Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Bedankt Nik! De T-Neon lampen blijven nog wel in gebruikt voor het voorgroeien Al heb ik ook nog een stel led modules liggen die ik nog steeds een keer moet proberen.

Misschien dat ik binnenkort weer begin met een rondje, want ik mis het nu al dat er geen planten staan. Toch altijd een ritueel om 's morgens even lekker aan de dames te sniften

Wacht nog even of het niet stiekem toch weer warm wordt.

@MZZ, Inderdaad. Al weet ik ook niet helemaal zeker of het kwam doordat de wortels van de grootste plant al 3 dagen zonder plant stonden of dat het aan het spoelen lag.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

De boel zit in de weckpotten :
      20140822_Weckpotten_DSC5218.jpg

Is wel flink meer geworden dan ik had gedacht. In totaal staan er nu vier 2 liter potten en drie 0,75l potjes erboven. Plus dan nog twee kleine snoeppotjes die gebruikt worden voor de dagelijks rookvoorraad (daar zitten de twee vroeg geoogste toppen in).

Ik droog meestal iets korter en doe de toppen dan in de weckpotten waar ik wat meer controle heb over het droogproces. De potten worden met de Arduino en een leger aan luchtvochtigheidsmeters gemonitord op luchtvochtigheid. Onder de 70% kan het in de potten blijven met dagelijks een paar uur luchten. Als het dan onder de 65% komt dan gaan de potten nog maar een kwartier per dag open. Net zo lang tot het rond de 60% uitkomt en dan blijven de potten gewoon dicht.

Ik heb daar voor mijn gevoel meer succes mee dan met laten drogen tot het stokje "knak zegt" en dan pas in de potten. Dan hou ik te weinig vocht over in de buds voor een goede cure en dat gaf wiet met veel minder geur dan met een cure op deze manier.

Het gewicht zal dus nog wel iets afnemen omdat het nog een beetje verder moet drogen, maar het zit nu op 277g en ik denk dat ik wel boven de 250g droog uitkom. Stuk meer dan ik in eerste instantie geschat had

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

wat een opbrengst man! Ik kan me nog een post van je herinneren dat je dacht dat het niet zoveel zou worden haha.
        hps for the win. Misschien kun je van een pot nog hasjolie maken ofzo. Je hebt iig genoeg wiet om eens te experimenteren met hasj maken en dat soort dingen.

Comment

Het curen met LV metertjes is een prima manier. Je doet dat perfect. Zeer mooi resultaat. Netjes gedaan.

Comment

@Cookaap, Bedankt Ik had na een paar weken bloei inderdaad het idee dat het allemaal wat achter bleef bij mijn T-Neon kweek, maar dat is later in de bloei meer dan goed gekomen gelukkig.

In dat middelste 0,75l potje zitten de wat luchtiger topjes. Die gaan waarschijnlijk vrij snel al ergens in verwerkt worden inderdaad.

Heb ook het knipafval nog trouwens. Binnenkort maar eens ergens wat zakken ijs scoren (de ijsmachine uit mijn koelkast is natuurlijk stuk!). Ben toch ook wel heel benieuwd wat dat oplevert.

Al kan ik in mijn vaporizer eigenlijk geen hash doen. Althans, het kan wel, maar dat werd een zooitje met gesmolten hash resten in het apparaat.

@Flintstoned, Bedankt man! Als een van de oerkwekers al een duim opsteekt dan moet er toch wel wat goed gegaan zijn

Comment

Cool!!! Kicken man!!

1:1 kerel!!! Gefeliciteerd!!! Super goed, die hydro, hahahaha. Ik ben toch nu wel erg benieuwd naar die van man!! Volgende keer moet ik het volgens mij toch ook wel lukken( hoop ik, 1:1), nu zal het wel niet lukken deze toppen, helaas.

Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Bedankt! Ja, hydro is me prima bevallen. Al is het uiteraard ook niet helemaal goed gegaan met de ventilatie problemen en uiteindelijk nog toprot ook. Maar goed, dan blijft er nog wat te verbeteren over

Comment

Nou compliment hoor wietefras,jij kunt weer een poosje voorruit,en dit is wel je eerste hps kweek he?En ben je bekeerd? Heerlijk om te zien hoor,ik ga vandaag ook 2 knippen,nl de cookie kush, de anderen moeten nog 10 dagen spoelen,ben ook zeer benieuwd naar het rookverslag.Je hebt het toch maar ff gedaan,je was de enigste die DWC heeft geprobeerd op dit forum.
                  Geniet er maar lekker van.

Comment

Bedankt Tuinbroek. Ja, het was wel even wennen, maar HPS is heel goed bevallen. Al heeft T-neon in een micro kweek ook wel zo zijn charme

MZZ heeft ook DWC gedaan. Success met spoelen en knippen

Comment

Waar blijft jouw nieuwe topic/ronde ik zit al te wachten op je kerel

Comment

Uhm, moet nog steeds wat dingetjes afmaken aan het hok. :O

Heb ook niet zo'n haast meer nu de weckpotten weer vol zitten. Kwam toch veel meer van de vorige kweek af dan ik verwacht had

Comment

Heb me even ingelezzen in je topic Wietefras.
                          Dat main lining ga ik ook eens proberen.

Comment

Ja, als je geen haast hebt met het voorgroeien dan is dat mainlining een heel leuke optie.

Ik denk zelf eerlijk gezegd dat ik het niet nog een keer doe. Ik zag er achteraf niet echt de "beloofde" voordelen van terug en het duurde een maand langer qua voorgroeien. Laatste ronde met de Bubblegummers onder de HPS was meer een soort "supercropping" en dat ging ook prima. Zonder al dat gedoe met toppen en forceren van de plant in een vorm. Alleen zo nu en dan wat takken omknakken of pletten gaf aanzienlijk minder stiltstand en uiteindelijk toch ook een prima egaal toppendek.

Ga een volgende keer wel de delen van de planten die te ver van het licht zitten ontdoen van topjes zodat daar geen fluf groeit. De plant zou dan wat meer energie steken in het groeien van de hoofd toppen.

Als dat niet zo is dan laat ik het daarna wel weer gewoon zitten, want die fluffy toppen zijn toch ook prima te gebruiken voor het maken van concentraten of eetbare producten.

Comment

Okay ik snap het. Wel jammer, maar dan hoop ik stiekem dat je nog een keertje de mistmaker ga proberen, dan hoe ik het niet te doen, hahahaha.

Ja ik ben het met je eens. De kleinste toppen ga ik nu ook wel vanaf halen, om meer grote toppen te krijgen. Ik dacht zelf aan lollipop techniek. Maar dat doe je eigenlijk ook al bij scrogg methode. Maar ik ga ook toch knakken op de scrogg en daarna pas vast binnen. Werkt toch ( hoop ik) misschien beter omdat dan de plant denkt dat ze worden aangevallen door beestjes die de bladeren en stengels slopen.

Comment

Ik ben er nog steeds mee bezig hoor, maar het gaat niet zo snel. Paar dagen terug nog planken gekocht om een softbox te maken en vanmiddag kwamen de onderdelen binnen voor de sensor waarmee ik hoop het waterniveau te kunnen meten.

Ik had ook een inblaassysteem gemaakt van 125mm PVC. Dat zou in plaats van een luchtverdeelslang in de tent komen, maar daar komt meer geluid uit dan lucht. Is een soort orgel geworden voor mijn wietkerk

Wil ook nog even kijken hoe het zit met de lichtverdeling. Heb van die lux metertjes voor aan de Arduino waarmee ik dan door de tent wil kijken wat de lichtsterkte overal is. Denk namelijk dat een lamp nooit echt een vierkante verdeling geeft terwijl die tenten wel altijd vierkant zijn.

Dat lollipoppen is wel heel erg kaal. Dat gaat me weer net te ver. Ik denk dat ik wel het blad laat zitten, maar de topjes in de schaduw haal ik er dan af.

Comment

Bezig...
                                X