Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon
Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon
De lobbladeren en het eerste bladpaar zaten heel dicht op elkaar, dus ik vroeg me ook af of ik niet beter een internode hoger zou toppen. Heb me toch maar gewoon aan de tutorial gehouden en boven het tweede bladpaar getopt.
Heb het blad nog maar even laten zitten met het idee dat dat helpt met de groei naar de volgende top sessie. Ik haal het er wel af als er nieuw blad op zit hoger op de plant.
Zal toch niet echt uitmaken?
Ik heb wel geprobeerd alle lagere groeipunten eruit te halen. Dat de plant niet voor joker nieuwe takken gaat groeien.
Bij de Ketama waren ze alleen nog wat te klein, dus ik zal ze daar nog even goed weg moeten halen.
De stekken staan er nog fier bij. Zal mij benieuwen of die aan slaan. Geen idee wat ik ermee ga doen mochten ze aanslaan, maar wilde het toch een keertje proberen.
Het zijn wel kleine smartpotjes (het 2 gallon model). Geloof 20cm doorsnee.
Maar ja, ik vond ze ook vrij groot geworden "ineens". Er zit 5 a 6 dagen verschil tussen die 2 kleintjes en de 2 grote. Alhoewel ze ook wel ietsje sneller lijken te groeien in die smartpots tov de kweekpotjes. In de breedte althans. De Ketama's hebben wat minder licht gekregen en zijn dus ook wat hoger.
Heb de lamp wel iets hoger gehangen om wat meer internode lengte te krijgen. Zat nu op anderhalve centimeter en dat is achteraf toch onhandig klein. Die mainline moet ook wel wat lengte hebben lijkt me.
Ik ga ze minimaal 2 keer toppen (voor 4 hoofdtoppen), maar wellicht 3 keer (voor 8 hoofdtoppen). Hangt er een beetje vanaf hoeveel planten ik over houdt en hoe avontuurlijk ik me voel
Ja, ik heb nu die 2 grote planten die een krappe week voorliggen op de kleintjes. Ligt dan voor de hand om die grote een keer extra te toppen zodat de boel weer wat meer bij elkaar komt en dan de klok op 12/12
Aan de andere kant, het moet wel allemaal onder mijn lampje blijven passen en eigenlijk is het al dringen met die 2 "grote" planten.
Het probleem is meer de ruimte om de potten neer te zetten. Ik heb zeker geen plek voor 4 grotere potten en 3 past eigenlijk ook al iets krapper dan ik gehoopt had. Zeker als die planten te groot worden en te ver buiten hun pot gaan hangen.
Ja, die hadden ze me een paar maanden terug aangeraden bij de Greenhouse coffeeshop (bij de Rijnstraat) en het beviel me ook wel. Alleen verkochten ze er geen zaad van. Laatst zag ik dat ze het ineens wel hadden, maar dan onder een andere merknaam: Strain Hunters. Leek me hetzelfde bedrijf met die steenkolen engels sprekende Arjan en die spaanse gast (doet me ook altijd een beetje aan de dikke en de dunne denken in die clipjes van ze). Weet niet waarom ze ineens zaad onder een andere naam verkopen, maar heb de gok maar genomen
Hoop wel dat het wat is, want het was best prijzig zaad
Comment