Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Korting op 420shop
    Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Vorige ronde had ik het 12/12 systeem geprobeerd en daar had ik wat mij betreft best een aardig resultaat mee (50g droog), maar dit keer toch maar iets anders proberen. Met name de zaad kosten zijn me te hoog bij dat systeem. Dus ik was op zoek naar iets met minder planten en toch een redelijke opbrengst. Zat te denken aan scroggen of supercroppen totdat RollUp de term main-lining liet vallen. Dat lijkt mij een makkelijke en efficiente manier. De meeste forum bezoekers hier zullen er inmiddels wel bekend mee zijn omdat RollUp en Cookaap er mee bezig zijn in hun kweekverslagen, maar voor de volledigheid toch nog even de link naar de main-lining tutorial van Nugbuckets

Het idee is om te zorgen dat alle hoofdtoppen over een enkele "hoofdleiding" hun voedingstoffen krijgen waardoor ze zich gelijkmatig ontwikkelen. Dit bereik je door de hoofdtop te toppen en dan vervolges de ontstane hoofdtoppen steeds weer symmetrisch te toppen. Door het symmetrische toppen kun je dan 4, 8, 16 etc hoofdtoppen creeren. Ik zal gaan voor 4 hoofdtoppen per plant.

Voordeel is ook dat je alleen tijdens de groeifase een paar keer wat hoeft te doen en je ze dan verder gewoon kunt laten groeien. Extra voorgroei tijd zou twee tot drie weken bedragen.

Ik heb voor deze ronde de volgende zaden gebruikt (links van de seed database):
    BubbleGummer - Female Seeds (mostly indica - feminized)
    Flowerbomb Kush - Strain Hunters (Green Crack x OG Kush (feminised) | 70% indica - 30% sativa)
    Ketama - World of Seeds (pure indica - regulier)

De bloeitijd zou voor alle planten zo rond de 8 weken moeten liggen. Daaraan voorafgaand komt dus eerst nog wel de voorgroei met alle main-lining.

De Ketama en Flowerbomb Kush hebben beide een wat lagere opbrengst, maar de BubbleGummer zou een wat hogere opbrengst moeten geven.

Vorige ronde ware de Ketama's compleet mislukt. Het 12/12 systeem zou ook niet zo geschikt zijn voor indica's en volgens Nugbuckets is main-lining juist wel geschikt voor indica's. Al zal ik deze keer de Ketama ook minder voeding proberen te geven, want die will duidelijk maar weinig voeding.

De planten staan onder mijn T-Neon 2x55W armatuur in kokospotgrond van Florentius. Deze keer heb ik gekozen voor smartpotten om dat ook eens te proberen. Het zijn wel kleintjes (2 gallon), want ze moeten wel onder mijn lampje passen.

OK, genoeg geblaat, de planten zoals ze er nu bij staan. Ze zijn 2 weken boven de grond plus nog twee reserves voor de Ketama's die een week oud zijn (de eerdere reserves had ik verzopen).

20131018_BB_DSC4040.jpg
    20131018_FB_DSC4047.jpg
    20131018_K1_DSC4044.jpg
    20131018_K2+K3_DSC4048.jpg

De kokospotgrond is enorm ingeklonken, dus vandaar dat ze wat laag in de smartpotten staan. Ze strekken ook voor geen meter, dus ik kan het ook niet echt bijvullen. Neem aan dat ze later nog wel weer gaan strekken en dan vul ik ze misschien nog wat bij.

De Bubblegummer ziet er wat geler uit op de foto dan in de werkelijkheid, maar die zal ik toch maar vast wat gaan bijvoeden. Ik had de potten ook even goed droog laten trekken. Wellicht dat de planten daarom wat slap hangen.

Heb volgens mij ook weer varenrouwmuggen in het hok. Of iets anders wat van die witte streepjes maakt in de bladeren.

Wellicht dat ik ze de komende week al voor het eerst kan gaan toppen. De BubbleGummer is er wel bijna klaar voor, maar de Ketama en Flowerbomb Kush mogen nog wel wat hebben lijkt me. De plantjes zouden 5 a 6 nodes moeten hebben voordat het feest kan beginnen.

:edit:

Om snel te kunnen springen naar speciieke delen van het verslag even een inhoudsopgave:
    Eerste keer toppen tbv mainlining
    Tweede keer getopt
    Derde keer getopt
    Mainlining eindresultaat
    Herma (Ketama) gespot
    Foto's van toppen
    Macro foto's van trichomen
    Oogst
    Eindverslag

Onderaan het eindverslag een eerste foto van de hydro opstelling. Daarmee verder:
    Hydro experimenten
    Zaailingen direct in DWC
    Last edited by Wietefras; 1 March 2014, 12:42.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Ze staan er lekker gezond bij.
    Veel succes ermee!

Wil niet muggenziften, maar is dit niet eerder micro?
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Ah ja zou ook kunnen. Vorige keer is mijn verslag door iemand verplaatst naar dit forum en ik heb deze er dus ook weer gezet. Wist niet eens dat er een micro forum was. Kijk eerlijk gezegd zelf nooit in de deel forums. Ik klik altijd gewoon op "Nieuwe berichten" en dan staat alles door elkaar.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wietefras, succes met je nieuwe avontuur, mooie soortjes heb je.
        En die tutorial is goud.

Comment

Main-lining is er leuk, maar ook uitdagend

En op zeker die toturial volgen, staat echt ontzettend veel waardevolle informatie in. Alhoewel je toch nog tegen dingen aan blijft lopen. Ben wel benieuwd wat het doet onder een Tneon. Mijn eerste reactie is wat terughoudend; ik vraag me af of je genoeg dieptestraling hebt met Tneon met main-lining.

Kortom, ik ga je volgen Succes met je kweekje!

Rolly
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Bedankt heren

Met dat 12/12 systeem had ik 7 hoofdtoppen (1 per plant). Daar zat het meeste gewicht op. Op de lagere takken zat toch meer zooi dan echte toppen. Een groot deel daarvan is in de vriezer gegaan om er nog een keer hash van te maken. Nu worden dat hopelijk 12 hoofdtoppen (4 per plant) en geen zooi op de lagere takken.

Mijn idee is dus dat main-lining qua dieptestraling een verbetering zal zijn tov 12/12, maar we zullen het zien inderdaad

Scrog zal misschien nog beter werken, maar dat lijkt me teveel gedoe. Ik voel er ook wel voor dat hoofdtoppen sowieso betere (mooiere) wiet geven dan de zijtoppen, dus wat dat betreft heb ik ook liever alleen die hoofdtoppen zoals bij main-lining.

Aan de andere kant vraag ik me inderdaad ook wel af of ik niet beter voor een vertikale groei kan gaan om minder last te hebben van de beperkte dieptestraling. Die Amerikanen hangen hun lampen ook vaak vertikaal op en daar halen ze tot wel 2.35g per watt mee. Al is dat ook wel weer een uitzondering (en met 600W HPS), maar toch.

Ik denk er dan aan om de lamp niet helemaal vertikaal te hangen, maar eerder zonder reflector op zijn kant tussen de toppen met aan weerskanten dan de planten. De "diepte" van die T-neon zal iets van 30cm zijn en dat kan ik dan wellicht beter in de breedte van de plant hebben dan in de lengte (diepte). Als de planten toch weer richting de 80cm groeien dan zou ik de lamp ook nog vertikaal kunnen hangen. Dan komt het licht 50cm "diep" in plaats van 30cm.

Comment

Ah nice wietefras. Weer een main-liner erbij

tuurlijk ga ik je volgen en tips geven, net zoals Rollup.

Echter lijkt het me niet handig om voor 4-heads te gaan wietefras, en zeker niet met t-neon's.
              Dat komt omdat de diepte straling van de tl lampen niet erg groot is.

Bij 4-heads planten zullen de zijtakken van de 4 hoofdstammen dus ook erg gaan strekken. Dit word een dikke takke boel.
              Ik had namelijk ook 2x 4-heads in mn tent, ze stonden 2 weken onder 250w en ze werden heel erg lang, dun en slap.

Het is handig om minimaal 1 plant 8 hoofdtoppen te geven, al dan niet voor een verzekerde main-line ronde dan voor vergelijkingsmateriaal.

Goed plan?

Comment

Hier zet ik mijn stoeltje ook bij.
                Ben zelf ook nog met een micro kweekje begonnen.

Veel succes fras.
                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

@Cookaap

Ja, dat dun en slap is wel iets wat ik herken in mijn planten. Was vorige ronde ook zo. De meeste planten konden die ene top al niet eens dragen.

Waarom zou dat met 8 colas minder problemen geven dan? Of bedoel je gewoon om het ook met meer toppen te proberen?

@berry ryder

Welkom en ik zal jouw topic ook eens checken dan.

Comment

Ziet er allemaal weer netjes en gezond uit dus ik zet me stoeltje er ook bij.

Succes de ronde en ben benieuwd naar je bind kunsten

Comment

Met slap bedoel ik de zijtakken vooral ja, de 4 heads waren op 1 of andere manier erg breekbaar ipv buigzaam, maar dat ligt aan mijn soort waarschijnlijk.

Omdat dit je eerste keer is is het handig om mainlinen breed te nemen. Dus ook een 8 cola erin om te kijken welke je het meeste aanspreek voor de volgende kweek

Comment

@CannaRebel, Bedankt! ben zelf ook wel benieuwd

@Cookaap, Ik wacht wel af wat het wordt. Vorige kweek was het ook een puinzooi met overal takken en planten die door elkaar heen groeiden met hun gestrekte tentakels. Vooral de sativa's (en die heb ik nu niet). Heb op een gegeven moment met duct tape de bladeren van een paar planten aan elkaar vastgemaakt zodat ze niet steeds scheef gingen hangen

Dat kwam uiteindelijk ook allemaal gewoon best goed.

Voor die 8 colas ben ik bang dat mijn potten te klein zijn en anders de lamp wel. Al zou ik het inderdaad ook wel graag proberen. Die Bubblegummer loopt wel flink voor op de andere twee. Wellicht dat ik die nog een keertje extra kan toppen. Tegen die tijd maar eens kijken hoe het eruit ziet.

Comment

Ik heb op THC Farmer ook prachtige vertical grows gezien, en idd erg rendabel.
                          Er is iig lekker veel uit te proberen voor iedereen.

Comment

Pest is ik moet eigenlijk niet alles door elkaar doen, maar ik kan gewoon niet wachten om al die dingen te proberen

Heb mezelf nog in kunnen houden om er nu niet al een "Hempy bucket" in te zetten

Comment

De planten staan nu 15 dagen boven de grond (sinds 5 oktober) en de eerste man is reeds bekend?!?!
                              20131020_K1_Kloten_DSC4060.jpg

Bizar toch? Heb wel 1 keer storing gehad met de lamp en toen is het inderdaad een keer 12 uur lang donker geweest. Buiten dat staan ze wel gewoon op 18/6.

Helaas liggen de reserves dus een week achter, maar hopelijk zit daar wel nog een lekkere dame tussen

Ketama zou ook iets korter bloeien dus misschien komt het nog goed.

Comment

Bezig...
                              X