Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Als het een mooi mannetje is, zou ik die stuifmeel bewaren? Kan je misschien nog zelf een lekkere wiet maken?
    sigpic

Comment

Het plantje is net twee weken oud. Nog erg klein, dus ik kan er eigenlijk weinig aan zien. Misschien wel een goed teken dat het zo extreem snel bloei vertoont?

Zou inderdaad dit keer wel eens kunnen proberen of ik hier wat stuifmeel van kan vangen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Zou het zelf niet weten om eerlijk te zijn. Maar lijkt me wel. Zie ik ook die thc(weet niet of dit de juiste naam is) op bladeren? Zo ja, dan zou ik die stuifmeel zeker wel is een keer gaan gebruiken op een mooi vrouwtje. Succes veder!
        sigpic

Comment

Nice man!

Benieuwd naar jou resultaten onder de T-neon!

Heb hier ook planten onder T-neon. 2x 75 watt en autoflower.

Succes!

Greetz
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

@El Plantos,

Ja ik had je kweek gezien met de theedoek bewatering. Erg inventief

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik zag dat je ook onder t neon kweekte, dus heb ik maar ff je post opgezocht jammer van die mannetje. Wel.leuke soortjes. Ik ga iig deze post goed volgen. Kan ik wss nog veel uit leren

Verzonden vanaf mijn GT-I9505 met behulp van Tapatalk
              -

Comment

Ik zit nog een beetje met de voeding. Die Bio Nova Cocos A+B voeding bevat me teveel N. Samengestelde NPK van de basisvoeding is 11-4-5. Daar gaat dan nog wat K20 bij, maar die N blijft zo extreem hoog ook aan het eind van de kweek. Zag dat sommige planten daar gewoon moeite mee hebben en las dat je van teveel N ook meer fluffy toppen krijgt. Vraag me ook of je dat er wel "uitgespoeld" krijgt aan het eind. Mijn planten waren in ieder geval nog knalgroen na een week tot 10 dagen spoelen. Kreeg van BioNova niet echt antwoord op de vraag hoe dat N overschot op te lossen.

Zou zelf nog wat kunnen pielen om minder tot geen van de A vloeistof (NPK 8-0-0) toe te voegen en dan de Ca los toe te voegen met CA15. Of juist extra P20 + K20 toe te voegen op de standaard mix. Echter, ik koop dat kant en klare spul nou juist om niet zelf maar wat te hoeven aanklooien en om gewoon een schema te kunnen volgen. In ieder geval op hoofdlijnen.

Dus dan maar op zoek naar andere voeding. Een poeder leek me wel handig en ik zie dan ook wel wat in de poeder voeding van B'cuzz (B'Cuzz PPP Coco). Ik kan alleen niet echt een starters/micro pakket vinden waar alle benodigde onderdelen dan in zitten. Heb ook weer niet zo'n zin om een stel liter flessen te kopen waar ik dan een paar kuub voeding mee kan aanmaken.

Misschien is dat spul ook wel gewoon bedoeld voor professionele kwekers. Die standaard verpakking van 1300g poeder is namelijk ook al vrij fors. Met een gemiddeld verbruik van 0,72g per liter kom je dan ook op bijna 2 kuub uit. Denk dat ik zelf hooguit 100liter water verbruik gedurende een kweekje.

Of anders zie ik de GHE voeding wel zitten. Die lijn met GHE Flora Gro/Micro/Bloom. Dat zie je op amerikaanse forums veel terug. Dan mengen ze dat bijvoorbeeld volgens de "Lucas Formule" met gedurende de hele kweek dezelfde verhoudingen (1 deel Micro op 2 delen Bloom) of ze volgen een schema met iedere week een iets andere verhouding van de voedingstoffen. Ze verkopen ook een leuke 3 fles set voor rond de 20 euro waar alles in zit voor (ik schat) twee van mijn formaat kweekjes.

Dat GHE spul is wel Hydro voeding, maar ik zag dat het met wat aanvulling ook werkt op kokos. Wellicht dat ik ook hydro ga proberen voor een volgende kweek trouwens. Heb ik weer wat te knutselen en te vergelijken

Iemand nog voorkeur voor een bepaalde variant of juist afkeur van een van deze twee opties?

Comment

Helaas nog geen antwoord gehad van Atami over welke additieven er bij die poeders horen en Bio Nova kwam nu ineens weer wel met een veel beter verhaal. Hmmm. Misschien anders die Bio Nova toch maar weer draaien met dan veel minder van de A component waar de N in zit.

De planten krijgen vooralsnog de spraymix van Bio Nova.

Vandaag heb ik de planten getopt. Ik ben bang dat ik dat een week te laat heb gedaan. De Bubblegummer en Flowerbomb stonden er vanmorgen "ineens" bij als enorme bomen

De Ketama's liggen 5 dagen achter en die heb ik nu ook meteen getopt. Kan ik in ieder geval mooi vergelijken wat er uiteindelijk het beste werkt. Weekie verlies is nou ook niet zo'n probleem lijkt me.

Dus ... dag 18 voor de FB + BB en dag 13 voor de Ketama's en ze zijn nu allen zonder kruintje:
                  20131023_Overzicht_Getopt.jpg

Ik heb de afgeknipte kruintjes als stekjes klaargezet. Staan inmiddels in zo'n propagator met deksel. Heb ook nog maar wat blad laten zitten. Dat haal ik er later nog wel af als de "main line" wat meer ontwikkeld is. Heb wel alvast de lager gelegen groeitips weggehaald.

De internode tussen de lob bladeren en de eerste echte bladeren is wat krap, maar ik nam aan dat dit zo 3 internodes zijn:
                  20131023_FB_Getopt.jpg

Comment

Wat je gedaan hebt is goed wietefras. Blad weghalen vond ik zelf ook niet zo'n goed idee, het is immers wel weer een zonnepaneeltje dat je weghaalt.

Je hebt ze ook niet te laat getopt hoor. Je zult zien dat als je de zijtakjes die je 2 nieuwe hoofdtoppen zullen gaan vormen sneller doorgroeien als ze al wat langer zijn.

Comment

Het zal allemaal wel goed komen inderdaad.

Al schat ik in dat, voor het nette, de Ketama's nu een paar daagjes te vroeg zijn getopt en dan de Bubblegummer en Flowerbomb Kush een dag of wat te laat.

Kan nu in ieder geval mooi zien of de Ketama's nou verder achter gaan lopen of juist niet. We zullen het zien

Comment

Comment

Dat klopt ja. Je had beter deze node kunnen afknippen en bij de volgende node toppen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Met afknippen bedoel ik dan de twee zijtakjes en fanleaves.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Je hebt nu getopt op de 3de internode *Goed dus!. De eerste node zijn de lobblaadjes, tweede node heeft meestal 1-vingerige fanleaves. De derde node heeft meestal 3 vingerig blad.
                          Last edited by RollUp; 24 October 2013, 02:09. Reden: Wel goed getopt...
                          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Duidelijke uitleg RollUp!

Maar waarom bladeren afknippen, dacht dat die I.v.m fotosynthese moesten blijven zitten?

Greetz

Comment

Oh, dat kan ook inderdaad. Dat 1-vingerig blad kan je gewoon laten zitten, niks mis mee. Ik haal ze er altijd vanaf als ik ga toppen
                              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Wietefras heeft gewoon goed vanaf de derde node getopt hoor. Check de foto's

Comment

Bezig...
                                X