Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Ik heb zelf nooit bloeiende toppen geknakt (geen ruimte voor in mijn kast) maar knakken is de standaard methode om te zorgen dat je planten niet in je lamp groeien. Blijkbaar kunnen ze daar tegen.

Ikzelf zou dat inderdaad doen: Proberen de overblijvende plant het oppervlak te laten vullen.

Comment

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ik bedenk me nu dat ik een week geleden ook al een top geknakt had. Die groeide te snel en helemaal naar de rand. Die heb ik terug gebogen naar het midden. Dat ging inderdaad ook prima. Zou ook de lamp er vertikaal maast kunnen zetten. Er is feitelijk toch nog maar 1 plant over.

Ik weet niet of scrogg echt meer oplevert. Die twee planten die nu niet produceren hadden dat met scrog ook niet gedaan. Blani en Krasi krijgen ook hun hok vol met dat pletten van hun planten.

Probleem is dat ik in mijn geval zowel geen ruimte heb verticaal (door de beperkte lichtdiepte), maar ook niet horizontaal. Dan zou ik beter voor twee armaturen kunnen gaan (dan heb je veel minder wand verliezen), maar als ik 220W aan T-Neon ophang dan kan ik beter een HPS kopen.

Volgens de "regels" van het mainlinen had ik de planten ook helemaal plat moeten maken:
        radical-main-lining.jpg
        Van: http://www.growweedeasy.com/main-lin...que-nugbuckets

Dat heb ik nooit gedaan omdat de lamp maar zo'n klein oppervlak belicht.

Op dit moment neig ik er toch meer naar om hetzelfde gewoon weer nog een keer te doen. Alleen dan met 2 planten aan de gang. Vooral ook minder bang zijn met het knakken en de planten wel gewoon goed plat leggen totdat ze ieder een oppervlak van 30x30 vullen.

Het kweken van meerdere soorten door elkaar is wellicht ook niet handig. Of beter gezegd, ik ben daar te lui voor. Iedere soort heeft toch net weer een andere dosis voeding nodig. Die Flowerbomb Kush heeft overduidelijk een tijdje teveel voedig gekregen. Wellicht dat dat ook de bloei geremd heeft en de extreme bladvorming veroorzaakt heeft. Aan de andere kant ik heb toch het liefst zoveel mogelijk verschillende soortjes om het allemaal een keer te proberen

Moet ook gewoon nog even afwachten wat de oogst wordt. Die Bubblegummer kan toch best op weg zijn naar een prima oogst. Ruikt in ieder geval ook wel erg geinig.
        Last edited by Wietefras; 30 December 2013, 13:18.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Mooi die tricho foto Wietefras! Ja die foto vraagt idd om een hakbijl...
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Was op WF toevallig ook een discussie over het aantal bloeidagen. Begin je dat nou te tellen vanaf de omzetting naar 12/12 of vanaf de zichtbare bloei. Ben er zelf altijd vanuit gegaan dat de kweekschema's de "bloei" zien vanaf het moment dat je over gaat op 12/12. Dan heb je namelijk andere voeding nodig om de plant te helpen met de bloeiaanzet. De schema's hebben dan vaak ook een soort mengvorm van groei+bloei.

Begin nu toch ook te twijfelen of dat niet voor de bloeiduur ook geldt. Dat de breeders toch ook rekenen vanaf de omzet.

Deze kweek is in ieder geval klaar binnen het aantal weken sinds de omschakeling naar 12/12 . Die FBK is dus klaar na 4 weken zichtbare bloei en 6 weken 12/12. De Bubblegummer zou 8 weken moeten hebben en het ziet er naar uit dat die na 6 weken "zichtbare bloei" en 8 weken 12/12 ook wel klaar is.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Die fbk is gewoon abnormaal snel klaar. Kan een voordeel zijn. Bijv als je sog toepast.
              Bloei tel je vanaf de zichtbare bloei (vind ik) omdat op het moment dat je je lichturen omschakelt naar 12/12 er helemaal niets aan je plant veranderd.

Ja, de dagen erna gaat je plant bloeihormonen aanmaken. Dit zorgt voor de bloei.

Meestal klopt de (zichtbare) bloeitijd die staat vermeld wel ongv. Vaak is dat zelfs te kort ingeschat, de meeste mensen willen een soort met een korte bloeitijd.

Comment

lekker!!!!
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

In de plant is er met een enkele nacht al verschil, want dat "overschot" aan bloeihormoon is er direct na de eerste nacht al.

Het gaat er meer om dat er een standaard punt gekozen wordt om te tellen hoeveel dagen het duurt totdat je kan oogsten. Bij AF-jes geven de kwekers het aantal weken van zaad tot oogst.

De kweek schema's gaan zeker uit van de licht cyclus. Dat staat er gewoon op. Bij Canna vermelden ze beide. De groei en bloei fase (18/6 tegen 12/12) en daarnaast de vegetatieve en generatieve fases (zichtbare bloei). De bloei fase in hun schema begint ook op moment van omschakelen 12/12:
                  CannaCoco.jpg

Heb nog even zitten zoeken in de boeken, maar Ed Rosenthal en Jorge Cervantes gaan voor indoor kweek uit van de "bloei-initiatie" (schakelmoment 12/12) en Greg Green weer vanaf sexe vertoning (echte bloei). Blijkbaar is hier gewoon geen eenduidige aanpak voor.

Sannie en Greenhouse tellen hun bloei periode duidelijk wel vanaf omschakelen naar 12/12, maar wellicht doet ook niet iedere zaad kweker dat inderdaad.

Hier bijvoorbeeld een kweek video van GreenHouse BigBang waar ze na week twee van de "bloei", de eerste pistils tonen:

Op zich maakt het ook niet zo uit waarschijnlijk, want de ene kweker wacht toch weken langer op amber trichomen terwijl de andere de plant al bij een flink deel milky om zal hakken. Maar toch, het zou wel prettig zijn als iedereen dezelfde telling aan hield.

Comment

Leuk dat je wat hebt opgezocht, ik wist niet eens dat er nog kwekers waren die vanaf de omschakeling rekenen.
                    Het blijft dan gewoon een voorkeurskwestie. Net zoals de verschillende manieren van kweken.

Je hebt ook zo'n interessant verslag zeg

Comment

sigpic

Comment

Rekenen vanaf 12/12 zou wel verdomd handig zijn. Bij het bestellen van zaadjes zou je dan enig idee hebben wanneer je kunt oogsten. Bovendien is 12/12 een prettig eenduidig moment, terwijl "bloeiverschijnselen" nogal voor interpretatie vatbaar zijn.

Wat een zaadverkoper waarschijnlijk graag aangeeft is de kortst mogelijke tijd, om positief op te vallen tussen de andere zaden. Dat moeten andere zaadverkopers dan weer overnemen, terwijl de eersten een nog kortere periode bedenken. What's next? Weken-vanaf-eerste-bruine-pistels? Weken-vanaf-begin-spoelen?
                        Het zou eigenlijk heel fijn zijn als de zaadfabrikanten 3 dingen aangaven: Weken tussen 12/12 en eerste bloei; weken tot stop groei; en weken tot oogstrijp. Daar zouden we wat aan hebben.

Comment

Ja, dat zou inderdaad wel handig zijn. Zeker als je elke keer een nieuw soortje wil proberen.

Gelukkig hebben we forums met kweekverslagen zodat we bij elkaar kunnen spieken hoe lang alles zo'n beetje duurt. Al heb ik geen Flowerbomb Kush kweek kunnen vinden (zaden bestaan nog niet zo lang).

Het probleem wat ik er een beetje mee zie is dat ik vermoed dat de tijd van 12/12 omschakeling tot echte bloei makkelijk een week kan varieren afhankelijk van of de plant al weken voorgroei gehad heeft of niet. Als je al voorbloei hebt op de plant dan zal die toch ook wel sneller echte bloei laten zien dan dat je direct een zaailing of stek op 12/12 zet?

Maar goed, ze gaan uit van gemiddeldes (of van hun beste score uit een test) en GreenHouse gaat dus blijkbaar uit van 2 weken voorgroei op 18/6 en dan de "bloei" tellen vanaf het licht 12/12. Als je dat volgt dan zou je toch redelijk uit moeten komen. Vraag is dan, is dat ook zo?

Comment

Heb toch de Flowerbomb Kush maar geoogst. Moest eigenlijk nog even spoelen, maar ze stond in de weg.

Ook weer zo'n geinig mainlining pootje voor de collectie.

De hele plant woog 138 gram. Veruit de grootste plant die ik binnen heb gehad Helaas was dat hoofdzakelijk stam en blad. Heb er uiteindelijk slechts 30g toppen aan overgehouden. Normaal gesproken droogt het tot 20% dus dan zou er 6g over blijven. Niet echt denderend, maar dat was wel al duidelijk.

Daarnaast nog 15g suikerblaadjes. Dat begint zo langzamerhand toch een leuke verzameling te worden in de vriezer. Nog even die Bubblegummer afwachten en dan moet ik ook maar eens hash gaan maken van alle verzamelde suikerblaadjes.

Het rook tijdens het knippen wel weer heerlijk trouwens en ben ook geen zaden tegen gekomen. Dat scheelt dan weer.

Comment

Hasj maak je toch van droog afval? Ik wel, in ieder geval. Ik droog het helemaal tot gort voor het in het ijswater gaat. Is dat niet nodig?

Comment

Nou dat is ook weer zo wat. Ik lees het beide. Dus ik dacht ik vries het in en tzt zoek ik wel uit of het droog moet zijn of niet

Hier is bijvoorbeeld een verhaal van een of andere hash guru die het zo vers mogelijk verwerkt:

Verder heb ik ook een zooi mensen zien beweren dat het droog moet zijn. Dus ja. Het lijkt me ook meer een probleem voor als je "gumby" hash maakt (laten bezinken). Ik wilde het toch gaan zeven.

Comment

Bezig...
                                X