat deze teveel Kalium heeft gekregen, dat is heel anders.

Neem gewoon een lange spoeltijd en je zit altijd zeker.

Laat ze wel staan, niet te vroeg oogsen, ze zwellen zeker nog flink aan.

Als je in week 6 knipt, heb je wel THC, maar deze is nog niet actief..
        Dit is slecht omschreven, ik weet het, maar dat is wel het geval...

Week 8 a 9 is de knipweek, soms langes soms korter.

Dus.....

Laten staan.
        Last edited by Escargot; 26 December 2013, 11:12.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

okey thanx mannen voor de geruststelling.

zal nu even enkel water geven doe ik ook al 2 dagen.
          en zal deze verlengen naar een week enkel water

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

na wat opzoekwerk heb ik het gevonden.

tussen de 7 en 8 gemiddeld op jaarschaal 7.77

Comment

Hoi Thugz

Ik zit ook met vergeling (zie mijn verslag). Heb heel veel gelezen een de conclusie is altijd over of onder voeding en/of teveel of te weinig water!
            Ik zit op dag 33 van de bloei (12/12). Ik gebruik Biobizz.

Normaal geef ik elke 2 dagen 1 liter water per plant met BioGroei, BioBloei en BioTop volgens schema. De leiding water hier loopt op tot 8.8 dus gebruik ik ph- om de zuurgraad rond de 6 te krijgen. Als ik het goed begrijp worden voedings-stoffen niet opgenomen door de plant als de ph boven de 6.8 zit. Als ik de voeding hebt toegevoegd aan het water zit ik net boven ph 7, dan heb ik maar 1ml (voor 3 litre water) ph- nodig om de juiste ph te bereiken. Ik heb alleen een ph meter.

Eergisteren gaaf ik alleen een halve liter afgezuurde water, vandaag hingen ze helemaal slap, zelfs de topjes. Eerste conclusie, ik geef niet teveel water.
            Vandaag heb ik elke plant 1 liter water gegeven zonder voeding maar wel afgezuurd. Nu afwachten. Ik denk dat ik het zelfde moet doen bij de volgende buurt als de medium heeft een "buffer" werking wat betekent dat ook al geef ik alleen water voedingsstoffen in de medium worden geactiveerd.

Ik denk dat het enige manier om er echt achter te komen is door experimenteren, wel zorgelijk als de buds beginnen lekker dik te worden maar het is uiteindelijk onkruid en kan heel wat hebben!

Deze hobby is volgens mij gedeeltelijk wetenschap en de rest kunst.

Succes

DR

Comment

bedankt voor de uitgebreide uitleg.
              maar ik heb dus geen ph meter en kan mijn ph niet controleren.
              de waardes heb ik van de site van de waterschapij
              ook zit ik met een blumatsysteem nu sinds kort ook zo een sensor daarvan voor de vochtigheid in de grond.
              en bleek dus dat mijn eerst helft van bloei en tijdens de groei teveel water kreeg want die digital gaf op het moment dat ik hem erin stak 20 aan
              veel te nat dus.

dat is nu verholpen dus krijgen goed water nu alleen maken we dan de fout van green sensation te vroeg toe te dienen.
              ondertussen mijn 2de fout.

dan had ik tijdens de nachten een vochtigheid van +- 80 was ook te hoog nadien bleek dat ook mijn afzuiging in de nacht moet draaien (wist ik niet)
              die vochtigheid heb ik gehad tot bloei w4 ong

dat is dan al nr 3

ook voederde ik mijn plantjes wat te gretig hoe meer voeding hoe meer weed dacht ik. NIET DUS waarmee ik zo goed als mijn hele kweek met een ec waarde zat van 2 behalve in het begin he. maar laat ons zeggen vanaf w2bloei zaten ze met die hoge ec waardes
              dat is nr4

dus wat ik wil zeggen na alles op een rijtje te hebben gezet zijn dit grotendeels beginnerfouten, ben ook een beginner.
              maar wie niets doet kan niets fout doen en al doende leert men.

laat dit dus maar een lesje zijn voor de volgende kweek.

en om dan toch op 5 fouten te eindigen ook meet ik dus mijn ph niet aangezien ik geen ph meter heb.

grtz
              thugz

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DrRishi View Post
                  Omdat ik hier leiding water met een zeer hoge ph heb heb ik gekozen voor de ph meter. Of het helpt weet ik niet maar nu maak ik geen zorgen over ph, ik weet het (zolang dat ding goed geijkt is!).
                  100% biologisch kweken i.c.m. sannie's buffertabs en je hebt geen nood meer aan ph meters.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                    100% biologisch kweken i.c.m. sannie's buffertabs en je hebt geen nood meer aan ph meters.
                    dat is mss iets voor de volgende kweek

Comment

Er zijn meerdere voedingen waarbij je geen ph hoeft te meten. Ik ben hier zelf vanaf gestapt omdat je 0,0 info hebt als je problemen gaat krijgen.
                      Ik gebruik metrop bio en het eerste wat ik gedaan heb is op conrad voor 110 euries een ph meter die je in de grond ken stouwen gekocht. Hierdoor kan je bijv ph problemen uitsluiten. Tevens is mijn leidingwater hier ph 8 dus absoluut niet goed voorde dames hierdoor had ik altijd hetzelfde probleem als jij ook in week 4 5 bloei. Is er in je omgeving niet iemand met een ph meter die je ff kan lenen?
                      Verder zoals escar zegt lekker doorspoelen nu (ook kan je se ff in de douche zetten en 60l water erdoorheen pompen en daarna goed droog laten trekken.

Comment

Ik ben het ook niet helemaal eens met de conclusie van de plant kan geen Voeding opnemen bij een Ph hoger dan 6,8

Dit geld alleen bij een ijzer probleem, niet voor jouw hele voedings patroon.

Kaliumoverschot zorgt dat een plant problemen geeft met opname van meerdere voedingsstoffen.

Tweede is, dat de problemen zijn ontstaan na de te vroege gift van een PK middel.

Lijkt je dit niet logisch??

Gewoon dieet geven en zorgen dat de plant zich stabiliseert.
                        Schade is er wel gedaan, echter geen nood, oogst is vrijwel zeker.
                        de plant zal alleen wat minder opbrengst geven.....
                        Niet slecht voor een eerste kweek lijkt mij.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                        okey thanx mannen voor de geruststelling.

zal nu even enkel water geven doe ik ook al 2 dagen.
                        en zal deze verlengen naar een week enkel water
                        Nee dit verleng je niet naar een week zonder Voeding

Dit ga je verlengen tot het eind van jouw kweek.

Als je nu een week stopt zitten we al in week 7

Jouw oogstweek kan week 8 of week 9 zijn.

Je moet (zeker met de dosis K die jij gegeven hebt) minimaal 10 dagen spoelen.

Wat denk je zelf maatje???

Is gewoon helemaal geen voeding meer deze kweek geen optie ???

Lijkt me wel
                        Last edited by Escargot; 26 December 2013, 16:05.

Comment

ja dat dacht ik ook escar kijk wat eerder hierboven en daar zal je zien dat ik dit ook voorstel om al te beginnen met spoelen en geen voeding meer te geven.
                          dit voor de ww dan.

hoelang geef ik dan de amnesia best enkel water?
                          morgenavond als het licht uit gaat trek ik wat fotos en zet ze hier neer dan.
                          kunnen jullie ook de stand van zaken zien.

@psy ben hier nog maar komen wonen dus veel mensen ken ik hier nog niet. en in men vriendenkring zal ik deze ook niet vinden.
                          en spoelen zal nogal moeilijk gaan aangezien ze onder een scrogg zitten.

grtz
                          thugz

Comment

Tot ze er om begint te vragen....

Ongeveer 4-5 dagen... vervolgens alleen bloeimiddel, tot het moment van spoelen lijkt me.

10 dagen is de richtlijn voor spoelen, de calculatie is dus makkelijk.

Comment

okey thx mate,

binnen 3 tal uurtjes zullen de fotos er ook op staan
                              en zal dan al eens wat trich-shots proberen maken van de ww

Comment

Aardekweek spoelen is bij mij al slecht afgelopen. Heb kort daarna last gehad van over bewatering omdat er te veel water achter gebleven was na spoelen. Dat zou persoonlijk niet meer proberen. Als je iemand kent met grote visbak met exotische vissen die hebben ook een geschikte ph meter. Gewoon al handiger om op te antwoorden als ze vragen waarom je hem nodig hebt.
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

Comment

Bezig...
                                X